Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 08:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bedste Danske højttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:

Halløj Kubik

Jeg skal rigtig nok love for at tomos`en er blevet kørt varm her til aften. Og ingen tvivl om at et sådant lille stykke finmekanik har sine højdpunkter. Men det er jo intet at regne i forhold til Gl.jas´ 1100.  Så når du hygger dig med en halt rottweiler, snapper undertegnedes tekniske vidunder uden problemer en Grizzly. Og den er finparteret efter en sådan behandling..............................

Ligeledes med musikken. De Eben-ht jeg har stående, spiller ganske enkelt hifi-musik i særklasse. Om det er high-end må den enkelte lytter vurdere, men musikformidling - dynamik - perspektiv , det formår de i den grad.!!               Som min bedre halvdel siger : Fingrene fra Diana Krall..............................

Arhhh!
Når en Tomos først står ret i dysen og tændrøret er fri for knaster, så er der ikke meget der kan være med mere.
Har du i øvrigt smagt dromedar fars?
Hvis du mangler, kan du i øvrigt godt få lidt opskrifter, jeg har f.eks.: Rotweiler frikadeller, Rotweiler Lasagne, Rotweiler hakkebøf med knubdækmønster og rotweiler benmel, Rotweiler paté, og Rotweiler postej.
Delikatesser som er hele sliddet værd.
God fornøjelse.

Ha , din gamle smørekande...............

Ingentvivl om at du rydder forsiden rent kulinarisk, så takker og ser frem til et uforglemmeligt måltid....men musikken skal jeg nok tage mig af.......

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Jeg var en af de mange som sammen med Kurt oplevede

Eben højtaleren !!!!

Han har ( desværre ? ) helt ret  BÅT-BÅT

Høreværn anbefales

Hvor er arbejdstilsynet i denne sag ?

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:

Halløj Kubik

Jeg skal rigtig nok love for at tomos`en er blevet kørt varm her til aften. Og ingen tvivl om at et sådant lille stykke finmekanik har sine højdpunkter. Men det er jo intet at regne i forhold til Gl.jas´ 1100.  Så når du hygger dig med en halt rottweiler, snapper undertegnedes tekniske vidunder uden problemer en Grizzly. Og den er finparteret efter en sådan behandling..............................

Ligeledes med musikken. De Eben-ht jeg har stående, spiller ganske enkelt hifi-musik i særklasse. Om det er high-end må den enkelte lytter vurdere, men musikformidling - dynamik - perspektiv , det formår de i den grad.!!               Som min bedre halvdel siger : Fingrene fra Diana Krall..............................

Arhhh!
Når en Tomos først står ret i dysen og tændrøret er fri for knaster, så er der ikke meget der kan være med mere.
Har du i øvrigt smagt dromedar fars?
Hvis du mangler, kan du i øvrigt godt få lidt opskrifter, jeg har f.eks.: Rotweiler frikadeller, Rotweiler Lasagne, Rotweiler hakkebøf med knubdækmønster og rotweiler benmel, Rotweiler paté, og Rotweiler postej.
Delikatesser som er hele sliddet værd.
God fornøjelse.

Ha , din gamle smørekande...............

Ingentvivl om at du rydder forsiden rent kulinarisk, så takker og ser frem til et uforglemmeligt måltid....men musikken skal jeg nok tage mig af.......

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
[P] [/P]
[P]   Jeg kender godt lyden fra Eben,de har bare lavet en dum fejl.[/P]
[P]    MVH [/P]

Fortæl endelig, da jeg er på HT jagt...

MVH
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Bryde skrev:

Jeg var en af de mange som sammen med Kurt oplevede

Eben højtaleren !!!!

Han har ( desværre ? ) helt ret  BÅT-BÅT

Høreværn anbefales

Mvh Peter

Oh Bryde!
Min tro væbner og støtte!
Der er da heldigvis ingen der fået spoleret din hørelse endnu.
Næste gang vi får besøg af de gummiænder, må vi hellere drikke os fulde først. Jeg har noget hospitalssprit stående 98% guf. De sidste 2% kan du jo bare spytte ud.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Trutelut Kurt kom tilbage til jorden Eben kalder.

Give lige nogle flere ekselmper på hvad men kan teste og lytte efter jeg skal jo lytte X-4 i årborg på Lørdag.

Underligt du høre det trut så godt når du er helt døv og for det forsinkede HUG der er i dine Dali højtalere. Jeg tror dine Dali'er er en kapasitor den lader op og BANG det kommer et huk og altid lidt forsinket som en kapasitor det lige aflader. Alle dali har dette HUG mere eller nindre alt efter modellerne. Det er jo det samme på alle plader og rytmik har Dali højtalere jo aldrig hørt om.

Lige en ting Kurt er du sikker på det ikke var lyde fra HAVNEN du hørte da du hørte Eben måske det var en fisker CD med færge båt lyde der spillede så er det jo godt at de Eben højtalere båttede. Det var jo skidt hvis det var en CD-med tomosen's ringklokke der båttede så var der jo noget galt hvis du forstår ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Ha - ha  Kurt

Kan man drikke sine ører fulde ???

Jonas : prøv at gå efter bolden - ikke manden !!

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas!

Jeg kan godt se problemet.
Men lyde fra havnen var det vist ikke, der er ikke mange skibe i Hørning for tiden, idet vandstanden er temmeligt lav. CDérne var vist heller ikke undervands CDér.
Trut båt lydene var ikke ligefrem svære at høre, de gjaldede, så man måtte flygte, men lige den dag, hvor vi kiggede efter skibe, da var det faktsik ikke en Eben HT, men en stor tung sag til 140K for et sæt, fra en i øvrigt velkendt HT bygger i nærheden af Lillebæltsbroen.
Jeg mener oprigtigt, at den speaker var søsat for tidligt.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 04 Februar 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Bryde skrev:

Jonas : prøv at gå efter bolden - ikke manden !!

En af grundene til jeg ikke måtte spille fodbold 

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hej Jonas!

Jeg kan godt se problemet.
Men lyde fra havnen var det vist ikke, der er ikke mange skibe i Hørning for tiden, idet vandstanden er temmeligt lav. CDérne var vist heller ikke undervands CDér.
Trut båt lydene var ikke ligefrem svære at høre, de gjaldede, så man måtte flygte, men lige den dag, hvor vi kiggede efter skibe, da var det faktsik ikke en Eben HT, men en stor tung sag til 140K for et sæt, fra en i øvrigt velkendt HT bygger i nærheden af Lillebæltsbroen.
Jeg mener oprigtigt, at den speaker var søsat for tidligt.

Ak er det nu Peak du mener ? dem er jeg lige vet at aftale noget med nu  alt skal jo undersøges når en ny højtaler skal findes. Har du et forslag til en højtaler kurt ? som du tror spiller forskelle , melodi og som passer med mit Linn ?

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Bortset fra at du faldt i Linn-olien som barn, så har du helt ret i, at Dali har (og altid har haft) problemer med at formidle rytmikken korrekt.

På den anden side, så er der faktisk højttalere, der siger BÅÅÅÅÅT, så enhver fiskerkone må vride trussen.

Som en tredje ting, så ved jeg snart ikke, hvad der er værst - en højttaler, der ikke kan formidle rytmik, eller en højttaler, der BÅÅÅT'er en gang imellem.

Selv vil jeg helst undvære begge dele.

Når dét er sagt, så har jeg pt. et par polypropylene kasser stående. Dem er der BÅT i. Ikke meget, ganske vist, da konstruktøren sikkert har taget højde for det, men det ER der, og de bliver snarest udskiftet. Og det bliver ikke med et par plink-plonk-Dali-kasser.

MVH

Jonas bojer skrev:
[P]Trutelut Kurt kom tilbage til jorden Eben kalder.[/P]
[P]Give lige nogle flere ekselmper på hvad men kan teste og lytte efter jeg skal jo lytte X-4 i årborg på Lørdag.[/P]
[P]Underligt du høre det trut så godt når du er helt døv og for det forsinkede HUG der er i dine Dali højtalere. Jeg tror dine Dali'er er en kapasitor den lader op og BANG det kommer et huk og altid lidt forsinket som en kapasitor det lige aflader. Alle dali har dette HUG mere eller nindre alt efter modellerne. Det er jo det samme på alle plader og rytmik har Dali højtalere jo aldrig hørt om.[/P]
[P]Lige en ting Kurt er du sikker på det ikke var lyde fra HAVNEN du hørte da du hørte Eben måske det var en fisker CD med færge båt lyde der spillede så er det jo godt at de Eben højtalere båttede. Det var jo skidt hvis det var en CD-med tomosen's ringklokke der båttede så var der jo noget galt hvis du forstår ?[/P]
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Bryde skrev:

Ha - ha  Kurt

Kan man drikke sine ører fulde ??? Et forsøg skader vel ikke!

Jonas : prøv at gå efter bolden - ikke manden !! Jonas elsker at punke Dali og når jeg gider, så får tykke Igor en ordentlig tur - uhhhha nu kom jeg til at tænke på Igor, han minder mig om karamelrand med tyk brun sovs på. Yaks nu sover jeg vist ikke godt i nat.
Bare det tykke bæhoved vil holde sig væk fra mine whiskeytønder derovre, så er der da håb.

Mvh Peter

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Bryde skrev:

Høreværn anbefales

Mvh Peter

Næste gang vi får besøg af de gummiænder, må vi hellere drikke os fulde først. Jeg har noget hospitalssprit stående 98% guf. De sidste 2% kan du jo bare spytte ud.

Selvom man er tinitus-plaget kan man sagtens have stærk værkstedshumor..........................

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Bortset fra at du faldt i Linn-olien som barn, så har du helt ret i, at Dali har (og altid har haft) problemer med at formidle rytmikken korrekt.

På den anden side, så er der faktisk højttalere, der siger BÅÅÅÅÅT, så enhver fiskerkone må vride trussen.

Som en tredje ting, så ved jeg snart ikke, hvad der er værst - en højttaler, der ikke kan formidle rytmik, eller en højttaler, der BÅÅÅT'er en gang imellem.

Selv vil jeg helst undvære begge dele.

Når dét er sagt, så har jeg pt. et par polypropylene kasser stående. Dem er der BÅT i. Ikke meget, ganske vist, da konstruktøren sikkert har taget højde for det, men det ER der, og de bliver snarest udskiftet. Og det bliver ikke med et par plink-plonk-Dali-kasser.

MVH

]
[/QUOTE]

Halløj "gammel ole"

Altså de der "bark-højttaler" som udstøder lidt elgbrunst-lyd, skal man være varsomme med. Som min kære viv siger :  Hvorfor vil lyden ikke ud af ht-èn ?

Prøv lige at ligge øre til de nye Eben en gang.  Hvis man er til afbalanceret dynamik med helhedspræg, så rundbarberer de resten af hylden.........

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
[P]
Ghammel & Suhr skrev:
Bortset fra at du faldt i Linn-olien som barn, så har du helt ret i, at Dali har (og altid har haft) problemer med at formidle rytmikken korrekt. På den anden side, så er der faktisk højttalere, der siger BÅÅÅÅÅT, så enhver fiskerkone må vride trussen. Som en tredje ting, så ved jeg snart ikke, hvad der er værst - en højttaler, der ikke kan formidle rytmik, eller en højttaler, der BÅÅÅT'er en gang imellem. Selv vil jeg helst undvære begge dele. Når dét er sagt, så har jeg pt. et par polypropylene kasser stående. Dem er der BÅT i. Ikke meget, ganske vist, da konstruktøren sikkert har taget højde for det, men det ER der, og de bliver snarest udskiftet. [SIZE=1]Og det bliver ikke med et par[/FONT] [SIZE=1]plink-plonk-Dali-kasser.[/FONT] MVH ]
[/P]
[P]Halløj "gammel ole"[/P]
[P]Altså de der "bark-højttaler" som udstøder lidt elgbrunst-lyd, skal man være varsomme med. Som min kære viv siger : Hvorfor vil lyden ikke ud af ht-èn ?[/P]
[P] Prøv lige at ligge øre til de nye Eben en gang, og hvis man er til afbalanceret dynamik med helhedspræg, så rundbarberer de resten af hylden.........[;)][/P][/QUOTE] [B]plink-plonk-Dali-kasser[/B]

Hallo-hallo, Gamle Spas,

Elgbrunstlyde er endnu ikke hørt fra mine egne båt-højttalere, men alt kan jo ske i vore dage...

Fali højttalere er noget uvæsen. Puha-føj!

Hjemme hos mig forsøger viven ikke at yppe kiv (jo, måske en gang om måneden, men så får hun heller ikke lov længere). Her kommer lyden, trods et minimalt BÅT, nemlig ud af højttalerne.

Jeg vil bestemt give de nye Iben højttalere et lyt. Jeg ved nøjagtigt, hvad jeg vil have, og hvis de falder igennem, så falder de igennem, nemlig.

Men umiddelbart ser det jo ud til, at Eben måske har været lidt hastige med at få nye kasser på markedet.

MVH
G&S

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Hallo G og Sur

Hvad dælan foretager du dig med tataturet.........................?

Det ligner jo en trafikulukke hver gang du er fremme på podiet.........?

Lytter du lige sådan, så får EBEN jo ikke en chance...............

hvor har du residens  ?

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Hallo G og Sur

hvor har du residens ?

Hallo, Gl. Spas!

Sådan går det med tastaturet, når man er tilpas gammel og sur.

Glemte at aktivere Forum Koder, hæ-hæ.

Jeg residerer på Fyn, og desværre har KT Radio i Odense udviklet sig til Merlin's værste konkurrent, så jeg håber, jeg kan finde Eben i Århus (hvis Kubik ellers tar' imod tilbudet om at stå foran ;-) eller i KBH.

Generelt set har jeg desværre ikke meget til overs for danske højttalere, da deres rytmiske formidling lader en del tilbage at ønske. Det har noget med vores rytmiske kultur (eller mangel på samme) at gøre

Forleden hørte jeg f.eks. nogle Dynaudio, Audience 82 var det vist, og mage til gumpetung pludder skal man lede længe efter. Fy for dén!

MVH
G&S

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
gl.jas skrev:

Hallo G og Sur

hvor har du residens ?

Hallo, Gl. Spas!

Sådan går det med tastaturet, når man er tilpas gammel og sur.

Lyder Eben virkelig ligesådan...? ;-)

Jeg residerer på Fyn.

MVH
G&S

Hejsa Gnavpot

Jammen så skal du bare høre godt efter............

Du starter mopeten op med billig blå benzin fra gårdman luskebuks, sætter næsen mod nordjyllands hovedstad, og mere eller mindre velkonserveret ankommer du på lørdag hos Lyddrengene i Nørregade, og får en kollosal inspirerende hifi-musikoplevelse der ryster dine gamle knogler sammen på forunderlig vis.  De hærdede shurer tiltag forsvinder som dug for en solbeskinnet skønhed, spørg blot min kære viv dr. med. fru. Kristensen, som kender eksemplet in real life............................................

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Den her tråd ligner et alvorligt tilfælde af selvsving. Jeg fatter ikke det halve af det der står.

Ser ud som om Kurt Tomgang har fået et par kompaner med i sidevognen.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Den her tråd ligner et alvorligt tilfælde af selvsving. Jeg fatter ikke det halve af det der står.

Ser ud som om Kurt Tomgang har fået et par kompaner med i sidevognen.

Ej selvsving, blot høvisk udveksling af erfaringer og muligheder.

Og jeg vil under ingen omstændigheder sættes på knallert med Hr. Kubik - det er han hverken sur eller slem nok til!

MVH
G&S

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes