| Forfatter |
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Hvad koster det at recone to 14" JBL?
|
|
|
2000 kr. pr stk. hos jjteknik
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis. Har lige fået prisen.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan du få langt billigere ved basrep@basrep.dk jeg fik til mine 250ti for ca 5 år siden....gav den gang 1200,-
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen: For recone ? Lyder mere prismæssigt , som "bare" nye ophæng..
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ok...men fejler membraner noget da???? prøv at hør hvad han skal have for det hele...tror på det er billigere der...tlf22516222
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Membraner er klistret ind i et eller andet de har brugt da de skiftede kanten med "cykelslange"
Recone, så er jeg da SIKKER på at de er 100% ok.
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har osse 250ti, og de er re-conet. Både de gamle, originale ophæng og re-cone kittene er med skumkant. Ellers ville de jo heller ikke gå i opløsning. Jeg smører dem med lidt flydende silikone en gang om året, for det har jeg fået at vide skulle være nyttigt, og i hvert fald uskadeligt.
Om det lyder anderledes med rent skift af kantophæng ved jeg ikke. Men du skal naturligvis tilspille enhederne igen. Og det lyder ikke godt med alt det klister på dine. Mon en eller anden har fusket noget hjemmelavet sammen? Så skal de da nok lyde helt forkert. Jeg har set nogle 8" som en af mine venner fik repareret hos Baslab, og der var ikke noget med fusket limarbejde der.
Mine 250 er stramme i deres gengivelse, men går i øvrigt fint dybt, med tryk på. Og så er jeg i øvrigt ret overrasket over at titanium-diskanterne ikke snitter mine ører i stykker. Jeg har også tænkt over det med kvaliteten af filterdelene, men vil helst ikke rode derinde. Det er heller ikke lige så nemt at komme til. Man skal arbejde ind igennem hullet til bassen, så vidt jeg kan se. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Har fået et sæt JBL 250TI ind af døren.Bassen halter en del og så kom jeg til at tænke på om jeg havde fået købt mig den model der ikke havde ret meget bas ? Den model jeg har fået i huset er den med alle bøjlerne på bagsiden til indstilling af dæmpning af tre øverste enheder..Har set et eller andet sted om de forskellige modeller af 250TI , men kan ikke huske en hylendes fis om hvorhenne. Nogen der kender denne model 250TI. Er i valdnød- et lavt serienummer.
|
|
|
har du spurgt hos DALI i Nørager , det var jo dem der fik produceret JBL hos LYDIG i Ringkøbing ved Steen Michaelsen
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jørsted:
Det personale der havde med mine 250ti at gøre dengang , er vist blevet pensioneret
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er ikke alle pensioneret, og heller ikke demente, os der havde med JBL i HFK at gøre.
Og så kan jeg godt synes at det er en smule historieforvanskning at afskrive JBL som et produkt de er "produceret hos Lydig ved Steen Michaelsen".
Måske James B. Lansing og andre i hans firma følte en kold vind over ryggen ved at blive forbigået i den grad. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund: Hvad kan du sige om JBL 250TI , modellen med justering udvendig bagpå af de tre øverste enheder ? Ser meget omstændeligt ud med alle de "skruer". Har lige dd. sendt de to basser til JJTeknik for en recone Mit Alles. Er helt vild med designet på de 250ti og kunne godt tænke mig at renovere ( ikke lave om på ) dem.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bare vil renovere er der ikke meget mere du kan gøre end det du allerede har gjort.
Næsten alle andre udskiftninger vil ændre på dem, med mindre du skifter til noget magen til.
Dukan for eksempel ikke skifte en kondensator til en anden slags/type/mærke med samme værdi uden at det kan høres. En anden spole med samme værdier og alligevel en anden type eller andre små forskelle vil også kunne høres.
Så med mindre du vil ud på et større eventyr, så lad det være ved det du har gjort. I hvert fald ind til videre. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange Tak. 
|