| Forfatter |
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lang dag i IMF'ernes tegn er ved at være slut. Roky's og Gladiators højttalere er blevet afsendt idag. At få ca. 180 kg. slæbt ned fra 2.sal og pakke ind til transport, er IKKE bare noget man lige gør....og slet ikke på en dag som nærmest kan betegnes som årets første sommerdag...puuuuhadada . Afsted kom de, så nu krydses der blot fingre og ben for at de når frem i ordentlig stand.
Forstærkervalget er altafgørende for om et match med IMF'ere bliver succes eller fiasko. Diheor introducerede mig sidste år for Quad, og de kan altså noget. Hørte Quad 606 for nogle måneder siden, og jo det var SUPER. Vil meget gerne høre 909' også....fik du DEN diheor ? 
Har også rigtig gode erfaringer med Musical Fidelity's ældre forstærkere, som det kan ses tidligere i tråden. Måske gamle engelske højttalere trives godt med gamle engelske forstærkere ? . Nøgleordet med Quad og MF er netop MUSIKALITET !
Uanset forstærkermærke er 100 watt minimum. Rækker "tiden" til det så gerne 200-300 watt og masser af strøm
Mvh Thomas Pakkedreng
|
| Til top |
|
| |
Gladiator Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når RSPM'ene kommer i hus skal de få selskap av Klipsch RF7 og Tannoy Cheviot. 3 ganske så forskjellige høyttalerkonsepter! Klipsch med følsomhet på 102dB/w/m, Tannoy på 93 og RSPM på 80...
Skal ta bilder og komme med rapport!
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
| jan_stevns Jeg så dit link, det er jo netop en CS'er - mente bare de blev kaldt numre, og ikke navne.
[/QUOTE skrev:
Jep, men jeg har også en brochure for flere byggesæt, der hedder CSX.
|
|
|
Jep, men jeg har også en brochure for flere byggesæt, der hedder CSX. __________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der i hvert fald kommet endnu en IMF-ejer i det ganske land  Første lyt er meget positivt. Selvom jeg foreløbeligt har lyttet til dem i et rum med dårlig dæmpning, samt placeret direkte på jorden har der dog ikke været noget negativt at sige om dem - Igår hørte jeg NHØP's version af "I skoves dybe stille ro" og det florerer som noget af det mest troværdige jeg længe har hørt !
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
imf lyder bare rigtig godt.. elsker bassen :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Nu er der i hvert fald kommet endnu en IMF-ejer i det ganske land
Første lyt er meget positivt. Selvom jeg foreløbeligt har lyttet til dem i et rum med dårlig dæmpning, samt placeret direkte på jorden har der dog ikke været noget negativt at sige om dem - Igår hørte jeg NHØP's version af "I skoves dybe stille ro" og det florerer som noget af det mest troværdige jeg længe har hørt !
|
|
|
Så har du måske pludselig et par monitorer for meget? __________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky < dejligt at høre og nok en gang TILLYKKE . Det bliver spændende at høre, hvad du synes, når du har haft dem over en længere periode.
Jan Eskildsen < ved ikke om Roky har et par monitorer for meget, men det er F... utroligt hvormeget der kan være på værelset...er det 12 m2 Roky ?? 
Hugo < nååå husker du lyden fra IMF ? Har du selv ejet et sæt ? Det er da ellers markante sager, der står i din signatur 
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan: har ikke helt gjort op med mig selv hvor Tandberg Studio Monitor skal hen  - Det kunne blive en vild Monitor Wall  2-mas: Mange tak!- Og tak for en super handel  ! Nej, det er kun 7,75 kvm2   Lige nu testes der - Monitor VS Monitor
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
| Nøgleordet med Quad og MF er netop MUSIKALITET !
Uanset forstærkermærke er 100 watt minimum. Rækker "tiden" til det så gerne 200-300 watt og masser af strøm
Mvh Thomas Pakkedreng |
|
|
tjaehh - Har man en god 100watt'er kan den klare ærterne rimeligt, med mindre man ønsker absurde oplevelser ~ kvalme, uregerlige kaffekopper, onde øjne fra køteren u name it ;)
det glæder mig at se ordet musikalitet taget i brug - det er vist mange steder glemt ..
Har du fundet Tubular Bell's frem ??
Eller Simon & Garfunkel's Bridge over troubled waters (akronym til indholdet i bemeldte kaffekopper ;)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
diheor Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky: Tillykke med de store kasser!
Al ære og respekt for Tandberg, som jeg holder rigtig meget af. Men de tåler seriøst ikke sammenligning med IMF´erne. I mine øjne er det som forskellen på 1. division og Superligaen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej har ikke haft imf selv, men har hørt arnenic's anlæg, må nok indrømme den dybde bass de kan give fuldstændig tæver mine b&Wer søn og sammen :( og så passer ordet musikalsk meget godt på dem som du har skrevet.. :)
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak diheor ! Nu står de lystigt og spiller på mit værelse. De er noget hårdere at lytte til end SM - Mine øre skal nok vende sig til dem et par dage ! mvh Henrik
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 02 Maj 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky < nu er en af forcerne ved 80'erne netop at man nærmest er placeret "lige foran scenekanten", men måske er de 7,75kvm medvirkende til det "hårde". Er det en markeret diskant du har i tankerne ? Er ikke i tvivl om, at du ved meget mere, når du har lyttet genenm længere tid.
Hugo < interessante betragtninger du der kommer med. Hvordan synes du musikaliteten er i forhold til dine 801'ere og arnenic's IMF'ere ? Har selv haft 802'ere (serie 3) iøvrigt. Det er da nogle imponerende Luxman effektbamser du og arnenic har gaflet jer ....var de ikke svære at finde ?
Diheor < Din vurdering er jeg helt enig i, men en 1.divisionskamp kan nu også spilles på et højt niveau 
Stevns < pinligt at må indrømme, men de numre har jeg ikke her . Heldigvis er der gode muligheder på lånemarkedet, så det skal prøves. Tak for tippene 
God solskinslørdag 
|
| Til top |
|
| |
diheor Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 02 Maj 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky: Du er ikke den første, der oplever, at 80´erne er lidt spidse i toppen. Det sagde man allerede i slutningen af 70´erne, da de kom på markedet. Men dengang lød højtalere fra England generelt mørkere. Senere kom der jo masser af diskant fra de japanske producenter og det bredte sig også til andre landes producenter. Når du oplever, at de lyder hårdt, er det sikkert fordi du ikke er vant til den grad af opløsning i lydbilledet, der kommer fra de fire enheder. Jeg gætter på, at du meget snart vil opleve IMF´ernes lyd som den eneste rigtige. Sådan er det vist gået for alle os andre IMF-narkomaner.  Vær opmærksom på, at du kan justere toppen nogle db via knappen ved terminalerne bag på. Det kan være nyttigt i rum med hård akustik. Generelt kan IMF´erne godt lide, at der er plads omkring dem. De skal ikke helt ud i hjørnerne.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Maj 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas- det var arnenic der skaffede min, men jo de skulle efter sigende være svære at få fingerne i. puha jeg syntes det er svært at beskrive lyden sådan :/.. godt lyder de, men er altså noget fornærmet over at en mærkelig oval bass kan sparke røv sådan
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 02 Maj 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
diheor skrev:
| Roky: Du er ikke den første, der oplever, at 80´erne er lidt spidse i toppen. |
|
|
Tror det kommer sig mest af at de uden tøven eller hensyn til lytteren kritikløst bare gengiver hvad man smider i hovedet på dem, det, og så det faktum at de er ekstremt "klare" i det høje og meget høje toneområde.
Man skal ikke spille med en forstærker der er skinger.....
diheor skrev:
| Generelt kan IMF´erne godt lide, at der er plads omkring dem. De skal ikke helt ud i hjørnerne. |
|
|
en halv meter fra et hjørne går fint - de er ikke voldsomt følsomme overfor placering
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den lidt hårde oplevede jeg da de ikke stod på mit værelse - måske det har noget at gøre med reflekteret lyd som jeg ikke er vant til. Spiller sjældent rigtig højt, så det kan også være det der har gjort mine øre hurtigt trætte  Nu spiller de lystigt på mit værelse, og det kan godt være det er opløsningen jeg ikke er vant til - Men det kræver nok et par dages lytning før jeg slapper helt af - Nu nyder jeg "bare"   . Det er også lidt sjovr med TR2080, for på et tidspunkt syntes jeg den + Tandberg Studio Monitor var alt for lyst- Så havde en formodning om at "hende" og IMF ikke så godt kunne forenes. Men hun klarer det glimrende! Der er lidt tendens til at bassen bliver mudret ved højere niveauer- Men rummet tillader jo heller ikke alverden. Er imponeret over detaljegraden, og ikke mindst det OVERSKUD de besidder - Især i bassen. Guldtuborg: Skal nok 
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Royky < på 7,75kvm må lyden nødvendigvis blive meget reflekteret. Lyttetræthed på et sæt IMF'ere er ellers en sjældenhed, ja faktisk har jeg ALDRIG oplevet det . Normalt ville jeg nok mene at IMF'erne kræver rum på min. 20 kvm...
Diheor + Stevns < yderst kvalificerede svar i der kommer med ....hvem ka' ? I ka .
Anvisningerne om placering kan jeg også selv genkende og tilslutte mig.
|
| Til top |
|
| |