Forfatter |
|
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=brasch]
jeg tror ikke du skal regne med decideret rabat hvis du køber noget helt nyt. Derimod kan der muligvis godt være lidt at hente hvis du køber en demovarer.
[/Q
UOTE]
sælger de kun demo vare i hifi klubben ???
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jørstad skrev:
sælger de kun demo vare i hifi klubben ???
|
|
|
Hvor får du det fra? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
PSSO skrev:
Vær opmærksom på at vise afdelinger er ekstrem profit orienteret (prisliderlig) og ikke giver så meget som en krone i rabat (ikke for at nævne navne, men en af dem (HFK butik) ligger i det sønderjyske), hvorimod andre HFK butikker er til at "snakke" med. |
|
|
Hvis ikke butikken var der for profitten, så var der heller ikke noget forretningsgrundlag at køre butikken på - det er trods alt det, butikkerne lever af uanset branche.
Den eneste grund til at rabat-politikken er så vigtig for nogle, er at folk efterhånden tager det som en selvfølge. Tænk sig hvis alle forhandlere pludselig afviste rabat-delen - så kunne man spore panik alle steder, fordi folk kigger mere på rabat end at få god lyd.......
Jeg skal da erkende at jeg også godt vil spare på det jeg køber, men hvis ikke jeg får rabat i en eller anden afstøbning, er det altså ikke noget der kan få mig til at ligge søvnløs - det vigtigste er at jeg får hvad jeg har udset mig. Jeg har handlet ved de fleste forhandlere i DK - nogle giver, og andre gør ikke. Men jeg gider ikke spilde min tid på at skyde efter dem efterfølgende i et forum - det er livet sgu for kort til!!!
|
|
|
Grundlæggende må man sige, at nul-rabat politikken faktisk er den mest reelle overfor kunderne - altså alle kunderne og ikke kun de, der er frække nok til at spørge efter en rabat, selv om der står priser på varerne. "Indforståede" rabatter er en naturlig del af et uigennemsigtigt og dermed kundefjendtligt marked i stil med markedet for mobilabonnementer.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent historisk, er det vist kun navnet (Hi-Fi Klubben) samt den manglende rabat, der i dag går igen i kæden. Rent markedsførings er det smart, for kunderne tror dermed stadigvæk det er "Direkte til dig priser" du får. Det er så ikke tilfældet, så dermed kan andre forhandlere i dag byde ind med spændende alternativer.
Så ud og se og lyt andre steder før du handler
__________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Bone Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var heller ikke fordi jeg SKAL have rabat. Jeg ville bare høre om det var muligt, da jeg før har hørt noget med de havde den der "ingen rabat politik". Jeg var bare ikke sikker om dette var sandt.
Jeg har været i butikken og se det hele. Min tanke var bare om det kan svare sig at skulle køre ud i biksen igen for at bestille. For ellers lægger jeg jo bare en ordre på deres hjemmeside, uden at skulle ud af huset.
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at det bare er mig der er skør, men jeg synes da at det er væsentligt mere sympatisk at prisen på produkterne er ens for alle, så længe at disse priser ikke er opskruede og at avancen ikke er kvalmende høj. Med det sagt så er det muligvis lettere at sælge produkterne når man giver rabat, så folk føler at de har gjort en god handel? Jeg må indrømme at jeg selv sprang på mine højtalere da jeg kunne få 5000kr i rabat. Til syvende og sidst handler det vel om at få mest for sine penge? Hvis man bedre kan lide et sæt højtalere til 20.000 i HFK frem for et sæt til 30.000 hos en anden forhandler der vil give 10.000 i rabat ved jeg da godt hvad jeg ville vælge
|
Til top |
|
|
CarstenH Branchemedlem

Expert Frederiksberg (Bøjes Radio)
Bruger siden: 28 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu står jeg som sælger i en radio biks..
Og gjort nu snart imod 2 år inde for faget. og ganske glad for det.
Men det eneste der kan p***e mig af, er når en kunden har forventning af at få rabat, og kunder tror de så lige kan score de mange 1000 kr. evt bare fordi det er en demo vare, og så slet ikke tænker på man skal ha en indtjening.
Og så bliver sure over dette, forstår jeg heller ikke når man lige har hoppet og sprunget for deres vildkår osv.
bare fordi der står demo betyder det ikke det er i dårligstand jo.
Og ja, man kan jo godt handle. (alt afhængig af hvor man nu er)
men mange forventer sjovt nok bare 20%+ eller ligne på det samlet beløb. Dette syntes jeg squ bare er for ærgeligt.
Kunne være fedt hvis flere forretninger tog nul-rabat koncept ind ;)
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarstenH skrev:
Kunne være fedt hvis flere forretninger tog nul-rabat koncept ind ;)
|
|
|
Nej det ville da være ærgerligt, for det er jo ikke længere sjovt at "købe ind", hvis man kender prisen på forhånd. Det er jo ofte for nemt at finde tingene billigere på nettet. Det andet er en udfordring, og så kan man hyggesnakke med sælgeren mens man lokker muldvarpeskindet op ad baglommen  __________________
|
Til top |
|
|
CarstenH Branchemedlem

Expert Frederiksberg (Bøjes Radio)
Bruger siden: 28 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men folk skal bare til at være mere realistisk i deres forventninger til den rabat der nu er muligt at få.
det er jo forretningens penge der bliver kastet lige ud af vinduet når der gives rabat. ;o) og ikke kundens jo.
|
Til top |
|
|
Neerup Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 390
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg købte mine højtalere, fik jeg 50% rabat på højtalerkabler.

__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65942&PN=1& TPN=1
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarstenH skrev:
...bare fordi der står demo betyder det ikke det er i dårligstand jo... |
|
|
Samme vare og samme pris. Eneste forskel er at den ene er en demo og den anden er fabriksny. Hvilken en vil du vælge 
__________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarstenH skrev:
Men folk skal bare til at være mere realistisk i deres forventninger til den rabat der nu er muligt at få.
det er jo forretningens penge der bliver kastet lige ud af vinduet når der gives rabat. ;o) og ikke kundens jo.
|
|
|
Forretningen må for min skyld smide pengene derhen hvor pebberet gror. Så længe de kan tjene penge og jeg kan få rabat, er alle lykkelige. Der er jo ingen forhandlere ved deres fulde fem som sælger en vare med tab. Det gælder om at sælge varer med fortjeneste, og samtidig sælge mange varer. Det er kunsten. Hvis kunden føler at han har fået varen for en "god" pris, så er alting fryd og gammen. Jeg kan ikke se problemet med "rabat i forretninger", men jeg er jo osse jyde  __________________
|
Til top |
|
|
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
CarstenH skrev:
...bare fordi der står demo betyder det ikke det er i dårligstand jo... |
|
|
Samme vare og samme pris. Eneste forskel er at den ene er en demo og den anden er fabriksny. Hvilken en vil du vælge 
|
|
|
Tak. Selvfølgelig skal man have en eller anden form for rabat ved demo-varer. Måske i enkelte særtilfælde behøves det ikke, men ellers... Bone: Har du været i andre butikker og set/lyttet til grej inden du besluttede dig for HFK?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har det fint med ingen rabat politik.
så ved jeg at min nabo ikke har fået det 60% billigere bare fordi han kunne snakke for sig, havde han det ville jeg føle mig snydt, for så er varen jo ikke det værd jeg har betalt, men 60% mindre.
jeg synes det er fint, så ved man på forhånd hvad man har at forholde sig til
og så slipper man også for at skidtet er devalueret i det sekundt man vil sælge det igen. (det holder prisen) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jeg har det fint med ingen rabat politik.
så ved jeg at min nabo ikke har fået det 60% billigere bare fordi han kunne snakke for sig, havde han det ville jeg føle mig snydt, for så er varen jo ikke det værd jeg har betalt, men 60% mindre.
jeg synes det er fint, så ved man på forhånd hvad man har at forholde sig til
og så slipper man også for at skidtet er devalueret i det sekundt man vil sælge det igen. (det holder prisen) |
|
|
Det sidste er uden tvivl rigtigt. De gange jeg har solgt mit grej, som er købt i Hifi-Klubben er brugtprisen ganske fornuftig (synes jeg som sælger). Dette skyldes utvivlsomt at køberne til mit brugte grej ikke kan gå i HFK og presse udsalgsprisen. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
kongruens Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
CarstenH skrev:
|
|
|
Forretningen må for min skyld smide pengene derhen hvor pebberet gror. Så længe de kan tjene penge og jeg kan få rabat, er alle lykkelige. Der er jo ingen forhandlere ved deres fulde fem som sælger en vare med tab. Det gælder om at sælge varer med fortjeneste, og samtidig sælge mange varer. Det er kunsten. Hvis kunden føler at han har fået varen for en "god" pris, så er alting fryd og gammen. Jeg kan ikke se problemet med "rabat i forretninger", men jeg er jo osse jyde 
|
|
|
Nej, jeg er nemlig ikke lykkelig, for jeg kommer bagefter og køber samme produkt til fuld pris. En pris, som - for at dække butikkens tabte fortjeneste ved din rabat - er højere end nødvendigt. På den måde kommer jeg reelt til at betale for en del af din vare, fordi du var fræk nok til at kræve noget, du faktisk ikke har krav på.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
Kalle_dk skrev:
CarstenH skrev:
|
|
|
Forretningen må for min skyld smide pengene derhen hvor pebberet gror. Så længe de kan tjene penge og jeg kan få rabat, er alle lykkelige. Der er jo ingen forhandlere ved deres fulde fem som sælger en vare med tab. Det gælder om at sælge varer med fortjeneste, og samtidig sælge mange varer. Det er kunsten. Hvis kunden føler at han har fået varen for en "god" pris, så er alting fryd og gammen. Jeg kan ikke se problemet med "rabat i forretninger", men jeg er jo osse jyde 
|
|
|
Nej, jeg er nemlig ikke lykkelig, for jeg kommer bagefter og køber samme produkt til fuld pris. En pris, som - for at dække butikkens tabte fortjeneste ved din rabat - er højere end nødvendigt. På den måde kommer jeg reelt til at betale for en del af din vare, fordi du var fræk nok til at kræve noget, du faktisk ikke har krav på.
Mvh. |
|
|
Du kan roligt regne med at prisen var den samme for pågældende vare, selvom jeg ikke var "fræk" nok til at få den ned. Iøvrigt har det intet med frækhed at gøre. Butikken kan jo bare sige " desværre, vi kan ikke give rabat på dette produkt". Det kan da godt være jeg køber varen alligevel, men det kan da osse være jeg finder en anden butik. Det afhænger af flere ting. Vi skal jo heller ikke glemme at begrebet service er vigtig, men den skal kombineres med prisen. Hvis servicen er i top, men varen er en anelse dyrere end hos nabo-butikken som ikke har forstået begrebet service, ja så køber jeg sikkert varen der hvor den er dyrest. Men prisen er osse vigtig for mig. Jeg har ikke ubegrænsede økonomiske muligheder. __________________
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bone skrev:
Det var da ærgeligt. Har tænkt mig at købe dette setup. Og det ville da have værer rart at spare lidt penge. Men så kan jeg jo ligeså godt bare bestille på nettet og vente på det kommer på lager.
Front 2 x Dali Concept 10 Center Dali Concept CT Bag 2 x Dali Concept 2 Sub Dali Concept 12 Reciver Nad T755 DVD NAD T515
Kabel front+center QED Original kabel Kabel bag QED Micro kabel Kabel sub QED Qunex P-SW
Det skal siges jeg handler i Århus
|
|
|
Når man har indkøbslisten klar, er det vel ligetil at ringe rundt for at få et tilbud. Jeg handlede på et tidspunkt en længere indkøbsliste hos klubben og sparede ca. 15% hos en butik, der havde forstået begrebet "VEJLEDENDE UDSALGSPRIS". __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Ronin skrev:
PSSO skrev:
Vær opmærksom på at vise afdelinger er ekstrem profit orienteret (prisliderlig) og ikke giver så meget som en krone i rabat (ikke for at nævne navne, men en af dem (HFK butik) ligger i det sønderjyske), hvorimod andre HFK butikker er til at "snakke" med. |
|
|
Hvis ikke butikken var der for profitten, så var der heller ikke noget forretningsgrundlag at køre butikken på - det er trods alt det, butikkerne lever af uanset branche.
Den eneste grund til at rabat-politikken er så vigtig for nogle, er at folk efterhånden tager det som en selvfølge. Tænk sig hvis alle forhandlere pludselig afviste rabat-delen - så kunne man spore panik alle steder, fordi folk kigger mere på rabat end at få god lyd.......
Jeg skal da erkende at jeg også godt vil spare på det jeg køber, men hvis ikke jeg får rabat i en eller anden afstøbning, er det altså ikke noget der kan få mig til at ligge søvnløs - det vigtigste er at jeg får hvad jeg har udset mig. Jeg har handlet ved de fleste forhandlere i DK - nogle giver, og andre gør ikke. Men jeg gider ikke spilde min tid på at skyde efter dem efterfølgende i et forum - det er livet sgu for kort til!!!
|
|
|
I kunne i det mindste gøre det klart, hvor I selv står. I hævder, at I ikke tilbyder nogen form for rabatter, da priserne allerede er presset helt i bund pga "direkte til dig" princippet. Alligvel ser vi, at nogle indvider åbenbart er mere "egnede" end andre til at opnå rabat. Er det ikke dobbeltmoral? Måske er "direkte til dig" ikke så direkte alligevel? Måske er I bare gavmilde? Jeg tvivler på det sidste...
|
|
|
Du snakker med den forkerte - tag den med mine overordnede istedet!! Jeg ytrer bare min egen mening, og kan kun tale for mig selv.............. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
kongruens Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 03:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
kongruens skrev:
Kalle_dk skrev:
CarstenH skrev:
|
|
|
|
|
|
Mvh. |
|
|
Du kan roligt regne med at prisen var den samme for pågældende vare, selvom jeg ikke var "fræk" nok til at få den ned. Iøvrigt har det intet med frækhed at gøre. Butikken kan jo bare sige "desværre, vi kan ikke give rabat på dette produkt". Det kan da godt være jeg køber varen alligevel, men det kan da osse være jeg finder en anden butik. Det afhænger af flere ting. Vi skal jo heller ikke glemme at begrebet service er vigtig, men den skal kombineres med prisen. Hvis servicen er i top, men varen er en anelse dyrere end hos nabo-butikken som ikke har forstået begrebet service, ja så køber jeg sikkert varen der hvor den er dyrest. Men prisen er osse vigtig for mig. Jeg har ikke ubegrænsede økonomiske muligheder.
|
|
|
Selvfølgelig var den det. For når butikken ved, at der kommer nogle kunder, der bliver vældigt begejstrede for at få en rabat, så sætter de naturligvis prisen efter det - i modsætning til, hvis de kører nul-rabat politik og derfor blot sætter den efter hvad de skal tjene. Du opnår et marked, hvor man enten "skal vide", at man skal kræve en rabat, eller reelt betale en pris, der er fastsat efter, at skulle være for høj. Det bliver stadig andre, der betaler for dit produkt.
Mvh.
|
Til top |
|
|