| Forfatter |
|
Mikkel Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go'aften til Jer.
Jeg havde de gamle på besøg i går, og jeg viste min gamle far Blu-Ray koncerten Queen Rocks Montreal på mit anlæg. Som han selv sagde det, så var han ved at p***e i sine bukser da han hørte nummeret "Love of my life". "Sådan et anlæg vil jeg også have", var hans kommentar bagefter.
Så jeg fik lidt blod på tanden, så jeg sagde til ham at jeg ville undersøge markedet, så han kunne få sig et anlæg, der vil være laaaangt bedre end det Føtex-surround de har derhjemme.
Efterhånden har jeg erfaret mig herinde, at man kommer langt for få penge på brugt-markedet. Den gamle sagde at han ville bruge max. 10,000,-. For de 10K skal have følgende:
Fronthøjttalere
Center
Baghøjttalere ( har selv disse http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55741141, så ville de ikke være fine til prisen??)
Sub
Forstærker.
Så mit første spørgsmål af sikkert mange, i denne tråd: Er det ikke muligt at få banket noget sammen for 10K?
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel skrev:
| Er det ikke muligt at få banket noget sammen for 10K? |
|
|
NEJ !
Og så dog:
YAMAHA RX-V 663 ca. 4000,-kr.
Panasonic DMP-BD30 3000,-kr. ( eller PS3, men personligt gider jeg ikke ha en spillemaskine som afspiller)
Højtaler må så komme henad vejen.
Nu må vi se hvorlænge der går, før der kommer en fra sekten om skriger Onkyo !
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis han skal have et "p***e i sine bukser" anlæg, så er endda et stereo setup nok også urealistisk, til 10K...
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
P.S.
Der er 3000,-kr. tilbage til et par fronthøjtaler.
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige et tillægsspørgsmål:)
Nu har jeg kun et 32" panasonic, som ikke er full hd, vil jeg få noget som helst ud af at invistere i en p3 eller blueray afspiller? tænker ligeså meget på lyd siden også, til almindelige dvder
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke engang man kan lave et stereo setup til 20-30k som kan gøre det du snakker om, hvilket udstyr har du?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
t**ser !  Find en god snurround receiver til omkring 5k fra f.eks. marantz, Nad eller H/K. Dertil nogle store fronter som eks. Dali 850 og find en center der matcher i lyden og nogle billige men gode baght. Alternativ kan du få bedre lyd med en mindre receiver, evt Denon AVR-2105 og en effektblok til omkring 3000k i alt og så et sæt Dali 850 (eller andet omkring 3k) så har du 4k at bruge på center, baght og evt. en dvd. Jeg tror ikke det gør det store om det er blueray eller dvd, for til de penge skal du prioritere, og her kan en dvd sagtens følge med.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er meget stor forskel på hvad et "p***e-i-bukserne-anlæg" er. Personligt tror jeg ikke jeg ville kunne finde ret meget til 10k der kan det mit kan, MEN det kommer jo an på hvad man er vant til.
Jeg vil mene man godt kan få et rimeligt godt brugt surround anlæg til 10K, dog tror jeg ikke blu ray er vejen frem til at starte med. Et sæt brugte gulvhøjttalere fra dali eller b&w burde vel være til at skaffe for mellem 2 og 4k, en brugt mellemklasse receiver ca det samme, en center der matcher og et par billige baghøjttalere.
Send mig evt en pm, jeg har noget udstyr jeg alligevel ikke bruger __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres input.
Nu var det heller ikke Blu-Ray'afspilleren/billedet han henviste til, men lyden(som jeg egentlig også mener fremgår i min første indlæg).
Indrømmet! Jeg har ikke et super-duper-high-end-jeg-bruger-alle-mine-penge-på-anlæg-anl æg, men derimod noget som jeg er MEGET glad for og som opfylder mine "krav".
I kender sikkert ikke en gang mine front-højttalere, men de hedder Mission 702e(som på ingen måde er kronen på værket). Men igen, de gør arbejdet helt fint for mig, men jeg har pt. andre ting at bruge mine surtoptjente penge på.
Center: Dali Blue C1000
Baghøjt.: Også Dali R1000
Sub: Dali SWA12
Forstærker: Denon AVR 1602
Det jeg mente med at han nærmest pi**ede i sine bedste bukser, var så ikke med henblik på lyd/billede, men på selve SANGEN. Dernæst sagde han at han ville have noget i stil med mit anlæg. Og det blev jeg da stolt/glad over at høre. Så derfor ville jeg da gerne hjælpe ham med at opgradere sit, så han kunne få samme eller næsten samme oplavelse der hjemme, da han høre meget koncert-DVD.
micma18 skrev:
|
Hvis han skal have et "p***e i sine bukser" anlæg, så er endda et stereo setup nok også urealistisk, til 10K...
|
|
|
For mig handler det sgu også om hvilken musik der bliver smidt på. Som skrevet før, så er jeg en meget stolt/glad ejer af mit anlæg, og hvis jeg sætter et nummer på som betyder meget for mig eller bare et nummer jeg elsker at høre højt, så p***er jeg sgu ikke i bukserne af det, men det rør mig - selv om det bliver afspillet på mit "billige" anlæg. Det ville ikke røre mig mere eller mindre hvis jeg hørte det på et setup til 100,000,-.
Det er der sikkert en masse herinde som vil sidde og grine og ryste på hovedet over den sidste sætning. Men der rør jeg mig ikke. Færdig. Pasta.
|
| Til top |
|
| |
Xipzou Forum Bruger


Bruger siden: 11 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
godt sagt mikkel!
Fik solgt en pioneer et-eller-andet mellemklasse forstærker til den gamle og et sæt KEF 2005 og den kombo er han SVÆRT tilfreds med....
også som føtex-upgrade he he
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel skrev:
|
Nu var det heller ikke Blu-Ray'afspilleren/billedet han henviste til, men lyden(som jeg egentlig også mener fremgår i min første indlæg).
|
|
|
Så skal du nok til at formulere dig "lidt" bedre:
Mikkel skrev:
|
Jeg havde de gamle på besøg i går, og jeg viste min gamle far Blu-Ray koncerten Queen Rocks Montreal på mit anlæg. Som han selv sagde det, så var han ved at p***e i sine bukser da han hørte nummeret "Love of my life". "Sådan et anlæg vil jeg også have", var hans kommentar bagefter.
|
|
|
Citér:
| Queen Rock Montreal & Live Aid (Blu-ray)
The audio quality is even more remarkable than the video. Eagle Vision provides two options -- a linear PCM stereo track (48 kHz/24-Bit/2.3 Mbps) and a DTS HD 5.1 mix (96 kHz/24-Bit/1.5 Mbps). To be honest, I found the LPCM track to be phenomenal. I missed the immersive multi-channel crowd roar of the 5.1 DTS HD mix, but the LPCM track offered astounding fidelity, deep bass, and crisp lyrics. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xipzou skrev:
|
godt sagt mikkel!
Fik solgt en pioneer et-eller-andet mellemklasse forstærker til den gamle og et sæt KEF 2005 og den kombo er han SVÆRT tilfreds med....
også som føtex-upgrade he he
|
|
|
Ej, Føtex-opgrade. Det var sgu ikke ment som en fornæmmelse, selvom det nok kan lyde sådan, så håber ikke jeg fik fornærmet dig på nogen måde. Nu kommer jeg jo helt til at lyde som nogle uheldige typer herinde (ikke nogen personer i denne tråd). Det var bare lige det første ord jeg kom i tanke om Men bare man er glad for sit anlæg, det er det allervigtigste
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Mikkel skrev:
|
Nu var det heller ikke Blu-Ray'afspilleren/billedet han henviste til, men lyden(som jeg egentlig også mener fremgår i min første indlæg).
|
|
|
Så skal du nok til at formulere dig "lidt" bedre:
Mikkel skrev:
|
Jeg havde de gamle på besøg i går, og jeg viste min gamle far Blu-Ray koncerten Queen Rocks Montreal på mit anlæg. Som han selv sagde det, så var han ved at p***e i sine bukser da han hørte nummeret "Love of my life". "Sådan et anlæg vil jeg også have", var hans kommentar bagefter.
|
|
|
Citér:
| Queen Rock Montreal & Live Aid (Blu-ray)
The audio quality is even more remarkable than the video. Eagle Vision provides two options -- a linear PCM stereo track (48 kHz/24-Bit/2.3 Mbps) and a DTS HD 5.1 mix (96 kHz/24-Bit/1.5 Mbps). To be honest, I found the LPCM track to be phenomenal. I missed the immersive multi-channel crowd roar of the 5.1 DTS HD mix, but the LPCM track offered astounding fidelity, deep bass, and crisp lyrics. |
|
|
|
|
|
Synes nu også jeg gjorde mit bedste og når jeg læser det igennem igen, så synes jeg stadig det giver mening. Men jeg tager dine ord med mig og skal prøve at formulere mig anderledes næste gang
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel skrev:
| I kender sikkert ikke en gang mine front-højttalere, men de hedder Mission 702e |
|
|
Mission er et totalt overset mærke. Jeg havde 752f og de havde simpelthen en fantastisk stemmegegivelse.
Køb en brugt surroundreceiver - man kan få vildt meget for sine penge fordi folk ofte skifter. De bliver sjældent 'slidt' og de teknologiske fremspring er mikrominimale, så selv en tre-fire år gammel mellemklasse model har intet at stå tilbage for i dag - dog lige med undtagelse af dekodning af Blu-ray lydformaterne og HDMI indgange, som er ligegyldige når man ikke har Bluray.
Og brug herefter resten af pengene på et sæt gode fronter+ center. Lad ham starte me nogel af føtex højttalerne som surroundkanaler, så kan han senere købe rigtige hvis han bliver bidt af hifi-bacillen.
|
| Til top |
|
| |
Jacob V Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne give et mere konkret forslag:
Denon AVR-1908 til 3699,- i Hifiklubben
Dali Concept 6 Højtalersystem m. center og baghøjtalere til 5999,- i Hifiklubben.
Receiveren er forberedt for 7.1 via HDMI og er langt mere fremtidssikret end hvad man finder brugt, og højtalerne er betydeligt bedre end supermarkedskasser.
MVH
Jacob V.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville nok finde en bedre brugt receiver end den nævnte ovenfor
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes jeg lyder fornuftigt. Det vil have blive glad for. Men hvorfor ikke et alm. stereo setup ?
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
2ben.dk skrev:
| Syntes jeg lyder fornuftigt. Det vil have blive glad for. Men hvorfor ikke et alm. stereo setup ? |
|
|
Det sker også at de ser film, og han er især helt tosset med surround i DVD-koncerter (spørg mig ikke hvorfor).
|
| Til top |
|
| |
DC-Z93 Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så vil jeg da oss' gi' mit besyv med.
Som der er blevet foreslået herinde, så mener jeg at man sagtens kan få en godt "begynder" setup for 10K, brugt forstås.
En brugt surr.reciever, brugt DVD-afspiller m. HDMI udgang: 5000. brugte fronter: ca. 3000. brugt center: ca. 1000. brugte baght: ca. 1000.
alt i alt ca. 10K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel skrev:
|
Det sker også at de ser film, og han er især helt tosset med surround i DVD-koncerter (spørg mig ikke hvorfor).
|
|
|
. Jeg ville også gå efter en lettere brugt receiver med HDMI, måske en Pioneer, og finde nogle højttalere der passer til hans behov, evt. også brugte.
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |