| Forfatter |
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaa dem skal jeg selv låne en dag, men de kræver at man bruger tid på opstilling.
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyvel skrev:
|
Nu har jeg kæmpet mig igennem denne humoristiske tråd om dyt, båt og elge i brunst 
Men er der nogen der vil forklare mig hvad BÅT i HT'eren egentlig er defineret som?
En hel anden ting... er der nogen der vil kommentere mærket CORAL? Jeg overtager snart min brors HT'er som er et par moppedrenge på 85 kg stykket, med H105(diskant), M100(mellemtonehorn) så vidt jeg husker men kan ikke huske bassen ud over at det er 15"... som vejer ca. 15 kg stk.
Med venlig hilsen Daniel
|
|
|
Er det en Coral 15L100 bas, så sidder du på guld, hvis den får en ny bølge, så hudt jeg hvisker.
Mvh.
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 192
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
Dyvel skrev:
|
Nu har jeg kæmpet mig igennem denne humoristiske tråd om dyt, båt og elge i brunst 
Men er der nogen der vil forklare mig hvad BÅT i HT'eren egentlig er defineret som?
En hel anden ting... er der nogen der vil kommentere mærket CORAL? Jeg overtager snart min brors HT'er som er et par moppedrenge på 85 kg stykket, med H105(diskant), M100(mellemtonehorn) så vidt jeg husker men kan ikke huske bassen ud over at det er 15"... som vejer ca. 15 kg stk.
Med venlig hilsen Daniel
|
|
|
Er det en Coral 15L100 bas, så sidder du på guld, hvis den får en ny bølge, så hudt jeg hvisker.
Mvh.
Frederik Carøe
|
|
|
Hvad skulle være så specielt ved den mode da? - Jeg kender ikke modellen, da min bror aldrig har haft bassen skruet ud af kabinettet, men når jeg får dem skal de da undersøges.
Men jeg er specielt vild med mellemtonehornene som jeg personligt synes har en utrolig ren lyd. Diskanterne er i et originalt CORAL kabinet for sig selv, og står oven på HT'eren. DIskanten alene vejer knap 2 kg mener jeg... De er i hvert fald temmelig tunge for diskanter at være.
Min bror skal af med dem pga WF da de er blevet for store og "grimme" - de er på størrelse med en vaskemaskine stykket 
Jeg har fået lov af fruen herhjemme, så haps haps til mig...
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 192
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
Dyvel.
Hvad har Coral med nogetsomhelst at gøre i denne båt-båt og elghyl-tråd?
Mvh. Jens/Modifix, - der engang var den stolte ejer af et par af herover beskrevne model(Studio 400), naturligvis i velmodificeret og svært tilbygget stand..(bassen hed 15L100 ) - privat besked?
|
|
|
Beklager meget... ovenstående har naturligvis ikke noget med topic at gøre, ud over at der diskuteres forskellige HT'er... Sorry
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Micker!
Det skulle så være den første SA højttaler, der kan spille noget af værdi under 60 Hz!
Kan ikke forstå dette modefænomen, kaldet SA.
Bevares, de er da kønne, men hvis man lytter med øjnene, så er det sq tiden at gå til lægen.
MVH
G&S
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
for mig er det JBL's TI10K
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Hej Micker!
Det skulle så være den første SA højttaler, der kan spille noget af værdi under 60 Hz!
Kan ikke forstå dette modefænomen, kaldet SA.
Bevares, de er da kønne, men hvis man lytter med øjnene, så er det sq tiden at gå til lægen.
MVH G&S |
|
|
Halløjsa Gnavpot
Har vi atter fået det forkerte træben skruet på hofteprotesen.......? 
Ja , okay , der er ikke mange SA - modeller der imponerer , men enkelte har sin charme..............
Men hvad med den "Hyundai" III du nævnte tidligere. ..? Hvad er det for noget grej....?..........................Fortæl - fortæl.............
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Halløjsa Gnavpot
Ja , okay , der er ikke mange SA - modeller der imponerer , men enkelte har sin charme..............
Men hvad med den "Hyundai" III du nævnte tidligere. ..? Hvad er det for noget grej....?..........................Fortæl - fortæl............. |
|
|
Hello Old Jazz!
Hyundai III højttaleren har skam - godtnok i version II udgaven - fået glimragende roser i det ganske interne anmelderland.
Så i min jagt har jeg fundet en vaskeægte dansk importeur, som ovenikøbet er villig til en lokal præsentation.
Hvad kan man næsten mere forlange...?
Jo, et fraværende båt, måske, men derom kan kun tiden fortælle.
Anyway, i morgen skal jeg "ringe på den" for nærmere aftale. Vi får se...
MVH
G&S
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
gl.jas skrev:
Halløjsa Gnavpot
Men hvad med den "Hyundai" III du nævnte tidligere. ..? Hvad er det for noget grej....?..........................Fortæl - fortæl.............
|
|
|
Hello Old Jazz!
Hyundai III højttaleren har skam - godtnok i version II udgaven - fået glimragende roser i det ganske interne anmelderland.
Så i min jagt har jeg fundet en vaskeægte dansk importeur, som ovenikøbet er villig til en lokal præsentation.
Hvad kan man næsten mere forlange...?
Jo, et fraværende båt, måske, men derom kan kun tiden fortælle.
Anyway, i morgen skal jeg "ringe på den" for nærmere aftale. Vi får se...
MVH G&S |
|
|
Lyder ganske spændende , og må erkende at jeg ikke kender produktet.....
Kan der tilfalde flere oplysninger, vil det være fint....................
God fornøjelse , men glem endelig ikke Eben (det søde væsen)..............
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at vende tilbage til Eben, så har jeg hørt dem i Odense hvor jeg syntes de spillede utroligt dynamisk og detaljeret. Og det var for mig en overbevisende demonstration med god musik og der blev spillet Deep Purple da jeg var der.
Kan foriøvrigt fortælle at de enheder der sidder i Eben er fra AudioTechnology, som også leverer enheder til Rockport Technologies, og deres Hyperion er blevet udnævnt til en af verdens bedste ht'er og har fået en kanonanmeldelser.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
|
For lige at vende tilbage til Eben, så har jeg hørt dem i Odense hvor jeg syntes de spillede utroligt dynamisk og detaljeret. Og det var for mig en overbevisende demonstration med god musik og der blev spillet Deep Purple da jeg var der.
Kan foriøvrigt fortælle at de enheder der sidder i Eben er fra AudioTechnology, som også leverer enheder til Rockport Technologies, og deres Hyperion er blevet udnævnt til en af verdens bedste ht'er og har fået en kanonanmeldelser.
|
|
|
 .....Jeps du , hifi-musik i særklasse...... 
Men de er "kræsne" disse Eben-højttalere. Men er hele set-up`et linet perfekt op, så kvitteres der med kanonlyd.......( i ubegrænset mængde )
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er vildt uenig, da jeg hørte det af 2 omgange var det sat op med Audio Analogue inde i Hififorum, og jeg synes det lød af h****** til, meget plastiskt og skarpt.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Er vildt uenig, da jeg hørte det af 2 omgange var det sat op med Audio Analogue inde i Hififorum, og jeg synes det lød af h****** til, meget plastiskt og skarpt. |
|
|
BÅT...?
MVH
G&S
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mjaaa, det ved sgu ikke, måske.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Søren M skrev:
|
Er helt klart med på Eben. Men AV og Dynaudio er også mine favoriter.
|
|
|
Eben er de lige testet i HF ? , har hørt om dem men intet godt .
Dynaudio næ tak , har hørt C2 C4 de spille langt fra musikalsk , og endnu værre de kan ikke gengiver dybte i musikken de spiller så tamt .
Ja så heller en AV .
Danmark lavet mange speaker , men ikke mange kan spille musik .
|
|
|
Halløj Jensen
Mener ikke Eben er testet i hf, men er til gengæld testet i hifi+...........Og en og anden fortæller i øresneglen, at Ebens X3, just er udnævnt til : Product of the Year.
Jeg vil dog anbefale X4, hvis man virkelig skal have ristet boller..........
Var netop forbi lyddrengene , og X4 leverede musik i absolut topklasse.......
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Jesper Juul skrev:
| Er vildt uenig, da jeg hørte det af 2 omgange var det sat op med Audio Analogue inde i Hififorum, og jeg synes det lød af h****** til, meget plastiskt og skarpt. |
|
|
BÅT...?
MVH G&S |
|
|
Nej nej nej din lede amatør:
BÅÅÅÅÅÅÅÅT
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ-hæ, så har den sgu været slem!
MVH
G&S
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
har aldrig hverken set eller hørt om Eben
har de en hjemmeside ?
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 08 Februar 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes du! http://www.eben.dk/Danmarks dyreste og mest luksuriøse truthorn. Dimensioneringen er godkendt til skibe på op til 1.000 fods længde og med en maskinkraft på op til 60.000 hk. Såfremt den monteres på en drejesokkel, så den kan dreje min. 360 gr. indenfor 4 sekunder, så er den tilmed godkendt til brug i tåge. Det siges, at QEII har ikke ét men 4 stk + en center + en sub. ombord. Når tågen lægger sig, kan du høre den i 5.1  Rygterne vil i øvrigt vide, at en nordjysk højgravid håndboldfan, forbandt dem i modfase og spillede "du har sat dig på tværs" af Anne Linnet, hvilket fremprovokerede så voldsomme presseveer, at fødselen var overstået på 5 min. Og så var semifinalen reddet.  Det er da fantastisk hvad de alt kan bruges til, disse fremragende Eben lydgivere. Havde mon konstruktøren alt dette for øre, da han konstruerede dem? PS! Den lille dreng, der kom til verden med et gevaldig trut, blev sågar opkaldt efter speakeren, han kom til at hedde Pr eben selvfølgelig.
|
| Til top |
|
| |