| Forfatter |
|
diheor Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 19 April 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas: Det glæder mit gamle, blødende IMF-hjerte, at endnu et af dine sæt er adopterede. Danmark er som bekendt lidt et U-land hvad angår værdsætning af IMF´ere. På trods af, at der formentlig er solgt en del via Audioscan, så er kendskabet til disse guld-bokse ikke stort og priserne/interessen for brugte eksemplarer endnu mindre.
Jeg husker det som voldsomt bøvlet at lægge billeder op i dette forum, så det opgiver jeg. Men alle ved jo, hvordan en iPod ser ud, og Quads 66-serie er i grunden ikke specielt køn. Eneste kuriosoum er, at den nye iPod classic i den sorte variant har næsten samme farve, som de gamle Quad´er. Farven kaldes blandt Quad-kendere for Lancaster Bomber Grå (hvis nogen ellers husker disse flyvende fæstninger fra 2. verdenskrig)....
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 19 April 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diheor < den der Lancaster Bomber Grå er vist den samme som jeg havde i ansigtet efter 30 cigaretter på en dag 
Du har ret at kendskabet herhjemme er meget småt. Solgte faktisk et sæt mere, som skal til udlandet . En nordmand købte UBESET og uden at høre dem ! Det siger vel lidt om, at nogen i udlandet anser dem for eftertragtede..
|
| Til top |
|
| |
diheor Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas: Hvor mange af de kære "små" er så ikke flyttet hjemmefra? Har du efterhånden kun 2 sæt? Hvad koster det egentlig at sende sådan et par kasser til Norge? Man kan jo roligt fastslå, at IMF´ernes størrelse på den ene side er deres styrke lydmæssigt, på den anden deres svaghed logistisk set. Lad os håbe, at vi snart hører om, hvordan IMF´erne er faldet til i de nye familer.
|
| Til top |
|
| |
Gladiator Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da kan jeg bekrefte at jeg har slått til på dine RSPM IV, 2-mas!
En gammel drøm er i ferd med å gå i oppfyllelse, SÅ PAKK HØYTTALERNE GODT!!!
Jeg kjøper dem også usett og uprøvd. Vi nordmenn stoler på dansker, vet du!

|
| Til top |
|
| |
diheor Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gladiator: Til lykke med købet. Det vil du aldrig komme til at fortryde. Jeg ville nu ikke stole på alle danskere, men Thomas er en af dem, du roligt kan stole på! Jeg har hørt flere af Thomas´ RSPM´er og de lyder fantrastisk. Selv har jeg lyttet på mine egne TLS 80 II i over 30 år. Mit gæt er, at du aldrig vil skifte dine IMF´er ud igen. I stedet kan du så fornøje dig med at spænde forskellige forstærkere foran dem, som Thomas og vi andre har gjort gennem år og dag.
Thomas: Hvad har du egentlig tilbage i stuen (og køkkenet) af IMF-kasser? Hvad spiller du selv på?
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Misunnelig !!! bor ikke tilfeldigvis i nærheten av oslo vel ? ;)
Gladiator skrev:

|
|
|
__________________ TDL Monitor TL, Denon PMA-2000r, Squeezebox Duet, Beresford Caiman DAC, NAD 6300M
+ Vintage Setup (Snell/Marantz)
+ AV Setup (Yamaha, Samsung, Energy, Canton)
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey hey Gladiator ....bare du ikke har slået så der er kommet skader .
Vi sidder nok nogle stykker i Danmark, som forstår din drøm. Vi er flere som aldrig vil af med vore IMF'ere. Både RSPM og TLS80 er fantastiske højttalere med et helt specielt og unikt lydbillede. Det er bare så super super musikalsk og lækkert at lytte til.
At se ansigtsudtrykkene på dem som har hørt musik her, har også været en fornøjelig tilligsgevinst . Nogle bliver MEGET stille og man kan se begejstringen . Gladiator du kan glæde dig, og jeg skal gøre mit bedste for at guldklumperne kommer op til dig i hel og fin stand.
Jeg glæder mig over at RSPM'erne kommer til en enthusiast, som virklig værdsætter dem.
Diheor < fragten til Norge er....ja PUHADADA ...et 2-tal + 3 cifre mere ! Iøvrigt har du nok ret mht. kendskabet til IMF herhjemme. Jeg har gennem en norsk tråd om IMF fået en formodning om, at kendskabet er væsentlig større deroppe.
Hvordan går det med din "nye" forforstærker ? Er du tilfreds ?
Jeg spiller selv på RSPM, og de skal blive 4ever, men har også gemt et sæt 80'ere. Begge sæt har hver deres historie, men foreløbig bliver 80'erne her også.
|
| Til top |
|
| |
diheor Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas: Jo, jeg er meget tilfreds med min "nye" Quad 66 mk2, der kom hertil fra London via Ebay. Også min "nye" tuner, den ret sjældne FM66 (der er kun lavet 5000 stk. i alt), som jeg fandt i sydtyskland er jeg meget tilfreds med. Den er i super-mint condition. Og lyd-filosofien hos Quad matcher perfekt IMF.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
diheor < SUPER at høre ! Ja Quad'ernes lydfilosofi er som skabt til IMF'erne. DET bekræfter jeg gerne
Forhåbentlig kommer der også snart en ny ejer mere og siger "goddag" her 
|
| Til top |
|
| |
Gladiator Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
diheor skrev:
Gladiator: Til lykke med købet. Det vil du aldrig komme til at fortryde. Jeg ville nu ikke stole på alle danskere, men Thomas er en af dem, du roligt kan stole på! Jeg har hørt flere af Thomas´ RSPM´er og de lyder fantrastisk. Selv har jeg lyttet på mine egne TLS 80 II i over 30 år. Mit gæt er, at du aldrig vil skifte dine IMF´er ud igen. I stedet kan du så fornøje dig med at spænde forskellige forstærkere foran dem, som Thomas og vi andre har gjort gennem år og dag.
|
|
|
Det er slik med meg og lyd at det meste av utstyret som blir dratt inn, glemmes like fort som det forsvant ut igjen, men noe glemmes aldri. IMF er i sistnevnte kategori! Jeg husker godt at jeg som 14 åring (!) stod i Audioscan i Oslo og fikk demonstrert de store IMF'er. Året var 1978...
Ikke akkurat lommene fulle av penger den tiden, men noen år senere fikk jeg da råd til Baileys transmisjonlinje byggesett. Etter å ha spilt på dem i ca 1 mnd, fikk jeg besøk av en kamerat; han ga seg ikke før han fikk kjøpe dem. Jeg tjente noe kroner, men siden har jeg vandret rundt å letet etter den TL-lyden - Quad 57, Lowther, Quad 63, Coral, "La Folia", Kef Cantata, Rogers LS3/5A, Impulse H6, Tannoy Cheviot, Klipsch RF-7 + en haug med hjemesnekring......men, nei!
For meg betyr stereoutstyr valg mellom kompromisser; alt har noe bra og dårlig ved seg, det gjelder å finne det kompromisset du kan leve lenge med. IMF har den egenskapen.
Om jeg gleder meg? ....så jeg griner!! 
|
| Til top |
|
| |
Gladiator Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bor i Kristiansund; velkommen! 
Qbiq skrev:
Misunnelig !!!
bor ikke tilfeldigvis i nærheten av oslo vel ? ;)
Gladiator skrev:
|

|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gladiator Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke så krigersk som mitt brukernavn "Gladiator" tilsier; det er min Franske seilbåt som heter dette, Wauquiez Gladiateur 33. Må ha noe å gjøre om sommeren også...
Jeg, en ekte IMF entusiast! Vær trygg. Om de er i den stand du sier, skal de aldri ut igjen. Jeg har bearbeidet kona i ca 2 måneder...
Nå får jeg bare håpe at alt kommer uskadet fram til meg
2-mas skrev:
|
Hey hey Gladiator ....bare du ikke har slået så der er kommet skader .
Vi sidder nok nogle stykker i Danmark, som forstår din drøm. Vi er flere som aldrig vil af med vore IMF'ere. Både RSPM og TLS80 er fantastiske højttalere med et helt specielt og unikt lydbillede. Det er bare så super super musikalsk og lækkert at lytte til.
At se ansigtsudtrykkene på dem som har hørt musik her, har også været en fornøjelig tilligsgevinst . Nogle bliver MEGET stille og man kan se begejstringen . Gladiator du kan glæde dig, og jeg skal gøre mit bedste for at guldklumperne kommer op til dig i hel og fin stand.
Jeg glæder mig over at RSPM'erne kommer til en enthusiast, som virklig værdsætter dem. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget glemmes aldrig, det har du ret i Gladiator 
For nogle år siden skulle jeg til Sjælland for at afhente en Tandberg spolebåndoptager. Sælger havde et fint setup, som jeg selvfølgelig gerne ville høre, når nu jeg var der. Han spillede og det lød SUPER og dagen gik med god musik. Da jeg havde været hjemme nogle dage, kom den lyd han havde "frem" i mit hovede, og jeg ringede til ham for at høre hvad det egentlig var for højttalere han havde. Han sa' "IMF" og da vidste jeg ikke hvad det var 
Besluttede at søge nogle og pludselig var et der et par....og de er her stadig 
Den lyd hos Tandberg sælgeren glemte jeg heller ikke..................HELDIGVIS
Qbig < hei hei P 
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Burde det egentlig ikke være forbudt ved lov af Nationalmuseet, at sådanne ting sælges til udlandet, sådan som det er med danefæ, sjældne bøger og andet stuff?
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, ... måske ...
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Gladiator Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal passe godt på dem!
Men først må jeg få dem helskinnet hit...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der vel udsolgt så? __________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan < ikke helt udsolgt......meeeeen de 2 sæt som er tilbage har en særlig historie bag sig, og du ved vel det kan være svært at skille sig af med den slags ? 
Glæder mig også til at høre hvad de nye ejere synes, når de har fået deres nye kasser.
God weekend 
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen < har du selv gjort dig nogle erfaringer med de gamle kasser ?
|
| Til top |
|
| |