| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Matcher de to mærker hinanden?
Nogen der har erfaringer på dette område?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
|
|
|
He-he, du tager det vist lidt ad gangen hva' Jeg går ud fra at det nu er højttalerkabler? 
Tjaae, hvorfor ikke...
Tror du ikke det var nemmere, at liste det du skal have forbundet på bedste elektrisk vis, så tror jeg der er flere der kan komme med et bud...
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
|
|
He-he, du tager det vist lidt ad gangen hva' Jeg går ud fra at det nu er højttalerkabler? 
Tjaae, hvorfor ikke...
Tror du ikke det var nemmere, at liste det du skal have forbundet på bedste elektrisk vis, så tror jeg der er flere der kan komme med et bud...
|
|
|
Muligvis. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer vel helt an på hvilke VdH kabler det er? De er jo kendt for ikke at have en decideret lydfilosofi i deres segment.
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter lige med. __________________
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian, jeg vil foreslå dig at forklare lidt om hvor du vil bevæge dig hen med lyden.
VdH laver ekstremt mange forskellige kabler, og deres lydmæssige egenskaber falder inden for en bred vifte.
Hvad ønsker du dig af kablet?
Hvad er du villig til at betale? __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
|
Brian, jeg vil foreslå dig at forklare lidt om hvor du vil bevæge dig hen med lyden.
VdH laver ekstremt mange forskellige kabler, og deres lydmæssige egenskaber falder inden for en bred vifte.
Hvad ønsker du dig af kablet?
Hvad er du villig til at betale?
|
|
|
Jamen prismæssigt op til 5k.
Jeg hører blues, rock, pop, country og meget lidt klassisk.
Drømmen er jo et sæt Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand (igen), og et Primare system (PRE30, A30.2 og CD31).
Lyden: Letflydende, sammenhængende, neutralt (tenderende varmt), skal lyde lækkert, lyttetræthed skal være ikke eksisterende. Skal lyde lækkert. Den plade skal tage den anden.
Håber det er forståeligt. Jeg har så svært ved at beskrive lyd. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde kigget lidt på The Revelation.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Revelation kender jeg desværre ikke ret meget til. Mon ikke andre kan hjælpe? __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, jeg bruger revelation på mine va bcg,efter min mening er det en af vdh beste kabler, har næsten ingen egen lyd.Har du problemer med at bassen vil buldre så vælg heller the inspiration hybrid. på signal kabel siden mener jeg at der er en klar vinder i programmet nemlig the orchid ellers prøv signal kabel fra anden producent
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. The Orchid er jeg så noget uenig.
Kablet fokuserer imho i udpræget grad på anslaget, men udelader instrumentets udklingning. Det hele bliver en lidt NO-agtigt. 
Vil du blive i den billige ende af signalkablerne er VdH et super bud med masser af ydelse for pengene, men er du villig til at of ofre lidt mere er jeg enig i at er der andre gode bud derude. __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| hejsa, jeg bruger revelation på mine va bcg,efter min mening er det en af vdh beste kabler, har næsten ingen egen lyd.Har du problemer med at bassen vil buldre så vælg heller the inspiration hybrid. på signal kabel siden mener jeg at der er en klar vinder i programmet nemlig the orchid ellers prøv signal kabel fra anden producent |
|
|
Så hvis min bas buldrer skal jeg ikke bruge Revelation? Hvorfor?
Hvad signalkabel angår havde jeg Orchid og Jubilee i tankerne. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
dan a. skrev:
| hejsa, jeg bruger revelation på mine va bcg,efter min mening er det en af vdh beste kabler, har næsten ingen egen lyd.Har du problemer med at bassen vil buldre så vælg heller the inspiration hybrid. på signal kabel siden mener jeg at der er en klar vinder i programmet nemlig the orchid ellers prøv signal kabel fra anden producent |
|
|
Hvad signalkabel angår havde jeg Orchid og Jubilee i tankerne.
|
|
|
Som nævnt har revelation ikke megen egen lyd og dvs. at hvis musikken påkræver en stor og fyldig bas ja så er det sådan det kommer ud af ht.Hvis man så har en tenden til at rummet vil spille med, så bliver det hurtig i træls at høre på.the inspiration spiller mer stramt og knap så stor selv om musikken påkræver det, man kan sige at the revelation ikke sætter grænserne for hvad der skal komme ud af dine ht.
Hvad signal kabel angår så har jeg prøvet d-501 hybrid, d-501 silver hybrid, d-102 mk3 hybrid, the intergration hybrid, the orchid, mc-gold hybrig og the second, af dem var the orchid det beste og der efter kom d-501 silver hybrid. disse to kabler har den rette livlighed, da andre kan godt virke som om at de sløver signalet en anelse.
Af ht kabel kan jeg nævne at ha prøvet cs-122 i singel og dobbel træk, the magnum hybrid, the inspiration hybrid og the revelation hybrid. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
dan a. skrev:
|
|
Hvad signalkabel angår havde jeg Orchid og Jubilee i tankerne.
|
|
|
Lyden fra The Inspiration er en smule slank, dog uden at miste informationer eller lyde unaturligt. Skal det overgåes i alle discipliner skal der imho for alvor investeres.
Jeg skiftede selv fra The Inspiration til The Supernova, hvilket i høj grad betød mere saft og kraft i musikken. -Men det får du med garanti ikke til 5000,-.  __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
Hvad signal kabel angår så har jeg prøvet d-501 hybrid, d-501 silver hybrid, d-102 mk3 hybrid, the intergration hybrid, the orchid, mc-gold hybrig og the second, af dem var the orchid det beste og der efter kom d-501 silver hybrid. disse to kabler har den rette livlighed, da andre kan godt virke som om at de sløver signalet en anelse
|
|
|
Jeg er enig i af VdHs kabler godt kan lyde en anelse tilbagetrukket, men jeg mener ikke at The Orchid er svaret på dette. Hvor kulkablerne trods alt gør et godt job ifht at gengive instrumentet naturligt, så mener jeg at The Orchid tilfører betoning i anslaget, og glemmer resten.
Skal det hele være rigtigt godt (og stadig til billige penge) har jeg fundet at Duelunds kabler kan være en vej frem.
Må der investeres mere er Yter et fantastisk bud.
Det lyder trods alt som om vi hører nogenlunde det samme, men har forskellige præferencer.  __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
dan a. skrev:
|
Hvad signal kabel angår så har jeg prøvet d-501 hybrid, d-501 silver hybrid, d-102 mk3 hybrid, the intergration hybrid, the orchid, mc-gold hybrig og the second, af dem var the orchid det beste og der efter kom d-501 silver hybrid. disse to kabler har den rette livlighed, da andre kan godt virke som om at de sløver signalet en anelse
|
|
|
Jeg er enig i af VdHs kabler godt kan lyde en anelse tilbagetrukket, men jeg mener ikke at The Orchid er svaret på dette. Hvor kulkablerne trods alt gør et godt job ifht at gengive instrumentet naturligt, så mener jeg at The Orchid tilfører betoning i anslaget, og glemmer resten.
Skal det hele være rigtigt godt (og stadig til billige penge) har jeg fundet at Duelunds kabler kan være en vej frem.
Det lyder trods alt som om vi hører nogenlunde det samme, men har forskellige præferencer. 
|
|
|
Hvilke signalkabler mener du da, er brugbare fra VDH? Smertegrænsen er 4k pr stk. Og de skal kunne fåes med XLR.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
Det lyder trods alt som om vi hører nogenlunde det samme, men har forskellige præferencer. 
|
|
|
Hvis du læser længere oppe i tråden se du at jeg skre at jeg anbefalede the orchid eller prøve et andet mærke,mener bestemt ikke at the orchid er perfekt men blot at det er det beste vdh signalkabel under 3000kr.
Har selv haft HGA DNA og black magic revelation signalkabler på prøve den sidste uges tid,HGA kablet er nok det mest hifi rigtige af de to, minder meget i performens om kimber ks 1130,HGA kablet koster 3500 kr og kimber koster 16000 kr. så det er et røver køb, der er bare et problem,det er så åben op ad til at det bliver anstrengende at høre på i længden(har mange glatte flader i min stue).Black magic revelation er et spøjst kabel,liniær er det i hvertfald ikke,men magic var det i mit system, ja så godt at jeg bestilte 2 sæt her til morgen men det er ikke at kabel for alle, anbefales kraftig at det lånes før man køber, det er et kabel som deler hifi folket i to lejere.
Syntes at vdh har nogle gode ht kabler mens deres signal kabler kniber med at følge med,det kan skyldes at alle jeg har hørt er hybrid versioner,der findes efter hånden mage meninger foer og imod hybrid kablerne. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
shras skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hvilke signalkabler mener du da, er brugbare fra VDH? Smertegrænsen er 4k pr stk. Og de skal kunne fåes med XLR....
|
|
|
Som jeg skriver så er de forholdsvis billige kulkabler fra VdH rigtigt gode til prisen (The Second og The Integration eks.).
Jeg går ud fra at du mener 4k pr. sæt?
Til den pris vil jeg ikke købe VdH, men kigge på brugtmarkedet. Der er pt. et sæt Yter ballancerede kabler til 3500 kr (nej, jeg er ikke sælger af dem). __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Hvis du læser længere oppe i tråden se du at jeg skre at jeg anbefalede the orchid eller prøve et andet mærke,mener bestemt ikke at the orchid er perfekt men blot at det er det beste vdh signalkabel under 3000kr. |
|
|
Ud over at jeg ikke vil medtage Orchid i listen af kabler jeg direkte vil anbefale, så tror jeg vi er rimeligt enige...  __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |