Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 12:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Bedste fladskærm på markedet?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C-Harder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:

Det er kundens egen opgave at bringe en reparation til og fra en forhandler. Det er forhandlerens opgave at betale for fragten fra butik til service værksted.

Det er ikke sådan jeg forstår det som der er skrevet på forbrugerstyrrelsens hjemmeside som jeg linker til ovenover.

Der står der "Der er som udgangspunkt sælgers ansvar, at varen bringes derhen, hvor den skal undersøges, ligesom sælgeren skal afholde omkostningerne til reparation og evt. forsendelse af varen." Det tolker jeg som at det ikke må koste kunden noget at få sendt en vare til rep.

Til top Vis C-Harder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C-Harder

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Livrem og seler er en god ting. Men hvormeget vil man betale for det ? ? Jeg sparede 8000 på et produkt som TC solgte for 17000, - contra Fonas 25000 . For de 8000 kr skal jeg nu nok selv håndtere lidt logistik problemer  -  HVIS det bliver nødvendigt .

For mig at se er der mange der tror at par. import er ensbetydende med død og ulykke. Wake up ! Det er jo promiller af fejlrater der er , når vi snakker mærkevarer som Pio,Pana osv. Og der er stadig en købelov, som alle seriøse netbutikker (- og TC) overholder. Men det er klart,at der skal være en mærkbar besparelse på par. import .

Recordere.DK har forøvrigt lige nu et "medlemstilbud" på de sidste DK Pana508 . . !

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Det er da uhyggeligt at hverken en forhandler eller en del forbrugere ikke kender deres rettigheder. Ved større ting eks. et stort fladskærmsfjernsyn skal forhandleren hente og bringe det hos kunden. Som tommerfingerregel skal butikken hente/reparare tingene på adressen hvis man ikke umiddelbart kan have det med i bussen.

Men jeg synes godt nok ikke det er ret smart at en forhandler kommer med deciderede forkerte oplysninger vedr. købeloven, det er vist det man må kalde for meget dårlig reklame for omtalte butik.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Andvare skrev:
D.J. skrev:

Hvad der er "bedst" afhænger af ens personlige behov - feks. hvis:

Du har kabeltv ( TDC / Stofa ) eller egen antenne ( fra nov 09 ) og / eller en "hysterisk" kone ( eller måske dig selv  ) som bare ikke vil have flere KASSER ind i hytten, så halter den ellers dejlige Pioneer voldsomt, da den hverken har DVB-C tuner, MPEG-4 Afkodning eller HD-tuner indbygget !

Så "bedst" er desværre en svævende betegnelse.

god jagt!

Mørklægning, ekstern ht og tuner mv. kan være helt fint - men det kan også være noget bras.

Og nu er det jo absolut ikke fordi jeg elsker eksterne bokse og uni remotes.

så kan philips pronto 9600 hurtigt blive din ven

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
lennon skrev:
Andvare skrev:
D.J. skrev:

Du har kabeltv ( TDC / Stofa ) eller egen antenne ( fra nov 09 ) og / eller en "hysterisk" kone ( eller måske dig selv  ) som bare ikke vil have flere KASSER ind i hytten, så halter den ellers dejlige Pioneer voldsomt, da den hverken har DVB-C tuner, MPEG-4 Afkodning eller HD-tuner indbygget !

god jagt!

Mørklægning, ekstern ht og tuner mv. kan være helt fint - men det kan også være noget bras.

Det er en rigtig lækker remote.. Uhh. Desværre er den bare lidt dyr

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
Det er vel produktet der er "number one priority" - ikke forhandleren.
...Inden at nogen siger noget andet, så vil jeg bare sige: Dette er min holdning.

de penge man har til tv'et er vel første prioritet? - Derefter er det tv man gerne vil have

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
Det er vel produktet der er "number one priority" - ikke forhandleren.
...Inden at nogen siger noget andet, så vil jeg bare sige: Dette er min holdning.

Nu omhandlede det jo faktisk at der mangle god service på netop det punkt at se produktet før køb. Det forklarede Otto så, så flot. Tak forresten for det.

Og hvis man kommer hen og får god service og ser produktet vil jeg gerne betale lidt ekstra for rent faktisk at købe hos dem. Det handler vel egentlig bare om ganske almindelig god etik. Du "_man_" beder jo heller ikke en butik om at sætte en stor demo op med en dyr projektor og et ditto godt surroundsystem for så at købe det hele over nettet.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:

NriK skrev:
Det er vel produktet der er "number one priority" - ikke forhandleren....Inden at nogen siger noget andet, så vil jeg bare sige: Dette er min holdning.

Nu omhandlede det jo faktisk at der mangle god service på netop det punkt at se produktet før køb. Det forklarede Otto så, så flot. Tak forresten for det.

Og hvis man kommer hen og får god service og ser produktet vil jeg gerne betale lidt ekstra for rent faktisk at købe hos dem. Det handler vel egentlig bare om ganske almindelig god etik. Du "_man_" beder jo heller ikke en butik om at sætte en stor demo op med en dyr projektor og et ditto godt surroundsystem for så at købe det hele over nettet.

Problemet er at det er der faktisk ret mange der gør, synes det er helt fint med nethandel, og bruger det også meget selv, men det er noget svineri/misbrug af butikker med demofaciliteter at bruge dem til demo, og så købe det hele over nettet bagefter.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Den holdning kan jeg kun bifalde. Man kan ikke tillade sig,at bruge ekspedient-tid på et produkt man allerede har bestemt sig for at købe på nettet . Men at gå en tur i "Giganten" eller Fona er lidt noget andet. 
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
brasch skrev:
lennon skrev:
Andvare skrev:
D.J. skrev:

god jagt!

Det er en rigtig lækker remote.. Uhh. Desværre er den bare lidt dyr

mener jeg gav omkring 3500 på ebay, den blev så heller ikke fanget i tolden

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Den holdning kan jeg kun bifalde. Man kan ikke tillade sig,at bruge ekspedient-tid på et produkt man allerede har bestemt sig for at købe på nettet . Men at gå en tur i "Giganten" eller Fona er lidt noget andet. 

helt enig, hvis jeg muligvis er interesseret men i virkeligheden ikke har tænkt mig at købe hos dem, så plejer jeg bare at kigge lidt rundt på egen hånd

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Det er da uhyggeligt at hverken en forhandler eller en del forbrugere ikke kender deres rettigheder. Ved større ting eks. et stort fladskærmsfjernsyn skal forhandleren hente og bringe det hos kunden. Som tommerfingerregel skal butikken hente/reparare tingene på adressen hvis man ikke umiddelbart kan have det med i bussen.

Men jeg synes godt nok ikke det er ret smart at en forhandler kommer med deciderede forkerte oplysninger vedr. købeloven, det er vist det man må kalde for meget dårlig reklame for omtalte butik.

Jeg kunne godt tænke mig et link til det du siger her for kan ikke finde det på forbrugerrådets hjemmeside at tingene skal afhentes hjemme eller laves på ens hjemmeadresse

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
interfacelift skrev:

NriK skrev:
Det er vel produktet der er "number one priority" - ikke forhandleren....Inden at nogen siger noget andet, så vil jeg bare sige: Dette er min holdning.

Problemet er at det er der faktisk ret mange der gør, synes det er helt fint med nethandel, og bruger det også meget selv, men det er noget svineri/misbrug af butikker med demofaciliteter at bruge dem til demo, og så købe det hele over nettet bagefter.

Præcis det jeg siger

Det er noget svineri

C-Harder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

Jeg kunne godt tænke mig et link til det du siger her for kan ikke finde det på forbrugerrådets hjemmeside at tingene skal afhentes hjemme eller laves på ens hjemmeadresse

Her har du et link til forbrugerstyrrelsens hjemmeside hvor der bl.a. står "Større ting som fx en vaskemaskine eller en fryser, må sælgeren enten afhente eller reparere på forbrugerens bopæl."

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Derudover fremgår det også af købeloven § 78 stk. 4: "Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen"

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Til Jesper Juul:

jeg svarede primært på hvad Samsungs politik er med reparationer af parallel importerede Samsung tv og officielle Tv.

Du skal også bemærke at købeloven hele tiden henviser til 6 mdr garanti og 18 mdr reklamationsret og ikke handler om 24 mdr garanti.

Hvis man giver reklamationsret er der som der står omtalt i købeloven, og hvis der er tale om garanti skal punkterne i købeloven overholdes og de ting man skriver ind i garantien skal naturligvis også overholdes fx. 2 års pixelgaranti, afbrænding af forstærker osv osv.

det er også en fortolkning af " hvad rimelig tid " er, der står ikke specifikt nævnt at en reparation skal/må tage så og så lang tid. Hvad er " væsentlig ulempe" ? Der er jo mange forskellige måder at definere forskellige ting på, og det er ser man jo også ved de forskellige sager der verserer i forbrugerklagenævnet.

En seriøs forhandler vil naturligvis forsøge at afhjælpe en reparation så smertefrit for kunden som muligt. Det er jo ingen der har interesse i at en reparation trækker ud. Derfor er de fleste sager også fra firmaer der på den ene eller anden måde ikke lever op til hvad der står i købeloven. Dog skal man også huske på at fordi et firma har en sag kørende ikke nødvendigvis har uret, men er et udtryk for at de to parter ikke kan nå til enighed. Kedeligt, men det er ikke altid forhandleren der er "banditten".

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

C-Harder skrev:
sunaudio skrev:

Det er kundens egen opgave at bringe en reparation til og fra en forhandler. Det er forhandlerens opgave at betale for fragten fra butik til service værksted.

Det er ikke sådan jeg forstår det som der er skrevet på forbrugerstyrrelsens hjemmeside som jeg linker til ovenover.

Der står der "Der er som udgangspunkt sælgers ansvar, at varen bringes derhen, hvor den skal undersøges, ligesom sælgeren skal afholde omkostningerne til reparation og evt. forsendelse af varen." Det tolker jeg som at det ikke må koste kunden noget at få sendt en vare til rep.

det er forhandlerens opgave at sørge for at ¨få tvet til service og betale for det uanset om værkstedet ligger i Australien. Men kunden skal som udgangspunkt levere det i butikken hvor det er købt, ligesom det skal afhentes når man køber det. Der er så mange forhandlere der så har en politik med levering / opsætning af købte produkter samt afhentning /levering af defekte tv, men det er noget som er en ekstra service. Hvis man ønsker den største sikkerhed indenfor køb af tv bør man overveje en autoriseret forhandler som Fona, Expert, Hifi klubben eller een af os selvstændige butikker, og hvis man ønsker den laveste pris er netbutikkerne det rigtige sted for en.

Bemærk at jeg ikke taler for hvor I skal købe jeres nye Tv, det er jo op til jer selv om i købe et parallelimporteret tv med den service der følger med der eller fra en autoriseret forhandler med en fysisk butik og den service der følger med denne.

C-Harder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:
C-Harder skrev:
sunaudio skrev:

det er forhandlerens opgave at sørge for at ¨få tvet til service og betale for det uanset om værkstedet ligger i Australien. Men kunden skal som udgangspunkt levere det i butikken hvor det er købt, ligesom det skal afhentes når man køber det. Der er så mange forhandlere der så har en politik med levering / opsætning af købte produkter samt afhentning /levering af defekte tv, men det er noget som er en ekstra service. Hvis man ønsker den største sikkerhed indenfor køb af tv bør man overveje en autoriseret forhandler som Fona, Expert, Hifi klubben eller een af os selvstændige butikker, og hvis man ønsker den laveste pris er netbutikkerne det rigtige sted for en.

Bemærk at jeg ikke taler for hvor I skal købe jeres nye Tv, det er jo op til jer selv om i købe et parallelimporteret tv med den service der følger med der eller fra en autoriseret forhandler med en fysisk butik og den service der følger med denne.

Som sagt er det ikke sådan jeg tolker det beskrevne. Især "sælgeren skal afholde omkostningerne til reparation og evt. forsendelse af varen." Men sådan er det jo når reglerne ikke er skrevet mere klart.

Om varen er parralelimport er fuldstændigt ligemeget. Forhandleren skal stadig leve op til de regler som er beskrevet i købeloven! At man så går glip af den yderligere garanti som nogle producenter yder er jo en anden sag.

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Du har ret. Forhandleren skal leve op til det som står i købeloven uanset om det er et officielt eller parallelimporteret produkt.

Købeloven nævner ikke noget HVEM der servicere produktet. Hermed skal det forståes at producenten, idette til Samsung, IKKE er forpligtiget til at servicere produkter de ikke selv har solgt, hvilket jo også er meget fair da de ikke har haft indtjening på at sælge produktet i første omgang. Derfor kan man med Samsung opleve forskel på rep.tid / afhentning af produkter iforhold til parallel/officielle tv.

Hvis man køber et officielt tv fra Samsung er man bedre stillet end købeloven foreskriver, og hvis man køber et parallelimporteret tv er man dækket af 6 mdr garanti og 18 mdr reklamationsret.

Der er selvfølgelig forskel på prisen ligesom der er forskel på serviceniveauet både de  autoriserede forhandlere imellem og ditto parallelimport firmaer.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:

Til Jesper Juul:

jeg svarede primært på hvad Samsungs politik er med reparationer af parallel importerede Samsung tv og officielle Tv.

Du skal også bemærke at købeloven hele tiden henviser til 6 mdr garanti og 18 mdr reklamationsret og ikke handler om 24 mdr garanti.

Hvis man giver reklamationsret er der som der står omtalt i købeloven, og hvis der er tale om garanti skal punkterne i købeloven overholdes og de ting man skriver ind i garantien skal naturligvis også overholdes fx. 2 års pixelgaranti, afbrænding af forstærker osv osv.

det er også en fortolkning af " hvad rimelig tid " er, der står ikke specifikt nævnt at en reparation skal/må tage så og så lang tid. Hvad er " væsentlig ulempe" ? Der er jo mange forskellige måder at definere forskellige ting på, og det er ser man jo også ved de forskellige sager der verserer i forbrugerklagenævnet.

En seriøs forhandler vil naturligvis forsøge at afhjælpe en reparation så smertefrit for kunden som muligt. Det er jo ingen der har interesse i at en reparation trækker ud. Derfor er de fleste sager også fra firmaer der på den ene eller anden måde ikke lever op til hvad der står i købeloven. Dog skal man også huske på at fordi et firma har en sag kørende ikke nødvendigvis har uret, men er et udtryk for at de to parter ikke kan nå til enighed. Kedeligt, men det er ikke altid forhandleren der er "banditten".

Der er nu ikke nogen som helst garanti i købeloven, der er kun reklamationsret hvor der i de første 6 måneder er omvendt bevisbyrde. Mht. rimelig tid så er det nok ikke så forskelligt fra producent garantierne, der er svjv. ingen producenter der garanterer reparation indenfor 5 dage.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes