| Forfatter |
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graffo < Det kan godt være der også findes et sæt tls-80 i Aarhus, men ellers kunne jeg da foreslå en tur til Aalborg . Det var da ærgeligt at du ikke fik det optimale udbytte af lytningen i København, men et lille indtryk er vel bedre end et spark i R.... 
Som du er inde på er bestykningen den samme i tls-80, RSPM og såmænd også i Proffessional Monitor. Forskellene ligger udelukkende i delefiltret og kabinettet.
En ordentlig lytning ville nok overbevise dig om et eller andet, men husk nu at ha' god plads i bilen, hvis du vil ha' isenkram med hjem 
Kalleklat < tak for linket - kom endelig med det, hvis du finder noget spændende 
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 03:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lyttet meget til de IMF-er der står hos A.C og jeg synes at spiller ret så imponerende,men jeg synes også at lyden fra de forskellige enheder
ikke rigtig "smelter"sammen.Spiller forbavsende højt med en 8watt single-ended 300b forstærker.Ikke et dårligt valg.
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck < det er vel ikke en and ? ...nej spøg til side...herligt at du har været inde og høre de tls-80'ere hos a-c . Fik du prøvet dem med nogle musikstykker, hvor der virklig er dybbas på ?
Det sæt og iøvrigt også rørforstærkeren sælges hos a-c for en kunde, og det betyder måske at forretningen ikke "vil/gider" spænde en anden amp på. Kom der en god, kraftig og strømstærk forstærker foran sker der mirakler. Netop det at de store IMF'ere er så krævende, er vel nok den eneste store svaghed, men med en god transistorforstærker foran står lydbilledet klart og klippefast. 
Dette er almindelig viden blandt de hardcore IMF-kendere, som iøvrigt også i mange tilfælde anbefaler en rørpre foran.
Det er mit håb at a-c vil prøve den opstilling.....der er vel også en årsag til at Jaguar ikke smed en folkevognsmotor i deres biler ? 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
.....der er vel også en årsag til at Jaguar ikke smed en folkevognsmotor i deres biler ?  |
|
|
Er det ikke det Bentley gør  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b < ved det ikke......og tør heller ikke høre svaret
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
spørg efter Ozone percussion group hos anders.der er knald på.IMF lyder dårligt på technics sættet-spørg efter audio note meishu.
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kraftig er den Meishu da?
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
|
Som du er inde på er bestykningen den samme i tls-80, RSPM og såmænd også i Proffessional Monitor. Forskellene ligger udelukkende i delefiltret og kabinettet. |
|
|
Arrhh, ka de nu å pas - så vidt jeg kan finde ud af, er Professional Monitor et 3-vejs system. (Kilde: IMS's web-side).  __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
|
|
|
jeg mener 8-10 watt single ended (300b-rør) __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Jan Graffo skrev:
|
|
|
jeg mener 8-10 watt single ended (300b-rør) |
|
|
Aha - og det er rigeligt?  __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
en grådig mand kan aldrig få nok-så hvis du er den type,såååå ved jeg nu ikke rigtig
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh, nej - men de er åbenbart mere end 100 transistorwatt. Nu skal jeg sove.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck + graffo < Der er ingen tvivl om at 8-10 singleended rørwatt er nok, men skal man op der hvor "englene synger", hvor alle detaljer, den dybeste bass, punch og hurtighed skal med, kan det klart anbefales at få noget mere saft og kraft bag . Er dog ikke i tvivl om det lyder udmærket med den Meishu.
Både SACM, Prof. Monitor, tls-80 og RSPM består af de samme 4 enheder nemlig superdiskant, diskant, mellemtone og bas. Graffo A' GARNTER ....de hå åååål våt hær 
Godnat 
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jow, men så trow a poed
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra "Hifi test 1979" udsættes tls-80 for 4 benhårde smagsdommere 

|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg prøvede lige min Audio Innovations S500 med de IMF'er anders har (A.C).Det var vist en tam forstilling.25 watt Push-Pull er desværre ikke nok.ØV!
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare rolig.jeg har hørt den med en kraftig Mcintosh/rør og tysker med 90 rørwatt
|
| Til top |
|
| |
made4u Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 02:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ganske god erfaring med IMF da jeg selv har eid mange par samt har venner som har eid samt eier IMF, utskiftninger har det også blitt så jeg har hørt flere par av samme modeller.
La meg si det slik, jeg har fått en forkjærlighet til IMF og det er en sann lidenskap. Ingen annen merke har på noen måte gjort slik inntrykk på meg, IMF høytalere kan man få ett kjærlighetsforhold til.
Når det er sagt så vil jeg legge til en ting, og det er at to par av samme modell kan lyde vidt forskjellig (tross samme elementer brukt i begge par). Hvorfor det er slik vet jeg ikke, kjenner ikke forklaringen til dette, men en ting er sikkert og det er at forskjellene er STOR.
Man kan godt høre en TLS80 og elske denne, mens man i ettertid hører en annen TLS80 og ikke faller like sterkt for denne da lydsignaturen er ganske forskjellig i denne. Slik er det også med TLS50, enorme forskjeller selv tilkoblet samme utstyr (vi testet en gang fire par opp mot hverandre og erfarte forskjellene). Hva gjelder RSPM'ene så har jeg selv hørt det samme, i test med to par låt det ene paret veldig mye bedre enn det andre.
Konklusjonen er derfor at om man har hørt ett par eller to av en type IMF, ja så er det ikke sikkert man har hørt ett par ordentlige IMF likevell, om man har det eller ei kommer an på om man har vært heldig eller ei... Derfor skal man ALDRI dømme en IMF-modell før man har hørt flere par av nevnte modell, det fordi det plutselig kan dukke opp ett par som gir en AHA-opplevelse i forhold til de andre parene i modellen man lytter til.
Forskjellen er generelt denne:
Noen IMF-par låter innestengt og med en noe mørkere klang, som om mellomtonen og musikaliteten ikke slipper helt til. Resultatet blir en skuffelse, og opplever enn dette så låter en TLS50 mye bedre enn en TLS80 eller RSPM, på samme måte som TLS80 ofte kan låte bedre enn RSPM'ene.
Er man derimot heldig (og dessverre er enn ikke ofte det med RSPM'ene) så låter parene motsatt av beskrevet over, de låter langt fra innestengt og klangen oppleves lysere der mellomtonen og musikaliteten åpner seg så enn sitter tilbake måpende.
Forskjellene er så store at jeg vet om både TLS50'er, TLS80'er samt RSPM par jeg ikke liker så godt mens det er andre jeg elsker (ikke uten grunn jeg leitet etter det rette paret i ett tiår, da jeg fikk mitt fjerde par i hus så kom AHA-opplevelsen jeg kjenner igjen fra de beste IMF-høytalerene).
Min oppfordring til dere er, lytt til så mange par dere kan, aldri slutte å leite frem de gode IMF-høytalerene, da når man er heldig og finner de riktige så får man en utrolig høytaler nær sagt uansett model av transmissionlinerene til IMF.
Ikke se på årstall eller utseende, de styggeste IMF'ene jeg har sett spilte så jeg nesten ble rørt, mens de fineste og nyeste (tror jeg) paret jeg har eid (solgt til en kamerat) dem presterte på langt nær så bra som de stygge høytalerene. Ironisk nok hadde jeg størst forhåpninger til det strøkne paret, også dem vi lyttet til først da jeg nær hadde avskrevet paret som gjorde meg paff grunnet at dem ikke så ut.
Ser i tråden her at noen har eid IMF'er uten å ha hatt den største begeistringen, mulig dem da har vært uheldige med dem jeg har eid, slik jeg ser det kan ikke en sjel være missfornøyd med en vellydende IMF da dem låter fantastisk.
----
Vil til sist spørre dere om dere har låtanbefallinger til musikk som låter bra på IMF'er? Kan skrive her en annen dag jeg, så skal dere få noen anbefallinger av meg i sakens annledning. Kan kanskje starte med å anbefalle Keb' Mo', han har noen fantastiske plater som låter bra dersom dere liker blues. Skal dere oppleve bass så sett på platen Mariah Carey - Music Box (sangen Music Box) dersom dere har denne.
mvh
Jan Helge
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck < 90 rørwatt..er det 2 x 45 eller 2 x 90 ? . Er det sidstnævnte er man måske der, hvor det begynder at være fornuftigt, så hvordan var lyden ? Fortæl fortæl 
Personligt vil jeg nok, som det er nævnt før, være lidt betænkelig med rørwatt, for kan de levere det der skal til ? En anden men nok så vigtig ting er, om ikke lydbilledet bliver "farvet" lidt for mørkt ved brug af rør i både pre og amp ? ....er lidt på uberørt område der, så har du gjort nogle erfaringer der ?
Made4u < VELKOMMEN her på Hifi4all og i IMF-tråden 
Spændende med de erfaringer du har gjort ! Mon ikke vi kan blive enige om at, IMF'erne har en særlig klang, en lyd som er helt speciel og som er meget svær at finde på andre højttalere ? Det har helt klart været "nirvana" for mig, og der bliver IMF her for tid og evighed.
Den forskel du har hørt, kan den ikke skyldes signalkilderne altså hvad som er spændt foran ? De efterhånden 7 par jeg har hørt, har alle været gode og haft den særlige IMF-lyd, men selvfølgelig er der forskelle på de enkelte modeller. Hvad pre+amp vil du anbefale . Du nævner at "da jeg fikk mitt fjerde par i hus så kom AHA-opplevelsen jeg kjenner igjen fra de beste IMF-høytalerene", men hvad er så efter din mening den lyd du kender ? Tak for tipset om Mariah Carey ...har desværre ikke pladen, men som du kan se tidligere her i tråden, er der flere indlæg om gode basfyldte anbefalede numre.
Tænkte på om alle er klar over at IMF står for Imponerende Musikalsk Fremførsel ? 
Glæder mig iøvrigt til slutningen af november, for der kommer selskab her fra tråden på besøg. Altid fedt at være sammen med andre IMFanatics 
|
| Til top |
|
| |