Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 01:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Riaa til LP12 eller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HugoB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Først tak for kommentaren fra Fosse. Det ligger i lige linje med hvad jeg oplever - og ja Bladelius har haft fingrene nede i deisgnet af Primare!

Det kan godt være du har ret at Clearaudioen ikke yder LP 12'eren fuld valuta. Det har jeg ikke tænkt på før - men det er rigtigt - det er Clearudios entry level.

Nu til Klc.

ja, for hunden da man bliver klogere hver gang man spørger. Lige nu forstår jeg, at en MM indgang åbenbart er en fast størrelse, der ikke sådan lader sig regulere på. (læser jeg i review'et af Blackboxen på TNT : 

Following a good Black Cube's tradition, let me remind you this phono preamp is fully compatible with every cartridge made on Earth thanks to external switches that can modify input impedance (for MC's).
The MM section offers a standard 47 kOhm load, with 100 pF of capacitance (was 220 pF) and a sensivity of 2.2 mV with 40 dB of total gain. Max input is 63 mV.(min udhævning) 
The MC section is adjustable for different loads, to suit every cart's needs: 80, 100, 470 and 47k Ohm plus a customizable slot for custom loads. The total gain of the stage is 61 dB, max input is 5.8 mV and sensitivity 210uV.

Det var ellers det jeg har drømt om, og åbenbart det du, Klc har fiflet med i smug ved at sætte en modstand ind i det unævnelige uha -  Jeg kan forstå på dit indlæg at den "manglende" regulering også gør sig gældende på Primare's  R20 - er det korrekt forstået?

Jeg har før været inde på BlackBox hjemmeside - faktisk stod valget i sin tid mellem en Blackbox og en Clearudio og men da Clearaudio'en kunne findes på Ebay.de - bød jeg på den (den var ny) og fik den noget billigere. Ja, det var vist et dårligt audiofilt argument - men den økonomi... Lige nu hælder jeg til den svenske Løveklo - hvis man blot kunne høre den et sted - der angives ingen danske forhandlere... Men fint at få to meninger om den og tak for det!

Men mit højeste ønske at møde en bruger af Primare R20'eren kan åbenbart ikke gå i opfyldelse her.

Til top Vis HugoB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HugoB

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvad mon en sådan opdate har stået dig i ?

en million milliard i grove tal, men ok så har jeg os fået en ekstern motorstyring og i en træsort så mange andre ikke har.
Laver Linn ikke RIAA, de må så vel passe 100% til LP12, ikke ?

sikkert, du kan jo prøve også melde tilbage med resultatet

Og selfølige skal men en gange i livet eje en LP12, lidt som at man også skal eje et M Lecia kamara.

Nogle der ved hvilken model af LP12 man skal se efter brugt, har hørt at det ikke skulle værre let at kende de forskelige model af LP12 fra
hianden ?

Det er nu rimelig nemt du kan se det ud fra serie nummeret, det er meget nemt at finde en oversigt over hvad der er i de forskellige modeller, dog er der intet der forhindre dig i at opgradere en fra 1978 til en 2008 model

reese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Hej HugoB

Scala HiFi i Århus forhandler bl. a. Kinki fra Lejonklou og har den stående i forretningen.

torben

Til top Vis reese's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reese

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:

Hvis du lige linker eller beskriver den LP12 du har tænkt dig at købe kan vi hjælpe dig.

Og nej - Linn laver ikke løse RIAA's.

Hvorfor skal man engang eje en LP12, sikke noget vrøvl.   

Linn Linto. Det er en RIAA.

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

HugoB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Den er desværre ikke interessant fordi den er en ren MC forstærker. Adddict pu'eren er er en MM. Jeg leder efter en forstærker til MC og MM - så er der noget at lege med i fremtiden.

Tak til reese. Jeg kontakteer Scala Hifi for en fræk aftale

Til top Vis HugoB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HugoB

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Nogle der ved hvilken model af LP12 man skal se efter brugt, har hørt at det ikke skulle værre let at kende de forskelige model af LP12 fra
hianden ?

Det er nu rimelig nemt du kan se det ud fra serie nummeret, det er meget nemt at finde en oversigt over hvad der er i de forskellige modeller, dog er der intet der forhindre dig i at opgradere en fra 1978 til en 2008 model

Så er der vel også noget om det... Serienummeret fortæller hvilke upgrades (der efterfølgende er blevet standard) der er med i standard-udførelsen, mens det måske kan blive svært at se hvad der er lagt på senere. Jeg vil tro at det kun er Linn-forhandlere og -kendere der kan se hvilke upgrades der er tilføjet efter produktionen.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
klc-audio skrev:

Hvis du lige linker eller beskriver den LP12 du har tænkt dig at købe kan vi hjælpe dig.

Og nej - Linn laver ikke løse RIAA's.

Hvorfor skal man engang eje en LP12, sikke noget vrøvl.   

Jeg mente selvfølgelig til MM's

Linn Linto. Det er en RIAA.

Mvh.

Niels

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
Per N skrev:
hianden ?

Så er der vel også noget om det... Serienummeret fortæller hvilke upgrades (der efterfølgende er blevet standard) der er med i standard-udførelsen, mens det måske kan blive svært at se hvad der er lagt på senere. Jeg vil tro at det kun er Linn-forhandlere og -kendere der kan se hvilke upgrades der er tilføjet efter produktionen.

Nej de er meget let genkendelige de add on's man kan få, hvis man bare brugte  2 minutter på at google, her står eksempelvis hvad man skal vide om dem: http://en.wikipedia.org/wiki/LP12 og efter at have læst teksten kan man genkende alle add on's og skældne modeller fra hinanden, hvis man bruger lidt fornuft.

Desvære tvivler jeg på Star Trek selv er oprigtig intresseret i hans eget spørgsmål, han snakker vidst bare for at holde sig vågen igen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes