| Forfatter |
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har næsten samme konfiguration i mine KEF Concerto, men har kun hørt det par TLS80, der stod hos Audio Consult på et tidspunkt. Overvejer at forsøge en ombygning af dem, men hvornår ved jeg ikke. De er nu i et lukket kabinet, har siddet i et åbent, som ham 6moons også har.
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mig der er blevet den heldige ejer af Thomas's IMF TLS80 mkII  Kan snart ikke vente længere på at få dem herned
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha, så kan jeg måske kombinere en tur til Århus med et lyt hos dig ?
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det kunne da nok arrangeres
|
| Til top |
|
| |
Gladiator Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Det er mig der er blevet den heldige ejer af Thomas's IMF TLS80 mkII
Kan snart ikke vente længere på at få dem herned
|
|
|
Jeg har blitt eier av Thomas' RSPM IV'er. Riktige "Norske olje-penger" er satt inn på kontoen hans...
Nå er det bare opp til fraktselskapet. Jeg gleder meg som en unge! Skal komme tilbake med bilder og inntrykk. God helg og skål! 
|
| Til top |
|
| |
diheor Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky: Tillykke med de store kasser. Og velkommen i den eksklusive klub af mennesker, der har opdaget at IMf´erne formentlig er verdens bedste allround højtalere.  Husker jeg fejl, eller er du den heldige og lykkelig ejer af en mint condition Tandberg TR 2080? Jeg har ved flere lejligheder og i forskellige konfigurationer opevet den forstærker sammen med IMF´erne. Den gør det forrygende! Thomas kan bevidne det, for forrige gang, jeg var forbi i det nordjyske, medbragte jeg en 2080´er, som blev spændt for. Hvilke højtalere spiller du på nu? Måske de fra Tandberg-tråden så roste Tandberg Studio Monitors?
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
diheor: Mange tak. Ja, har en formodning om, at det måske bliver det sidste udskift eller  I hvert fald er det en af de bedste højttalere jeg nogensinde har hørt! Jep det har jeg nemlig:   Jo, det spiller knageme godt
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen < har du ikke et link til ham 6moons, og måske et foto af dine Concerto ? Kender ikke lige den model . Kommer du til Aarhus, er der kun en times ekstra kørsel til Aalborg. Du er inviteret 
Gladiator < hvis det er oliepenge du har sendt, må jeg altså gøre dig opmærksom på at min tønde ikke er fyldt ennu....eller måske der er hul i bunden . Det var fra start min klare fornemmelse, at du har store forventninger til de 2 guldklumper, som snart er på vej op til dig. Husker stadig den lyd jeg hørte første gang med IMF. Det var lækkert, musikalsk, ægte og man fik lyst til at høre mere mere mere, og sådan er det stadig . Måske lidt som at "komme hjem" . Håber og tror faktisk også at den fornemmelse rammer dig snart 
Roky < Tak for tippet mht. Marcus Miller "M2". Den er SUPERfed og guf for et par IMF-højttalere, der gerne vil spille bass. En lidt jazzfunkypop skive og meget spændende at høre på og endda teknisk rigtig god. Håber snart vi kan ses, så du kan få overdraget din 1/2 kubikmeter højttalere. Tandberg TR-2080 og Hr. Miller skal nok få Roky Senior til at kigge indenfor . Gætter ihvertfald på din far eller mor bemærker "noget" . Som diheor skriver kan Tandbergeren godt bidrage , men alligevel er det nok værd også at sætte din Pioneer SA-9800 foran. IMF'erne er lidt mørke i lyden, så det gør ikke spor om det øvrige udstyr trækker lidt til den lyse side. Smag og behag er selvfølgelig forskellig, men ihvertfald er det min erfaring. Lad os høre hvilken du foretrækker, når den tid kommer. Flotte fotos du flasher der. Den 2080'er må være en af de allerflotteste blandt dem der stadig eksisterer.
Diheor < Det er store ord du bruger, men jeg er sgu' tilbøjelig til at gi' dig ret . De TLS80 ejere der gennem tiden har skrevet her i tråden, har alle været begejstret og de gamle kasser er i mange tilfælde "keepers". Hvad mere behøver man ? Nul og SK.. 
Som Jan Stevns skriver, så hører man musikken og ikke højttaleren. De ord begynder at gi' mening 
Fortsat god lørdag....her spiller musikken 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
| Tandbergeren godt bidrage , men alligevel er det nok værd også at sætte din Pioneer SA-9800 foran. IMF'erne er lidt mørke i lyden, så det gør ikke spor om det øvrige udstyr trækker lidt til den lyse side. |
|
|
IMF'erne plejer at køre fint med en Tandberg 2080 - forgængeren 2075, er mere problematisk..
2-mas skrev:
| Som Jan Stevns skriver, så hører man musikken og ikke højttaleren. De ord begynder at gi' mening |
|
|
Når du så er nået forbi Pink Floyd's Dark side of the moon - skal du finde Mike Oldfield's Tubular Bell's - og gå i lytteposition - det er et meget langt nummer - men tro mig, du bli'r ej skuffet
og hvis du har skruet pæn højt op - fordi nummeret starter meget stille - vil du lære lidt om dynamik....
ca. 22 minutter 35 sekunder henne i nummeret forlod vindueskittet et par af mine ruder ;) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.6moons.com/audioreviews/leben2/system.html
Harbeth og Leben
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
Jan Eskildsen < har du ikke et link til ham 6moons, og måske et foto af dine Concerto ? Kender ikke lige den model . Kommer du til Aarhus, er der kun en times ekstra kørsel til Aalborg. Du er inviteret  |
|
|
6moons's basrefleks udgave af KEF Concerto ses på dette link: http://www.6moons.com/audioreviews/leben2/system_3.htmlHilsen Jan __________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til forståelsen: To kasser med JBL navnet står mellem de to KEF kabinetter.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
6moons's basrefleks udgave af KEF Concerto ses på dette link:
|
|
|
øehh - KEF concerto er en basrefleks baseret højttaler ;)
tænker du på Carlton ? der netop havde en oval slave
(og så havde de alle de sjove CS byggesæt, dengang ) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skriver: "KEF concerto er en basrefleks baseret højttaler."
Ja, som du også ser på billedet hos 6moons. Drop bare grinet. Er der røget for megen rødvin ned? Mine er nu en lukket version. Da jeg købte enhederne - B139, B110 og T27 - fulgte der tegninger med til begge dele.
|
| Til top |
|
| |
Gladiator Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man forsker i dette link, vil man se at der er en hel del nyere modeller, som også kaldes Concerto: http://www.kef.com/history/1990_2/model_20B.aspMine er cirka 30 år gamle.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
jan_stevns skriver: "KEF concerto er en basrefleks baseret højttaler."
Ja, som du også ser på billedet hos 6moons. Drop bare grinet. Er der røget for megen rødvin ned? Mine er nu en lukket version. Da jeg købte enhederne - B139, B110 og T27 - fulgte der tegninger med til begge dele. |
|
|
Jeg griner sågu ikke - KEF har haft en regnskov af forskellige modeller, så det er bestemt ingen skam at blive rundforvirret i modellerne
Og når du skriver "købte enhederne fulgte der en tegning med" - tror jeg da mere det er et CS sæt du pusler med .. bestemt ikke noget ringe sæt,
Jeg har bygget adskillige CS7 - og altid savnet COLES enheden ;)
De havde en joke - de enheder der blev samlet i The pausen - var slavebasserne ...
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep - de oprindelige Concerto'er - i umodificeret refleks .... <grin> __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |