Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 22:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: udskifte af surround ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Centerhøjttaleren i et surround setup skal (så vidt jeg ved) komme fra samme højttaler-serie, for at give den mest homogene lyd

det er reelt ligegyldigt hvilken højttaler serie den kommer fra, den skal bare lyde nogenlunde ligesom fronterne (hvilket de færreste iøvrigt gør).

Jeg tror ikke det kan betale sig at skifte receiveren til at starte med. Højttalerne er trods alt dem der har størst betydning for lyden. En sub kan gøre rigtigt meget hvis den er god leverer den god bas og aflaster dermed din receiver hvilket kan føre til bedre lyd.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

en sub aflaster vel ikke receiveren ? men giver vel bare mere bas ?

 

Martin

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

martin1234567 skrev:

en sub aflaster vel ikke receiveren ? men giver vel bare mere bas ?

 

Martin

Jo, hvis du sætter dine speakers til Small istedet for Large så tager sub'en den dybeste bas og dermed aflastes receiveren



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

>>>Jo, hvis du sætter dine speakers til Small istedet for Large så tager sub'en den dybeste bas og dermed aflastes receiveren


hmmm... ok..... ja man lærer jo hver dag,,,,kom endelig med flere tips og trick

 

 

Martin

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

martin1234567 skrev:

>>>Jo, hvis du sætter dine speakers til Small istedet for Large så tager sub'en den dybeste bas og dermed aflastes receiveren


hmmm... ok..... ja man lærer jo hver dag,,,,kom endelig med flere tips og trick

Martin

Men smider du en tilpas kraftig effekt på kan du bare beholde det hele på Large så er der kræfter nok. Ved du selv hvad du vil ? Det virker lidt som om at du overvejer:

1) Andre højttalere ?

2) Anden sub ?

3) Mere effekt ?



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

som sagt....

1. vil have bedre lyd en jeg har nu....  altså mere kvalitet,min hjemmebio lyder jo ikke som scala eller noget (det har jeg jo heller ikke råd til :)  men noget i den retning som er til at betale..

2. bedre stereo

 

og som jeg siger... er helt uerfaren... jeg aner INTET om hvad jeg skal gøre :) 

det kunne jo være nye højtalere,sub,forstærker,effekt.....   whatever...  ANER intet om det..  og det er jo der I kommer ind i billedet :)   mine beslutninger afhænger 100% af jeres svar..

så hvad jeg søger ?   tja.... jeg søger det i rådgiver mig til :)

 

p.s. er på ferie i nordjylland fra nu af....  så kan nok ikke kommentere/svare i chatten før næste lørdag,men håber da jeg har uddybet at jeg ikke ved hvad jeg søger og at det faktisk er op til jer hvad jeg kommer til at bruge penge på :) hvad i nu rådgiver mig til

på forhånd tak

Martin

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Nu kender vi ikke dit budget men here goes:

Markant forbedring i såvel stereo samt surround sound: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=86894

Markant forbedring i surround sound:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=85723 eller

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=84895

 



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Og så skal du anskaffe dig en CD-afspiller istedet for at afspille CD'ere på en DVD   

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

har du prøvet at lege med 2 kanal indstillingerne på din receiver? Eller højttalernes placering? Det er klart det billigste til at starte med



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

jeg er på nettet fra min mobil... så har ikke lige mulighed for at tjekke priser på de højtalere der bliver nævnt... men mit budget er nok afhængig om det kan finanseres eller ej...

leget med min reciver? har da prøvet div indstillinger og opsætning af højtalere... hmm... de skal jo helst ikke rykkes rundt på hele tiden hvis det er det du mener?   


martin


brasch skrev:

har du prøvet at lege med 2 kanal indstillingerne på din receiver? Eller højttalernes placering? Det er klart det billigste til at starte med

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

jeg ville råde dig til at låne i banken i stedet, det er billigere.

Ang. det med højttalerne så er det lidt en videnskab at få sat dem rigtigt. Hvis de f.eks. ikke har luft nok bagud og til siden, så kan det godt lyde lidt tamt.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

ok.. hmm... så får jeg vist aldrig sat dem som de skal stå...aner intet om højtaler placeringer...

men modtager gerne stadig råd og vejledning ang nyt udstyr...

martin

brasch skrev:

jeg ville råde dig til at låne i banken i stedet, det er billigere.


Ang. det med højttalerne så er det lidt en videnskab at få sat dem rigtigt. Hvis de f.eks. ikke har luft nok bagud og til siden, så kan det godt lyde lidt tamt.

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Står dine fronter og center som Large ? Hvis ikke kan det være årsagen til at du mangler fylde i lyden. Bag ht'erne kan man bare sætte til Small så receiveren aflastes 

Hvad er dit budget ?



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke om de står på large alle sammen,og vil lige tjekke det lørdag når jeg er hjemme igen... men hvis jeg husker korrekt så er de alle på large...

mit budget..... hmm... har 7.000 kontant... og er i lære...men om 8 mdr er der 5.000 mere udbetalt pr måned...så er der lidt mere økonomisk råderum til den tid

men jeg modtager som sagt gerne råd til nyt udstyr... både brugt og nyt..

martin

Acer skrev:

Står dine fronter og center som Large ? Hvis ikke kan det være årsagen til at du mangler fylde i lyden. Bag ht'erne kan man bare sætte til Small så receiveren aflastes 


Hvad er dit budget ?

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes