Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: VAN MASOCH Response 2,5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

hvem kopiere hvem ,, af alle de fabrikanter der findes.  Dali er jo en ren kopi af det hedengange firma oppe i Glyngøre der hed Jamo. Der findes flere exempler
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

nu kan man ikke patentere et design som sådan, det har man én designlov der tager sig af.

diy kits er svjv ikke omfattet idet at det er den enkelte der udnytter det privat, og ikke kommercielt.

disse Van Masoch er dog ikke bare en efterligning, men en ren kopi, og i min verden krænker de ProAcs "ret" til konstruktionens udseende og enhedssammensætning. dog er vi nok heller ikke i tvivl om at der er grænser for hvor mange måder man kan sætte en dynamisk højttaler sammen på, men de kunne i det mindste have ændret et par vinkler således at det kun er helhedsintrykket der er det samme, og ikke en nøjagtig kopi.

jeg tvivler dog på at man vil gøre sin ret gældende, og så længe der ikke er tale om forfalskning solgt under ProAc mærket, eller at man er i vildfarelse angående om hvovidt deter en ægte ProAc eller ej.

der er intet odiøst i at købe pågældende højttaler, idet at man ved en retssag bestemmer at de krænker ProAcs ret, så vil man alligevel skulle erstatte ProAc efter bl.a antal solgte enheder. således vil man have sikret ProAc verdens nemmeste fortjeneste, og de mennesker der køber Van Masoch ville tilsyneladende ikke have købt ProAc alligevel.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

hixthehot skrev:

Hej Jensmarius.

Glæder mig du er tilfreds med klonerne. Jeg har handlet et par gange med ornec, og deres service er iorden. Op til 30 dages leveringstid, men det er ok bare man ved det.  Hvis du skal bestille hos dem så husk at vælge DHL, de ordner alle toldpapirer, så man er fri for selv at skulle på told kontor,faxe ref.nr. osv.. inden pakken frigives ! En skam fragten er så høj, for selve varernes pris er godt nok i bund.

Så vidt jeg kan se hører firmaet hjemme i England så der vel ikke nogen toldpapirer som skal ordnes?

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
hixthehot skrev:

Hej Jensmarius.

Glæder mig du er tilfreds med klonerne. Jeg har handlet et par gange med ornec, og deres service er iorden. Op til 30 dages leveringstid, men det er ok bare man ved det.  Hvis du skal bestille hos dem så husk at vælge DHL, de ordner alle toldpapirer, så man er fri for selv at skulle på told kontor,faxe ref.nr. osv.. inden pakken frigives ! En skam fragten er så høj, for selve varernes pris er godt nok i bund.

Så vidt jeg kan se hører firmaet hjemme i England så der vel ikke nogen toldpapirer som skal ordnes?

Vil det sige, at hvis man bestiller noget derfra skal man betale prisen, der bliver oplyst på siden, og man kan ikke komme ud for at skulle betale mere end blot det?
Rettet: Udover fragten selvfølgelig.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Jeg mener produkterne bliver sendt fra fjernlager i Kina.
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hvis de bliver sendt fra England så er det kun prisen på siden + fragten du skal betale, men hvis de (som gæst skriver) bliver sendt fra Kina kommer der told og moms oveni, men det kan være Jens Marius kan opklare det, hvor blev de sendt fra da du købte dem?

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Hvor meget er told? Moms er vel "bare" 25% af indkøbspris?

hixthehot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

hej alle.

Man betaler told+moms af både varens pris og fragten ! For en højtaler som den klon tråden drejer sig om er det ca. 900 kr. Den kommer fra Kina ! hvor ellers

Til top Vis hixthehot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hixthehot

hixthehot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

http://www.ornec.com/Von_Masoch_Response_2_5_Standing_Speake rs_QQC100109C 

umiddelbart ser det utrolig billigt ud.... men prøv at oprette jer og fører købet næsten til ende, så for man den endelige pris +told og moms.

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Ophavsret...Hvor kommer enhederne fra? Og kan man i sidste ende tage patent på en konstruktion der benytter eks.v. standard Scanspeak enheder.... uden de er moddet fra version -00 til hemmeligt 0X?, og standard komponenter i delefilter m.m. og spånplade og finer og skruer skal også nævnes

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

hixthehot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Det er selvfølgelig Scan-speak enheder ! se linket foroven ! forstår ikke rigtig ! der er usandsynlig mange højtalerer i denne kategori (prisklasse) der ligner hinanden eller hvor alle har "hugget" fra de andre  

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
Ophavsret...Hvor kommer enhederne fra? Og kan man i sidste ende tage patent på en konstruktion der benytter eks.v. standard Scanspeak enheder.... uden de er moddet fra version -00 til hemmeligt 0X?, og standard komponenter i delefilter m.m. og spånplade og finer og skruer skal også nævnes

nej, det løser ikke et teknisk problem.

som jeg også har skrevet en gang kan der ikke tages patent som sådan, men ProAcs har altså rettigheder ift at blive kopieret totalt.

hixthehot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hej kim

helt enig ! Responce laver jo rigtig gode produkter, og jo større er iveren for at lave kopier af netop dem  er det ikke den menneskelige natur ?

Jensfl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2005
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

hixthehot skrev:

Hej kim

helt enig ! Responce laver jo rigtig gode produkter, og jo større er iveren for at lave kopier af netop dem  er det ikke den menneskelige natur ?

<!-- Signature -->

Det gør PMC åbenbart også, for også Von Masoch TB2 og FB1 er de rene kopier - jeg er faktisk overbevist om, at billedet af TB2 på Ornecs hjemmeside er en PMC
Til top Vis Jensfl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensfl

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

der er forskel på at kopiere, og så kopiere og sælge kommercielt. det første (til privat brug) er lovligt, det er det andet ikke.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

hixthehot skrev:

http://www.ornec.com/Von_Masoch_Response_2_5_Standing_Speake rs_QQC100109C 

umiddelbart ser det utrolig billigt ud.... men prøv at oprette jer og fører købet næsten til ende, så for man den endelige pris +told og moms.

Det er stadigvæk billigt. Response havde en nypris på ca. $4000-4500...og det var før den lave dollarkurs!
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Mik112 skrev:

som jeg også har skrevet en gang kan der ikke tages patent som sådan, men ProAcs har altså rettigheder ift at blive kopieret totalt.

At stjæle design kan vel gradbøjes. Man kan stjæle en firkantet spånplade-kasse med 2-4 huller i, men nok ikke et B&O eller Neeper osv. design og slippe godt fra det. Resten er delefiltret; 1-100 komponenter som jo kan beregnes i gratis software og evt. ændres i værdi så filtret performer på samme måde. Filosofien i diverse filtre har jo også typisk navn efter opfinderen

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 14 Juli 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Mik112 skrev:

KIM OLSEN!! Ta nu lige en slapper. Jeg tror du er typen der lever efter mottoet: Hvis moral er godt, må dobbeltmoral jo være dobbelt så godt. De største moralister har næsten aldrig selv rent mel i posen.

Venligst   jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jensmarius:

Jeg kan se, at du bor i østjylland, det gør jeg også selv. Hvor i østjylland er det?
Jeg kunne muligvis være interesseret i at høre højttalerne, hvis du vil stille dem til demo.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
kim olsen skrev:

Mik112 skrev:

KIM OLSEN!! Ta nu lige en slapper. Jeg tror du er typen der lever efter mottoet: Hvis moral er godt, må dobbeltmoral jo være dobbelt så godt. De største moralister har næsten aldrig selv rent mel i posen.

Venligst   jens

Hvad bygger du det ubegrundede personangreb på?

hvor stiller jeg mig op på en moralsk pedistal?

der bliver spurgt til om hvorvidt man kan patentere et sæt response eller ej, jeg forsøger at redegøre at det kan man ikke, men at man ikke bare må efterligne et design og udnytte det kommercielt.

hvor er det lige at jeg er moralens vogter? og er man moralens vogter ved at forsøge at klarlægge en problemstilling hvori der indgår en klokkeklar overtrædelse af gældende ret? er jeg moralens vogter hvis jeg påpeger at (dette er hypotetisk) du tæver din kone og at det er strafbart?

jeg har forsøgt at bidrage til en afklaring, ikke kommet med en præidken om moral, så inden du fortsætter dit bastante personangreb, så burde du måske se på din egen bevæggrund for at ytre således.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes