| Forfatter |
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
Hvad der er "bedst" afhænger af ens personlige behov - feks. hvis:
Du har kabeltv ( TDC / Stofa ) eller egen antenne ( fra nov 09 ) og / eller en "hysterisk" kone ( eller måske dig selv ) som bare ikke vil have flere KASSER ind i hytten, så halter den ellers dejlige Pioneer voldsomt, da den hverken har DVB-C tuner, MPEG-4 Afkodning eller HD-tuner indbygget !
Så "bedst" er desværre en svævende betegnelse.
god jagt!
|
|
|
H-modellen har skam HD/Mpeg4 afkodning og har endda DVB-S/S2 tuner hvilket jeg personligt kunne have glæde af... Men det hjælper selvfølgelig ikke dem der kun har kabel-tv...
|
| Til top |
|
| |
C_Baune Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul
Ved parallel import er du jo nødsaget ved defekt enten at gå ned i butikken og aflevere det, så de kan sende det til langbortistand (giventhvis tyskland) hvor deres tv'ets deffekt vil blive udbedret. Eller selv sende det derned. Min pointe er bare at ved køb af samsung hos autoriseret nordisk forhandler slipper du for at skulle transportere det et eller andet sted hen for at få det sendt, der bliver det hentet på dørtersklen kvit og frit. Det er da service :-)
|
| Til top |
|
| |
C_Baune Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder næsten som en salgsannonce... :-)
Ville bare fremhæve en fordel ved samsung, ved ikke om andre mærker kører med samme service...
|
| Til top |
|
| |
C-Harder Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
C_Baune skrev:
|
Jesper Juul
Ved parallel import er du jo nødsaget ved defekt enten at gå ned i butikken og aflevere det, så de kan sende det til langbortistand (giventhvis tyskland) hvor deres tv'ets deffekt vil blive udbedret. Eller selv sende det derned. Min pointe er bare at ved køb af samsung hos autoriseret nordisk forhandler slipper du for at skulle transportere det et eller andet sted hen for at få det sendt, der bliver det hentet på dørtersklen kvit og frit. Det er da service :-)
|
|
|
Så vidt jeg ved er det underordnet om det er parralelimporteret eller ej.
Forhandleren skal altid sørge for at du ikke har nogle udgifter eller gener i forbindelse med en reklamation. At det så ikke er alle forhandlere der følger dette er en anden sag, men det har ikke noget med parralelimport at gøre.
Det er rigtig at Samsung har en speciel service med afhentning, men er det ikke kun på nogle af deres modeller?
|
| Til top |
|
| |
C_Baune Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
C-Harder
Det er rigtigt... Tvivler dog på du for refunderet den tid samt benzin du skal bruge for at aflevere dit Tv :-)
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
C_Baune skrev:
Jesper Juul
Ved parallel import er du jo nødsaget ved defekt enten at gå ned i butikken og aflevere det, så de kan sende det til langbortistand (giventhvis tyskland) hvor deres tv'ets deffekt vil blive udbedret. Eller selv sende det derned. Min pointe er bare at ved køb af samsung hos autoriseret nordisk forhandler slipper du for at skulle transportere det et eller andet sted hen for at få det sendt, der bliver det hentet på dørtersklen kvit og frit. Det er da service :-) |
|
|
Næhh, butikken skal bare komme og hente det istedet for importøren, så det er der ingen forskel på.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
C-Harder Forum Bruger

|
|
|
|
Hvorfor dog også bruge tid og brændstof på at aflevere tv'et, når det er forhandlerens ansvar, uanset om det er parralelimport eller ej.
Det er aldrig kundens eget ansvar at få transporteret tv'et til forhandleren eller værkstedet.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
|
|
|
C_Baune skrev:
Ved parallel import er du jo nødsaget ved defekt enten at gå ned i butikken og aflevere det,
|
|
|
Hvorfor er det din opfattelse? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
C-Harder skrev:
|
Hvorfor dog også bruge tid og brændstof på at aflevere tv'et, når det er forhandlerens ansvar, uanset om det er parralelimport eller ej.
Det er aldrig kundens eget ansvar at få transporteret tv'et til forhandleren eller værkstedet.
|
|
|
Der er jeg ikke enig. Som ofte skal man selv aflevere sit til til forhandleren som så sender den videre til rep. Det er ihvertfald ikke alle forhandlere der afhenter ens tv hjemme hos en hvis den er i stykker __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
HugoB Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gennem recordere.dk fælleskøb købt fjernsyn hos Fleggaard ved grænsen(Nej det er ikke en reklame . Det foregik på den måde, at jeg (sammen med de 17 andre) modtog en mail om at nu kunne jeg hente. Jeg startede Skodaen og kørte til Fleggaard. Først går ma n ind i butikken med sin faktura, betaler og så kører man over grænsen og Tv'et blivet udleveret fra et lager , hvor man sammen med en medarbejder åbner boxen og haler garantibeviset ud. Det bringer man så tilbage til Butikken, der stempler det og nu gælder de danske regler.
PS GLad for at det var en 42 tommer ellers skulle jeg også have købt ny bil!!
|
| Til top |
|
| |
C-Harder Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
C-Harder skrev:
|
|
|
|
Der er jeg ikke enig. Som ofte skal man selv aflevere sit til til forhandleren som så sender den videre til rep. Det er ihvertfald ikke alle forhandlere der afhenter ens tv hjemme hos en hvis den er i stykker
|
|
|
Det er rigtig at man skal have sit tv til forhandleren, men det er forhandleren der skal stå for den transport!
Hvis forhandleren ikke vil det så bryder han købeloven. Man kan så spørge sig selv om man vil stille sig på bagbenene hvis forhandleren ikke vil sørge for fragten, men ifølge købeloven er det forhandlerens ansvar.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
HugoB skrev:
|
Jeg har gennem recordere.dk fælleskøb købt fjernsyn hos Fleggaard ved grænsen(Nej det er ikke en reklame . Det foregik på den måde, at jeg (sammen med de 17 andre) modtog en mail om at nu kunne jeg hente. Jeg startede Skodaen og kørte til Fleggaard. Først går ma n ind i butikken med sin faktura, betaler og så kører man over grænsen og Tv'et blivet udleveret fra et lager , hvor man sammen med en medarbejder åbner boxen og haler garantibeviset ud. Det bringer man så tilbage til Butikken, der stempler det og nu gælder de danske regler.
|
|
|
Om de danske regler gælder vil jeg gerne stille spørgsmåls tegn ved. Apperatet er stadig købt i Tyskland og med tyske regler. Nu skriver du ikke hvad det er for et tv, men er sikker på hvis det er et Samsung og det skal til rep vil Samsung DK ikke tage det da det ikke er købt i Skandinavien men i Tyskland. SÅ vidt jeg ved skal det til den forhandler du har købt det ved når det skal til rep. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
C_Baune skrev:
Min pointe er bare at ved køb af samsung hos autoriseret nordisk forhandler slipper du for at skulle transportere det et eller andet sted hen for at få det sendt, der bliver det hentet på dørtersklen kvit og frit. Det er da service :-) |
|
|
Har du link til det? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
C-Harder skrev:
nemligja skrev:
C-Harder skrev:
|
|
|
|
Der er jeg ikke enig. Som ofte skal man selv aflevere sit til til forhandleren som så sender den videre til rep. Det er ihvertfald ikke alle forhandlere der afhenter ens tv hjemme hos en hvis den er i stykker
|
|
|
Det er rigtig at man skal have sit tv til forhandleren, men det er forhandleren der skal stå for den transport!
Hvis forhandleren ikke vil det så bryder han købeloven. Man kan så spørge sig selv om man vil stille sig på bagbenene hvis forhandleren ikke vil sørge for fragten, men ifølge købeloven er det forhandlerens ansvar.
|
|
|
Hvor står det henne?? Tror ikke du får Elgiganten eller Hifiklubben til at komme og afhente det hos dig. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
HugoB skrev:
|
|
|
|
Om de danske regler gælder vil jeg gerne stille spørgsmåls tegn ved. Apperatet er stadig købt i Tyskland og med tyske regler. Nu skriver du ikke hvad det er for et tv, men er sikker på hvis det er et Samsung og det skal til rep vil Samsung DK ikke tage det da det ikke er købt i Skandinavien men i Tyskland. SÅ vidt jeg ved skal det til den forhandler du har købt det ved når det skal til rep. |
|
|
Nu ved jeg ikke hvilket tv det er hugo har købt, men hvis det er panasonic, så ved jeg at panasonic har en pan-europæisk garanti (som netop skal stemples ved forhandler) så kan du få det repareret hos et panasonic center i DK, dog skal man selv stå for transport. Kunne tænkes andre forhandlere har noget i samme stil? Så er man da ret godt sikret, og herre gud om man skal få TV'et bragt til reperation selv, hvis man endelig skulle være så uheldig at det gik i stykker skulle fragten nok være til at overkomme.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
C_Baune skrev:
|
Min pointe er bare at ved køb af samsung hos autoriseret nordisk forhandler slipper du for at skulle transportere det et eller andet sted hen for at få det sendt, der bliver det hentet på dørtersklen kvit og frit. Det er da service :-)
|
|
|
Har du link til det?
|
|
|
Værsgo: http://www.samsung.com/dk/support/prestige/prestigeService.d o __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toebs skrev:
nemligja skrev:
HugoB skrev:
|
|
|
|
Om de danske regler gælder vil jeg gerne stille spørgsmåls tegn ved. Apperatet er stadig købt i Tyskland og med tyske regler. Nu skriver du ikke hvad det er for et tv, men er sikker på hvis det er et Samsung og det skal til rep vil Samsung DK ikke tage det da det ikke er købt i Skandinavien men i Tyskland. SÅ vidt jeg ved skal det til den forhandler du har købt det ved når det skal til rep.
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvilket tv det er hugo har købt, men hvis det er panasonic, så ved jeg at panasonic har en pan-europæisk garanti (som netop skal stemples ved forhandler) så kan du få det repareret hos et panasonic center i DK, dog skal man selv stå for transport.
Kunne tænkes andre forhandlere har noget i samme stil? Så er man da ret godt sikret, og herre gud om man skal få TV'et bragt til reperation selv, hvis man endelig skulle være så uheldig at det gik i stykker skulle fragten nok være til at overkomme.
|
|
|
Ja det er rigtigt de har en EU garanti og den vil de naturligvis følge (formoder jeg ). Dog er det stadig tysk lovgivning der gælder når den nu er købt over grænsen og evt klager over fejl eller værre skal ske til sin forhandler som så handler efter sit lands gældende regler. Ved Samsung har pixel garanti på varer købt i Norden og det vil ikke gælde hvis købt i Tyskland selvom man har et stempel. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er kundens egen opgave at bringe en reparation til og fra en forhandler. Det er forhandlerens opgave at betale for fragten fra butik til service værksted.
Samsung afhenter og leverer alle tv fra 40" og op direkte ved kunden uden udgift eller gene for kunden, og dette iløbet af 24 timer. Dette kaldes Samsung Prestige service. Læs mere på www.samsung.dk
Denne service gælder UDELUKKENDE tv som er købt af en autoriseret Samsung forhandler i Danmark. Dette vil sige at hvis man køber et parallel importeret Samsung tv, dækker Samsung ikke nogen form for garanti. Dvs hverken afhentning/levering eller gratis reparation af det parallel importerede tv, og her skal man selv bringe det til forhandleren som så må sende det videre til f.eks Tyskland med længere rep. tid til følge. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
C-Harder Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hvor står det henne?? Tror ikke du får Elgiganten eller Hifiklubben til at komme og afhente det hos dig.
[/QUOTE]
Hvis det er til gene for dig at komme ned i forretningen så skal de betale for fragten, om man så vil stille sig tilfreds med en pakkelabel er vel op til den enkelte. Man kan jo også stille sig på bagbenene og påstå at det er en gene at komme på posthuset, og at varen derfor skal afhentes hos kunden.
På www.recordere.dk er der en bruger som så vidt jeg husker læser jura. Han er ofte meget hjælpsom når folk har problemer med at virksomheder ikke vil betale for transport af varer med reklamation.
Her skriver han lidt om hvad vi her diskuterer.
Her er en artikkel fra politikken der har samme emne oppe at vende.
Her står der noget om emnet på forbrugerklagenævnets hjemmeside, og i denne tekst står der følgende "Større ting som fx en vaskemaskine eller en fryser, må sælgeren enten afhente eller reparere på forbrugerens bopæl." Altså vil jeg mene at et 42" tv falder i samme kategori, da det jo ikke er noget man bare lige smider i bilen eller på cyklen og kører til posthuset.
|
| Til top |
|
| |