Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Afbrændt? Nad 214 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Stærke ord??? Hvad er det du mener der er ekstremt stærke ord???

Stærke ord eller ej, så er det hamrende ulovligt... Og når nu der sker en kortslutning, så sendes fejlspændingen i hans tilfælde gennem radiatoren og ud gennem vandrørene som uden tvivl deles af de andre lejligheder i boligblokken, så han udsætter altså andre for fare ved hans forsøg på at lege elektriker...

Hvis han havde boet i hus, så havde det været lige så ulovligt, men ikke nær så farligt for andre i nærheden, da rørene i løber igennem de tilstødende boliger...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:

Exxtreme

Ekstreme stærke ord.

Jeg var af den opfattelse at "Sikkerheds kredsløb" i stil med HFI, HPFI eller Fejlspændingsrelæer skulle koble til, hvis man tilsluttede slige forkerte Jordforbindelser.

Men meget kan ændres. Jeg blev engang virkeligt p***ed på et Institutions Elkomfyr hvis HFI relæ frakoblede. Her burde have være et Fejlspændingsrelæ. Men sådan er der så meget.

Jeg er lidt forviret over  ovennævnte men tror du måske har misforstået hvad et fi/hfi/hpfi relæ funktion er, så her kommer for klaring på hvord det virker. Uanset hvilken type det er sider der en sum transformer i som måler mængden af strøm som løber i gennem de 3 faser samt den strøm som kommer tilbage i retur leder(nul), de to målinger burde være ens,altså at den mængde strøm som løber ind skal også løbe tilbage i nul leder. Hvis de to målinger ikke er ens må der være en afledning(fejl strøm) et eller andet sted og relæet skal slå fra. Forskellem på de 3 relæer er hvor lang tid de er om at slå fra, hvor stor dif. der må være på ind og ud inden de slår fra samt om de er modstanddygtige over for pulserende spændinger(hfi relæet her det ikke så godt med torden vejr),det jeg entlig vil sige er at de omtalte relæer er fejlstrøms relæer. 

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg hvad der er gået galt for mig i denne her tråd.

Der mangler en EL-installatør, der fortæller noget om "Hvorfor tingene gik op i Luer", i stedet for det var HFI relæet som frakoblede strømmen. dengang der blev sat ledning på den der Radiator, i forbindelse med EL-skinnen! 

Når noget af mit fuskede og havende 220V "Rører for eks. mit antennestik, så sidder jeg i Mørket, på grund af HFI relæet. Også når jeg ligesom er "Imellem de stømførende ledninger" Dog så hurtigt jeg ikke mærker noget men lyset slukkes da. 

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Juli 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Stærke ord eller ej, så er det hamrende ulovligt... Og når nu der sker en kortslutning, så sendes fejlspændingen i hans tilfælde gennem radiatoren og ud gennem vandrørene som uden tvivl deles af de andre lejligheder i boligblokken, så han udsætter altså andre for fare ved hans forsøg på at lege elektriker...

Hvis han havde boet i hus, så havde det været lige så ulovligt, men ikke nær så farligt for andre i nærheden, da rørene i løber igennem de tilstødende boliger...

OK jeg har misforstået alting, men det Du beskriver er jo netop tilfælde "Hvor HFI/HPFI relæerne skal afbryde for strømmen".  Og hvis samme ikke afbrydes ___________

Hvad har manden gjort siden Hans egen El installation ikke kobler fra, istedet for via El-spareskinnen, strømmen blot Fortsætte med hvad denne nu var i gang med ødelægge.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:
Exxtreme skrev:

OK jeg har misforstået alting, men det Du beskriver er jo netop tilfælde "Hvor HFI/HPFI relæerne skal afbryde for strømmen".  Og hvis samme ikke afbrydes ___________

Hvad har manden gjort siden Hans egen El installation ikke kobler fra, istedet for via El-spareskinnen, strømmen blot Fortsætte med hvad denne nu var i gang med ødelægge.

Nej det skal ikke koble fra bare fordi man kobler jord på radiatoren... Lad nu være med at lade som om du har forstand på el og fejlstrømsrelæ, det tror jeg efterhånden alle ved takket være dine indlæg...

Du har endda fået beskrevet hvordan et HPFI-relæ virker for få indlæg siden...

Jeg synes tit du kommer med noget værre vrøvl i dine indlæg som slet ikke har noget med trådens emne at gøre...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Afbrændt ? NAD 214.

Selv med den største fuglerede af kabler, adskillige 220V stikdåser og forlængerledninger har jeg aldrig hørt om noget Lignende.

Det som overgik denne NAD 214

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:

Afbrændt ? NAD 214.

Selv med den største fuglerede af kabler, adskillige 220V stikdåser og forlængerledninger har jeg aldrig hørt om noget Lignende.

nu er der ikke nogen der siger at det er den nye stikdåses skyld at nad'en brændte af,det kan jo være et tilfælde at det skete lige da dåsen var skifted.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
osprey skrev:

Afbrændt ? NAD 214.

nu er der ikke nogen der siger at det er den nye stikdåses skyld at nad'en brændte af,det kan jo være et tilfælde at det skete lige da dåsen var skifted.

Jo det er der jo netop... Det skriver trådstarteren da selv... Både i denne og andre tråde hvor han advarer mod strømspareskinner...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
dan a. skrev:
osprey skrev:

Afbrændt ? NAD 214.

Jo det er der jo netop... Det skriver trådstarteren da selv... Både i denne og andre tråde hvor han advarer mod strømspareskinner...

Undskyld, det skete jo to gange så det er nok ikke et tilfælde, er lidt blank men her er et gæt, master stikket i strømskinden har fase men ingen nul, når så rediatoren bliver forbundet til stel slår fasen gennem print til steld, da jordforbindelsen kan virke som returleder (nul). Det samme sker så anden gang med reciveren, men får måske færet et skadelig signal af sted til effekten hvor efter indgangskorted ryger.Som sagt er det et gæt og måske heller ikke det mest sansynlige,men et sted at starte er da at prøve at måle om der er 230v i master stikket uden noget elektronik er tilkoblet.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

så han udsætter altså andre for fare ved hans forsøg på at lege elektriker...

Haha ligger flad af grin. Kan lige se det foran mig.

Minder mest om ham faren i Krumme. Haha.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

forum starter: Kan du ikke tegne en tegne af hvordan du har haft det koblet sammen...
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes