| Forfatter |
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør overveje hvilke krav du vil stille til pladespilleren. Hvil du have en med automatik eller en uden automatik. Hvis den er uden automatik bliver pick uppen ved med at køre rundt i inderste rille på pladen, ved automatik går armen tilbage og pladespilleren slår selv fra.
Det er min erfaring at den bliver brugt væsentligt mere hvis der er automatik på den. jeg har handlet en del vinyl og er af flere blevet spurgt om hvilken pladespiller der er bedst til prisen. Jeg vil godt foreslå følgende:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/pladespiller/deno n_dp-300f_pladespiller_sort.htm
Der vil du have en der kan virke i mange år, uden de irritationsmomenter en Rega eller cambridge vil give. Regaen har simpelt hen middelalderlig betjeningskomfort, du vil blive så træt af det, at resultatet er at du kun hører CDer.
Du kan også få udemærkede Thorens med automatik, det er rimeligt ligegyldigt om den er halv- eller helautomatisk, det afgørende er at det er dumt at købe en helt uden automatik. Jeg har selv haft både REGA og Micro Seiki i flere år, så jeg kender dem. En mulighed er en Denon dp 47f brugt, det er en sådan:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=87605
Jeg har selv en magen til, den er fremragende og både lyd og betjeningsmæssigt bedre end REGA, men den er nok ca. 20 år. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
nla91 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen, Er lige vendt hjem fra en dejlig ferie.
Jeg har stadig ikke fået købt en pladespiller:-(
Jeg går stadig i tankerne med en Rega p3-24 med exact pickup. hmm ja eller............................En thorens TD 700 med medfølgende pickup. http://www.thorens.com/turntables/drives/td-700.html
Nogen der kender noget til den Thorens? Er den på højde med Rega'en?
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller måske finde en brugt Technics 1210'er og sætte en anden pickup på den.
Mvh
Krill
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige nu er der en STD med en Mørch up4 på dba - det er ikke så tosset
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| lige nu er der en STD med en Mørch up4 på dba - det er ikke så tosset |
|
|
Men nok ikke just en "begynder-plov"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej nok ikke - men hvorfor ikke springe begynderfasen over og gå direkte til fadet med det samme.
|
| Til top |
|
| |
nla91 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville STD med mørch up4'eren være bedre end rega P3?
Hvordan er STD'en med mørch up4'eren? Og hvad med Ortofon MC20Super der medfølger?
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow, den STD ser da ud til at stå til en yderst rimelig pris så vidt jeg kan gennemskue det. Godt nok har pickuppen ikke spillet i fire år, men bare det at der er en Mørch arm på __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg ved minder std en del om en linn jeg har hørt en linn med netop en up4 arm hjemme hos en af dette forums garvede old boys og det lød ganske enkelt rigtig rigtig flot. Pickuppen var en lidt speciel type som ikke kan fåes længere, men med Mørchs udsiftelige armrør kan man afpasse armen til både bløde og stive pickupper da det er en unipivot arm kræver det lidt ballancegang at få den sat rigtigt op, men som jeg ar forstået det gør øvelse mester og ti sidst går det som en leg. Det er en meget smuk spille maskine - STDen er uhyrer stilren og enkel og Mørcharmen er et kunstværk. Er man ikke til mellemhjul og monsterplints så tror jeg at STDen vil være super og selvom jeg må erkende at Rega er udemærkede pladespillere til prisen så er dernoget mere"wauw" over STD en med Mørch
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at beholde din begram 1500 evt. ofre lidt godter til den, ny pu, lidt olie hist og her og sådan.
Lydmæssigt så vil den være en klasse bedre end de tarvelige plastic og spånplade raketter der her nævnes i tråden.
Bare min mening __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nla91 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lige købt STD 305 med Mørch UP4:-) Kunne simpelthen ikke afslå det gode tilbud! Så jeg håber den lever op til mine forventninger, hvilket den helt sikkert også gør:D
Jeg mangler bare lige en RIAA. Nogen der kan anbefale en? Måske en forstærker med indbygget RIAA?
mvh
Niclas
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon PMA 1500 har pickup indgang der er særdeles god.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nla91 skrev:
Så har jeg lige købt STD 305 med Mørch UP4:-) Kunne simpelthen ikke afslå det gode tilbud! Så jeg håber den lever op til mine forventninger, hvilket den helt sikkert også gør:D
Jeg mangler bare lige en RIAA. Nogen der kan anbefale en? Måske en forstærker med indbygget RIAA?
mvh
Niclas |
|
|
tillykke med den :-) Hvis jeg skulle købe en RIAA i dag skulle det være denne: Den er så kun til MM pickupper men det kan der rodes bod på med step up trafo hvis du skal køre med MC pickup __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. den har også hovetelefonforstærker
|
| Til top |
|
| |
nla91 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet! Jeg håber, det lyder lige så godt som det ser ud __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
nla91 skrev:
mvh
Niclas |
|
|
vi glæder os til at se billeder og høre din mening om lyden - hvilken pickup vil du sætte på ? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den har tilsyneladende indbygget forforstærker, så du ikke behøver ekstern riaa. Når det så er sagt vil jeg mene, at du med en sådan forstærker slet ikke får noget ud af din pladespiller, eller dit anlæg generelt! Jeg har ikke hørt den, men har stadig til gode at høre et argon produkt der spillede over evne. Til prisen er det sikkert fint, meeen.....
Hvis du gerne vil have en forstærker med phono, så gik enten på førnævnte denon (lidt dyr måske?) eller AMC xia, der har en fantastisk god indbygget forforstærker! Hvilken forstærker har du pt?
|
| Til top |
|
| |
nla91 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Jeg glæder mig også meget til at få pladespilleren. Jeg synes selv det var et rigtigt godt tilbud. Sælgeren fortalte at selve mørch armen havde kostet 12.000kr som ny:D!!
Jeg regner med at beholde Ortofon MC20Super som medfølger. Sælger siger den fungerer ubeklageligt og han fik tårer i øjnene sidste gang han hørte den;) Han lyder som en der har forstand på det, og han vil sørge for at den lyder som ny når jeg får den. Så jeg ser ingen grund til at skifte den.
Mortus:
Jeg bruger i øjeblikket en Beomaster 6000. Problemet er at den ALT for stor, tung og så er der ikke AUX indgange.
Jeg har ikke rigtigt mere end 1500 kr at gi' af til en forstærker. Ingenting til den pris, der kan følge med pladespillerens kvalitet?
|
| Til top |
|
| |