Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Muligt problem med Vienna BBG (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Ro på - Hvor slemme er det nu lige de er de Vienna rent impedans mæssigt? Man skal i nærheden af 2 ohm før en moderne forstærker for problemer. Jeg tror det er forbundet med en del hype, at man skal have et monster kraftværk for at kunne drive dem.

Dette er f.eks impedanskurven på Beethoven Concert Grand...
Ikke en forstærker dræber, og så absolut heller ikke medvirkende til at man futter sine basenheder af.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Kunne det ikke lidt lyde til at der er nogle defekt Beethoven og Beethoven Concert Grand ude på market, som så selfølig skulle ombyttes gratis ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Kunne det ikke lidt lyde til at der er nogle defekt Beethoven og Beethoven Concert Grand ude på market, som så selfølig skulle ombyttes gratis ?

Det må importøren vel tage stilling til?

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Min Vienne, har skam brænd min Rotel forærke af, på grund af Vienne svinger helt vildt i Oms

Nej det har de ikke. Det har nok mere sandsynligt været din Rotel der har haft en defekt.

Hvor smart er det at komme med sådanne bemærkninger omkring Vienna? Du nævner også at de må være fejlkonstruerede, eller har dårlig komponentkvalitet - det har du med garanti intet belæg for.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Det skal ses som et spørsmål om at Vienne må være fejlkonstruerede, eller har dårlig komponentkvalitet - og ja jeg har intet belæg for det, men
ved fra anden side at delfiltret er af dårlig komponentkvalitet.

Og min Rotel er blivet gemmengået fra a til z uden af finde nogle defekt, så er vi tilbag til Vienne igen.

Syndes at jeg løber imellem Rotel og Vienne, når man spør Vienne så er det Rotel der er defekt og når man spør Rotel så er det Vienne der er
defekt, så jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro, har jo ikke fået løst problmet, vel

Har skam værre glad for min Vienne indtil at Rotel brændt af (har spille i over 2 år samme med Rotel, uden problmer, og det lyd skide godt), selv
om at vel findes beder lyden højtale end Vienne der uden, men i bud og grund var jeg glad for dem, har hen af vejen fund ud af at der er flere
højtal mærker der også male med en bred pensel som Vienne gør, i samme pris klasse som Vienne, har jeg kun fundet Focal 1027 be eller Focal
1037 be, i har vel også andre forslag.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Vienna Beethoven Baby Grand er testet i det nye Hifi News. De måler en EPDR (equilent peak dissipation resistance) på 1.5 Ohm ved 32 Hz og 1.7 Ohm ved 124 Hz.

Impedansmålingen viser minimum ved 82Hz (2.6 Ohm) og de antyder at højttaleren retteligt er en 3.3 Ohms nominel belastning ikke som VA angiver 4 Ohm.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Og min Rotel er blivet gemmengået fra a til z uden af finde nogle defekt, så er vi tilbag til Vienne igen.

Det forstår jeg ikke. Hvordan kan den være defekt, og så IKKE defekt?

StarTrek skrev:

Syndes at jeg løber imellem Rotel og Vienne, når man spør Vienne så er det Rotel der er defekt og når man spør Rotel så er det Vienne der er
defekt, så jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro, har jo ikke fået løst problmet, vel

Det kan ikke være særligt svært at konstatere. Du må da vide om højttaleren eller Rotel'en er defekt.

StarTrek skrev:

Har skam værre glad for min Vienne indtil at Rotel brændt af (har spille i over 2 år samme med Rotel, uden problmer, og det lyd skide godt)

Hvis det har spillet over 2 år så har der da ikke være noget fejlkonstrueret i begge dele?

Det lader til at du har ekstreme problemer med at formidle det du mener. Det nytter ingenting bare at skyde bemærkninger om fejlkontruktioner til højre og venstre. Hvis du ikke har noget at have det i, så lade hellere være med at lave rav i den.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Det skal ses som et spørsmål om at Vienne må være fejlkonstruerede, eller har dårlig komponentkvalitet - og ja jeg har intet belæg for det, men
ved fra anden side at delfiltret er af dårlig komponentkvalitet.

at en ht ohmske modstand falder når man giver den lidt gas, mener jeg nu ikke er ensbetydende med at det er en dårlig konstruktion,som ejer af et sådant produkt skal man blot sikre sig at ens forstærker kan klare så lav ohmsk belastning.Der findes rigtig dyre ht. som falder helt ned til 1 ohm. med så lav ohmsk værdi er vi meget tæt på kortslutning.De fleste moderne  forstærkere klare sagtens kortslutning uden skad, deres sikkerheds kræsløb lukker ganske enkelt ned for forstærkeren.

Din Rotel burde også ha lukket ned i det øjeblik den ohmske værdi falder under det den kan håntere,så kan det godt være at komponent kvaliteten ikke er i top på VA´s delfilter(ved det ikke) men uanset om modstanden så faldt til 0 ohm skal sikkerheds systemerne ha lukket den ned.

Ved ikke om rotel er i blandt de få som ikke har sikkerheds kræsløb, men det tror jeg nu de har.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
De måler en EPDR (equilent peak dissipation resistance) på 1.5 Ohm ved 32 Hz og 1.7 Ohm ved 124 Hz.

Kunne du evt. lige uddybe hvad det betyder i praksis?

Groove skrev:

Impedansmålingen viser minimum ved 82Hz (2.6 Ohm) og de antyder at højttaleren retteligt er en 3.3 Ohms nominel belastning ikke som VA angiver 4 Ohm.

Ja men stadig ikke noget der brænder forstærkere af på stribe.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Det hele komme af at jeg er ved at blive meget desperate, over at jeg ikke kan finde eller få en logisk forklaringe på hvordan dette kunne ske

At min Rotel er brænt af, ude at der har kunne finde en defekt, alså uden grund, gør det jo ikke livet meget lette, så min mistanke går på Vienne
højtale og Rotel bare ikke går samme.

Den enst logisk forklaing jeg har kunne finde, er at Vienna Beethoven er gået lange ned under 1 Ohm og derved kortslutte udgange.

At Vienna Beethoven Baby Grand måler en EPDR (equilent peak dissipation resistance) på 1.5 Ohm ved 32 Hz og 1.7 Ohm ved 124 Hz., er ikke
god kost fra mange forærker og især ikke for Rotel, som jo ikke kan lide noget unde 2 Ohm.

Spørmålet er Vienna højtale 8 Ohm eller 4 Ohm's højtaler ?

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Startrek skrev:
Det hele komme af at jeg er ved at blive meget desperate, over at jeg ikke kan finde eller få en logisk forklaringe på hvordan dette kunne ske

At min Rotel er brænt af, ude at der har kunne finde en defekt, alså uden grund, gør det jo ikke livet meget lette, så min mistanke går på Vienne
højtale og Rotel bare ikke går samme.

Hvis den er "brændt af", har den en defekt. Årsagen kan da sagtens være en komponentdefekt, hvem skulle kunne påvise at fejlen er opstået pga. noget udefrakommende? det kan ikke siges med sikkerhed.
Det er klart at det kan være udefrakommende, men det ændrer jo ikke ved at det har kørt fint i over 2 år. Så ville jeg udelukke højttaleren med det samme. Din Rotel er gået i stykker, som så meget andet kan. Få den lavet, eller smid den ud.
Hvorfor dvæle ved hvordan fejlen er opstået?

Startrek skrev:

At Vienna Beethoven Baby Grand måler en EPDR (equilent peak dissipation resistance) på 1.5 Ohm ved 32 Hz og 1.7 Ohm ved 124 Hz., er ikke
god kost fra mange forærker og især ikke for Rotel, som jo ikke kan lide noget unde 2 Ohm.

Spørmålet er Vienna højtale 8 Ohm eller 4 Ohm's højtaler ?

Igen; ved du hvad EPDR betyder så du kan udtale dig om det?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Spille fint på min Rotel dagen før, som andre dag, skulle så tænde den dage efter ingen lyd i front kanler, smide så den ene højtale i center
udgange, med samme reslutat, alle lytte plus modstande var gået ude en lyd, i alle tre udgange :-( ?

Den er rep. men tør ikke mere at sætte den samme med Vienna igen

Er der nogle der så kan komme med en logis forklaring, da Rotel ikke kan ?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

lyder mer som om at rotel ikke vil indrømme at et eller andert er skredet i konstruktionen,havde selv en nad s200 hvor den ene kanal pludselig steg af.spilled ved lav vol. pludselig begyndte de at forvræng, 5 sek. sener lukkede forstærkeren ned, herefter opstartede den selv igen men nu var der kun en virkende kanal.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 Juli 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Kunne vel let være Rotel der har en fejl konstruktion, nogle der har hørt om det ?

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 20 Juli 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Ting går i stykker. At begynde at tale om fejlkonstruktioner er ret langt ude i hampen.

Hvis det var tilfældet at Rotel havde fejlkonstrueret en forstærker, så ville du med det samme se mange flere tilfælde. Indtil videre har jeg kun hørt om en storm i et glas vand.

En google søgning viser kun tilfredse ejere, der fortæller om hvor godt den spiller, og hvor god kontrol den har uanset belastningen.

Kom nu videre Startrek.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

http://stereophile.com/reference/707heavy/index.html

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Deffekt Beethoven.. hold op man.. prøv at hør dig selv!? og nu er det også Rotel der er fejlkonstrueret??
Det der er galt er man at ikk kan hører forvrængning(som om de stod på et teenager værelse) og efterfølgene ikk skruer ned!!
ALLE højt kan ikk tåles at blive overbelastet!! kender flere der har brændt enheder af i bl.a Dali og her fornyligt i en B&W 803 men igen det var selvforskyldt så det basker!!!

MVH
Don

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Har Rotel ikke samme protection mode som NAD mine gamle 1075/1066/991/990 hvade ihvertfald.Det kan sku ikke passe at Rotel'en ikke kun klare en belastning fra en Vienna hojt.Vi snakker jo ikke om feks b&w 805 matrix eller ls/3 belasninger 
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
Har Rotel ikke samme protection mode som NAD mine gamle 1075/1066/991/990 hvade ihvertfald.Det kan sku ikke passe at Rotel'en ikke kun klare en belastning fra en Vienna hojt.Vi snakker jo ikke om feks b&w 805 matrix eller ls/3 belasninger 
Dat har de fleste moderne kvalitets forstærkere, der er enkelte fabrikanter som ikke har fordi de mener at deres konstruktion lyder bæst uden protection.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 Juli 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Rotel har protection som i min sag ikke har hjulpe en pind

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne