| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
| Centerhøjttaleren i et surround setup skal (så vidt jeg ved) komme fra samme højttaler-serie, for at give den mest homogene lyd |
|
|
det er reelt ligegyldigt hvilken højttaler serie den kommer fra, den skal bare lyde nogenlunde ligesom fronterne (hvilket de færreste iøvrigt gør).
Jeg tror ikke det kan betale sig at skifte receiveren til at starte med. Højttalerne er trods alt dem der har størst betydning for lyden. En sub kan gøre rigtigt meget hvis den er god leverer den god bas og aflaster dermed din receiver hvilket kan føre til bedre lyd. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
en sub aflaster vel ikke receiveren ? men giver vel bare mere bas ?
Martin
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin1234567 skrev:
|
en sub aflaster vel ikke receiveren ? men giver vel bare mere bas ?
Martin
|
|
|
Jo, hvis du sætter dine speakers til Small istedet for Large så tager sub'en den dybeste bas og dermed aflastes receiveren  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
>>>Jo, hvis du sætter dine speakers til Small istedet for Large så tager sub'en den dybeste bas og dermed aflastes receiveren 
hmmm... ok..... ja man lærer jo hver dag,,,,kom endelig med flere tips og trick
Martin
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin1234567 skrev:
|
>>>Jo, hvis du sætter dine speakers til Small istedet for Large så tager sub'en den dybeste bas og dermed aflastes receiveren 
hmmm... ok..... ja man lærer jo hver dag,,,,kom endelig med flere tips og trick
Martin
|
|
|
Men smider du en tilpas kraftig effekt på kan du bare beholde det hele på Large så er der kræfter nok. Ved du selv hvad du vil ? Det virker lidt som om at du overvejer:
1) Andre højttalere ?
2) Anden sub ?
3) Mere effekt ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
som sagt....
1. vil have bedre lyd en jeg har nu.... altså mere kvalitet,min hjemmebio lyder jo ikke som scala eller noget (det har jeg jo heller ikke råd til :) men noget i den retning som er til at betale..
2. bedre stereo
og som jeg siger... er helt uerfaren... jeg aner INTET om hvad jeg skal gøre :)
det kunne jo være nye højtalere,sub,forstærker,effekt..... whatever... ANER intet om det.. og det er jo der I kommer ind i billedet :) mine beslutninger afhænger 100% af jeres svar..
så hvad jeg søger ? tja.... jeg søger det i rådgiver mig til :)
p.s. er på ferie i nordjylland fra nu af.... så kan nok ikke kommentere/svare i chatten før næste lørdag,men håber da jeg har uddybet at jeg ikke ved hvad jeg søger og at det faktisk er op til jer hvad jeg kommer til at bruge penge på :) hvad i nu rådgiver mig til
på forhånd tak
Martin
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så skal du anskaffe dig en CD-afspiller istedet for at afspille CD'ere på en DVD __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du prøvet at lege med 2 kanal indstillingerne på din receiver? Eller højttalernes placering? Det er klart det billigste til at starte med __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er på nettet fra min mobil... så har ikke lige mulighed for at tjekke priser på de højtalere der bliver nævnt... men mit budget er nok afhængig om det kan finanseres eller ej...
leget med min reciver? har da prøvet div indstillinger og opsætning af højtalere... hmm... de skal jo helst ikke rykkes rundt på hele tiden hvis det er det du mener?
martin
brasch skrev:
har du prøvet at lege med 2 kanal indstillingerne på din receiver? Eller højttalernes placering? Det er klart det billigste til at starte med |
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville råde dig til at låne i banken i stedet, det er billigere.
Ang. det med højttalerne så er det lidt en videnskab at få sat dem rigtigt. Hvis de f.eks. ikke har luft nok bagud og til siden, så kan det godt lyde lidt tamt. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok.. hmm... så får jeg vist aldrig sat dem som de skal stå...aner intet om højtaler placeringer...
men modtager gerne stadig råd og vejledning ang nyt udstyr...
martin
brasch skrev:
jeg ville råde dig til at låne i banken i stedet, det er billigere.
Ang. det med højttalerne så er det lidt en videnskab at få sat dem rigtigt. Hvis de f.eks. ikke har luft nok bagud og til siden, så kan det godt lyde lidt tamt. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står dine fronter og center som Large ? Hvis ikke kan det være årsagen til at du mangler fylde i lyden. Bag ht'erne kan man bare sætte til Small så receiveren aflastes 
Hvad er dit budget ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved ikke om de står på large alle sammen,og vil lige tjekke det lørdag når jeg er hjemme igen... men hvis jeg husker korrekt så er de alle på large...
mit budget..... hmm... har 7.000 kontant... og er i lære...men om 8 mdr er der 5.000 mere udbetalt pr måned...så er der lidt mere økonomisk råderum til den tid
men jeg modtager som sagt gerne råd til nyt udstyr... både brugt og nyt..
martin
Acer skrev:
Står dine fronter og center som Large ? Hvis ikke kan det være årsagen til at du mangler fylde i lyden. Bag ht'erne kan man bare sætte til Small så receiveren aflastes 
Hvad er dit budget ? |
|
|
|
| Til top |
|
| |