Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 03:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: IMF transmissionslinie højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
diheor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Roky: TR2080 gør det glimrende. Faktiske bedre end en Denon POA-2400 på vist nok nominelle 160 watt, som jeg brugte i en årrække. Den lidt mudrede bas er det man må leve med, hvis man ikke helt har effekt nok. Det er altid i bunden, at man oplever forstærkerne komme til kort på IMF 80érne. I mine øjne er 100watt per kanal måske lige i underkanten.

I hvert fald oplever jeg en markant forskel på de 100 W som min Quad 405-2 leverer og så de 130 som min Quad 606 leverer. Og jeg skal nok mene, at de monster mono-blokke fra Musical Fidelity, som Thomas havde, også gjorde en positiv forskel.

Det er svært at beskrive, men det der sker, når IMF´erne virkelig får effekt nok er paradoksalt nok, at de subjektivt oplevet leverer MINDRE bas. Det lidt mudrede og blafrende forsvinder som dug for solen, når effektforstærkeren virkelig kan holde dem i et jerngreb. Så mærker du først bassen, når den skal være der, og så er den der som et søm og med en vidunderlig kontrol.

Forskellen opleves bedst på klassiske eller jazz-indspilninger eller indspilninger med masser af dynamik. Men som sagt: Det er svært at beskrive, det skal opleves, når bassen stiger op i lydbilledet i al sin magt og vælde uden at mudre eller buldre.

Til top Vis diheor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diheor

Gladiator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Er det ingen som har erfaring med bruk av rørforsterkeri til IMF?

En av grunnene til at noen transistorforsterkere ikke har kontroll i bassen, mens andre har, er evnen til å IKKE la seg påvirke av returstrømmer. Returstrømmer fra basselementer i stor bevegelse vipper enkelte forsterkere av pinnen. DET er grunnen til at et basselement som B139 som tåler 50 Watt trives med 200 W transistorforsterkere. 200 W transistorforsterkere håndterer returstrømmer lett fra et "50 W - element" som B139. En 50 W transistorforsterker mister grepet allerede ved 12,5 w til sammenligning.

Rørforsterkere uten global feedback påvirkes ikke av returstrømmer. Kanskje en 50 W Copland holder likevel??

Til top Vis Gladiator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gladiator

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Man kan også bare teste og prøve sig frem..

2 forstærkere 100kg+ på besøg .....Accuphase P-600 og Mcintosh MC-2600 og det lyder...............godt

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Aha, McIntosh? og? Hmmm, er det nu TLS 80 der står?
Og hvad ser man bag dem - subwoofere i væggen? 

diheor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Thomas: Hvordan lød den Mcintosh???
Til top Vis diheor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diheor

Gladiator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Gladiator skrev:

Når RSPM'ene kommer i hus skal de få selskap av Klipsch RF7 og Tannoy Cheviot. 3 ganske så forskjellige høyttalerkonsepter! Klipsch med følsomhet på 102dB/w/m, Tannoy på 93 og RSPM på 80...

Skal ta bilder og komme med rapport!

Høyttalerne kom utrolig nok uskadet fram, men diskantene var defekte; den ene med inntrykt membran og den andre kortsluttet. Begge diskantene manglet fase/sprede dekkplate samt at membranplaten som skal presisjonsfestes bøyd og var forsøkt limt med to-sidig tape. 2-mas trekker på skuldrene...

Kjempenedtur!

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Gladiator skrev:
Gladiator skrev:

Når RSPM'ene kommer i hus skal de få selskap av Klipsch RF7 og Tannoy Cheviot. 3 ganske så forskjellige høyttalerkonsepter! Klipsch med følsomhet på 102dB/w/m, Tannoy på 93 og RSPM på 80...

Høyttalerne kom utrolig nok uskadet fram, men diskantene var defekte; den ene med inntrykt membran og den andre kortsluttet. Begge diskantene manglet fase/sprede dekkplate samt at membranplaten som skal presisjonsfestes bøyd og var forsøkt limt med to-sidig tape. 2-mas trekker på skuldrene...

Kjempenedtur!

okay det er sku da træls :(((((
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Du vidste vel, at højttalerne var gamle? Og at det kunne være risikabelt at få dem tilsendt?
Bare se at få tørret øjene og bestilt et par nye diskanter.

Gladiator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Du vidste vel, at højttalerne var gamle? Og at det kunne være risikabelt at få dem tilsendt?
Bare se at få tørret øjene og bestilt et par nye diskanter.

Jeg visste de var gamle men ble fortalt at de var 100% i orden. Jeg tok risken med å få dem transportert. Det gikk utrolig nok helt fint!

Går ikke an å bestille nye diskanter. Er utgått.

Enda etpar ubrukelige høyttalere i boden...

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Arh, mon ikke der findes andre diskanter, som kan det samme - med lidt eksperimenteren.
Hvad med KEF T27, sådan et par har været til salg her...

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

stadigvæk noget pis !! han har jo købt noget der ikke virker som aftalt ??
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Gladiator skrev:
Gladiator skrev:

Kjempenedtur!

Hej Gladiator, hvad med at tage nogle foto's, så vi kan se de enheder som er defekte, også gerne hele højttaleren med så man kan se helheden...

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

diheor: Regner med at det bliver TR2080 som pre - Sådan lige foreløbeligt. Sjovt at den lød kraftigere end den Denon. forvrængningsmæssigt er den jo også med den dag i dag ! Fantastisk grej de lavede deroppe nordpå!

Nu har jeg fået købt et par fliser mere - 18 kr er lige til at overkomme hehe. Bassen er strammet en smule op.
Desværre nåede jeg ikke at teste med 3026A - Det bliver i morgen. Har haft travlt med at gøre rent, - En spurgte jo om billeder:

De er tiltet en smule bagover - Kan forstå at de oprindelige stativer er tiltet et par grader. Før pegede de lidt nedad.

Som i kan se er der ikke voldsomt meget plads. Men det går - God lyd bliver prioriteret over plads!

For sivan et par fantastiske kasser!

Sku nogle ordentlige bamser du har fået på besøg 2-mas

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Gladiator skrev:
Gladiator skrev:

Kjempenedtur!

Ja det lyder jo ikke ligefrem som en typisk transportskade...
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Gladiator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Gladiator skrev:
Gladiator skrev:

N�r RSPM'ene kommer i hus skal de f� selskap av Klipsch RF7 og Tannoy Cheviot. 3 ganske s� forskjellige h�yttalerkonsepter! Klipsch med f�lsomhet p� 102dB/w/m, Tannoy p� 93 og RSPM p� 80...

H�yttalerne kom utrolig nok uskadet fram, men diskantene var defekte; den ene med inntrykt membran og den andre kortsluttet. Begge diskantene manglet fase/sprede dekkplate samt at membranplaten som skal presisjonsfestes b�yd og var fors�kt limt med to-sidig tape. 2-mas trekker p� skuldrene...

Kjempenedtur!

Hej Gladiator, hvad med at tage nogle foto's, s� vi kan se de enheder som er defekte, ogs� gerne hele h�jttaleren med s� man kan se helheden...

Det virker som om 2-mas viser vilje til � ordne opp. Gj�r han det, skal jeg ta bilde av de fixede h�yttalere slik at vi f�r en positiv vinkling p� det. Liker ikke � fokusere p� det negative...

2-mas har tilbudt meg 2 stk Coles 4001 som plaster p� s�ret. Gj�r han det og jeg f�r montert dem, DA blir det bilder...!

Gladiator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

tunghoer skrev:
Gladiator skrev:
Gladiator skrev:

N�r RSPM'ene kommer i hus skal de f� selskap av Klipsch RF7 og Tannoy Cheviot. 3 ganske s� forskjellige h�yttalerkonsepter! Klipsch med f�lsomhet p� 102dB/w/m, Tannoy p� 93 og RSPM p� 80...

H�yttalerne kom utrolig nok uskadet fram, men diskantene var defekte; den ene med inntrykt membran og den andre kortsluttet. Begge diskantene manglet fase/sprede dekkplate samt at membranplaten som skal presisjonsfestes b�yd og var fors�kt limt med to-sidig tape. 2-mas trekker p� skuldrene...

Kjempenedtur!

Ja det lyder jo ikke ligefrem som en typisk transportskade...

Neida, transporten gikk fint! Jeg takket sjåføren med et håndtrykk for fin kjøring! Det hadde han ikke opplevd før, tydeligvis...

Jeg er elektroingeniør og har skrudd høyttalere i over 30 år og jeg vet når og hvorfor høyttalerelementer ikke virker.

arne nic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hej Gladiator

Synd med dine højttalere.

Jeg tænkte på om du måske kunne få repareret diskant enhederne ,der er firmaer der har gjort det engang, måske findes der en endnu, jeg kender en der fik viklet en bas enhed om og den virkede perfekt bagefter.

Den ene diskant med indtrykt menbran kan den ikke suges ud igen ?

håber du finder en løsning.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

2 stk Coles 4001 løser problemet.

Gladiator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

arne nic skrev:
Hej Gladiator

Synd med dine højttalere.

Jeg tænkte på om du måske kunne få repareret diskant enhederne ,der er firmaer der har gjort det engang, måske findes der en endnu, jeg kender en der fik viklet en bas enhed om og den virkede perfekt bagefter.

Den ene diskant med indtrykt menbran kan den ikke suges ud igen ?

håber du finder en løsning.

Om det finnes rep.sett til diskantene kan jeg reparere selv. Problemet er å skaffe rep.settet.

Har prøvd å rette ut membranen, men den har vært så lenge inntrykt at den spretter inn igjen...

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Der findes ingen rep. kit til dem, men Coles 4001 er en fuldgod erstatning som IMF også selv brugte. Bruger dem også selv her i hytten. Som skrevet i en mail (inden Gladiator lagde sit klageindlæg her) sender jeg 2 stk. Coles 4001 u/b.

Gladiator < jeg vil gerne be' dig returnere de 2 defekte Celestion's til mig....ok ?

Beskyttelseskapperne har hele tiden borte - som det også kunne ses på billederne der blev sendt inden købet - og det sker altså på 30-50% af alle de moddeller, hvor Celestion'en er monteret. Jeg regner det for normalt at de ikke er på ! At pappet bliver bøjet er en naturlig proces, som sker gennem tiden (fordi metalkappen ikke holder det inde). Jeg har ikke forsøgt at lime noget, men måske en af de tidligere ejere har.

Roky har fået TLS-80 i sidste uge, og der tror jeg også beskyttelseskappen er røget af tidligere. Diheor har også TLS-80 men om beskyttelseskappen stadig sidder på ved jeg ikke...

Hverken jeg eller tidligere ejer har bemærket at der lydmæssigt var noget at komme efter, og vi har heller ikke bemærket at en af diskanterne skulle være defekt. Jeg er absolut ikke tekniker, men har haft ørerne helt oppe i hver enhed. Jeg tvivler også på OM man overhovedet kan høre forskel om beskyttelseskappen er på eller ej.

Dete var forhåbentlig de sidste ord i denne sag.

Mvh Thomas

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum