Forfatter |
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er nok bare optimeret til personer med tinitus
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
Den er nok bare optimeret til
personer med tinitus  |
|
|
Måske det bliver Holgers næste højtaller  .
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Har lidt en fornemmelse af at folk bliver "blændet" af dynamik og lydtryk........ Men der er meget andet i verden end det.
|
|
|
Ja, selvfølgelig er det sådan det hænger sammen. Hvem vil ikke blive "imponeret" over en ordentlig omgang voldsomhed? Jeg ville sandsynligvis selv finde det særdeles underholdende. Jeg har selv været der engang med adskillige 15" basser og diverse horn. Det kunne virkelig få én til at gå omkuld! Men i længden...nej! Og "hifi" var det ved Gud ikke... (Det véd jeg nu). Jeg fastholder i øvrigt, at jeg véd hvordan Holgers højttalere lyder uden at ha' hørt dem! ;-) Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau: Du er søreme den klogeste, jeg har stiftet bekendtskab med .
Knus herfra __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau: Kan du så kun høre i mono, hvis du holder hånden for det ene øje?
Mvh.
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
heltny skrev:
Har lidt en fornemmelse af at folk bliver "blændet" af dynamik og lydtryk........ Men der er meget andet i verden end det.
|
|
|
Ja, selvfølgelig er det sådan det hænger sammen. Hvem vil ikke blive "imponeret" over en ordentlig omgang voldsomhed? Jeg ville sandsynligvis selv finde det særdeles underholdende. Jeg har selv været der engang med adskillige 15" basser og diverse horn. Det kunne virkelig få én til at gå omkuld! Men i længden...nej! Og "hifi" var det ved Gud ikke... (Det véd jeg nu). Jeg fastholder i øvrigt, at jeg véd hvordan Holgers højttalere lyder uden at ha' hørt dem! ;-)
Mvh. Niels
|
|
|
Samme her NILAU............ Har selv haft flere 18" / 15" osv........... Nogle af dem strokere fra C/W, JBL og Zomax.......... Jeg er sikkert ikke helt så dygtig/heldig, men hifi har jeg aldrig formået at trække ud af det................. Men jo imponatoreffekt så det vasker sig og egentlig rimelig lyd.......... Men hifi - No way
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Vega, JBL og Zomax er ikke helt i samme klasse som Holgers EighteenSound - LANGT FRA basta  Prøv en dag at lave en A-B test - det plejer at overbevise de fleste, hvis de da ikke ligefrem er fra JBL-koncernen - de kan sikkert ikke høre... eller også vil de ikke
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
Cerwin Vega, JBL og Zomax er ikke helt i samme klasse som Holgers EighteenSound - LANGT FRA basta 
Prøv en dag at lave en A-B test - det plejer at overbevise de fleste, hvis de da ikke ligefrem er fra JBL-koncernen - de kan sikkert ikke høre... eller også vil de ikke 
|
|
|
Nej sikkert ikke, men det jeg snakker om her er BAS............ Ikke mellemtoner/diskanter osv.
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved er det en 18" EighteenSound nærmere betegnet 18W1300, som Holger anvender. Betragter du det som en mellemtone eller diskant?
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
Så vidt jeg ved er det en 18" EighteenSound nærmere betegnet 18W1300, som Holger anvender. Betragter du det som en mellemtone eller diskant? 
|
|
|
Prøv at læs endnu engang - og ikk så hidsig. Mht JBL, Stroker og JBL snakker jeg BAS - Ikke mellemtoner/diskant..... I det JEG har prøvet.
|
Til top |
|
|
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen dog,er det så stødende for jer hifi folk at få lidt anderledes for hornhinden ???og det da lidt bisar kommentar:troede det var til hifi herinde....
det vel til lyd,som er et meget vidt begreb
og ordlyden hendvender sig vel til de øre der lytter,og den oplevelse der fås ender vel med en status på,hvor god lyd det er i din begrebsverden.
skal vi ikk prøve at være lidt nuancerret
mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Nilau: Du er søreme den klogeste, jeg har stiftet bekendtskab med .
Knus herfra |
|
|
Tak for din hilsen, Holger!  Jeg er skam også ked af at være så "negativ" mht. dine store højttalere. Som sagt, er jeg ret sikker på hvordan de lyder. (Jeg er med på, at det lyder arrogant!). Og det er ikke noget for mig. Hvis jeg en dag faktisk hørte dine højttalere, ville jeg sikkert også blive slået af den store "dramatik" de kan præstere. Hvis jeg boede i et hus på (f.eks) 479 kvm. kunne jeg skam godt finde på at indrette et rum til den slags lyd. Det kunne være sjovt! Men jeg ville helt sikkert også have et lytterum med "rigtige" højttalere... Måske skulle jeg ta' en snak med "janils" og "Audiohagel". Jeg ser dem en gang imellem! Jeg er dog glad for, at du er tilfreds med dine højttalere. Det er trods alt dét der tæller allermest. De bedste hilsner fra Niels L.
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Art.Nr.: 18 Sound 18LW1400 Artikeldatenblatt drucken 
Lieferzeit: |
Kurzfristig lieferbar | |
|
Eighteen Sound 18LW1400 Bass Speaker
Key features
- 98 dB SPL 1W / 1m average sensitivity
- 100 mm (4 in) Interleaved Sandwich Voice coil (ISV)
- 1000W continuous pink noise power handling
- Weather protected cone and plates for outdoor usage
- Double Silicon Spider (DSS) for improved excursion controland linearity
- Double Demodulating Rings (DDR) for lower distortion andimproved heat dissipation
- Improved heat dissipation via unique basket design andeight backplate vents
Description
The 18LW1400 is an extended low frequency loudspeaker which sets a new industry standard in 18" (460 mm) high performance transducers. It has been designed for use as a low bass or sub-woofer component, in either a reflex, bandpass or horn loaded configuration, in high power auditorium or arena loudspeaker systems. The design has evolved from an extensive research and development program carried out at our own R&D and Engineering facilities near Reggio Emilia. Hence, this transducer provides clean, undistorted low frequency reproduction at very high sound pressure levels and is able to withstand high power levels without damage. Its design features include a large displacement suspension system which, in conjunction with a carbon fiber reinforced, straight ribbed cone and the Eighteen Sound Double Silicon Spider (DSS), assure an ultra-linear piston action and provide full control across the entire working range. A new state-of-the-art voice coil based on Eighteen Sound’s Interleaved Sandwich Voice coil (ISV) increases this control, providing high levels of thermal stability and durability. This ISV technology is based on a high strength fiberglas former with half the coil wound on the outside and half on the inside and bonded together using unique high temperature resin adhesives. Hence, a balanced linear motor unit, exerting an exceptionally high force factor is achieved. The low distortion and unmatched sound quality of the 18LW1400 has been significantly improved by the Double Demodulating Rings (DDR) embedded in the pole piece of the magnetic structure. These have been designed to dramatically reduce the intermodulation and harmonic distortion while improving the transient response. Excellent heat dissipation has been achieved from the special basket design which incorporates air channels between the basket and the magnetic top plate. In addition, 8 air vents incorporated into the back plate are aligned with the voice coil to force air into the lower part of the gap. Maximum flux density in the gap is assured by the special top and back plate design, resulting in a high BL factor. Due to the increasing use of high power audio systems at outdoor events or in marine environments, the ability of the 18LW1400 to perform properly under inclement weather conditions is a great advantage. This has been achieved using an exclusive cone treatment that improves pulp strength and gives water repellent properties to both sides of the cone. In addition, the special treatment applied to top and back plates of the magnetic structure is far more resistant to the corrosive effects of salts and oxidization than any other treatment in use.
GENERAL SPECIFICATIONS
|
Nominal Diameter |
460 mm (18 in) |
Rated Impedance |
8 Ohm |
Continuous Pink Noise |
1000 W |
Continuous Power |
700 W |
Program Power |
1400 W |
Peak Power |
7000 W |
Sensitivity |
98 dB |
Frequency Range |
28 - 2500 Hz |
Power Compression @-10dB |
(70 W) 0,8 dB |
Power Compression @-3dB |
(350 W) 2,1 dB |
Power Compression @Full Power |
(700 W) 3,0 dB |
Max Recomm. Frequency |
500 Hz |
Recomm. Enclosure Volume |
130 ÷ 350 lt. (4,59 ÷ 12,36 cuft) |
Minimum Impedance |
6,4 Ohm at 25°C |
Max Peak To Peak Excursion |
50 mm (1,97 in) |
Voice Coil Diameter |
100 mm (4 in) |
Voice Coil Winding Material |
copper |
Polarity |
positive voltage on red terminal gives forward cone motion |
THIELE SMALL PARAMETERS
|
Fs |
31 Hz |
Re |
5 Ohm |
Sd |
0,1225 sq. mt. (189,88 sq. in.) |
Qms |
7,2 |
Qes |
0,31 |
Qts |
0,29 |
Vas |
297 lt. (10,49 cuft) |
Mms |
190 gr. (0,42 lb) |
BL |
24,7 Tm |
Linear Mathematical Xmax |
± 9 mm (± 0,35 in) |
Le (1kHz) |
2,3 mH |
Ref. Efficiency 1W@1m (half space) |
96,5 dB |
MOUNTING INFORMATIONS
|
Overall diameter |
462 mm (18,18 in) |
N. of mounting holes |
8 |
Mounting holes diameter |
8,5 mm (0,33 in) |
Bolt circle diameter |
438-440 mm (17,24-17,32 in) |
Front mount baffle cutout ø |
416 mm (16,38 in) |
Rear mount baffle cutout ø |
422 mm (16,61 in) |
Total depth |
213,9 mm (8,42 in) |
Flange and gasket thickness |
26 mm (1,02 in) |
Net weight |
13,3 kg (29,36 lb) |
Shipping weight |
14,9 kg (32,9 lb) |
CardBoard Packaging dimensions |
482 x 482 x 257 mm (18,98 x 18,98 x 10,12 in) |
| __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry Holger - jeg har nok sovet i timen - du har 18LW1400 - den er bare lidt bedre end alle andre jeg har hørt og ejet gennem årene...  Vi - Thomas, Ole, Kim, mig og resten af drengene skal inden for den nærmeste fremtid teste denne: 21LW1400  - dog ved mere moderate niveauer i Ole's bio
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert: Du skal da selvfølgelig ikke undskylde. Grunden til at jeg lige smed enheden på, var kun for en god ordens skyld og SLET ikke for at korrekse dig.
21LW1400 er nok for totalt fed - det ville have set BRAGENDE godt ud at have fire af disse, hæ hæ . Kom endelig med en melding om jeres indtryk __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Jeg fastholder i øvrigt, at jeg véd hvordan Holgers højttalere lyder uden at ha' hørt dem! ;-)
Mvh. Niels
|
|
|
Fantastisk, jeg beundrer virkelig dine evner. 
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 27 August 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Nilau skrev:
Jeg fastholder i øvrigt, at jeg véd hvordan Holgers højttalere lyder uden at ha' hørt dem! ;-)
Mvh. Niels
|
|
|
Fantastisk, jeg beundrer virkelig dine evner.  |
|
|
Erfaring hjælper
|
Til top |
|
|
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 27 August 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Det gør hørebriller vist også, siges det...
Mvh.
|
Til top |
|
|