| Forfatter |
|
FlexQ Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set den her, og skal jeg ud og købe en sub til mit system - som jeg selv skal bygge, så skal jeg da ihvertfald prøve denne her :)..
http://www.frequence.dk/sider/lat-704-8.htm
:)
__________________ Drømme uden indsats medfører bare skuffelse
Indsats uden drømme er bare udmattende.
Det er kombinationen af drømme og indsats der skaber resultater og udvikling.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
FlexQ skrev:
Jeg har set den her, og skal jeg ud og købe en sub til mit system - som jeg selv skal bygge, så skal jeg da ihvertfald prøve denne her :)..
|
|
|
Den svarer til en 15" enhed med 8 mm slaglængde, alt alt for lidt til seriøst sub brug.
Den har anderledes design og udformning der giver muligheder for anderledes kabinet former men ellers er den ikke noget revolutionerende.
|
| Til top |
|
| |
FlexQ Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men hjælper det ikke at der er 6 enheder til at flytte luft?
Bassøe skrev:
FlexQ skrev:
|
|
|
Den svarer til en 15" enhed med 8 mm slaglængde, alt alt for lidt til seriøst sub brug.
Den har anderledes design og udformning der giver muligheder for anderledes kabinet former men ellers er den ikke noget revolutionerende. |
|
|
__________________ Drømme uden indsats medfører bare skuffelse
Indsats uden drømme er bare udmattende.
Det er kombinationen af drømme og indsats der skaber resultater og udvikling.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
FlexQ skrev:
Okay, men hjælper det ikke at der er 6 enheder til at flytte luft?
Bassøe skrev:
FlexQ skrev:
|
|
|
Den har anderledes design og udformning der giver muligheder for anderledes kabinet former men ellers er den ikke noget revolutionerende.
|
|
|
|
|
|
Enhederne til sammen har et areal der er en smule større en en enkelt 15" og hver enhed har 8 mm slaglængde, ergo svarer det samlet til en 15" enhed med 8 mm slaghlængde.
|
| Til top |
|
| |
Manson Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
FlexQ
Ja den er da kool men med den forstærker de anbefaller og alt det andet bliver den lige så dyr som vis jeg købt den B&W 750
og vis det kom der til vil jeg thro det beste køb ville være B&W
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad blev det til? Jeg har selv bestilt en tempest-x.
|
| Til top |
|
| |
Luv.dk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Banz-
Har du bestilt i Sverige? og i givet fald, hvornår? Det kunne være vi kunne købe fælles?
mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 17 August 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luv.dk Jeg bestilte i sidste uge, så..  Og ja, i Sverige.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 17 August 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Luv.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
-BAnz- Det var ski da ærgerligt......har du modtaget? Jeg skrev med Ludvig et par gange, men fik aldrig bestilt, da der kørte en anden tråd herinde, med interesse i tempest'en..........nå, men jeg må få bestilt i stedet så.
Giver du lige et pip når du modtager banditten? Fragten for mine 4 stk. kommer til at ligge omkring 1400 sek!!!
mvh
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luv.dk skrev:
|
-BAnz- Det var ski da ærgerligt......har du modtaget? Jeg skrev med Ludvig et par gange, men fik aldrig bestilt, da der kørte en anden tråd herinde, med interesse i tempest'en..........nå, men jeg må få bestilt i stedet så.
Giver du lige et pip når du modtager banditten? Fragten for mine 4 stk. kommer til at ligge omkring 1400 sek!!!
mvh
|
|
|
jeg er lidt nysgerrig, hvad skal du bruge 4 af de banditter til? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Luv.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Brash- De skal indgå i den private hjemmebio. Har tidligere benyttet den gamle tempest, både til installationer, hjemmebio, og bilstereo. Pris/ydelse i sub området, fås næppe bedre. 4 stk. er minimum, hvis man har et bare nogenlunde frontsystem. Der skal flyttes meget luft fra i området 10 - 40 hz, og her tæller membranareal og vandring. Det er det de 4 stk. kan. Eller den nye tempest x kan tunes til 15 hz....resten klare roomgain og eq, hvis behovet er der.
mvh
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luv.dk skrev:
| -Brash- De skal indgå i den private hjemmebio. Har tidligere benyttet den gamle tempest, både til installationer, hjemmebio, og bilstereo. Pris/ydelse i sub området, fås næppe bedre. 4 stk. er minimum, hvis man har et bare nogenlunde frontsystem. Der skal flyttes meget luft fra i området 10 - 40 hz, og her tæller membranareal og vandring. Det er det de 4 stk. kan. Eller den nye tempest x kan tunes til 15 hz....resten klare roomgain og eq, hvis behovet er der.
mvh
|
|
|
jeg synes måske bare det virker af en anelse meget. Jeg overvejede selv at anskaffe mig en enkelt af dem (måske to) med en hypex 8.0 sub amp i numsen på den, men man skal smide dem i nogle ordentlige kasser __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brasch, jeg havde for nogle år tilbage en IB sub med to Tempest enheder (den første udgave, ikke x-versionen), og selvom de spillede rigtigt godt og dybt, så kunne jeg godt have brugt 2 mere - så det kommer der i den næste. Det er vigtigt ved IB at man ikke driver enhederne for tæt på max - da der ikke er noget kabinet til at virke som "fjeder" er det nemmere at overbelaste enhederne.
__________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Luv.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop den manglende "fjederpåvirkning" i enhedens resonansområde, er grunde til den store følsomhed i netop dette "sub" området. Der skal simpelthen mindre effekt/energi til at bevæge massen, hvilket bliver omdannet til reelt flyttet luft.......meeeen det kræver lidt membranareal....4 stk. er altså godt. 2 stk. i LLT kab's fungere også rigtig rigtig godt, men har man først hørt en ib som fungere.....sååå der ingen vej tilbage til alm. kabinet design....
Men Brasch - jeg er frisk på et fælles køb......det giver en særdelse fornuftig pris.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uuha - spændende. Glæder mig til at høre hvad det ender med - og se billeder etc. Mvh. offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for tilbuddet, men der er et par andre projekter jeg lige skal have ordnet inden. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved nærmere eftertanke tror jeg ikke jeg får lov at sætte 2 kasser på lige godt 700 liter hver ind i stuen
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|