Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilke højtalere har den højeste WAF? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

den har jeg overset, min fejl..
Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

nøøøjjj for nogle ringe forslag!

En flot 3-vejs findes vist ikke, skal det være diskret er der vist ikke andre muligheder en end lille subwoofer man smider ind et et hjørne eller under noget, og så et par væghøjtalere, men har aldrig selv hørt gode væghøjtalere, så ved faktisk ikke hvor godt det kan blive. De fås jo i alle prisklasser, så forhåbentlig kan det blive nogenlunde.. Jeg har selv haft lidt kig på Dalis Helicon W200 og B&Ws SCMS, men SA har vist også lavet nogle udmærkede væghøjtalere, og Viennas Waltz går jo også for at være ok. Helt klart den retning jeg ville kigge i, for alt almindeligt er kasser, og kasser er grimme... Sattelitter er måske nok små, men de er tit også frygteligt grimme.

Jeg er vild med den måde du tager patent på hvad der er grimt og hvad der ikke er

Jeg synes nu der findes masser af flotte og kone/kærestevenlige 2- og 3-vejs konstruktioner, som IKKE er in-wall.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

jeg stiller mig selv spørgsmålet "ville nogen have accepteret det i sin indretning hvis ikke det gav lyd" og svaret med så godt som alle almindelige højtalere er "aldrig i livet"

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

B&O Penta har da Waf-factor? Og det er da en 3-vejs.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Sjoenne skrev:
Stor trevejs... kvinder MÅ være vilde med!

Ja - dine kvinder.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:
jeg stiller mig selv spørgsmålet "ville nogen have accepteret det i sin indretning hvis ikke det gav lyd" og svaret med så godt som alle almindelige højtalere er "aldrig i livet"

Og sådan kunne vi fortsætte......

Ville nogen nogensinde acceptere at have et 42" TV hængende hvis ikke det havde en funktion? Hvad med en sofa, en stol, hele køkkenet?

Jeg kan ikke se din pointe

Jeg synes sagtens at en højttaler kan være brugskunst.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

jeg er enig med dig Floe, det er ikke så enkelt.

Mit spørgsmål er vist ved at kører lidt a sporet, så jeg gør det lidt nemmere...
kan i ikke indsætte billeder af de højtalere i synes er kønne og samtidig spiller som en drøm.

hele problemstillingen er: konen vil helst ikke have nogen højtalere... han vil have rigtig god lyd"
hvilket sted er så rigtigt at mødes og sige "okay, dette er lyden jeg kan leve med og designet er i top" og konen kan sige "hvis det skal være i DEN størrelse, så er den her køn og diskret nok for mig"
og på den måde indgå et kompromis.

mit bedste bud ville være bks 107, denne er diskret og køn, hvis det skal være en gulvhøjtaler og den har overraskende meget lyd i sig.

men hvad synes I?

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig kan en højttaler være brugskunst. Det er desværre bare så frygteligt få, der er det.

(Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er en stor fan af Neepers Perfection 1)

-Og så lige et surt opstød: Nu er der i øvrigt en ganske pæn tone i denne tråd (også fra dig, Floe), men jeg synes altså, det er frygteligt irriterende, når nogen bliver skudt i skoene, at de har taget patent på en sandhed, fordi de udtrykker deres holdning som absolutter. Det må da være underforstået, at det er holdninger, når de bliver skrevet i et debatforum. "Patentbeskyldningen" er ofte dræbende for videre debat.

Sorry for off topic, tilbage til smukke højttalere: Hvad med Zingali, forresten?

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
jeg er enig med dig Floe, det er ikke så enkelt.

Mit spørgsmål er vist ved at kører lidt a sporet, så jeg gør det lidt nemmere...
kan i ikke indsætte billeder af de højtalere i synes er kønne og samtidig spiller som en drøm.

hele problemstillingen er: konen vil helst ikke have nogen højtalere... han vil have rigtig god lyd"
hvilket sted er så rigtigt at mødes og sige "okay, dette er lyden jeg kan leve med og designet er i top" og konen kan sige "hvis det skal være i DEN størrelse, så er den her køn og diskret nok for mig"
og på den måde indgå et kompromis.

mit bedste bud ville være bks 107, denne er diskret og køn, hvis det skal være en gulvhøjtaler og den har overraskende meget lyd i sig.

men hvad synes I?

Med fare for at det bliver en anelse farvet af hvad jeg selv har haft gennem tiderne :

Vienna Beethoven Baby Grand Piano:

B&W CM7:

B&W CM1:

Monitor Audio PL100:

Focal Electra 1007 Be Macassar:

Bare nogle få bud.

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Forskellen ligger jo i at kvinderne oftest ikke går op i den lyd, så at det er store højtalere har ingen praktisk funktion for dem, i modsætning til fjernsynet, sofaen osv...

Det der irriterer mig så grænseløst, er jo at jeg ikke mener der burde være noget kompromis nødvendigt... Det er jo som om at mange herinde helst vil have at deres højtalere er monsterstore og ingen er i tvivl om hvad det er...

Synes det er synd og skam at der bliver lavet så få seriøse væghøjtalere, for jeg tror helt sikkert at man kunne lave dem ligeså gode som kompakthøjtalere, hvis man brugte ligeså mange ressurcer på at forsøge at lave nogle ordentlige konstruktioner. Men der er ikke noget marked for det, da ingen ser på væghøjtalere som et seriøst alternativ..

En stor del af problemet med almindelige både gulv og standerhøjtalere, er jo at de kræver så meget luft omkring sig at de overtager en stue fuldstændigt visuelt, og ja, en forstående kone skal da nok kunne acceptere det, men synes ikke det kan være meningen

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Forskellen ligger jo i at kvinderne oftest ikke går op i den lyd, så at det er store højtalere har ingen praktisk funktion for dem, i modsætning til fjernsynet, sofaen osv...

Det der irriterer mig så grænseløst, er jo at jeg ikke mener der burde være noget kompromis nødvendigt... Det er jo som om at mange herinde helst vil have at deres højtalere er monsterstore og ingen er i tvivl om hvad det er...

Synes det er synd og skam at der bliver lavet så få seriøse væghøjtalere, for jeg tror helt sikkert at man kunne lave dem ligeså gode som kompakthøjtalere, hvis man brugte ligeså mange ressurcer på at forsøge at lave nogle ordentlige konstruktioner. Men der er ikke noget marked for det, da ingen ser på væghøjtalere som et seriøst alternativ..

En stor del af problemet med almindelige både gulv og standerhøjtalere, er jo at de kræver så meget luft omkring sig at de overtager en stue fuldstændigt visuelt, og ja, en forstående kone skal da nok kunne acceptere det, men synes ikke det kan være meningen

jeg forstår godt hvad du siger, men indbygnings væghøjtalere er tit et drastisk skridt... det kræver en del arbejde at få bygget ind så det er pænt... (laver kæmpe hul i muren og møblere om en måned efter)
derimod er de fleste ikke indbygnings væghøjtalere ligeså grimme som kompakt højtalere imho.
derimod synes jeg man skal kigge sig om efter noget der "er anderledes" man kan godt finde kæmpe 3 vejs konstruktioner som alligevel "forsvinder" i stue billedet...
det er de alternativer jeg fisker efter.... se. fx:

den ved jeg nogen (også kvinder) synes er køn... (jeg synes den er grim, men det er en trevejs)

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

nu har jeg aldrig været fortaler for indbygnings, men onwall... jeg er til gengæld enig med dig i at sådan en højtaler som den der, virkelig er flot og anderledes, og meget skulpturagtig... men var det 500.000 for en eller var det for et sæt? Den er jo ikke rigtigt for alle

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
den ved jeg nogen (også kvinder) synes er køn... (jeg synes den er grim, men det er en trevejs)

Den er møglækker, og endda 4 vejs
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

uden at være ekspert i højttalerkonstruktion på nogen måde, så kunne jeg forestille mig at de enkelte enheder kræver en vis kabinetvolumen, det kan sikkert godt lade sig gøre i en flad højttaler, men så vil den sandsynligvis få et kæmpe overfladeareal på forsiden

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

jamen man har jo lavet væghøjtalere, og kombineret med noget "roomperfect-agtigt" så tror jeg altså der er nogle af de traditionelle regler der kan bøjes lidt... iøvrigt er en subwoofer nok et must uanset, men en Microwee fra Velodyne kan jo gemmes ret godt væk, så det er ikke det store problem

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Er det ikke svært at være musikelsker, når man ikke kan tælle til fire?

Sorry, men den er altså firevejs og skal helst have en forstærker til hver enhed. (Der røg den waf! Men det var vist "kun" 500.000 for et par.)

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:

Den er møglækker, og endda 4 vejs

okay, så jeg ikke...

Steffeng skrev:
nu har jeg aldrig været fortaler for indbygnings, men onwall... jeg er til gengæld enig med dig i at sådan en højtaler som den der, virkelig er flot og anderledes, og meget skulpturagtig... men var det 500.000 for en eller var det for et sæt? Den er jo ikke rigtigt for alle

men ja den er nok ikke for alle... men det var bare et eksempel på at anderledes højtalerebyg godt kan være pænt.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

jamen man har jo lavet væghøjtalere, og kombineret med noget "roomperfect-agtigt" så tror jeg altså der er nogle af de traditionelle regler der kan bøjes lidt... iøvrigt er en subwoofer nok et must uanset, men en Microwee fra Velodyne kan jo gemmes ret godt væk, så det er ikke det store problem

Med rumkorrektion og små "sub"-woofere(MiniVee når ikke under 32hz.. så en subwoofer er det ikke i mine ører) har man med ét lavet et ret stort kompromis lydmæssigt. Det tror jeg de fleste med interesse for rigtig god lyd vil være enig med mig i.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Jeg har bare stadig til gode at høre en subwoofer klare sig bare nogenlunde fornuftigt i musiksammenhæng i et stereo-setup

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum