Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Live aid 1985... Imponerende!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige haft en af de der WOOOW musikoplevelser man får en sjælden gang imellem:-).. Jeg er en af dem der aldrig har set Live aid koncerten fra 1985, hverken live, i fjernsynet eller på dvd.. lige indtil i dag.. Og jeg er virkelig imponeret over 1 band der skiller sig fuldstændig ud fra mængden af alle verdensstjernerne..

Jeg kan ikke huske hvordan vi kom ind på det, men en af mine venner fortalte mig om koncerten i forrige uge, og han påstod hårdnakket, og ville vædde med at jeg ville blive imponeret over specielt et band der ville skille sig ud fra alle de andre..  Kæk som jeg er væddede vi 500 kr, da jeg var ret sikker på at der ikke var nogle der ville overskygge alle de andre.. Men jeg tror sgu ærlig talt jeg har tabt de 500 kr:-(.. Snakker først med ham i morgen, så vil lige høre om i andre ved hvem jeg snakker om??

Har set ca 9 timers koncert over weekenden og er sgu vildt imponeret.. Havde virkelig ikke troet at der var et band der ville overskygge alle de andre så meget.. Specielt ikke når det bare er cremen af cremen der er samlet.. Måden publikum lever fuldstændig op og synger med på er sgu imponerende..

Så hvem tror i jeg snakker om?? Kan jo godt være det bare er mig der er skør:-) Om hvem synes i selv var de bedste??

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Det er der ingen tvivl om nemlig Queen. 
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Ja den er jeg også med på. Det må være Queen

2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

I hele hule helved... Jeg har tabt 500 kr

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Bedste band var helt klart George Thorogood and The Destroyers. I det hele taget kom musikken ,energien og overraskelserne fra den Amerikanske del af showet.

Queen timede sine 15-30 minutter helt over-fantastisk. Men de ramte altså også - et stadig spændstigt - og helt fantastisk veloplagt publikum. U2 og Elvis Costello kørte nu også med klatten på den Britiske del af showet.

Men et sådant set-up er sgu meget mere en galla, - end en rigtig koncert/festival . ?

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Så hele showrt da det blev sendt - det var tider da klikken indvaderede Allans hus den sommer, mens hans forældre var i sommerhus... og hold da op - hvor var vi skæve

Nå, men tilbage til koncerten... det jeg husker bedst, er Led Zeppelins optræden, hvor Jimmy Page dels havde glemt at stemme sine guitarer, dels ikke kunne ramme de rigtige toner, og helt galt gik det, han startede soloen i Stairway to Heaven på den tolvstrengede!

f**k - det lød dårligt! Men det var Rock 'n' Roll og de var mere stenede end os, så det var stort alligevel!

Iøvrigt har den pinlige optræden gjort, at Led Zeppelin var dem der i mange, mange år blokerede for en udgivelse af Live Aid koncerterne - og det forstår man godt de gjorde, når man kan huske hvordan det lød... Er de kommet med på den DVD-udgaven ?

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

erla skrev:

Så hele showrt da det blev sendt - det var tider da klikken indvaderede Allans hus den sommer, mens hans forældre var i sommerhus... og hold da op - hvor var vi skæve

Nå, men tilbage til koncerten... det jeg husker bedst, er Led Zeppelins optræden, hvor Jimmy Page dels havde glemt at stemme sine guitarer, dels ikke kunne ramme de rigtige toner, og helt galt gik det, han startede soloen i Stairway to Heaven på den tolvstrengede!

f**k - det lød dårligt! Men det var Rock 'n' Roll og de var mere stenede end os, så det var stort alligevel!

Iøvrigt har den pinlige optræden gjort, at Led Zeppelin var dem der i mange, mange år blokerede for en udgivelse af Live Aid koncerterne - og det forstår man godt de gjorde, når man kan huske hvordan det lød... Er de kommet med på den DVD-udgaven ?

Sjovt nok husker jeg tydeligst, at Phil Collins var en ren katastrofe,som gæstetrommeslager i Led Zeppelin ! !Han stod nærmest i kø for at profillere sig selv under Live-Aid, - og så spiller han både forkert, - og i det hele taget som "en pund ost" i omtalte session ! Har faktisk hadet ham lige siden.Men OK, -Zeppelin burde jo ha stoppet ham længe inden han blev inviteret ! Led Zeppelin havde ikke eksisteret som band i årevis - og var kun gendannet til lejligheden - da Live Aid løb af stabelen 

Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Ja for filen.....var på ferie sydpå med de gamle.....så det meste på en cafe i Alperne....og Queen var for fede....Har ikke været noget tilsvarende arrangement siden.
Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

jeg er også en af dem som aldrig har set en eneste AID koncert (selvom jeg har alderen til det )

Så kan den fås på dvd eller BD?

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Bedste band var helt klart George Thorogood and The Destroyers. I det hele taget kom musikken ,energien og overraskelserne fra den Amerikanske del af showet.

Queen timede sine 15-30 minutter helt over-fantastisk. Men de ramte altså også - et stadig spændstigt - og helt fantastisk veloplagt publikum. U2 og Elvis Costello kørte nu også med klatten på den Britiske del af showet.

Men et sådant set-up er sgu meget mere en galla, - end en rigtig koncert/festival . ?

Hmmm.. George Thorogood and The Destroyers siger mig ikke noget, Den må jeg vist lige finde igen.. U2 klarede den også meget godt, men Queen overstrålede sgu dem alle..

Har lige googlede koncerten for at se om der var andre der var enige i mine betragtninger.. Og jeg tror at 99% af alle dem der har skrevet noget om koncerten, har væet enige..  Selv Bob Geldof og diverse andre musikere sagde de var bedst..

Og ja, det mest pinlige var Led Zeppelin og Poul Mccartney... Sad og krummede tær da de buuuhede af Poul M.. 

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

jeg er også en af dem som aldrig har set en eneste AID koncert (selvom jeg har alderen til det )

Så kan den fås på dvd eller BD?

Så kan den helt klart anbefales.. Ja, den kan godt fåes på dvd..

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Lige til info: Led Zeppelin er ikke med på dvd'en
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:
Lige til info: Led Zeppelin er ikke med på dvd'en

Så var det heldigt jeg så den på Vhs, for det var godt nok skidt

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

svar:helt klart "the Queen" der skilte sig ud,anmeldere var

ikke i tvivl....koncerten fik osse Queens karriere til at blomstre

voldsomt op efterfølgende.....er den tilgængelig i butikkerne,el.

ska man på nettet for at få DVDen???

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:
lennon skrev:

Hmmm.. George Thorogood and The Destroyers siger mig ikke noget, Den må jeg vist lige finde igen.. U2 klarede den også meget godt, men Queen overstrålede sgu dem alle..

Har lige googlede koncerten for at se om der var andre der var enige i mine betragtninger.. Og jeg tror at 99% af alle dem der har skrevet noget om koncerten, har væet enige..  Selv Bob Geldof og diverse andre musikere sagde de var bedst..

Og ja, det mest pinlige var Led Zeppelin og Poul Mccartney... Sad og krummede tær da de buuuhede af Poul M.. 

Det mest pinlige var helt klart Adam Ant ! !

Mht Paul MCcartney, så var der altså ingen der buhede. Forhistorien og rygterne gik til det sidste på,at The Beatles ville gendannes til Live-Aid (m Julian Lennon). Da der så begynder at dukke folk op på scenen bag MCcartney,tror folk pludselig at miraklet sker. . ! ! - men det var altså Pete Townsend osv !

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

var det til live aid at jagger og bowie sang "dancing in the street" sammen ? - i givet fald var de ret hyggelige at se på selvom man nok vil finde dem lidt komiske idag - men jeg vil da også tilsutte mig dem der var vilde med queen i live-aid-sammenhæng.

om phil collins ødelægger det for led zepperlin eller for sig selv er vel hip som hap - jeg synes generelt bare at han stinker

Sjovt nok var den live aid koncert på mange måde noget de gjorde for at hjælpe og ikke for at relancerer deres karriere selvom det hjalp en del af dem.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

til r-l-b ...ja,det var jagger-bowie....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Jeg købte Live Aid dvd´en i et nostalgitrip. Jeg blev forundret/skuffet over så ringe det var. Jeg vil sige at Freddie Mercury overstrålede alle, men det var altså heller ikke svært. For mig at se var Live Aid-showet mest interessant som hjælp til den tredje verden. Musikalsk var der ikke meget at hente. Jeg kan dog huske at David Gilmour spiller en ganske god solo i et Bryan Ferry-nummer. Jeg ser imidlertidig ikke nogen grund til at angribe Phil Collins for hans optrædener. Enig i at Zeppelin var forfærdeligt, men det var de 3 andre der havde hovedansvaret. Jimmy Page har siden udtalt at de overhovedet ikke havde øvet sammen. Det virkede også sådan. Solo var Phil Collins hverken bedre eller dårligere end de andre. Han virkede bare som om at han havde jetlag(det havde han nok også!!!). Han skulle jo nå meget den stakkel. Andre havde ikke været ude at flyve. Alligevel virkede mange af dem til at have jetlag.
Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:

svar:helt klart "the Queen" der skilte sig ud,anmeldere var

ikke i tvivl....koncerten fik osse Queens karriere til at blomstre

voldsomt op efterfølgende.....er den tilgængelig i butikkerne,el.

ska man på nettet for at få DVDen???

Jep den findes på dvd både i butikker og på nettet, dog i flere udgaver. du skal gå efter den tykke version med 4 skiver. Jeg vil vove at påstå den er alle penge værd. Kan dog også godt lide den nye fra 2005.

2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Bowie og Jaggers bidrag var en musik video af "Dancing in the Street". Oprindelig var planen,at de skulle samsynge den Live - m Jagger på scenen i USA - og Bowie på scenen i England. Men det var åbenbart en for stor teknologisk udfordring m tidsforsinkelser osv. Men Jagger sang til gengæld live, i en spøjs duo m Tina Turner.

Verdens absolut største navne i tiden, glimrede forøvrigt ved deres fravær. Her tænkes på Springsteen,Michael Jackson, Rolling Stones og Prince. 

Der var en eller anden twist m nogle Amerikanske managers,som resulterede i , at der næsten ingen sorte kunstnere var med.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes