| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde aldrig troet at det skulle ske,men her i forsommeren invisterede jeg faktisk i min først mp3 afspiller. Nu har jeg altid haft det sådan at jeg ikke "gad have det samme som naboen", så derfor gik jeg langt udenom Ipod produkterne, omend jeg godt kan se det smarte i alt det tilbehør som man efterhånden kan få til deres afspillere af forskellig art. Derimod faldt jeg for Samsung T10 i sort, en smal lille sag med "touch" knapper, som kan afspille billeder, mp3 (vist også andre lydformater)har bt, og meget andet samt 4gb plads, hvilket er rigeligt til mig.
jeg bruger den udlukkende når jeg er "på vejen" i forskellige sammenhæng, og er derfor ikke ikke super euforisk med hensyn til lyden, men jeg synes faktisk ikke at den er så tosset endda, så længe musikken er lagt ned i en ordentlig bitrate. Jeg har endnu ikke prøvet andre høretelefoner med de medfølgende "plugin´s", men de giver en overraskende god bas efter min mening og i det hele taget så sidder de også rigtig godt - hvilket jeg godt synes kan være et problem med sådan nogle dimser, i alle tilfælde i mine ører, dem her sidder der bare uden at man bliver irriteret af dem eller de falder ud, det sker ikke!
Jeg er i det hele taget ret glad for den, men hvis jeg skal sige noget negativt om den, så må det være at der efter hvad jeg ved, stort set ikke findes noget tilbehør til den. Og det kan vist også være svært at finde et par bt hørebøffer til den, har jeg ladet mig fortælle.
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
| Jeg har gode erfaringer med Cowon mht. god lyd |
|
|
Kan den sluttes til PC via USB uden drivere?
Kan forstærkeren drive et par SH HD650? (model med stor modstand vist nok 300 Ohm)
Undskyld jeg stjæler lidt plads...
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels_arl skrev:
Zorglub skrev:
|
|
Kan forstærkeren drive et par SH HD650? (model med stor modstand vist nok 300 Ohm)
Undskyld jeg stjæler lidt plads... |
|
|
Min Cowon kan både vises som almindelig usb harddisk, og agerer usb host for andre lagringsmedier. Jeg har aldrig haft en driver disk i nærheden af PC'en hvad den angår, hverken i Ubuntu eller XP - Vista har jeg ikke forsøgt under. Jeg har selv en HD650 som jeg i starten brugte sammen med den, men der er altså kun saft til en omgang sødsuppe, så jeg købte en lille Headamp AE-2 til den.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels_arl skrev:
Zorglub skrev:
|
|
Kan forst�rkeren drive et par SH HD650? (model med stor modstand vist nok 300 Ohm)
Undskyld jeg stj�ler lidt plads... |
|
|
Du finder ik en mp3 afspiller som kan trække et par krævende bøffer, der for du brug for en amp  mht Meizu, de har altid haft FM-Radio, jeg fik min lige da de udkom for over 2 år siden med firmware v.1 tror jeg, og selv dengang kunne jeg høre FM-radio
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se det er med at holde sig til, mens alle eksperterne diskuterer  Hvis man nu skulle finde på at investere i en Cowon Iaudio 7, hvordan vil den så spille med mine YUIN PK2 direkte ud af hovedtelefonstikket, sammenlignet med min iPod NANO III ? Er der nogle bud på det ? Jeg kan se der er FLAC-mulighed på Cowon. Det er ellers ikke noget jeg har gået op i, udover på det STORE hjemmesetup, men 16 Gb kan vel bruges til ca. 30 af mine bedste CD'ere, så det var måske alligevel en mulighed.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Niels_arl skrev:
Zorglub skrev:
|
|
Kan forst�rkeren drive et par SH HD650? (model med stor modstand vist nok 300 Ohm)
Undskyld jeg stj�ler lidt plads...
|
|
|
Du finder ik en mp3 afspiller som kan trække et par krævende bøffer, der for du brug for en amp
mht Meizu, de har altid haft FM-Radio, jeg fik min lige da de udkom for over 2 år siden med firmware v.1 tror jeg, og selv dengang kunne jeg høre FM-radio
|
|
|
Der var ihvertfald ikke radio i min, før jeg opdaterede til firmwaren fra Meizu... Men kan det ikke have noget at gøre med at de blev købt af DanaElec på et tidspunkt som lavede en firmware selv?
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DJDiscoBanana Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever
Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Jeg har selv haft en iPod Touch, og lyden i en sådanne syntes jeg nu var helt fin.
Jeg ville nok bruge pengene på et par fornuftige hovedtelefoner, og så beholde din touch hvis jeg var dig 
|
|
|
Sådan som min ipod lyder lige pt. kan det ikke komme på tale at bruge den fremover, måske som en midlertidig løsning, ellers ik.
Ipod skulle også have en fed lyd, så det er højest sandsynligt fordi den er lettere defekt i lyden, eller måske bare fordi jeg ikke har ordentlige lyttebøffer til at teste den med ( endnu )
Problemet med den er at den er meget skarp i lyden, og bassen forvrænger hvis jeg sætter den til at køre R&B i equalizeren.
floe skrev:
Jeg har gode erfaringer med Cowon mht. god lyd, de bruger en Wolfson DAC. Jeg endte selv på en A3 pga. jeg kigger lidt video på den, men hvis det skal være ren audio, hvad så med en Cowon iAudio 7? - den kan du vist få med 16gb hukommelse. Så kan du overveje om du skal have hele samlingen med eller ej. De sidste 700 kr. ville jeg med din musik smag købe en Beyerdynamics DT770 Pro 80 Ohm hovedtelefon. Den er rigtig god til elektronisk musik, og har et hævet bund niveau og lidt tilbagetrukket melletone og diskant. Jeg har skrevet lidt om den her dog relateret til en hovedtelefonforstærker, men jeg kan fortælle at A3'eren sagtens kan drive den.
Så lige lidt over 2k for det ... 2k hvis det er 8gb udgaven  |
|
|
Den der Cowon ser mega fed ud 
Jeg tog mig den frihed at læse diverse tests om den, og mht. lyden blev den rost til skyerne overalt 
Jeg syntes det lyder kanon fedt det der med at man har mulighed for at justere lyden ved hjælp af diverse programmer i jeteffect menuen.
Design mæssigt er den vel ok, hvor let den er at bruge får jeg vel at se, men jeg tvivler på at den kan være særlig overskuelig med den lille skærm.
Men helt sikkert noget jeg kunne finde på at købe.
floe skrev:
Har du overvejet en IRIVER Clix2
Jeg har selv en 8 gb version af den, og lydkvaliteten er markant bedre end hvad jeg har hørt på noget andet bærbart. Udovre at det er en super lækker musikafspiller er den også rigtig god til video.
De har den HI-fiklubben, så mon ikke du kan gå derned og prøvehører en. |
|
|
Jeg kender ikke den Iriver, men er det ikke mest muligheden for at se video og film på den, som man betaler for?
Ellers så er bliver mit eneste problem, efter jeg har købt en ny mp3 (muligvis en Cowon ) at jeg ikke har plads til alt min musik. Jeg kunne sagtens rippe min musik samling over i lavere kvalitet, men det er næsten synd når man har købt så dyr en mp3.
|
| Til top |
|
| |
DJDiscoBanana Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever
Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha .. der er da et eller andet helt galt med det quote system. Den påstår at samme person har haft 3 forskellige holdninger i 3 forskellige indlæg 
Jeg tror jeg tager chanchen med den Cowon, men hvis der er andre med bedre alternativer er jeg lutter øren.
Er der noget bestemt jeg skal vide mht. Cowon iAudia 7?
iriveren ser ellers også fed ud.... meeen, 8 gb?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
 næ, men fortæl om den her i tråden når du får den. Jeg overvejer også at supplerer med en ekstra der lige hurtig kan være i lommen. Husk at kigge dig for mht. pris, der er meget at spare på nettet.
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De eneste to ting som Cowon iaudio i7 mangler er gapless og line-out. Du skal forresten selv indstille block size for at få hurtig overførsel til og fra i7. Du kan læse meget mere på iaudiophile.net under i7.
Og ja den kan sagtens køre Yuin OK2 / PK2. OK1/PK1 lyder lidt tamme på den der skal man have en amp på før det rigtig spiller.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåja gapless! Godt du nævner det. Da jeg købte min tænkte jeg ikke så meget over det, men hvis man hører musik der er opdelt i mange "tracks" så kan det godt give lidt bøvl. F.eks. har jeg den del klassisk der unødigt er opdelt i f.eks. 27! tracks over 15 minutter, men så kan det jo høvles igennem så det bliver til en fil, hvis det er.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gapless ??? Hvad er nu det for noget ? Er der da ingen producenter af bærbart udstyr der kan lave tingene rigtigt fra begyndelsen ? Det er da fantastisk......dårligt. Nå, gad vide om det der gapless er noget man bemærker, med den musik man plejer at høre. Det vil tiden vise.
Mon ikke firmware opdateringer kan ordne sådan noget "snavs". De tests jeg kan finde på nettet om iAudio 7 er mange måneder gamle, så mon ikke der er sket noget siden ? Jeg har aldrig hørt om "gapless" før idag. Er det noget jeg skal bekymre mig om ?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg ikke kalle, hvis du ikke allerede har bemærket det så er du nok imun  Det er som skrevet mest træls ved klassisk musik, eller musik der ellers hænger sammen. Jeg har et par albums, hvor den ene sang tager den anden uden afbræk og der bemærker jeg det. F.eks. The Wall.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJDiscoBanana skrev:
Jeg kender ikke den Iriver, men er det ikke mest muligheden for at se video og film på den, som man betaler for?
Ellers så er bliver mit eneste problem, efter jeg har købt en ny mp3 (muligvis en Cowon ) at jeg ikke har plads til alt min musik. Jeg kunne sagtens rippe min musik samling over i lavere kvalitet, men det er næsten synd når man har købt så dyr en mp3.
|
|
|
Hvor får du den ide fra? Det er en rendyrket mp3-afspiller. Video på Clix2 er bare en god feature.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Det tror jeg ikke kalle, hvis du ikke allerede har bemærket det så er du nok imun 
Det er som skrevet mest træls ved klassisk musik, eller musik der ellers hænger sammen. Jeg har et par albums, hvor den ene sang tager den anden uden afbræk og der bemærker jeg det. F.eks. The Wall.
|
|
|
Wadia, RudiStor og AKG.....det ved man da hvad er (og så lige krydret med lidt Sonos). Måske skulle man bare droppe bærbar lyd, lige med undtagelse af sproghjørnet og spændende foredrag fra SDU som podcast. Der er jo åbenbart noget galt med alle de små afspillere tsk tsk tsk. Det er noget værre noget, er det
|
| Til top |
|
| |
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung P2..  Til prisen (1240 kr for 8 gb), synes jeg det er noget af det absolut bedste til prisen! De fungere bare rigtig godt..  Kan se at det nok mest er musikken du går efter og ikke alt det andet. Hvis det "Kun" er det, ville jeg vælge en Cowon, men med Samsungen får man så mange andre gode muligheder. Desuden kommer der ret ofte ny firmware og hver gang det sker, er der faktisk kommet nye ting til, hvilket jeg synes er supert. Bruger desuden et sæt UE Super.fi 5 EB. til den.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren P. skrev:
| Kan se at det nok mest er musikken du går efter og ikke alt det andet. Hvis det "Kun" er det, ville jeg vælge en Cowon, men med Samsungen får man så mange andre gode muligheder. Desuden kommer der ret ofte ny firmware og hver gang det sker, er der faktisk kommet nye ting til, hvilket jeg synes er supert. Bruger desuden et sæt UE Super.fi 5 EB. til den. |
|
|
Ja, musikken og lydkvaliteten er det allervigtigste for mig. Om tingene ser "moderne" ud, rager mig en høstblomst, men jeg HAR bestilt en Cowon iaudio 7 (den er vist rød), og jeg skal da gerne skrive lidt om, hvordan skidtet spiller. Min iPod Nano bruger jeg til at podcaste med, men ville alligevel godt prøve en afspiller med mulighed for FLAC (eller andre ikke-ødelæggende formater), så derfor blev det den. Jeg bruger oftest mine YUIN PK2 til bærbar lyd, men har osse et par Shure, som jeg ikke helt kan vænne mig til, da de er af typen "in ear". Jeg er spændt på den tilsyneladende udmærkede EQ funktion, der skulle være på Cowon. Måske kan jeg langt om længe få mine Shure til at lave lidt bas. Mere om det når skidtet ankommer.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 12 Juli 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dine e500 ikke giver bas, så sidder de ikke rigtigt..
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2008 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
| Hvis dine e500 ikke giver bas, så sidder de ikke rigtigt..
|
|
|
Det er SE530 jeg har, og jeg har prøvet alverdens placeringer i ørene, men der er altså ikke nær den "rigtige" bas som jeg kan lave med mine AKG'ere på mit hjemme-setup, men det skal der nok heller ikke være, når man bruger en transportabel afspiller ? Måske er mine ører bare ikke skabt til "in ear" ?
|
| Til top |
|
| |