Forfatter |
|
PALLAS Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 01 August 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW WOW ..... ser vildt fedt ud. 
HVordan styrede du alle de 5'' ? Skar du forskelligt til mellemtone og diskanter eller kunne de bare klare hele spektret? Hvad drev dem?
og sidst men ikke mindst, hvorfor solgte du dem?
Sejt DIY. ... også designet.  __________________ ....cutting does the trick....
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 01 August 2008 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 48 stk. 5" spillede kun under 50 Hz. De var koblet i serie/parrallel, så impedansen lå på ca 6 ohm............. En 300 Watt / 8 ohm KL.A/B mono, drev hver side. 12"eren spillede så fra de 50 Hz og opefter (sidder en diskant i midten, da det jo er en Coaxenhed) Solgte.............. Hmm, man skal jo prøve nyt og det er jo FEDT at skrue
|
Til top |
|
|
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ja "Helt nye skrue dig selv"... med flere  , så var det lige det der med at holde sig til emnet og give kredit tilbage til TRÅDHOLDER, HOLGER! Hvordan gik det i aftes? Hvordan lyder de monstrøse speakers? lad høre Janils med flere....
__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd.
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaae, vi vil have en "High Fidelity test" fra Janils... 
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi ikke bare hørte musik ... vi MÆRKEDE den på vores krop! En mildt sagt rystende oplevelse. Og jo - Holgers højttaler KAN spille - som ingen andre jeg har oplevet!
Stor tak til Holger for en rigtigt hyggelig aften med musik, pizza og cola. Jeg fik lært hvad dynamik og bas også kan være!
Skal lige have billederne ud af kameraet og downloadet - så kommer der mere! __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Vi ikke bare hørte musik ... vi MÆRKEDE den på vores krop! En mildt sagt rystende oplevelse. Og jo - Holgers højttaler KAN spille - som ingen andre jeg har oplevet!
Stor tak til Holger for en rigtigt hyggelig aften med musik, pizza og cola. Jeg fik lært hvad dynamik og bas også kan være!
Skal lige have billederne ud af kameraet og downloadet - så kommer der mere!
|
|
|
Fedt at allerførste anmeldelse, går på begreber som "at høre musik" og "at hygge" imellem mennesker ...frem for "målinger". Men kommer der senere målinger, så bliver målefolket sikkert tilpas. 
Glæder mig til at se billeder fra janils. 
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Skal lige have billederne ud af kameraet og downloadet - så kommer der mere! |
|
|
Tusind tak for din første korte melding Jan, vi glæder os til yderligere indtryk. Og endnu engang; tillykke til Holger med resultatet Det bliver spændende at se, om ''T-hansen hylekoret'' nu stille og roligt bare forlader tråden? Om de stiller sig i kø ved håndvasken? Eller om de fortsætter med hyleriet?
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
janils skrev:
|
|
Tusind tak for din første korte melding Jan, vi glæder os til yderligere indtryk. Og endnu engang; tillykke til Holger med resultatet
Det bliver spændende at se, om ''T-hansen hylekoret'' nu stille og roligt bare forlader tråden? Om de stiller sig i kø ved håndvasken? Eller om de fortsætter med hyleriet?
|
|
|
Det bliver mere spændende at høre hvad Janils mener sådan helt til bunds. Tror ikke der er så mange der interesserer sig for hylekoncerter
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
TRX850 skrev:
janils skrev:
|
|
Tusind tak for din første korte melding Jan, vi glæder os til yderligere indtryk. Og endnu engang; tillykke til Holger med resultatet
Det bliver spændende at se, om ''T-hansen hylekoret'' nu stille og roligt bare forlader tråden? Om de stiller sig i kø ved håndvasken? Eller om de fortsætter med hyleriet?
|
|
|
Det bliver mere spændende at høre hvad Janils mener sådan helt til bunds.
Tror ikke der er så mange der interesserer sig for hylekoncerter 
|
|
|
Min pointe -mellem linjerne- er jo sådan set, at jeg håber hylekoret har fået lidt at tænke over. Og hvis nu tankerne skulle føre et eller andet konstruktivt med sig kan det jo være de liiiiige klapper hesten inden de starter hyleriet en anden gang de støder på noget de ikke forstår. Ved godt at det sikkert er et naivt håb, men altså... Helt enig i, at der netop ikke er nogen, som gider høre på hylekoret og at det interessante i tråden er at høre en mere udførlig beskrivelse af den totaloplevelse det åbenbart har været at lytte til Holgers system
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Skal lige have billederne ud af kameraet og downloadet - så kommer der mere!
|
|
|

ja det kan være meget svært at se hvordan en højtaler lyder  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh - glædeligt at det var hyggeligt, fysisk og kræver billeder. Billeder siger jo mere end 1000 ord, og "en lytter" siger mere end 1000 billeder. (Hvilket nok er hvorfor der ofte mundhugges blandt retninger der ikke har hørt hvad de argumenterer imod, men har nogle formodninger om.)
Men netop derfor er det jo særligt spændende at vente på bl.a. janils billeder og ord omkring hans lytning på Holgers "Creatión".
Og netop det at det umiddelbare var hyggen og en oplevelse af dynamik der stikker ud, er glædeligt.
Lad os så få "nogle fattige ord og nogle rige billeder" til at beskrive den oplevelse der følger med en live-demo af køleskabene hos Holger.
Med venlige og forventningsfulde hilsner herfra - Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lykkedet det .... her ligger der en masse billeder og tekst, som forhåbentligt yder refærdighed efter det hyggelige besøg hos Holger og kæresten Helene.
http://www.soundimage.dk/Friends/Holger.htm
Der kommer nok et par billeder mere og måske lidt mere tekst i løbet af aftenen!

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak til jan for en fin besøgs artikkel og jeg håber at dette fase tyrani, nu har fået som fortjænt... det er jo solgt godt som værende MEGET vigtigt, og vejen til himlen. og Holgers ht'er må jo give hjerte flimmer hos den slags fanatikere. men det er måske ikke så vigtigt, når Holgers ht'er i den grad imponere  fedt, -og lad os så hører noget musik ved rigtigt niveau, og glemme alle disse "jeg kan se den ikke lyder godt"  til Holger (ps han ligner heller ikke en jeg vil diskutere fase med...)
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Min pointe -mellem linjerne- er jo sådan set, at jeg håber hylekoret har fået lidt at tænke over. Og hvis nu tankerne skulle føre et eller andet konstruktivt med sig kan det jo være de liiiiige klapper hesten inden de starter hyleriet en anden gang de støder på noget de ikke forstår. Ved godt at det sikkert er et naivt håb, men altså...
Helt enig i, at der netop ikke er nogen, som gider høre på hylekoret og at det interessante i tråden er at høre en mere udførlig beskrivelse af den totaloplevelse det åbenbart har været at lytte til Holgers system 
|
|
|
Hvem er ''T-hansen hylekoret'' ?
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
tak til jan for en fin besøgs artikkel
og jeg håber at dette fase tyrani, nu har fået som fortjænt... det er jo solgt godt som værende MEGET vigtigt, og vejen til himlen. og Holgers ht'er må jo give hjerte flimmer hos den slags fanatikere. men det er måske ikke så vigtigt, når Holgers ht'er i den grad imponere 
fedt, -og lad os så hører noget musik ved rigtigt niveau, og glemme alle disse "jeg kan se den ikke lyder godt"
til Holger
(ps han ligner heller ikke en jeg vil diskutere fase med...) 
|
|
|
Ja, mange tak for en fin beskrivelse Jan. Grinede højt, da jeg læste det med kameraet, der hoppede hen ad bordet  Fedt system Holger, håber du har nogle tolerante naboer  Enig med 3DX i, at det er godt fase- og måle tyraniet har fået svar på tiltale...
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super!, janils. Meget grundigt, velskrevet og underholdende 
Det må være sjovt, Holger, med sådan et PA anlæg i stuen!
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
3DX skrev:
tak til jan for en fin besøgs artikkel
og jeg håber at dette fase tyrani, nu har fået som fortjænt... det er jo solgt godt som værende MEGET vigtigt, og vejen til himlen. og Holgers ht'er må jo give hjerte flimmer hos den slags fanatikere. men det er måske ikke så vigtigt, når Holgers ht'er i den grad imponere 
fedt, -og lad os så hører noget musik ved rigtigt niveau, og glemme alle disse "jeg kan se den ikke lyder godt"
til Holger
(ps han ligner heller ikke en jeg vil diskutere fase med...) 
|
|
|
Ja, mange tak for en fin beskrivelse Jan. Grinede højt, da jeg læste det med kameraet, der hoppede hen ad bordet Fedt system Holger, håber du har nogle tolerante naboer 
Enig med 3DX i, at det er godt fase- og måle tyraniet har fået svar på tiltale...
|
|
|
Jeg gad godt se hvordan sådan en power/hifi-højttaler, der lyder fremragende og kan spille alt, måler
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=3DX]tak til jan for en fin besøgs artikkel og jeg håber at dette fase tyrani, nu har fået som fortjænt... det er jo solgt godt som værende MEGET vigtigt, og vejen til himlen. og Holgers ht'er må jo give hjerte flimmer hos den slags fanatikere. men det er måske ikke så vigtigt, når Holgers ht'er i den grad imponere  fedt, -og lad os så hører noget musik ved rigtigt niveau, og glemme alle disse "jeg kan se den ikke lyder godt"  til Holger Hvem har "fået som fortjent"? Nu har jeg læst janils' tekst. Det ser ud til, at Holgers højttalere lyder ret meget som jeg havde forestillet mig de ville gøre. Men igen....det er Holgers højttalere. Og de opfylder de krav han stiller. Jeg håber at han passer på sine ører. Det er ikke helt 'ufarligt' med de høje lydtryk. Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
audiohagel Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holger
Tak for en super god musik aften, det spillede jo utrolig godt.
Jan og jeg (audiohagel) var rimelig rystet
over det lydtryk dit anlæg kunne præstere samtidig med det spillede meget rent. Det er super sjovt at se og høre hvad andre går og roder med.
Der er billeder på min hjemmeside fra mit besøg hos Holger.
www.audiohagel.dk
Mvh. audiohagel
|
Til top |
|
|