Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 03:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bedste Danske højttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hov hov i har glemt det vigtigste, System Audio!

Totalt gude højttalere! Nu har jeg dem selv (hvis der var nogen der ikke kunne regne det ud). Jeg ved ikke om det er de bedste danske højttalere ved jeg ikke, men det er helt sikkert nogle fantastiske højttalere.

http://www.system-audio.com/showpage.asp?siteid=1&id=614 <--System Audio SA 7K master skulle være at mega hit, de koster så også 66000 pic: http://www.system-audio.com/showpage.asp?siteid=1&id=503 

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Micker skrev:

Totalt gude højttalere! Nu har jeg dem selv (hvis der var nogen der ikke kunne regne det ud). Jeg ved ikke om det er de bedste danske højttalere ved jeg ikke, men det er helt sikkert nogle fantastiske højttalere.

http://www.system-audio.com/showpage.asp?siteid=1&id=614 <--System Audio SA 7K master skulle være at mega hit, de koster så også 66000 pic: http://www.system-audio.com/showpage.asp?siteid=1&id=503 

Jaaa dem skal jeg selv låne en dag, men de kræver at man bruger tid på opstilling.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Dyvel skrev:

Nu har jeg kæmpet mig igennem denne humoristiske tråd om dyt, båt og elge i brunst

Men er der nogen der vil forklare mig hvad BÅT i HT'eren egentlig er defineret som?

En hel anden ting... er der nogen der vil kommentere mærket CORAL?
Jeg overtager snart min brors HT'er som er et par moppedrenge på 85 kg stykket, med H105(diskant), M100(mellemtonehorn) så vidt jeg husker men kan ikke huske bassen ud over at det er 15"... som vejer ca. 15 kg stk.

Med venlig hilsen
Daniel

Er det en Coral 15L100 bas, så sidder du på guld, hvis den får en ny bølge, så hudt jeg hvisker. 

Mvh.

Frederik Carøe

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Dyvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:
Dyvel skrev:

Nu har jeg kæmpet mig igennem denne humoristiske tråd om dyt, båt og elge i brunst

Men er der nogen der vil forklare mig hvad BÅT i HT'eren egentlig er defineret som?

En hel anden ting... er der nogen der vil kommentere mærket CORAL?
Jeg overtager snart min brors HT'er som er et par moppedrenge på 85 kg stykket, med H105(diskant), M100(mellemtonehorn) så vidt jeg husker men kan ikke huske bassen ud over at det er 15"... som vejer ca. 15 kg stk.

Med venlig hilsen
Daniel

Er det en Coral 15L100 bas, så sidder du på guld, hvis den får en ny bølge, så hudt jeg hvisker. 

Mvh.

Frederik Carøe

Hvad skulle være så specielt ved den mode da? - Jeg kender ikke modellen, da min bror aldrig har haft bassen skruet ud af kabinettet, men når jeg får dem skal de da undersøges.

Men jeg er specielt vild med mellemtonehornene som jeg personligt synes har en utrolig ren lyd. Diskanterne er i et originalt CORAL kabinet for sig selv, og står oven på HT'eren. DIskanten alene vejer knap 2 kg mener jeg... De er i hvert fald temmelig tunge for diskanter at være.

Min bror skal af med dem pga WF da de er blevet for store og "grimme" - de er på størrelse med en vaskemaskine stykket

Jeg har fået lov af fruen herhjemme, så haps haps til mig...

Mvh
Daniel

Til top Vis Dyvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyvel

Dyvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Dyvel.

Hvad har Coral med nogetsomhelst at gøre i denne båt-båt og elghyl-tråd?

Mvh. Jens/Modifix, - der engang var den stolte ejer af et par af herover beskrevne model(Studio 400), naturligvis i velmodificeret og svært tilbygget stand..(bassen hed 15L100) - privat besked?

Beklager meget... ovenstående har naturligvis ikke noget med topic at gøre, ud over at der diskuteres forskellige HT'er... Sorry

Til top Vis Dyvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyvel

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Micker skrev:

http://www.system-audio.com/showpage.asp?siteid=1&id=614 <--System Audio SA 7K master skulle være at mega hit, de koster så også 66000 pic: http://www.system-audio.com/showpage.asp?siteid=1&id=503

Hej Micker!

Det skulle så være den første SA højttaler, der kan spille noget af værdi under 60 Hz!

Kan ikke forstå dette modefænomen, kaldet SA.

Bevares, de er da kønne, men hvis man lytter med øjnene, så er det sq tiden at gå til lægen.

MVH
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

for mig er det JBL's TI10K

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Micker skrev:

http://www.system-audio.com/showpage.asp?siteid=1&id=614 <--System Audio SA 7K master skulle være at mega hit, de koster så også 66000 pic: http://www.system-audio.com/showpage.asp?siteid=1&id=503

Hej Micker!

Det skulle så være den første SA højttaler, der kan spille noget af værdi under 60 Hz!

Kan ikke forstå dette modefænomen, kaldet SA.

Bevares, de er da kønne, men hvis man lytter med øjnene, så er det sq tiden at gå til lægen.

MVH
G&S

Halløjsa Gnavpot

Har vi atter fået det forkerte træben skruet på hofteprotesen.......?  

Ja , okay , der er ikke mange SA - modeller der imponerer , men enkelte har sin charme..............

Men hvad med den "Hyundai" III du nævnte tidligere. ..? Hvad er det for noget grej....?..........................Fortæl - fortæl.............

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Halløjsa Gnavpot

Ja , okay , der er ikke mange SA - modeller der imponerer , men enkelte har sin charme..............

Men hvad med den "Hyundai" III du nævnte tidligere. ..? Hvad er det for noget grej....?..........................Fortæl - fortæl.............

Hello Old Jazz!

Hyundai III højttaleren har skam - godtnok i version II udgaven - fået glimragende roser i det ganske interne anmelderland.

Så i min jagt har jeg fundet en vaskeægte dansk importeur, som ovenikøbet er villig til en lokal præsentation.

Hvad kan man næsten mere forlange...?

Jo, et fraværende båt, måske, men derom kan kun tiden fortælle.

Anyway, i morgen skal jeg "ringe på den" for nærmere aftale. Vi får se...

MVH
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 06:45 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
gl.jas skrev:

Halløjsa Gnavpot

Hello Old Jazz!

Hyundai III højttaleren har skam - godtnok i version II udgaven - fået glimragende roser i det ganske interne anmelderland.

Så i min jagt har jeg fundet en vaskeægte dansk importeur, som ovenikøbet er villig til en lokal præsentation.

Hvad kan man næsten mere forlange...?

Jo, et fraværende båt, måske, men derom kan kun tiden fortælle.

Anyway, i morgen skal jeg "ringe på den" for nærmere aftale. Vi får se...

MVH
G&S

Lyder ganske spændende , og må erkende at jeg ikke kender produktet.....

Kan der tilfalde flere oplysninger, vil det være fint....................

God fornøjelse , men glem endelig ikke Eben (det søde væsen)..............

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

For lige at vende tilbage til Eben, så har jeg hørt dem i Odense hvor jeg syntes de spillede utroligt dynamisk og detaljeret. Og det var for mig en overbevisende demonstration med god musik og der blev spillet Deep Purple da jeg var der.

Kan foriøvrigt fortælle at de enheder der sidder i Eben er fra AudioTechnology, som også leverer enheder til Rockport Technologies, og deres Hyperion er blevet udnævnt til en af verdens bedste ht'er og har fået en kanonanmeldelser.

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:

For lige at vende tilbage til Eben, så har jeg hørt dem i Odense hvor jeg syntes de spillede utroligt dynamisk og detaljeret. Og det var for mig en overbevisende demonstration med god musik og der blev spillet Deep Purple da jeg var der.

Kan foriøvrigt fortælle at de enheder der sidder i Eben er fra AudioTechnology, som også leverer enheder til Rockport Technologies, og deres Hyperion er blevet udnævnt til en af verdens bedste ht'er og har fået en kanonanmeldelser.

.....Jeps du , hifi-musik i særklasse......

Men de er "kræsne" disse Eben-højttalere.  Men er hele set-up`et linet perfekt op, så kvitteres der med kanonlyd.......( i ubegrænset mængde)

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Er vildt uenig, da jeg hørte det af 2 omgange var det sat op med Audio Analogue inde i Hififorum, og jeg synes det lød af h****** til, meget plastiskt og skarpt.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Er vildt uenig, da jeg hørte det af 2 omgange var det sat op med Audio Analogue inde i Hififorum, og jeg synes det lød af h****** til, meget plastiskt og skarpt.

BÅT...?

MVH
G&S

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Mjaaa, det ved sgu ikke, måske.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Søren M skrev:

Er helt klart med på Eben.
Men AV og Dynaudio er også mine favoriter.

Eben er de lige testet i HF ? , har hørt om dem men intet godt .

Dynaudio næ tak , har hørt C2 C4  de spille langt fra musikalsk , og endnu værre de kan ikke gengiver dybte i musikken de spiller så tamt  .

Ja så heller en AV .

Danmark lavet mange speaker , men ikke mange kan spille musik .

Halløj Jensen

Mener ikke Eben er testet i hf, men er til gengæld testet i hifi+...........Og en og anden fortæller i øresneglen, at Ebens X3,  just er udnævnt til :  Product of the Year.

Jeg vil dog anbefale X4, hvis man virkelig skal have ristet boller..........

Var netop forbi lyddrengene , og X4 leverede musik i absolut topklasse.......

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Jesper Juul skrev:

BÅT...?

MVH
G&S

Nej nej nej din lede amatør:

BÅÅÅÅÅÅÅÅT

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hæ-hæ, så har den sgu været slem!

MVH
G&S

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

har aldrig hverken set eller hørt om Eben

har de en hjemmeside ?

Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Yes du!

http://www.eben.dk/

Danmarks dyreste og mest luksuriøse truthorn.
Dimensioneringen er godkendt til skibe på op til 1.000 fods længde og med en maskinkraft på op til 60.000 hk.
Såfremt den monteres på en drejesokkel, så den kan dreje min. 360 gr. indenfor 4 sekunder, så er den tilmed godkendt til brug i tåge.

Det siges, at QEII har ikke ét men 4 stk + en center + en sub. ombord. Når tågen lægger sig, kan du høre den i 5.1

Rygterne vil i øvrigt vide, at en nordjysk højgravid håndboldfan, forbandt dem i modfase og spillede "du har sat dig på tværs" af Anne Linnet, hvilket fremprovokerede så voldsomme presseveer, at fødselen var overstået på 5 min. Og så var semifinalen reddet.

Det er da fantastisk hvad de alt kan bruges til, disse fremragende Eben lydgivere. Havde mon konstruktøren alt dette for øre, da han konstruerede dem?
PS! Den lille dreng, der kom til verden med et gevaldig trut, blev sågar opkaldt efter speakeren, han kom til at hedde Preben selvfølgelig.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes