Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til Dali Grand Coupé (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 August 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

klogesen skrev:
Husk også at tjekke banan-bøsningerne bag på dine højttalere. Jeg kan ikke helt huske, om alle Grand modeller havde problemer, men konstruktionen er sådan at de loddeflige, som holder kablet fra bøsningerne og hen til filteret kan udvikle dårlig forbindelse til selve bananbøsningen. Hvis du har energi til det, skal du have bassen ud og kigge ind den vej for at se på bagsiden af bøsningerne. Der var vist en tråd herinde om at gøre denne forbindelse bedre, og hvis kontakten er blevet dårlig, kan du hente bedre lyd for ingen penge.

Mange tak for tippet klogesen.
Jeg har faktisk læst Svend's tråd igennem engang men havde helt glemt det igen.
Det skal da helt sikkert prøves når engang tiden bliver til det. Højttalerne er faktisk pakket langt væk lige nu for er ved at flytte, så der bliver ikke lyttet så meget for tiden.

Men gratis tweaks er jo de bedste, hehe.

Svend P skrev:

klogesen skrev:
Der var vist en tråd herinde om at gøre denne forbindelse bedre, og hvis kontakten er blevet dårlig, kan du hente bedre lyd for ingen penge.

Det var der nemlig

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32824

Og tak til dig, Svend, for linket.

For at det ikke skal være løgn er jeg faktisk løbet ind i et værre "luksusproblem", hvis man altså kan kalde det det.
Min Vincent cd-afspiller og Lyngdorf'en bryder sig bestemt ikke om hinandens remotes, for når jeg trykker "stop" til cd'en, slukker forstærkeren. Skruer jeg ned på forstærkerens fjernbetjening, åbner skuffen på cd'en. Der er mange andre "interferences" og det er faktisk vildt irriterende  Det er jo et problem med kun én løsning; skift et af problembørnene ud med noget andet og i mit tilfælde bliver det cd'en først selvom jeg er meget glad for den. Sikke noget.

Medmindre self nogle af jer kloge hoveder har en løsning på problemet?

Mvh Jannik

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 August 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Sæt anden tekst på remote knapperne  Anyway giver det jo lidt motion når man skal lette sig fra sofaen
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes