Emne: VAN MASOCH Response 2,5 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener at ting skal være patent eller design anmeldt, for at undgå kopiering. Spørg Lego. Ovennævnte beskyttelse gælder vist kun i en kort årrække og koster kassen, og gælder kun i de lande hvor beskyttelse ønskes.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
eks de uregistrerede EU design nyder beskyttelse selvom det de ikke er registreret.
hvad angår det internationale perspektiv er der Pariserkonvention, der så vidt jeg husker, er noget uklar og overladet det meste til nationale myndigheder, så er der TRIPs fra WTOog Locarno konventionen og Haag arrangemente.
LEGO har deres registrret og beskyttet overalt på kloden, også som varemærke.
jeg kan umiddelbart kun komme i tanke om TripTrap sagen, men den blev vist afgjort efterreglerne om brugsmodeller (petty patent) og efter dansk rets almindelige regler, og var registreret samt efterligningen havde små ændringer.
men jeg tvivler på at man er i tvivl om hvorvidt der er tale om et kopi produkt.
Det interessante er nok snarere hvordan den spiller ift originalen., så hvis der er nogle der får en kopi hjem, så er det jo bare at annoncere efter nogle med originalen.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAT har da også lavet kopibyggesæt af den, og andre kendte højttalere. Ulovligt eller ej (aner det ikke, men tvivler), så tror jeg ikke kopierne spiser brød fra ProAc. Dem der vil have ProAc, de betaler det de koster.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er ikke sikker på hvordan forholdende er når det er byggesæt, i det tilfælde så sætter forhandleren jo "blot" private i stand til at replikere højttalerne.
men grundlæggende er vi helt enige, de der vil have response skal nok betale for dem, og dem der ikke ville have købt pga prisen bygger selv eller kopier.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 02:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler faktisk på, at disse overhovedet kunne kandidere til at være deciderede kopier. Originale ProAc er matchede efter alle kunstens regler, både indvendigt og udvendigt, har specielle ScanSpeak enheder osv osv. Kabinettet har sikkert heller ikke samme tykkelse, eller er fineret indvendigt.
Men derfor kan de godt lyde godt.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
eks de uregistrerede EU design nyder beskyttelse selvom det de ikke er registreret.
hvad angår det internationale perspektiv er der Pariserkonvention, der så vidt jeg husker, er noget uklar og overladet det meste til nationale myndigheder, så er der TRIPs fra WTOog Locarno konventionen og Haag arrangemente.
LEGO har deres registrret og beskyttet overalt på kloden, også som varemærke.
jeg kan umiddelbart kun komme i tanke om TripTrap sagen, men den blev vist afgjort efterreglerne om brugsmodeller (petty patent) og efter dansk rets almindelige regler, og var registreret samt efterligningen havde små ændringer.
men jeg tvivler på at man er i tvivl om hvorvidt der er tale om et kopi produkt.
Det interessante er nok snarere hvordan den spiller ift originalen., så hvis der er nogle der får en kopi hjem, så er det jo bare at annoncere efter nogle med originalen.
|
|
|
Love og regler er godt for noget og skidt for andet, - men hvad tror du det koster at køre "skytset" i stilling og køre f.eks. en EU sag? For ikke at tale om tidshorisonten for en evt. afgørelse med erstatning og penge ind på kontoen. Højttalere i den form vi kender dem p.t. er forlængst uddøde og vi kører alle i Brint-drevne kørertøjer med gyro og et enkelt hjul
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går faktisk relativt schnell da det bliver gjort over de nationale domstole.
mit bud vil være en afgørelse inden for en en total tidsramme på ca 18 måneder. prisen er til at overkomme for de fleste firmaer.
din antagelser om tidhorisonten og omkostninger ved eu sager generelt er, på trods af sarkasmen, skudt lige en tand for langt over mål, men ja, det er dyrt og det tager tid, ligesom alt andet. men alternativet er jo at parterne selv tager affære, og det kan jo blive grimt.
jeg tvivler, som jeg flere gange har sagt, også på at ProAc ville gide. for andre, eks LEGO er det en nødvendighed at forfølge enhver efterligning. produktion er ikke altid lige fair. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
Det går faktisk relativt schnell da det bliver gjort over de nationale domstole.
mit bud vil være en afgørelse inden for en en total tidsramme på ca 18 måneder. prisen er til at overkomme for de fleste firmaer.
din antagelser om tidhorisonten og omkostninger ved eu sager generelt er, på trods af sarkasmen, skudt lige en tand for langt over mål, men ja, det er dyrt og det tager tid, ligesom alt andet. men alternativet er jo at parterne selv tager affære, og det kan jo blive grimt.
jeg tvivler, som jeg flere gange har sagt, også på at ProAc ville gide. for andre, eks LEGO er det en nødvendighed at forfølge enhver efterligning. produktion er ikke altid lige fair.
|
|
|
Netop! Unikke egenudviklede produkter - Lego's eks.v. - og de er nødt til at køre tingene på plads. Vi taler her om en milliard omsætnigs-forretning der klodser! ProArc omsætter nothing set i det forhold. De udvikler i princippet kun noget andre har lavet for dem. Det være sig enhederne, filter-komponenter m.v. Dvs. pick and place.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Kjeldsen skrev:
| Jeg bygger selv, så jeg kan egentlig være ligeglad. Men, det er jeg nu ikke. Jeg synes det er bedrøveligt at firmaer i den grad snylter på andre producenter, og laver kopier af deres produkter. Hvis de vil andet end tjene penge, laver de da deres egen produktion og søger at komme ind på markedet ad "naturlig" vej. |
|
|
Hej Kjeldsen. Når du nu bygger selv er du jo sikkert EEN af de mange hundrede selvbyggere der har bygget en klon af Response 2,5 eller hvad? Som jeg kan forstå det er det nok den højttaler der er absolut flest kloner af. Og så stop dog det moralske "snyltesnak"
Venligst Jens
|
|
|
Det var dog utroligt så meget du ved. Jeg har bygget en del højttalere, men altid fra bunden af. Dvs. kabiet, delefilter og enheder er valgt helt uden skelen til færdige højttalere. Der findes dog et utal af kommercielle designs, så der skal såmænd nok være nogle der ligner mine alligevel.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|