Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Batman - The Dark Knight (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Leise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Det er en super cool film. Bedre end Batman Begins og uden tvivl en af de bedste film jeg har set i lang tid.

Glæd jer

Enig! Og Batman Begins var susme også fed.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Ok. Her dagen derpå er jeg stadig fuldstændig slået ud af filmen. Nolans anden film overgår den første film med mange længder. Sammenligningerne med Michael Manns "Heat" er meget rammende. Dette er en meget episk gangsterfilm der viser en forbryderes rejse fra ukendt til berygtede. Heath Ledgers Joker er direkte ubehagelig fordi har er så utilrengelig og impulsiv. Jokeren i denne film er den ultimative trusel fordi han ikke har noget motiv, overbevisninger eller moral. Han er en naturkræfter der smadrer alt hvad han ramler ind i. En fjende du ikke kan bestikke eller lokke eller endda tale fornuft eller moral med. En fjende der er fuldstændig ligeglad med alt inklusiv ham selv. Ja faktisk er han både sadist og masochist i én person. Hvordan bekæmper man sådan en fjende? Det er den opgave Batman står overfor i denne film. Heath spiller Jokeren til perfektion og man glemmer hurtig at det Ledger der spiller en rolle. Dette er Jokeren.
Manuskriptet er meget velskrevet og historien snor sig afsted i uforudsette retninger som var det skrevet af Jokeren selv.

Filmen er super flot filmet og hvor den første film var holdt i meget brune toner så har denne et merer blåligt industruelt skær over sig. Soundtracket bør også nævnes og især Jokerens tema skær som et barblad igennem med sine skarpe ( NIN/Trent Reznor inspireret lyde ) igennem lydsiden. Selve lyden er også rigtig fed og der var skruet godt op for lyden i biocity i går og det bidrog til den fantastiske oplevelse. .
Det eneste lillle bitte kritikpunkt jeg har er nogle af Batmans gadgets også noget af Harvey Dents historie der ikke fungere helt så godt som resten af filmens historie.
Det er dog meget små kritikpunkter og dette er uden tvivl den bedste superhelte film nogensinde. Dette også det at filmen stadig nager og hænger fast i mit hovede gør at jeg bliver nød til at give filmen 5 ud af 5 mulige. se den og se den i bigrafen for den skal opleves på det store lærrede. Man er hooked fra første min. "You¨ll see!" I¨ll show you"...

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er også lige kommet hjem fra biografen i Silkeborg. Sikke da en film. Både måden den er skruet sammen på og den måde hvorpå tingene bliver gennemgået på. Men det jeg vælger mest at bide mærke i den måde hvorpå jokeren absolut ingen logik har i nogen af hans handlinger, men stadigvæk kan man fornemme at der ligger en uhyggelig intens og intelligent person  bag det skamferede ansigt. På en gang meget skummel og uhyggelig men samtidig også hylende morsom.

En anden ting som jeg så rigtigt meget glæder mig til er hvis der som det har rygtedes rundt omkring på diverse hjemmesider, at man vælger at tage udgangspunkt i batman tegneserien The Long Halloween i forbindelse med en eventuel fortsættelse. Hvis der er nogle flagermusefans der ikke kender til den historie er det helt sikkert noget der kan anbefales at læse. hvis man vel og mærke er til Graphic Novels/ tegneserier.

Til top Vis mbs1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs1979

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale filmen... 

Så den i går kl. 23 i Biocity Århus Sal 8 -> Der var så meget tryk på anlægget derinde, at man næsten fik det dårligt!

PS: Heath Ledger som Jokeren - Han er syg
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Ok. Her dagen derpå er jeg stadig fuldstændig slået ud af filmen. Nolans anden film overgår den første film med mange længder. Sammenligningerne med Michael Manns "Heat" er meget rammende. Dette er en meget episk gangsterfilm der viser en forbryderes rejse fra ukendt til berygtede. Heath Ledgers Joker er direkte ubehagelig fordi har er så utilrengelig og impulsiv. Jokeren i denne film er den ultimative trusel fordi han ikke har noget motiv, overbevisninger eller moral. Han er en naturkræfter der smadrer alt hvad han ramler ind i. En fjende du ikke kan bestikke eller lokke eller endda tale fornuft eller moral med. En fjende der er fuldstændig ligeglad med alt inklusiv ham selv. Ja faktisk er han både sadist og masochist i én person. Hvordan bekæmper man sådan en fjende? Det er den opgave Batman står overfor i denne film. Heath spiller Jokeren til perfektion og man glemmer hurtig at det Ledger der spiller en rolle. Dette er Jokeren.
Manuskriptet er meget velskrevet og historien snor sig afsted i uforudsette retninger som var det skrevet af Jokeren selv.

Filmen er super flot filmet og hvor den første film var holdt i meget brune toner så har denne et merer blåligt industruelt skær over sig. Soundtracket bør også nævnes og især Jokerens tema skær som et barblad igennem med sine skarpe ( NIN/Trent Reznor inspireret lyde ) igennem lydsiden. Selve lyden er også rigtig fed og der var skruet godt op for lyden i biocity i går og det bidrog til den fantastiske oplevelse. .
Det eneste lillle bitte kritikpunkt jeg har er nogle af Batmans gadgets også noget af Harvey Dents historie der ikke fungere helt så godt som resten af filmens historie.
Det er dog meget små kritikpunkter og dette er uden tvivl den bedste superhelte film nogensinde. Dette også det at filmen stadig nager og hænger fast i mit hovede gør at jeg bliver nød til at give filmen 5 ud af 5 mulige. se den og se den i bigrafen for den skal opleves på det store lærrede. Man er hooked fra første min. "You¨ll see!" I¨ll show you"...

God beskrivelse!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Tak 
Skal se filmen igen onsdag.

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Mon ikke at de seneste to Batman film ligger meget tæt op ad Bob Kanes oprindelige univers?

Tim Burtons versioner var rigtig gode, men Nolans er suveræne.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes