Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 22:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Verdens bedste højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 115
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 26 August 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

heltny skrev:
Ja, eller måske sælger teksten godt Mig bekendt er der ingen HT med et dyk på 20 DB lige midt i mellemtonen der spiller fornuftigt.............. Et af spørgsmålene ang teksten gik også på om diskant og bas/mellemtonen var fasevendt - SÅ slem var/er den

Men det viser vel bare at vi alle har vidt forskellige referencer - og/eller hører meget forskelligt ?

Det der vil jeg så mere kalde et dyk i nedre diskantområde, end mellemtoneområdet ( men forstår godt hvad du mener ). Kurven ser dramatisk ud. Kom så med det heltny, er det en 2 vejs discohøjttaler med 15" bas og piezodiskant.  ???

Det er såment en 22.000 kroners stander HT - Mener den hedder noget med Aliante One ()
Men ganske rigtigt............. Et godt dyk i mellemtonen, "lyder musikalskt"..................... Eller også er unoderne bare dæmpet.

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 August 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

heltny skrev:
Ja, eller måske sælger teksten godt Mig bekendt er der ingen HT med et dyk på 20 DB lige midt i mellemtonen der spiller fornuftigt.............. Et af spørgsmålene ang teksten gik også på om diskant og bas/mellemtonen var fasevendt - SÅ slem var/er den

Men det viser vel bare at vi alle har vidt forskellige referencer - og/eller hører meget forskelligt ?

Det der vil jeg så mere kalde et dyk i nedre diskantområde, end mellemtoneområdet ( men forstår godt hvad du mener ). Kurven ser dramatisk ud. Kom så med det heltny, er det en 2 vejs discohøjttaler med 15" bas og piezodiskant.  ???

Den er nok bare optimeret til personer med tinitus
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:

KrammeAcoustics skrev:

heltny skrev:
Ja, eller måske sælger teksten godt Mig bekendt er der ingen HT med et dyk på 20 DB lige midt
i mellemtonen der spiller fornuftigt.............. Et af spørgsmålene ang teksten gik også på om diskant og bas/mellemtonen var fasevendt - SÅ slem
var/er den Men det viser vel bare at vi alle har vidt forskellige
referencer - og/eller hører meget forskelligt ?

Det der vil jeg så mere kalde et dyk i nedre diskantområde, end mellemtoneområdet ( men forstår godt hvad du mener ). Kurven ser dramatisk
ud. Kom så med det heltny, er det en 2 vejs discohøjttaler med 15" bas og piezodiskant.  ???

Den er nok bare optimeret til
personer med tinitus

Måske det bliver Holgers næste højtaller    .
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Har lidt en fornemmelse af at folk bliver "blændet" af dynamik og lydtryk........ Men der er meget andet i verden end det.

Ja, selvfølgelig er det sådan det hænger sammen. Hvem vil ikke blive "imponeret" over en ordentlig omgang voldsomhed? Jeg ville sandsynligvis selv finde det særdeles underholdende. Jeg har selv været der engang med adskillige 15" basser og diverse horn. Det kunne virkelig få én til at gå omkuld! Men i længden...nej! Og "hifi" var det ved Gud ikke... (Det véd jeg nu).
Jeg fastholder i øvrigt, at jeg véd hvordan Holgers højttalere lyder uden at ha' hørt dem! ;-)

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Nilau: Du er søreme den klogeste, jeg har stiftet bekendtskab med.

Knus herfra

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Nilau: Kan du så kun høre i mono, hvis du holder hånden for det ene øje?

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 26 August 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
heltny skrev:

Har lidt en fornemmelse af at folk bliver "blændet" af dynamik og lydtryk........ Men der er meget andet i verden end det.

Ja, selvfølgelig er det sådan det hænger sammen. Hvem vil ikke blive "imponeret" over en ordentlig omgang voldsomhed? Jeg ville sandsynligvis selv finde det særdeles underholdende. Jeg har selv været der engang med adskillige 15" basser og diverse horn. Det kunne virkelig få én til at gå omkuld! Men i længden...nej! Og "hifi" var det ved Gud ikke... (Det véd jeg nu).
Jeg fastholder i øvrigt, at jeg véd hvordan Holgers højttalere lyder uden at ha' hørt dem! ;-)

Mvh.
Niels

Samme her NILAU............ Har selv haft flere 18" / 15" osv........... Nogle af dem strokere fra C/W, JBL og Zomax.......... Jeg er sikkert ikke helt så dygtig/heldig, men hifi har jeg aldrig formået at trække ud af det................. Men jo imponatoreffekt så det vasker sig og egentlig rimelig lyd.......... Men hifi - No way

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 26 August 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Cerwin Vega, JBL og Zomax er ikke helt i samme klasse som Holgers EighteenSound - LANGT FRA basta 

Prøv en dag at lave en A-B test - det plejer at overbevise de fleste, hvis de da ikke ligefrem er fra JBL-koncernen - de kan sikkert ikke høre... eller også vil de ikke
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 26 August 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
Cerwin Vega, JBL og Zomax er ikke helt i samme klasse som Holgers EighteenSound - LANGT FRA basta 

Prøv en dag at lave en A-B test - det plejer at overbevise de fleste, hvis de da ikke ligefrem er fra JBL-koncernen - de kan sikkert ikke høre... eller også vil de ikke

Nej sikkert ikke, men det jeg snakker om her er BAS............ Ikke mellemtoner/diskanter osv.

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 26 August 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved er det en 18" EighteenSound nærmere betegnet 18W1300, som Holger anvender.
Betragter du det som en mellemtone eller diskant?

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne da godt tænke mig at prøve dem her. Noget naturstridigt har de en induktans på 0.03mH ved 1000 hz. Det kan da kaldes innovativt.

http://www.soundworks-pa-shop.de/Speaker/Eighteensound/Woofe r/Eighteensound-12NDA520-Speaker::1462.html

http://www.eighteensound.com/index.aspx?mainMenu=view_produc t&pid=240

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 26 August 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
Så vidt jeg ved er det en 18" EighteenSound nærmere betegnet 18W1300, som Holger anvender.
Betragter du det som en mellemtone eller diskant?

Prøv at læs endnu engang - og ikk så hidsig.

Mht JBL, Stroker og JBL snakker jeg BAS - Ikke mellemtoner/diskant..... I det JEG har prøvet.

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

jamen dog,er det så stødende for jer hifi folk at få lidt anderledes for hornhinden ???og det da lidt bisar kommentar:troede det var til hifi herinde....

det vel til lyd,som er et meget vidt begreb

og ordlyden hendvender sig vel til de øre der lytter,og den oplevelse der fås ender vel med en status på,hvor god lyd det er i din begrebsverden.

skal vi ikk prøve at være lidt nuancerret

mvh RENE-H

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:

Nilau: Du er søreme den klogeste, jeg har stiftet bekendtskab med.

Knus herfra

Tak for din hilsen, Holger!

Jeg er skam også ked af at være så "negativ" mht. dine store højttalere.
Som sagt, er jeg ret sikker på hvordan de lyder. (Jeg er med på, at det lyder arrogant!). Og det er ikke noget for mig. Hvis jeg en dag faktisk hørte dine højttalere, ville jeg sikkert også blive slået af den store "dramatik" de kan præstere. Hvis jeg boede i et hus på (f.eks) 479 kvm. kunne jeg skam godt finde på at indrette et rum til den slags lyd. Det kunne være sjovt! Men jeg ville helt sikkert også have et lytterum med "rigtige" højttalere...

Måske skulle jeg ta' en snak med "janils" og "Audiohagel". Jeg ser dem en gang imellem!

Jeg er dog glad for, at du er tilfreds med dine højttalere. Det er trods alt dét der tæller allermest.

De bedste hilsner
fra
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Art.Nr.: 18 Sound 18LW1400
Artikeldatenblatt drucken
Lieferzeit: Kurzfristig lieferbar
Eighteensound 18LW1400 Lautsprecher
Eighteensound 18LW1400 Lautsprecher

Eighteen Sound 18LW1400 Bass Speaker

Key features

• 98 dB SPL 1W / 1m average sensitivity
  • 100 mm (4 in) Interleaved Sandwich Voice coil (ISV)
  • 1000W continuous pink noise power handling
  • Weather protected cone and plates for outdoor usage
  • Double Silicon Spider (DSS) for improved excursion controland linearity
  • Double Demodulating Rings (DDR) for lower distortion andimproved heat dissipation
  • Improved heat dissipation via unique basket design andeight backplate vents

Description

The 18LW1400 is an extended low frequency loudspeaker which sets a new industry standard in 18" (460 mm) high performance transducers. It has been designed for use as a low bass or sub-woofer component, in either a reflex, bandpass or horn loaded configuration, in high power auditorium or arena loudspeaker systems.
The design has evolved from an extensive research and development program carried out at our own R&D and Engineering facilities near Reggio Emilia. Hence, this transducer provides clean, undistorted low frequency reproduction at very high sound pressure levels and is able to withstand high power levels without damage.
Its design features include a large displacement suspension system which, in conjunction with a carbon fiber reinforced, straight ribbed cone and the Eighteen Sound Double Silicon Spider (DSS), assure an ultra-linear piston action and provide full control across the entire working range.
A new state-of-the-art voice coil based on Eighteen Sound’s Interleaved Sandwich Voice coil (ISV) increases this control, providing high levels of thermal stability and durability. This ISV technology is based on a high strength fiberglas former with half the coil wound on the outside and half on the inside and bonded together using unique high temperature resin adhesives. Hence, a balanced linear motor unit, exerting an exceptionally high force factor is achieved. The low distortion and unmatched sound quality of the 18LW1400 has been significantly improved by the Double Demodulating Rings (DDR) embedded in the pole piece of the magnetic structure. These have been designed to dramatically reduce the intermodulation and harmonic distortion while improving the transient response.
Excellent heat dissipation has been achieved from the special basket design which incorporates air channels between the basket and the magnetic top plate. In addition, 8 air vents incorporated into the back plate are aligned with the voice coil to force air into the lower part of the gap.
Maximum flux density in the gap is assured by the special top and back plate design, resulting in a high BL factor. Due to the increasing use of high power audio systems at outdoor events or in marine environments, the ability of the 18LW1400 to perform properly under inclement weather conditions is a great advantage. This has been achieved using an exclusive cone treatment that improves pulp strength and gives water repellent properties to both sides of the cone. In addition, the special treatment applied to top and back plates of the magnetic structure is far more resistant to the corrosive effects of salts and oxidization than any other treatment in use.

GENERAL SPECIFICATIONS

Nominal Diameter 460 mm (18 in)
Rated Impedance 8 Ohm
Continuous Pink Noise  1000 W
Continuous Power  700 W
Program Power  1400 W
Peak Power  7000 W
Sensitivity  98 dB
Frequency Range  28 - 2500 Hz
Power Compression @-10dB  (70 W) 0,8 dB
Power Compression @-3dB (350 W) 2,1 dB
Power Compression @Full Power (700 W) 3,0 dB
Max Recomm. Frequency 500 Hz
Recomm. Enclosure Volume 130 ÷ 350 lt. (4,59 ÷ 12,36 cuft)
Minimum Impedance 6,4 Ohm at 25°C
Max Peak To Peak Excursion 50 mm (1,97 in)
Voice Coil Diameter 100 mm (4 in)
Voice Coil Winding Material copper
Polarity positive voltage on red terminal gives forward cone motion

THIELE SMALL PARAMETERS

Fs 31 Hz
Re 5 Ohm
Sd 0,1225 sq. mt. (189,88 sq. in.)
Qms 7,2
Qes 0,31
Qts 0,29
Vas 297 lt. (10,49 cuft)
Mms 190 gr. (0,42 lb)
BL 24,7 Tm
Linear Mathematical Xmax  ± 9 mm (± 0,35 in)
Le (1kHz) 2,3 mH
Ref. Efficiency 1W@1m (half space) 96,5 dB

MOUNTING INFORMATIONS

Overall diameter 462 mm (18,18 in)
N. of mounting holes 8
Mounting holes diameter 8,5 mm (0,33 in)
Bolt circle diameter 438-440 mm (17,24-17,32 in)
Front mount baffle cutout ø 416 mm (16,38 in)
Rear mount baffle cutout ø 422 mm (16,61 in)
Total depth 213,9 mm (8,42 in)
Flange and gasket thickness 26 mm (1,02 in)
Net weight 13,3 kg (29,36 lb)
Shipping weight 14,9 kg (32,9 lb)
CardBoard Packaging dimensions 482 x 482 x 257 mm (18,98 x 18,98 x 10,12 in)

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 26 August 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Sorry Holger - jeg har nok sovet i timen - du har 18LW1400 - den er bare lidt bedre end alle andre jeg har hørt og ejet gennem årene...

Vi - Thomas, Ole, Kim, mig og resten af drengene skal inden for den nærmeste fremtid teste denne: 21LW1400 - dog ved mere moderate niveauer i Ole's bio

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Robert: Du skal da selvfølgelig ikke undskylde. Grunden til at jeg lige smed enheden på, var kun for en god ordens skyld og SLET ikke for at korrekse dig.

21LW1400 er nok for totalt fed - det ville have set BRAGENDE godt ud at have fire af disse, hæ hæ. Kom endelig med en melding om jeres indtryk

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 August 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Mvh.
Niels

Fantastisk, jeg beundrer virkelig dine evner.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 27 August 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Nilau skrev:

Mvh.
Niels

Fantastisk, jeg beundrer virkelig dine evner.

Erfaring hjælper

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 27 August 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

- Det gør hørebriller vist også, siges det...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

<< Forrige Side af 115 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum