Emne: Vienna højttaler ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, skal det være strauss eller mahler,som nævnt længere oppe i tråden kan va bcg være en mulighed, er en del nemmer at drive og placere.Her selv 50cm bag dem og 80 cm til sidevægende, stuen er 38 kvm, min audia flight one driver dem uden problemer.Bliver selvfølgelig bedre hvis man giver dem mer plads,men lyder ganske godt under de forhold.
Har hørt om flere som har skiftede til va bcg fra strauss og mahler fordi de ikke kunne give dem den plads som de har brug for og dermed ikke kunne få dem til at performe som forvented. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
Hejsa, skal det være strauss eller mahler,som nævnt længere oppe i tråden kan va bcg være en mulighed, er en del nemmer at drive og placere.Her selv 50cm bag dem og 80 cm til sidevægende, stuen er 38 kvm, min audia flight one driver dem uden problemer.Bliver selvfølgelig bedre hvis man giver dem mer plads,men lyder ganske godt under de forhold.
Har hørt om flere som har skiftede til va bcg fra strauss og mahler fordi de ikke kunne give dem den plads som de har brug for og dermed ikke kunne få dem til at performe som forvented.
|
|
|
Har du hørt et par Mahler i et mindre rum? De er supergode i rum på 25 - 35 kvm.
vh. T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
dan a. skrev:
|
Har hørt om flere som har skiftede til va bcg fra strauss og mahler fordi de ikke kunne give dem den plads som de har brug for og dermed ikke kunne få dem til at performe som forvented.
|
|
|
Har du hørt et par Mahler i et mindre rum? De er supergode i rum på 25 - 35 kvm.
vh. T
|
|
|
nu er det ikke kvm jeg tænker på, mer om rummet de skal spille i er egnet til en ht som strauss/mahler, der spiller pænt langt ned i bass så hvis de ikke er placeret rigtig eller rummet har en tendens til at spille med,tjaa så er det godt nok træls at høre på.
Bor selv i hus hvor der i kælderen er en gildesal som jeg entlig havde planlagt at bruge som musik rum,der blev sat træ lofter op, dæmpe plader på vægende og tæppe på gulvet, alt kunne placeres som man ønsked men lige meget hvad jeg prøved blev det aldrig godt. endte med at flytte det op i stuen som har samme mål som kælder rummet,ingen tæpper på gulvene, ingen dæmpe plader men her spiller det bare, pointen er at et rum kan være egnet eller uegnet til at spille musik i og når vi så snakker om en ht som strauss og maler, ja så skal man altså tænke sig om. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad blev det så til?
Jeg spiller selv på MAhler MKII i en lille stue på 24-26kvm. Og det går helt fint. Har kun 60-70 rør watt og gøre godt med, og de styre mahler håndfast, bedre end mange 250-300watts trasistorslæder.
Har selv også haft strauss, den synes jeg ikke har samme diffinering og dybde som mahler har. Mahler kræver blot man tænker sig om med opstillingen. Jeg spiller på langs af mine stue, de står ca 270cm fra hinanden med meget lidt toe in. Lytte afstand er ca det samme og det fungere rigtig godt....
__________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov en tråd man havde overset. Har haft Strauss og de spiller forrygende i mine øre.
Mahler spiller helt fantastisk og jeg at have ladet mig fortælle at det skulle være nemmere at opstille Mahler end Strauss.
Som de andre også spørge om, hvad endte du med af speakers? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Klynk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Efter en moden overvejelse, blev det Vienna Mahler i sort pianolak.
Det er simpelthen ufatteligt så meget lyd, man får for pengene.
Jeg syntes de har en rigtig fed soundstage,stor lyd og musikglæde men det er jo smags sag,hvad man kan lide. Så nu skal jeg bare på jagt efter en stor fed Krell,så jeg kan få en dyb,magtfuld og kontrolleret bas, men det er jo ikke kun Mahler, der gerne vil have mange kræfter bag,det er der jo også mange andre seriøse højttaler,der stiller krav.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Hvad blev det så til?
Jeg spiller selv på MAhler MKII i en lille stue på 24-26kvm. Og det går helt fint. Har kun 60-70 rør watt og gøre godt med, og de styre mahler håndfast, bedre end mange 250-300watts trasistorslæder.
Har selv også haft strauss, den synes jeg ikke har samme diffinering og dybde som mahler har. Mahler kræver blot man tænker sig om med opstillingen. Jeg spiller på langs af mine stue, de står ca 270cm fra hinanden med meget lidt toe in. Lytte afstand er ca det samme og det fungere rigtig godt....
|
|
|
Jeg kan kun bekræfte at man faktisk godt kan klemme Mahler ind på lidt plads. Det er bare vigtigt at der er nok aftstand til bagvæggen.
Jeg har haft både Mahler MK II og Strauss og i min gamle lejlighed med en stue på 20 kvm gik det fint med Mahlerne mens Strausserne buldrede alt for meget på trods af at den kun har en bas i siden. Det skal dog siges at der fra stuen næsten altid var åbent ind til spisestuen, hvilket godt kan have betydet en del...
Jeg har mine Mahler på Finite Element Ceraball Universal. Dette strammer bassen og mellemtonen meget op. Tidligere har jeg anvendt de medfølgende spikes og SD-fødder, men Ceraball er overraskende gode - specielt til prisen.
Mahlerne er langt mere kontrollerede i bassen og dem der kalder dem sovsede er endten meget glade for en flad og uengagerende bas ala B&W eller også har de ikke hørt Mahlerne med en Stor Krell som forstærker... (Bare et gæt - smag og behag er jo forskellige).

__________________ Søren
Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har spillet med Strauss på M150erne - det spillede fint. Spiller stadig på Strauss og kan ikke genkende bulderhistorierne... det kunne jeg dog da jeg vendte basserne udad mod sidevæggene, så den vej vender de ikke mere.
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|