| Sendt: 01 August 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
| Husk også at tjekke banan-bøsningerne bag på dine højttalere. Jeg kan ikke helt huske, om alle Grand modeller havde problemer, men konstruktionen er sådan at de loddeflige, som holder kablet fra bøsningerne og hen til filteret kan udvikle dårlig forbindelse til selve bananbøsningen. Hvis du har energi til det, skal du have bassen ud og kigge ind den vej for at se på bagsiden af bøsningerne. Der var vist en tråd herinde om at gøre denne forbindelse bedre, og hvis kontakten er blevet dårlig, kan du hente bedre lyd for ingen penge. |
|
|
Mange tak for tippet klogesen. Jeg har faktisk læst Svend's tråd igennem engang men havde helt glemt det igen. Det skal da helt sikkert prøves når engang tiden bliver til det. Højttalerne er faktisk pakket langt væk lige nu for er ved at flytte, så der bliver ikke lyttet så meget for tiden.
Men gratis tweaks er jo de bedste, hehe.
Og tak til dig, Svend, for linket. 
For at det ikke skal være løgn er jeg faktisk løbet ind i et værre "luksusproblem", hvis man altså kan kalde det det. Min Vincent cd-afspiller og Lyngdorf'en bryder sig bestemt ikke om hinandens remotes, for når jeg trykker "stop" til cd'en, slukker forstærkeren. Skruer jeg ned på forstærkerens fjernbetjening, åbner skuffen på cd'en. Der er mange andre "interferences" og det er faktisk vildt irriterende Det er jo et problem med kun én løsning; skift et af problembørnene ud med noget andet og i mit tilfælde bliver det cd'en først selvom jeg er meget glad for den. Sikke noget.
Medmindre self nogle af jer kloge hoveder har en løsning på problemet?
Mvh Jannik
|