| Forfatter |
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay < er bekendt med at der nu er endnu en glad IMF-ejer i det nordjyske .
Hils din far og tak for besøget 
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt. Skal jeg gøre.
Du må nyde din nye spolebåndoptager __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine "tidligere" højttalere var ikke Quad'er men nogle hjemmebyggede tingester baseret på et ældre Focal kit....de er nu på vej til Danmark hvor de skal redde husfreden hos en gammel kammerat. Han har IMF transmission line kopier (de er store) som vi "klonede" for mere end 25 år siden. (det er en hel historie i sig selv.... industri spionage... Bill Gates ville ikke have haft en chance da vi først kom igang) Hans kone er ikke særligt begejstret for dem.... og nu vil han have fred derhjemme... mine IMF blev skrottet for 10 år siden fordi jeg ikke selv kunne holde de store kasser ud... det til trods for at min kone sagde at hun ikke havde noget imod dem " de var her før jeg flyttede ind"
dette er mit svar i en anden forbindelse brugte magneter i audioscan for finde at skruerne som tunellen var skruet sammen med... det gav os de indre dimensioner 
vi fik fat i en service manual fra en medarbejder i butikken som lurede hvad vi gik og rodede med og som vidste at vi var temmeligt besluttede paa at faa fat i detaljerne service manualen havde delefiltret... vi tog et billede at panelet med logo osv og fremkaldte billderne og satte dem paa fronten... det var i 1980 og et af de to saet vi lavede spiller den dag idag... de kostede jo ogsaa naesten 3500 kr at lave med de hele
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Great Dane < stod der kun IMF i øjnene på jer ? ....noget må i da ha' været forblænder af ? 
Det der med at konen sagde "de var her før jeg flyttede ind", er det ikke bare den kvindelige måde på at sige "det er ok, HVIS du absolut vil ha' dem" ? 
Jeg har selv været "blind" meget længe efterhånden og søgt alt om IMF (og senere TDL). En af konklusionerne er at de rækker både dybt og højt. Dokumentationen kan ses her 

|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 05 September 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nytt kraftverk ? hva er den sorte boxen oppe til høyre ?
__________________ TDL Monitor TL, Denon PMA-2000r, Squeezebox Duet, Beresford Caiman DAC, NAD 6300M
+ Vintage Setup (Snell/Marantz)
+ AV Setup (Yamaha, Samsung, Energy, Canton)
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Qbig < hei min norske ven 
Har du set min lille hilsen til dig på AK ?
Ja 3026A er forhåbentlig kommet godt frem til sin nye mulige ejer. Ind er kommet en Musical Fidelity P-270 amp....and WHAT a power plant . Lots of power men sikkert også på den næste elregning .
De sidste par dage har her set sådan ud, og skulle hilse og sige det er " kjempe kjempe greit" 

|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Det ser #¤#¤#¤# fedt ut !!! (jeg har ikke fått med meg hilsen på ak .. det var litt trøbbel der noen dager, og jeg fikk ikke sett "nye meldinger" ... hvor / hva / når ?) :) spiller du på alle 4 ht, eller vexler du ?
looks GREAT :) (og høres sikkert even GREATER ut) ;) Jeg har tatt meg en liten tur innom Snell J/3 jeg .. de er overraskende bra!.. IKKE som TDL.. veldig annerledes ... Bra på en HELT annen måte! kanskje perfekt i et #2 anlegg? (alt over 50-60 hz låter extremt bra!! og til ingen penger!)
De ligner litt lydmessig (og by looks) på mine gamle AN/J!
GODT KJØP ;) MF`en din, er det en relativt ny forsterker ?
2-mas skrev:
|
Qbig < hei min norske ven 
Har du set min lille hilsen til dig på AK ?
Ja 3026A er forhåbentlig kommet godt frem til sin nye mulige ejer. Ind er kommet en Musical Fidelity P-270 amp....and WHAT a power plant . Lots of power men sikkert også på den næste elregning .
De sidste par dage har her set sådan ud, og skulle hilse og sige det er " kjempe kjempe greit" 

|
|
|
__________________ TDL Monitor TL, Denon PMA-2000r, Squeezebox Duet, Beresford Caiman DAC, NAD 6300M
+ Vintage Setup (Snell/Marantz)
+ AV Setup (Yamaha, Samsung, Energy, Canton)
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Qbig < se her
http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?p=2090664&am p;am p;highlight=tdl#post2090664
Musical Fidelity'n er fra ca.1981 - MF's storhedstid - og yder 2 x 100w i klasse A og er meget strømstærk. Den bruger dog hvad der svarer til 9 lamper, men spiller fantastisk på TLS-80 . På mandag kommer der endnu een, og der skal jeg forsøge at spille med 4 TLS-80 + 2 MF P-270 samtidigt . Måske ejendommen her rocker med 
Spændende hvad du synes om Snell j/3, når du har hørt dem et stykke tid ! Snell ER gode højttalere helt bestemt . En ven af mig har Snell A/3 og de er vældig vældig GODE. Hvad amp har du foran ? Er Pio'en stadig nede ?
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
Ja 3026A er forhåbentlig kommet godt frem til sin nye mulige ejer. Ind er kommet en Musical Fidelity P-270 amp....and WHAT a power plant . Lots of power men sikkert også på den næste elregning
|
|
|
Det må være mig der her antydes til
I går var jeg oppe og besøge Thomas og jeg vil prøve at beskrive lyden :
Det er svært at beskrive lyden når man ikke rigtig kender
grejet fra tidligere og selv spiller på næsten 1/5 plads – Tænker her på
perspektiv etc. hvor der følgelig er stor forskel.
Det var første gang jeg nogensinde så et par IMF – Eller rettere
mange Fantastisk god byggekvalitet og design som en rigtig højtaler skal se
ud, og de bedste enheder anvendt ! Resultat: I mine øre fremragende lyd, som de
fleste af nutidens højtalere jeg har lagt mærke til slet ikke formår!!! Enhver rigtig mand ville give den stemplet HAF (Husband A. Factor) Bygget dengang hvor der kun var et mål : Lyd og kvalitet
Vi startede ud med at Thomas gav en demo af hvad sådan et
par IMF’er kan ! ”Patricia Barber Mythologies”; nummeret med den lange
trommesolo, har aldrig lydt mere realistisk! Måske er IMF tls-80 ikke den
højttaler der kan spille højest, men den formår NEMT at gengive soloen ved
realistisk niveau- måske endda lidt til
Efter lidt mere ”demomusik” gik vi over til det musik jeg
havde medbragt – Den lange vej fra det sydfynske- Diana Krall’s ”The Girl In The
Other Room”blev spillet med kæmpe autoritet! – Diana Krall’s stemme med
silkeeleganthed og kontrabassen med fuld krop og klaver mit mehr med masser af
kontrol, for ikke at glemme det 3D billedet de formåede 
Det eneste de efter min mening ikke formår at spille som mine egne (Tandberg
Studio Monitor) er hurtig dybt musik som Metallica og Trentemøller. Måske er jeg
bare forvant med trykkammer?
Tak for nogle rigtige hyggelige timer tilbragt i vellydens
ånd – Det skal gentages!!! mvh Henrik
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette indlæg giver mig gåsehud af forargelse. Bruge Diana Krall til at vurdere basperformance. Helt ærligt det er nogle totalt syge optagelser hun får lavet. Der er lavet en 6 db hævning af basområdet på alle hendes indspilninger. Men ok beskrivelsen af IMF er som jeg kan huske de spillede hos Audioscan på Nørre Farimagsgade for 25-30 år siden. Har også hørt de kræver forstærkere på 2-300W.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic: Det er rigtigt at den plade har noget "vulgær" bas - Men det er jo en live indspildning, og bas er jo noget "boostet" ved de fleste live koncerter - Roger Waters i Odense var næsten for meget til min smag...- Hvis vi snakker live uden forstærkning er jeg helt enig! - Men igen det er fantastisk album og lytte på ,et jeg kender rigtig godt og derfor har jeg valgt det. Der blev skam også teste andet musik eks. Lynyard Skinyard "Endangered Species". Det var ikke gennemlytning fra ende til anden men blot korte sessions som jeg kendte rigtig godt. Næste gang skal der være mere tid
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt at se, der stadig er gang i de gamle sager. Jo, Kenwood lavede kraftige sager - min KR9400 spillede udmærket på TLS80, som en kollega havde en gang i 1980. Diskantenheder kan jeg ikke lige huske hvad hedder, men er det ikke Coles?  __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, de er solgt i mellemtiden - gad vide til hvem? __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diskantenheden som blev brugt fra fabrikken ER enten Coles 4001 eller Celestion HF-2000 . Coles'en er nogle få millimeter større i diameter, så skal man udskifte fra en HF-2000 til en Coles, må man altså udvide hullet i kabinettet en smule.
Den IMF SACM auktion, som der er linket til ovenover, udløb idag og der kom ET bud på 2000 engelske pund. Buddet blev afvist, så vi ser nok en genindrykning snart
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
| Hold da helt op, 2-mas!! ..... Men vi havde ogs� Stax, og en dag ankom effekttrinnet DA-300! Lige pludselig blev alle vore fine Accuphaser udstillet som bovlamme, tynde i bunden, uden autoritet og virkelig str�mstyrke! Staxen gennemt�skede dem alle! . |
|
|
Var det de der aluminumsting med knapper og et viserinstrument indsænket i den nærmest kvadratiske front? __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal man slippe for et sæt TLS 80 nu om dage?
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|