Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 10:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: IMF transmissionslinie højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 26 April 2009 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Nu er mit spørgsmål ikke vedr. imf transmissionsline som sådan.. Men håber alligevel der er nogen der kan hjælpe mig.

Engang i midt 80'erne eller deromkring, var der en byggevejledning til et sæt Kef Bailey højttalere i det hedengange Hifi & Elektronik. Er der nogen der kan hjælpe med at få fat i en instruktion til at bygge sådan et sæt?

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 April 2009 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:
Engang i midt 80'erne eller deromkring, var der en byggevejledning til et sæt Kef Bailey højttalere i det hedengange Hifi & Elektronik. Er der nogen der kan hjælpe med at få fat i en instruktion til at bygge sådan et sæt?

Hvis du trykker på Søg knappen - den lige efter Brugere .....  og skriver KEF Bailey

bliver du positivt overrasket

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 26 April 2009 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
http://www.hifiloudspeakers.info/Anatomy/Articles/ArticlesGa llery/Bailey/BaileyWWW1972/pages/ww72b2.htm

tegningen lider imo af en lille kedelig detaljefejl - der er ikke noget kammer til mellemtonen

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

ja, men det er Baileys artikel

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Her er en anden udnyttelse med B139, Peerless og Seas - i dag kan andre enheder sikerkt bruges:
http://www.tech-diy.com/Loudspeakers/pro9tl_4.jpg

Slut

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
ja, men det er Baileys artikel

jep .....  det ændrer nu ikke noget ved at kammeret bag mellemtonen ikke er der

(noget der har været debatteret til hudløshed i gamle dage ;)

angute
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 April 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par high fidelity eller lign. hvor der er en byggevejledning til transmissionsline højttalere, hvis det har int. kan jeg godt lave kopier af dem.
Mvh.
Til top Vis angute's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angute

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

angute skrev:
Jeg har et par high fidelity eller lign. hvor der er en byggevejledning til transmissionsline højttalere, hvis det har int. kan jeg godt lave kopier af dem.
Mvh.

hvis det er kef bailey kunne jeg da godt tænke mig en kopi :-)

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Lethvig skrev:

Hvis du trykker på Søg knappen - den lige efter Brugere .....  og skriver KEF Bailey

Ja det ville være rart om jeg kunne blive det, men har prøvet dette før jeg spurgte :-)

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:
jan_stevns skrev:

Lethvig skrev:

Ja det ville være rart om jeg kunne blive det, men har prøvet dette før jeg spurgte :-)

Så har du været uheldig -   når du søger på urdet KEF Bailey - og klikker søg ..  vises nogle tråde

i den tredie tråd ligger linket ;)

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo lavet et link til en tegning? Den skal bare forstørres og evt printes ud.

Ellers se her:
http://www.t-linespeakers.org/projects/jakob/index.html

her er de som dobbeltwhoppere ... :-)

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

jan stevns

lidt nede på denne side ses de kasser jeg startede med

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?threadid=13848 5

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

jan stevns - hvad angår en kasse bag mellemtonen har jeg det på mine, det virker så naturligt - goes without saying - en Bailey skrev sådan her i sin artikel:

In practice, it has not been found necessary to use a separate enclosure for the midrange unit.

Men i en fodnote står der:

However there may be audible improvement if an absorbent filled enclosure is used behind the midrange unit.

Han var muligvis tilhænger af de radikale.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
jan stevns - hvad angår en kasse bag mellemtonen har jeg det på mine, det virker så naturligt - goes without saying - en Bailey skrev sådan her i sin artikel:

In practice, it has not been found necessary to use a separate enclosure for the midrange unit.

Men i en fodnote står der:

However there may be audible improvement if an absorbent filled enclosure is used behind the midrange unit.

Han var muligvis tilhænger af de radikale.

Jep -  der er lidt sjovt at lære lidt om de 2 skøre kugler (venligt ment) - både Bailey og Fried, havde aparte tankegange - set i daværende klogskabs lys -  men ok - de kloge mente jo ej heller en bi kan flyve -  vi skal jo ikke begræde det ;)

Jeg så dit link, det er jo netop en CS'er -  mente bare de blev kaldt numre, og ikke navne.

angute
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 April 2009 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev: hvis det er kef bailey kunne jeg da godt tænke mig en kopi :-)

Jeg må nok skuffe dig, da det er Mo-Re IX transmissionline det drejer sig om, men hvis du alligevel vil have kopi, kan du bare sende en pb, så kan vi nok finde ud af det.
Mvh.
Til top Vis angute's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angute

Gladiator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 28 April 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

FORSTERKER TIL IMF ???

Snart kommer mine IMF RSPM IV og min Copland CTA504 på 50W blir kanskje litt for liten...

Hva skal jeg kjøpe innen rimelighetens grenser som har kontoll på disse meget tungdrevne høyttalere. Jeg liker rørforsterkere best, men jeg må kanskje kjøpe transistor??

Tips?

Til top Vis Gladiator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gladiator

diheor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 April 2009 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Uha, uha, Gladiator. Der rør du ved et uudtømmeligt emne for diskussion. Det eneste alle vel er enige om er, at de store IMF´erne ALDRIG kan få for meget effekt. I mine øjne er 100 watt minimum pr. kanal. Jeg har kørt med Marantz og Denon på ca. 160 watt og det var ikke helt godt. Til gengæld har Quad 405-2 gjort det glimrende. De fås billigt brugt og kan brokobles. Quad 606 på 140 watt gør det imidlertid endnu bedre.

Hvis jeg havde pengene købte jeg 2 nye Quad 909 monoblokke. Så får du 280 pr. kanal og en fantastisk lyd fra den britiske forstærker. De fås for i alt ca. 20.000. Jeg tror ikke, du kan finde noget, der er afgørende bedre.
Til top Vis diheor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diheor

Gladiator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 29 April 2009 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Hei diheor! Jeg var faktisk i ferd med å kjøpe en Quad 909 stereo effekttrinn her forleden. Har lest mye bra om den ja. Er det den du mener koblet som brokoblet monotrinn eller finnes 909 som ekte monotrinn?

Quad forsterkere er uansett gode musikkformidlere og hvis de i tillegg kan drive IMF så er jo det helt fantastisk!

Til top Vis Gladiator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gladiator

diheor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 April 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Gladiator: Du vil være fornemt kørende med en stereo-udgave af 909. Jeg kører selv med en gammel 606 mk1. Det er stort set samme konstruktion i 909 men med en stærkere og bedre strømforsyning/ringkernetrafo plus lidt andre ændringer, der gør 606 mk2 og 909 til det bedste valg. Der findes også en 707, som er identisk med 606 mk2 bortset fra, at den er blå og har nogle meget mærkelig neutrik-stik, der ikke anvendes i normal, moderne hi-fi. Min gamle 606 gør det fremragende på mine TLS 80 II - det kan Thomas bevidne. En ny 909 vil gøre det endnu bedre.

Vær opmærksom på, at 909 stereo og mono jævnligt er på ebay og går for 5-600 pund - det samme er som regel prisen for de gamle 606 mk2. De nye 909 er bygget i Kina, de gamle i England. 5-600 pund er er sindssygt billigt for en så fremragende effektforstærker.

606 findes ikke i en mono-version og kan heller ikke brokobles. 909 findes som ny i en monoversion, men det ser ud til, at den er ved at udgå. Den kunne i sin tid vist nok ikke købes i England.

Her er nogle steder, der sælger mono-versionen for under 10.000 danske kroner pr. stk.:

http://www.stassen-hifi.com/en/bestellen/Versterkers/Quad_90 9_Mono

http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/Product _ID/2810

250 Watt per kanal!!!

Til top Vis diheor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diheor

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum