Forfatter |
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Der er også den simple grund til at jeg ikke tager imod invitationen til en "lytter". for finder jeg det jeg tror så er det pludselig mig der er heeeeelt forkert på den og skulle ta at lære at lytte osv.
"Nogle" af dem der har lyttet til Holgers HT - de ører kender jeg særdeles godt og ved hvad de hører, eller nærmere, ved hvad der forblænder osv - og det må jeg ærligt erkende at jeg intet giver for.
Så alt i alt er det lidt en blindgyde, men jeg er faktisk helt på Nilau´s side mht disse HT.
|
|
|
Kom med dit/jeres ( Nilau/heltny ) kontonummer, så sætter jeg gerne 100.- ind til benzintilskud, så du/i kan besøge ( naturligvis med Holger4's accept forståes ) Holger4 til en lytter. Så bliver geden en gang for alle barberet. Måske der også er andre der vil donere, så vi kan komme videre i teksten. Og ja ...selvfølgelig mener jeg det !!!
Synes både heltny og Nilau at Holger4's højttalere lyder skod, så er der ingen hardfeelings herfra, de 100.- er godt givet ud for at få det afklaret. 
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Tja - det skal ikke være for det.
Jeg sponserer gerne nogle Pågen Kanelsnegle
Men var der noget med at det ikke var noget de orkede at stille op til 
Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 August 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Mvh. Offcourse
|
|
|
Benzinpenge, Pågens og ....
Så mangler vi bare nogle til at donere Kleenex, som de kan bruge til at tørre øjne med, når de bryder sammen pga. god lyd. 
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Heltny: Du må da godt nok have et KEDELIGT liv .
Tør man i AL fordragelighed spørge, hvad du selv kører med af højttalere ?
I øvrigt er der SLET ikke fare for, at du ødelægger tråd på nogen måde - jeg ved nemlig, at vi faktisk er nogle stykker, der synes, at du er et yderst morsomt indslag .
Knus herfra .
|
|
|
Morsomt ? Kan du ikke uddybe ? VI er nogle stykker / Skal jeg gætte på hvem    Jeg troede jeg var en del af et Thansenhylekor, fordi jeg har min egen mening og idé Er mit liv nu pludseligt kedeligt, fordi jeg ikke falder i svime over dine HT ? Jeg ved ikke om du TØR spørge - i AL fordragelighed - Men jeg spiller, som de sidste mange mange år, på DIY HT. Højttalere med AKTIV deling, med PASSIVE komponenter til TILPASNING så enhederne opfører sig som tiltænkt og til rummet.
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
  Tja - det skal ikke være for det.
Men var der noget med at det ikke var noget de orkede at stille op til 
Mvh. Offcourse |
|
|
Orkede ? Jeg gentager lige en del af mit tidligere indlæg, det var måske for svært at forstå første gang  = Jeg kunne godt skrive et par linier mere, men så bliver jeg bare
beskyldt for at håne, nedlade osv ---- Og sikkert også kaldt div --- og
jeg er IKKE ude på at ødelægge hverken tråd eller andet.Der er
også den simple grund til at jeg ikke tager imod invitationen til en
"lytter". for finder jeg det jeg tror så er det pludselig mig der er
heeeeelt forkert på den og skulle ta at lære at lytte osv."Nogle"
af dem der har lyttet til Holgers HT - de ører kender jeg særdeles godt
og ved hvad de hører, eller nærmere, ved hvad der forblænder osv - og
det må jeg ærligt erkende at jeg intet giver for.
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Holger4 skrev:
I øvrigt er der SLET ikke fare for, at du ødelægger tråd på nogen måde - jeg ved nemlig, at vi faktisk er nogle stykker, der synes, at du er et yderst morsomt indslag .
Knus herfra .
|
|
|
Morsomt ? Kan du ikke uddybe ? VI er nogle stykker / Skal jeg gætte på hvem   
Jeg troede jeg var en del af et Thansenhylekor, fordi jeg har min egen mening og idé
Er mit liv nu pludseligt kedeligt, fordi jeg ikke falder i svime over dine HT ?
Jeg ved ikke om du TØR spørge - i AL fordragelighed - Men jeg spiller, som de sidste mange mange år, på DIY HT. Højttalere med AKTIV deling, med PASSIVE komponenter til TILPASNING så enhederne opfører sig som tiltænkt og til rummet.
|
|
|
Lad os se hvad du har brygget sammen - hvis det altså tåler dagens lys - så skal jeg helt præcis beskrive hvordan de spiller   Nååårh nej - det vil jeg ikke forfalde til - men jeg er alligevel nysgerrig - så lad os se dine vidundere 
|
Til top |
|
|
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Hvad er det for nogle enheder og hvilke stumper er der i delefiltret?
Det ligner mere eller mindre alt godt fra havet...
sorry kære ven,men er nødt til at spørge dig:hvordan kan du tolke det ligner alt godt fra havet,når du samtidig tilkendegiver du ikk ved hvilke enheder/system det er ??? RENE-H Mvh.
|
|
|
__________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
heltny skrev:
Holger4 skrev:
Knus herfra .
|
|
|
Morsomt ? Kan du ikke uddybe ? VI er nogle stykker / Skal jeg gætte på hvem   
Jeg troede jeg var en del af et Thansenhylekor, fordi jeg har min egen mening og idé
Er mit liv nu pludseligt kedeligt, fordi jeg ikke falder i svime over dine HT ?
Jeg ved ikke om du TØR spørge - i AL fordragelighed - Men jeg spiller, som de sidste mange mange år, på DIY HT. Højttalere med AKTIV deling, med PASSIVE komponenter til TILPASNING så enhederne opfører sig som tiltænkt og til rummet.
|
|
|
Lad os se hvad du har brygget sammen - hvis det altså tåler dagens lys - så skal jeg helt præcis beskrive hvordan de spiller  
Nååårh nej - det vil jeg ikke forfalde til - men jeg er alligevel nysgerrig - så lad os se dine vidundere  
|
|
|
Ja det er jo præcis sådanne indlæg der virkelig giver én lyst til at fremvise sit grej.  Men der skal nok komme en tråd om det hele, med opbygning, information om stort set det hele - Delefrekvenser og HVORFOR, kabinetform og HVORFOR, dæmpning og placering af samme og HVORFOR - Så kan jeg så selv vælge hvem der skal svares i tråden. Men tråden skal nok komme, for jeg kan godt tåle kritik af det jeg laver  Men kan da fortælle kort, at det er et system med 2 x 6,5" + 50 cm bånd + 12" subbas, med 12" slave
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Offcourse_dk26 skrev:
Mvh. Offcourse
|
|
|
Benzinpenge, Pågens og ....
Så mangler vi bare nogle til at donere Kleenex, som de kan bruge til at tørre øjne med, når de bryder sammen pga. god lyd.  |
|
|
Du har haft æren af at høre Holgers HT - ikke ?
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny - Mit indlæg var ikke ment for at jorde dig men mere din indstilling til absolut ikke at ville indrømme at du har begået den klassiske fejltagelse at bedømme noget uden at vide om det rent faktisk er godt eller dårligt  - dog er du i din gode ret at betvivle om det i første omgang, men du skulle efter alle de positive tilkendegivelser om god lyd - måske vende om og analyse hvorfor det lyder godt - eventuelt ved selv at lægge vejen forbi - hvis Hoger4 altså byder op til dans
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
heltny - Mit indlæg var ikke ment for at jorde dig men mere din indstilling til absolut ikke at ville indrømme at du har begået den klassiske fejltagelse at bedømme noget uden at vide om det rent faktisk er godt eller dårligt - dog er du i din gode ret at betvivle om det i første omgang, men du skulle efter alle de positive tilkendegivelser om god lyd - måske vende om og analyse hvorfor det lyder godt - eventuelt ved selv at lægge vejen forbi - hvis Hoger4 altså byder op til dans
|
|
|
No way........... ingen besøg fra mig - der har vist været besøg nok af andre. Jeg har ALDRIG - ALDRIG nogen sinde oplevet hifi/high-end lyd, fra enheder placeret som i disse HT. Jeg har ALDRIG nogensinde hørt hifi/high-end bas fra så store enheder - og slet ikke uden korrektion Jeg har selv prøvet ufatteligt mange gange med mange enheder (for at få høj følsomhed + belastbarhed) og der har ALTID været mindre problemer med fasen. Jeg har ligeså mange gange prøvet med 15"/18" i lukket, basreflex, åbenbaffle men ALDRIG fundet store enheder gode nok til hifibas................. Få 15" og endnu færre 18" findes i hifiudførsel som spiller fint hifi. Nu tvivles der allerede STÆRKT på om jeg i det hele taget nogensinde har hørt musik, eller haft en loddekolbe i hånden, men jeg fandt da lige et billed af et ældre DIY-projekt (+SINDSYGT meget rod) - som blev kastet på bålet netop pga faseproblemer - men jo jo, lyden var STOR, FLOT og dynamisk 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny:
Jeg øger benzinpengedonationen eller anden form for befordringsgodtgørelse til 150.- + kleenex. Pågens giver jeg ikke, det har Offcourse lovet at donere. 
( måske de dummeste penge jeg nogensinde har smidt ud, men et ord er et ord ).
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
heltny:
Jeg øger benzinpengedonationen eller anden form for befordringsgodtgørelse til 150.- + kleenex. Pågens giver jeg ikke, det har Offcourse lovet at donere. 
( måske de dummeste penge jeg nogensinde har smidt ud, men et ord er et ord ). |
|
|
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny - det ligner et forsøg på en line array - hvad gik galt? Er det 5 tweeter + 4 mellemtoner + 2 bas? Åben baffel? Line array er en god måde at styre spredningen - hvad var hensigten med de to små basser? Jeg spørger fordi jeg er nysgerrig
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stik mig de 100 kroner til transporten For jeg VIL høre Holgers højttalere før det er for sent. Og modsat en del andre her inde - vil jeg fremmøde med oprejst pande og uden fordomme.
Er sikker på, der er en oplevelse man aldrig glemmer, - i Holger's setup.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
|
|
|
Nej det har jeg ikke, men jeg er ikke forudindtaget overfor noget som jeg ikke har hørt ( det må man ikke ).
Netop derfor synes jeg at det er synd at du afgør hvad Holger4's højttalere kan/ikke kan ud fra hvad du har set på et billede og har af teknisk viden. Forstå ikke dette svar til dig som fjendtligt ( tværtimod ), jeg ville bare sådan ønske at du ikke var så forudindtaget.
Mht. omtalte donation, så gør jeg det udelukkende for at du måske får øjnene op for noget som du troede ikke var muligt. Tag derfor imod mit tilbud kære heltny. 
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
heltny - det ligner et forsøg på en line array - hvad gik galt? Er det 5 tweeter + 4 mellemtoner + 2 bas? Åben baffel?
Line array er en god måde at styre spredningen - hvad var hensigten med de to små basser?
Jeg spørger fordi jeg er nysgerrig 
|
|
|
2 stk 6,5" som support under 50 HZ til de 4 stk 5" Men skal vi ikke holde det til Holgers HT ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Stik mig de 100 kroner til transporten For jeg VIL høre Holgers højttalere før det er for sent. Og modsat en del andre her inde - vil jeg fremmøde med oprejst pande og uden fordomme.
Er sikker på, der er en oplevelse man aldrig glemmer, - i Holger's setup.
|
|
|
HAHAH ....den går ikke mik112, tænk sig om jeg skulle til at donere penge til alle som vil høre de højttalere. ( en ny Simon Spies ). Nej, mit tilbud gælder Nilau og heltny ( ikke andre ). Pengene bliver indsat på deres konto, når de har besøgt Holger4, eller inden da, hvis de lover at gennemføre besøget. ( Holger4 skal først give sin accept mht. besøg af dem ).
|
Til top |
|
|
audiohagel Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics Selv om du øger benzinpengedonationen til 1000kr,så tager han ikke i mod dem!!!!!
En ting jeg har lært igennem tiden med HI FI,er at LYTTE på tingene først,
og så kan man blive RIGTIG KLOG bag efter,ikke omvendt.
mvh
audiohagel
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny - send en PM når din egen tråd er oppe og køre - jeg vil gerne se dine DIY og måske lære noget nyt - hvilket jeg gør hver dag
|
Til top |
|
|