Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Bil forstærker som effektforstærker???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skodpc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:

Måske ved du ikke hvad du snakker om ?

Alt er jo muligt på internettet. Jeg skulle (i lighed med alle andre) mene at jeg ved hvad jeg snakker om. Jeg mener rent faktisk lige præcis det jeg oprindeligt skrev, og vil endda bruge et minut på at uddybe. Der findes potentielt undtagelser fra enhver regel, men lad os nu kalde en skovl for en skovl.

Pointen var - og er - at man går over åen efter vand ved at bruger 230 V 50Hz AC -> 14,4 volt DC -> +/-70 VDC for at drive et udgangstrin. Hvis man søger at opnå flere watt ved at gå denne vej vil det, alt andet lige, give ringere kvalitet pr. krone.

Det er jo ikke Phoenix Gold EliteMaster 10000 turboDeluxe auto-forstærkere der spørges til her, og selv hvis det var, kunne man nok finde en 230-volts drevet effektforstærker der er mindst lige så god til samme pris.

Hyggelig hilsen

Skodpc

Til top Vis skodpc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skodpc

Lygtemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 August 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Greekstar skrev:

nu behøver strømforsyningen jo ikke at være reguleret, da spændingen i bilen også variere lidt afhængig af hvor mange rpms du kører med.

Men når det så er sagt, ville jeg absoulut heller ikke anbefale den løsning. desuden lyver specs på thansen forstærkere så det driver..

Den eneste grund til at den skulle variere i en bil kan være et pludseligt forbrug. Ellers lader generatoren med 14,4 volt heletiden

Til top Vis Lygtemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lygtemanden

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 August 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

http://cgi.ebay.de/SONIC-IMPACT-5066-T-amp-Tripath-TA-2024-K ult-Amp_W0QQitemZ130245899043QQcmdZViewItem?hash=item1302458 99043&_trkparms=72%3A824|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A131 8&_trksid=p3286.c0.m14

Den er der rigtig mange som synes er fanastisk og så er den jo billig!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 August 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

http://cgi.ebay.de/SHARP-System-7700-High-End-Stereo-Endstuf e_W0QQitemZ300250140460QQcmdZViewItem?hash=item300250140460& amp;_trkparms=72%3A824|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318& _trksid=p3286.c0.m14
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 August 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

skodpc skrev:

torkild skrev:

Måske ved du ikke hvad du snakker om ?

Alt er jo muligt på internettet. Jeg skulle (i lighed med alle andre) mene at jeg ved hvad jeg snakker om. Jeg mener rent faktisk lige præcis det jeg oprindeligt skrev, og vil endda bruge et minut på at uddybe. Der findes potentielt undtagelser fra enhver regel, men lad os nu kalde en skovl for en skovl.

Pointen var - og er - at man går over åen efter vand ved at bruger 230 V 50Hz AC -> 14,4 volt DC -> +/-70 VDC for at drive et udgangstrin. Hvis man søger at opnå flere watt ved at gå denne vej vil det, alt andet lige, give ringere kvalitet pr. krone.

Det er jo ikke Phoenix Gold EliteMaster 10000 turboDeluxe auto-forstærkere der spørges til her, og selv hvis det var, kunne man nok finde en 230-volts drevet effektforstærker der er mindst lige så god til samme pris.

Hyggelig hilsen

Skodpc

I ligehed med alle andre...  Hmm her skulle du nok ikke regne mig i blandt

Nu begynder du jo at tale kvalitet i forhold til prisen, det var ikke det vi begyndte med !
Det er dum smart at ændre til holdning og fast holde at det har man ment hele tiden.

Om forsynings spændingen bliver traformere ned og op ændre ikke på kvaliteten af forstærkeren !
Nok kan det være dumt, og det er effekt spild... Men det har jo ikke noget men lydkvalitet at gøre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes