| Forfatter |
|
DJDiscoBanana Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever
Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et par Sennheiser HD 650 for nyligt, og kæft de lyder fedt 
Men jeg kan godt høre at der mangler noget skub i bassen og lidt flere kræfter i musikken, så jeg bestiller en Cowon Iaudio 7 på 16gb hjem i aften. 
Så må vi jo se hvordan det kommer til at lyde.. jeg kan altid supplere med en headamp (whatever that is) osv. når jeg får lidt mere viden på det punkt 
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil Audio4ever
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... jeg har tænkt mig at bestille hos www.databutikken.com som er en svensk side der sælger den. desværre er de de eneste der sælger den. Nu er det ikke noget med at man modtager den med svensk software vel? :P for så må jeg jo ned i sverige og spise svenske kødboller mens jeg prøver på at lære deres underlige sprog
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil Audio4ever
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm der står det er en dansk butik... men deres produkter står på svensk... nu er jeg helt rundt på gulvet
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke drive et sæt Sennheiser HD650 med en mp3 afspiller fornuftigt, det lyder ikke tilnærmelsesvist godt, der skal du have fat i en decideret headamp.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil Audio4ever
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men den kan jeg jo ikke slæbe rundt på hvis jeg er ude at gå eller sidder i bussen hehe
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Du kan ikke drive et sæt Sennheiser HD650 med en mp3 afspiller fornuftigt, det lyder ikke tilnærmelsesvist godt, der skal du have fat i en decideret headamp. |
|
|
Generelt er jeg helt enig, men da denne Cowon har ry for at have en kraftigere forstærker end f.eks. en iPod og lignende lomme-afspillere, måtte jeg lige gøre et forsøg. Mine Sennheiser HD650 blev gravet frem fra skabet, og sat til min Cowon Iaudio 7. Hvis jeg skruer helt op (stilling 40), så spiller det mere end blot "mellem-højt". Faktisk er styrken ikke særligt langt fra det jeg vil betegne som "højt", så der er altså lidt flere hestekræfter i sådan en lille fætter end man skulle tro. Jeg har ikke prøvet et sæt Grado endnu, men det blir næste forsøg. De kan med sikkerhed spille meget højt, sammenlignet med Sennheiserne. Man kan så diskutere om det er hensigtsmæssigt at rende rundt på gaden og i bussen med et sæt åbne hovedtelefoner som f.eks. Sennheiser HD650. Det kunne godt være medpassagererne blev lidt træt af at lytte med i længden.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJDiscoBanana skrev:
| Ja, men den kan jeg jo ikke slæbe rundt på hvis jeg er ude at gå eller sidder i bussen hehe |
|
|
Ahh, det kan man nu godt, det kræver bare store lommer __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Jesper Juul skrev:
| Du kan ikke drive et sæt Sennheiser HD650 med en mp3 afspiller fornuftigt, det lyder ikke tilnærmelsesvist godt, der skal du have fat i en decideret headamp. |
|
|
Generelt er jeg helt enig, men da denne Cowon har ry for at have en kraftigere forstærker end f.eks. en iPod og lignende lomme-afspillere, måtte jeg lige gøre et forsøg. Mine Sennheiser HD650 blev gravet frem fra skabet, og sat til min Cowon Iaudio 7. Hvis jeg skruer helt op (stilling 40), så spiller det mere end blot "mellem-højt". Faktisk er styrken ikke særligt langt fra det jeg vil betegne som "højt", så der er altså lidt flere hestekræfter i sådan en lille fætter end man skulle tro.Jeg har ikke prøvet et sæt Grado endnu, men det blir næste forsøg. De kan med sikkerhed spille meget højt, sammenlignet med Sennheiserne. Man kan så diskutere om det er hensigtsmæssigt at rende rundt på gaden og i bussen med et sæt åbne hovedtelefoner som f.eks. Sennheiser HD650. Det kunne godt være medpassagererne blev lidt træt af at lytte med i længden. |
|
|
Ok, kender ikke den omtalte Cowon, så det er selvfølgeligt muligt det fungerer, men det vil så være første gang jeg har hørt om en mp3 afspiller der kan drive et HD650 fornuftigt. Gradoerne er der ingen problemer med, de er svjv. alle 32 ohm. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil Audio4ever
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Jesper Juul skrev:
|
|
Generelt er jeg helt enig, men da denne Cowon har ry for at have en kraftigere forstærker end f.eks. en iPod og lignende lomme-afspillere, måtte jeg lige gøre et forsøg. Mine Sennheiser HD650 blev gravet frem fra skabet, og sat til min Cowon Iaudio 7. Hvis jeg skruer helt op (stilling 40), så spiller det mere end blot "mellem-højt". Faktisk er styrken ikke særligt langt fra det jeg vil betegne som "højt", så der er altså lidt flere hestekræfter i sådan en lille fætter end man skulle tro.
Jeg har ikke prøvet et sæt Grado endnu, men det blir næste forsøg. De kan med sikkerhed spille meget højt, sammenlignet med Sennheiserne. Man kan så diskutere om det er hensigtsmæssigt at rende rundt på gaden og i bussen med et sæt åbne hovedtelefoner som f.eks. Sennheiser HD650. Det kunne godt være medpassagererne blev lidt træt af at lytte med i længden.
|
|
|
Haha, ja det har jeg også godt lagt mærke til. Man kan tydeligt følge med i musikken selvom man ikke har dem på. Men altså, der plejer alligevel altid at være larm her i kjøffenhaunstrup, så mon ikke det går an.
Havde også gået og tænkt lidt på om iaudio7 ikke skulle være lidt stærkere end så mange andre mp3'er.
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil Audio4ever
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten, nu hvor du står med både HD650 og iaudio7, som højest sandsynligt kommer til at blive min kommende sammensætning af headphones/mp3 når jeg er ude for døren, kan du så ikke fortælle mig lidt om lyden?
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJDiscoBanana skrev:
|
Forresten, nu hvor du står med både HD650 og iaudio7, som højest sandsynligt kommer til at blive min kommende sammensætning af headphones/mp3 når jeg er ude for døren, kan du så ikke fortælle mig lidt om lyden? |
|
|
Det spiller da fornuftigt nok, men det ville nu stadig være en fordel at få fat på nogle ear buds eller in ears med lidt større følsomhed. De fylder heller ikke nær så meget når du er "uden for døren". Jeg havde indkoblet en smule EQ på afspilleren, da jeg prøvede Sennheiserne. Det bidrog osse til en smule højere lyd, men der var ikke optræk til forvrængning selv ved fuld styrke. Jeg har en CD (FLAC filer) med Jonathan Butler, som på visse numre har en afsindig dyb og faktisk ret overdrevet stortromme / bas, som normalt lyder meget grimt på en iPod hvis man bare tænker på at bruge equalizeren, men det skete ikke med Cowon.
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil Audio4ever
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice - jeg venter spændt på min Cowon
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil Audio4ever
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
opdatering: min cowon iaudio 7 blev bestilt for et stykke tid siden nu, i en tilsyneladende svensk netbutik. Efter at have gået et par dage og spekuleret over hvornår postmand per ville komme kørende i sin lille røde bil, lavet af ler, valgte jeg at skrive en mail til dem. Her for nogle dage siden modtog jeg så en svensk roman fra deres kundeservice, inklusiv en autograf fra den svenske forfatter. Der stod følgende:
Hej Den är beställd och kommer att skickas till er så snart vi fått in den. Har tyvärr inget bestämt datum idag, men vi hoppas på nästa vecka. Nu under sommaren är leveranserna långsammare och mer sällan. Ber om ursäkt för detta, om ni finner en annan modell ni vill byta till, säg till oss. Med vänlig hälsning Johan L/Kundservice
Umiddelbart giver det ingen mening, men med hjælp til oversættelse fra en af mine svenske buddy's, så kan jeg forstå at de sender den så snart de modtager varen, forhåbentligt i næste uge. Hvis det skulle være et problem har jeg mulighed for at bytte den til en anden model.
Min ipod touch bliver sendt retur imorgen, så spørgsmålet er om jeg bare skulle vente til den kommer tilbage fra reparetion,istedet.
|
| Til top |
|
| |