Emne: ny verdensklasse mp3 afspiller til 2k ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 12 Juli 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ligger dælme ellers tæt op af hinanden i bunden ...  Jeg har et par e3c, og jeg de lyder bedst med juletræet i mine ører. Alle de små dutter lukkede ikke ordentligt tæt. De kan købes løse hvis det er: SHURE EA306
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 12 Juli 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skumpropper var mine fortrukne indtil jeg fik customs...
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 12 Juli 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
De ligger dælme ellers tæt op af hinanden i bunden ... Jeg har et par e3c, og jeg de lyder bedst med juletræet i mine ører. Alle de små dutter lukkede ikke ordentligt tæt. De kan købes løse hvis det er: SHURE EA306
|
|
|
Mit problem er, at de skumfiduser som kan klemmes, og selv udvider sig igen, har det med at ville "vandre" ud af øret igen, efter et par minutter. Ikke helt ud, men der hvor jeg placerede dem, og mente det lød bedst, holder desværre ikke ret længe. Kabinetterne på mine Shure kommer så til at svæve et par millimeter uden for huden / hovedet, og det er jo ikke godt. Jeg har prøvet alle 3 størrelser. Måske skulle jeg prøve de største igen. Det er måske de bedste ? Der er osse lidt forkel på ørerne, men det er set før hos andre mennesker (heldigvis hehe). De der juletræer.....hvor meget klipper du af dem ? Som de er født, kan de ikke bruget til noget, for de hænger overhovedet ikke fast i øregangen, hvis man bruger det yderste "led".
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
| Skumpropper var mine fortrukne indtil jeg fik customs...
|
|
|
Ja, skumpropperne er osse mine favoriter indtil videre, men der er nok ingen tvivl om, at hvis man skal ha skidtet til at sidde helt rigtigt i sine "skæve" øregange, så er customs vejen frem. Jeg orker desværre ikke "forarbejdet", inden man kan proppe sådanne customs-modeller i ørerne, så det blir nok ikke til noget.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 12 Juli 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan prøve at få fat i nogle koniske ørepropper og så lave et par propper selv, derefter skal du vende dem omvendt, sådan at når de udvider sig igen kravler ind i øret... Jeg kan sove med mine sure, så tæt sidder de i mine ører...
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2008 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
du kan prøve at få fat i nogle koniske ørepropper og så lave et par propper selv, derefter skal du vende dem omvendt, sådan at når de udvider sig igen kravler ind i øret... Jeg kan sove med mine sure, så tæt sidder de i mine ører...
|
|
|
Sove med mine Shure, kan jeg bestemt ikke, men jeg har nu prøvet at klippe de 2 yderste led af "juletræerne". Det var ikke en tosset idé. De sidder faktisk mere fast end skumfiduserne, og der er modstand når de skal ud igen, så dem bruger jeg nu. Skumfiduserne kunne faktisk falde ud ved at vippe til propperne med een finger, så nu prøver jeg "juletræsfoden" (der er jo kun foden tilbage nu). Men det er nu meget nemmere med "full size" headpones
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lyttet til mit nye vidunder i 2 dage........ Det blev en rød Cowon Iaudio 7 (16 Gb). Den er riddi riddi flot, efter min mening, men udseende er jo altid subjektivt. Efter at have kopieret ca 13 Gb FLAC filer over på den, må jeg sige at MP3 tiden (hvad angår musik-lytning) er helt slut for mit vedkommende. Det er noget ganske andet end min iPod Nano, som jeg har brugt til både podcast og musik-lytning. Podcast vil den dog stadig blive brugt til, for jeg vil kun bruge min Cowon til musik. Den kan vist osse både podcast, billeder, video og alle de andre ting som sådanne små afspillere normalt kan, men de 16 Gb hukommelse kan jo hurtigt blive opbrugt, hvis man blander alt muligt sammen. Nu er jeg glad for at mine FLAC-filer blev "pakket" ved styrke 8 i dBpoweramp, selvom visse entusiaster ikke mente det var nødvendigt, for som de skrev: " Harddiskplads jo billig". Jo, men de 16 Gb hukommelse i min Cowon kan nu udnyttes endnu bedre. Jeg har i øjeblikket 35 CD'ere på den, og der er 3,6 Gb plads tilovers. Det mener jeg er ganske fornuftigt, for man kopierer vel kun det "bedste" over på en bærbar dims ? Alt det mindre gode musik kan man jo høre på hjemme-setuppet, hvor der er plads nok på diverse harddiske. Den 5-båndede equalizer i Cowon er god. Den tilfører ikke støj, så den bruger jeg moderat. De andre "effekter" laver lidt støj, så de er frakoblet. Betjeningen skal man lige vænne sig til, men "touch-systemet" er lækkert. Man kan hurtigt se de fedtede fingre på den blanke overflade, men de kan heldigvis let fjernes igen. Jeg måtte sætte følsomheden på touch-systemet til LOW, for da de fedtede fingre havde gjort deres indtog, blev det lidt for nemt at få cursoren til at rulle op og ned i menuerne. Det resulterede i, at jeg på et tidspunkt kom til at vælge kinesisk sprog. Så var gode råd dyre, for jeg fattede jo ikke et klap af, hvad der stod på skærmen, så manualen måtte hentes fra den medfølgende CD (PDF-fil). Det var en AHA-oplevelse ! Det tager ca. 3,5 timer at lade batteriet helt op (Lithium polymer) via USB forbindelse. Til gengæld er der strøm nok til mellem 40 og 50 timers lytning ! Det er det vildeste jeg har hørt om hvad angår batteripower på noget bærbart udstyr af denne fysiske størrelse. Producenten opgiver 60 timer, men brugerne er tilsyneladende enige om, at 40 til 50 timer er meget realistisk i praksis. En anden positiv ting jeg har læst om Cowon Iaudio 7 er, at den har en ret kraftig indbygget forstærker. Volumen-skalaen går fra 0-40. I området 24-27 spiller den højt ! Det måtte jo udforskes yderligere, så jeg hentede mine AKG K701 som er komplet umulige at få til at spille højere end radioavis-styrke på en iPod. Jeg måtte da osse helt op på styrke 40, men hvis jeg havde kunnet komme længere, så tror jeg ikke jeg ville højere op end 44. Der var faktisk rimelig styrke på. Ret imponerende. Jeg fandt min Cowon i Holland, på WWW.MP3SPELERS.NL Jeg købte osse en sort lædertaske med magnetlås, men hvis vi ser bort fra den, så er prisen for afspiller, paypal-gebyr og fragt kr. 1623,- Det er vist en OK pris ?! Hvis nogle har set den billigere, behøver de ikke skrive det nu  Husk, det er 16 Gb udgaven jeg købte. Den fåes osse i 4 og 8 Gb, men det mener jeg er for lidt, hvis man vil afspille FLAC-filer. Jeg glemte vist at skrive, at der er FM radio i den, med plads til 24 indkodede stationer. Det virker osse fint.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder godt at du er glad for den  Det er sgu også en super lille sag, og sådan nogen ting som en super batterilevetid skal også tages med  Og det læder etui, er satme også lækkert, men desværre lidt dyrt
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Lyder godt at du er glad for den Det er sgu også en super lille sag, og sådan nogen ting som en super batterilevetid skal også tages med Og det læder etui, er satme også lækkert, men desværre lidt dyrt
|
|
|
Hej techtrino. Ja, tasker og lignende tjener de godt på, men så volsomt var det nu heller ikke. Jeg mener fakturaen sagde kr. 1809,- alt inklusive. Så det var vel i omegnen af 180 kroner for tasken, men hvis den kan forhindre stød og ridser, er de penge vel godt givet ud ?! Når tasken er "monteret", kan man stadig bruge volumen op/ned-knapperne og "M"-tasten, som kan indstilles til forskellige funktioner, afhængig af den "mode" afspilleren befinder sig i. USB-stik og stik til hovedtelefon er osse tilgængeligt når afspilleren er i tasken, så man kan oplade, overføre filer og udskifte ørepropper uden at skulle tage den ud af tasken. Man behøver sådan set ikke tage den helt ud, for når man skubber til læder-stykket hvor magnetlåsen er gamt bag, kan "forsiden" af tasken vippes, og man har dermed adgang til hele fronten (touch-systemet) og displayet, så tasken er vel egentlig "gennemtænkt".
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at du har fået din Cowon, Kalle! Dine indtryk af den passer meget godt med hvad jeg hørte på min. Den kan lige nøjagtig trække en ordentlig hovedtelefon, men med en med en fornuftig impedans (her tænker jeg jo igen på DT770, 80 ohm'eren) kommer den rigtig langt. Dernæst vil jeg lige skrive  for jeg syntes det er en god trend vi er inde i med at købe grej hjem, og skrive en mindre fristil om det bagefter. Det er den eneste måde vi kan lære noget om det her i et head-fi uland. Nu skal du bare have dig en lille bærbar hovedtelefonforstærker, så kan du få dine 701'ere med ud i den store verden
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Nu skal du bare have dig en lille bærbar hovedtelefonforstærker, så kan du få dine 701'ere med ud i den store verden 
|
|
|
Nu har jeg jo altid været tilhænger af et absolut minimalistisk setup til "bærbart" grej. Derfor har jeg for længst droppet idéen med ekstra forstærker, hvilket sikkert er fremragende for de som gerne vil ha sådan een spændt for når de går, løber, cykler eller hvad de nu gør. Det skulle jo nødigt ende med at hedde "slæbbart" grej  Jeg håber mine "observationer" har været til gavn for DJDiscoBanana. Det var jo oprindeligt hans tråd/forespørgsel, selvom det (som sædvanligt) endte med at vi kom omkring mange andre ting i denne tråd
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det hænger vel også meget sammen med... hvad dælen er det det hedder... dbl? kan ik helt huske forkortelsen, damm it
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Nej det hænger vel også meget sammen med... hvad dælen er det det hedder... dbl? kan ik helt huske forkortelsen, damm it
|
|
|
Følsomheden ?.......dB/mW (milliwatt). AKG K701 er vist opgivet til 105 dB, men andre hovedtelefoner med en følsomhed i 90'erne spiller højere alligevel. Sådan føles det, så jeg gætter ikke mere på, hvordan eller hvor højt tingene spiller. Det bliver man nødt til at lytte sig frem til, eller læse hvad andre har oplevet
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lavet flere eksperimenter med min nye Cowon Iaudio 7. Jeg frakoblede EQ (og alle andre effekter), og fandt mine AKG K240 Studio frem, og satte dem til den lille afspiller. Hvis noget " passer sammen" (kaldes det ikke synergi ?), så har jeg fundet en kombination der virker. Samlet nypris knap kr. 2500,- Det lyder mindst ligeså godt som mit første headfi-setup, som næsten kostede 10 gange så meget. Der kan man bare se Gad vide om man kan købe et "kort" AKG kabel (med stik) til K240 Studio ? Så kunne man sagtens rende rundt i "hjemmet" med dem på hovedet og afspilleren i brystlommen. Eneste ulempe er puderne, som ikke er af velour, men af "nappa". Ørerne kan godt blive lidt lune med tiden, men måske kunne man udskifte dem med noget mere behageligt ? Lydstyrken kan lige netop blive høj nok mellem styrke 37 og 40 (max), så ingen fare for større høreskader selvom man skruer helt op. Så skal det da være en overstyret indspilning. Dette setup var måske en idé til de som gerne vil prøve noget headfi-udstyr, men som ikke vil smide mange tusinde kroner i det med det samme. Lommeafspilleren kan jo stadig bruges, hvis man efterfølgende vil investere i et "større" hjemme-setup. Blot en observation og et forslag. PS: Husk, det er FLAC-filer der spiller. Ikke noget med MP3
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Jeg har lavet flere eksperimenter med min nye Cowon Iaudio 7. Jeg frakoblede EQ (og alle andre effekter), og fandt mine AKG K240 Studio frem, og satte dem til den lille afspiller. Hvis noget "passer sammen" (kaldes det ikke synergi ?), så har jeg fundet en kombination der virker. Samlet nypris knap kr. 2500,- Det lyder mindst ligeså godt som mit første headfi-setup, som næsten kostede 10 gange så meget. Der kan man bare se
Gad vide om man kan købe et "kort" AKG kabel (med stik) til K240 Studio ? Så kunne man sagtens rende rundt i "hjemmet" med dem på hovedet og afspilleren i brystlommen. Eneste ulempe er puderne, som ikke er af velour, men af "nappa". Ørerne kan godt blive lidt lune med tiden, men måske kunne man udskifte dem med noget mere behageligt ? Lydstyrken kan lige netop blive høj nok mellem styrke 37 og 40 (max), så ingen fare for større høreskader selvom man skruer helt op. Så skal det da være en overstyret indspilning.
Dette setup var måske en idé til de som gerne vil prøve noget headfi-udstyr, men som ikke vil smide mange tusinde kroner i det med det samme. Lommeafspilleren kan jo stadig bruges, hvis man efterfølgende vil investere i et "større" hjemme-setup. Blot en observation og et forslag.
PS: Husk, det er FLAC-filer der spiller. Ikke noget med MP3 
|
|
|
Der findes efter markedkabler til AKG K240s. Både Zu og Moon-audio laver nogle, hvor man nok kan få det som man vil have det. Ulempen er så at kablet kommer til at koste mere end hovedtelefon .
Med hensyn til puderne, kunne det måske være muligt at liste et par Beyer velourpads på. Jeg har ikke prøvet, men lige som jeg husker må det var ca. samme størrelse.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
Der findes efter markedkabler til AKG K240s. Både Zu og Moon-audio laver nogle, hvor man nok kan få det som man vil have det. Ulempen er så at kablet kommer til at koste mere end hovedtelefon .
Med hensyn til puderne, kunne det måske være muligt at liste et par Beyer velourpads på. Jeg har ikke prøvet, men lige som jeg husker må det var ca. samme størrelse. |
|
|
Hmm, okay Kane. Det ender nok med en bidetang, en loddekolbe og et stik til 20 kroner  Jg må lige undersøge det med Beyer puderne. Det lyder jo realistisk at de skulle passe. Lidt surfing på EBAY må give resultat.
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Gad vide om man kan købe et "kort" AKG kabel (med stik) til K240 Studio ? Så kunne man sagtens rende rundt i "hjemmet" med dem på hovedet og afspilleren i brystlommen. |
|
|
Hvad med bare en kabelstrip eller en elastik? Så slipper du for at lodde.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
Kalle_dk skrev:
Gad vide om man kan købe et "kort" AKG kabel (med stik) til K240 Studio ? Så kunne man sagtens rende rundt i "hjemmet" med dem på hovedet og afspilleren i brystlommen. |
|
|
Hvad med bare en kabelstrip eller en elastik? Så slipper du for at lodde.
vH pH |
|
|
Jo, jeg har da osse allerede brugt elastik, men det var mere for at slippe for "oprullet" ledning. Jeg bruger primært mine K240 til en digital lydoptager, og nu osse til lommeafspilleren, så 1 meter kabel ville passe fint.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|