Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Verdens bedste højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 115
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 29 August 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

heltny skrev:

Du har haft æren af at høre Holgers HT - ikke ?

Nej det har jeg ikke, men jeg er ikke forudindtaget overfor noget som jeg ikke har hørt ( det må man ikke ).

Netop derfor synes jeg at det er synd at du afgør hvad Holger4's højttalere kan/ikke kan ud fra hvad du har set på et billede og har af teknisk viden. Forstå ikke dette svar til dig som fjendtligt ( tværtimod ), jeg ville bare sådan ønske at du ikke var så forudindtaget.

Mht. omtalte donation, så gør jeg det udelukkende for at du måske får øjnene op for noget som du troede ikke var muligt. Tag derfor imod mit tilbud kære heltny.

""Så mangler vi bare nogle til at donere Kleenex, som de kan bruge til at tørre øjne med, når de bryder sammen pga. god lyd.""

Så er man forudindtaget - den andenvej

Hvorfor anbefale at lytte til noget du ikke selv ved hvordan lyder

Hvorfor skulle det hjælpe med penge til transport ? Jeg er ikke interesseret i at høre disse HT, for derefter at komme med min mening om dem - uanset hvad den måtte være.

Ja jo, hvis man nu blev overvældet og virkelig synes de var gode, ja så har man fået sig en ny flok venner.

Mener jeg derimod ikke at de er så gode (som flertallet herinde), så har man pludselig en flok fjender.

Men er jeg HELT galt på den, når jeg tænker::

Holgers HT er lavet af flere gange - det er en blanding af hifi og PA-enheder - der er ingen kompensering - Kablerne er der overhovedet ikke snakket om, hverken HT kabler eller signalkabler - der er en alm analog EQ i signalvejen - enhederne sidder som de fleste ht-konstruktører fraråder, - der er ikke lavet en eneste måling under opbygningen - basreflexafstemningen er heller ikke målt........................... Og ALLE andre bruger flere ÅR, MED al slags avanceret måleudstyr, på at udvikle en HT.

Jeg læner mig ikke op af hvad andre siger der er rigtigt og forkert, men op ad egne erfaringer med mange mange mange DIY-projektor, som ikke ville som jeg ville - trods måleudstyr osv osv........... Måske er jeg for kritisk ???

Men det ser ud til at det eneste jeg bliver bedt om, er at høre dem................... Så jeg gider ikke rigtig bruge mere tid på denne tråd............ Holger + div, får sikkert også meget ondt i maven af at grine, over mine morsomme indlæg.
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 29 August 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
heltny - send en PM når din egen tråd er oppe og køre - jeg vil gerne se dine DIY og måske lære noget nyt - hvilket jeg gør hver dag

Lære noget ? AF MIG ? nej nej, der skal du hen til Holger eller kramme

(ku ikk la vær)

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 August 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

audiohagel skrev:

KrammeAcoustics
Selv om du øger benzinpengedonationen til 1000kr,så tager han ikke i mod dem!!!!!

En ting jeg har lært igennem tiden med HI FI,er at LYTTE på tingene først,Smile

og så kan man blive RIGTIG KLOG bag efter,ikke omvendt.

mvh

audiohagel

Nemlig Søren, lyt først ....døm til sidst. 

Måske heltny hopper på tilbudet, hvis det er 1000.- hvis der er et sæt høreværn med oveni hatten.

( tilbudet 1000.- skal anses som en joke, men de 150.- står selvsagt stadig ved magt ).

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 29 August 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

audiohagel skrev:

KrammeAcoustics
Selv om du øger benzinpengedonationen til 1000kr,så tager han ikke i mod dem!!!!!

En ting jeg har lært igennem tiden med HI FI,er at LYTTE på tingene først,Smile

og så kan man blive RIGTIG KLOG bag efter,ikke omvendt.

mvh

audiohagel

Rigtig - i begge tilfælde.

HOLGER - Held og lykke med dine HT Ja anlægget i det hele taget

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 August 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Offcourse

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Jeg ved faktisk ikke hvordan højttalerne lyder, det er egentlig også situationen ligegyldigt ....det her handler om din forudindtagethed overfor Holger4's højttalere. Jeg har ikke anmeldt lyden ...det er der derimod andre kyndige der har.

Holger4 har tilbudt mig at komme til en lyttesession og du kan være helt sikker på at jeg gør det når jeg engang får lejlighed til det.

heltny skrev:

Hvorfor skulle det hjælpe med penge til transport ? Jeg er ikke interesseret i at høre disse HT, for derefter at komme med min mening om dem - uanset hvad den måtte være.

Det var/er et tilbud.

Jeg kan kun svare dig: man kan lede en hest til truget, men man kan ikke tvinge den til at drikke.

heltny skrev:

Ja jo, hvis man nu blev overvældet og virkelig synes de var gode, ja så har man fået sig en ny flok venner.

Nemlig, ville det ikke være dejligt (?).

heltny skrev:

Mener jeg derimod ikke at de er så gode (som flertallet herinde), så har man pludselig en flok fjender.

Fjender ? det er ikke en krig det her, det er et diskussionsforum.

heltny skrev:

Holgers HT er lavet af flere gange - det er en blanding af hifi og PA-enheder - der er ingen kompensering - Kablerne er der overhovedet ikke snakket om, hverken HT kabler eller signalkabler - der er en alm analog EQ i signalvejen - enhederne sidder som de fleste ht-konstruktører fraråder, - der er ikke lavet en eneste måling under opbygningen - basreflexafstemningen er heller ikke målt........................... Og ALLE andre bruger flere ÅR, MED al slags avanceret måleudstyr, på at udvikle en HT.

Ja du er galt på den, du dømmer udfra teorier og hvad andre gør, ikke udfra hvad du har mulighed for at høre og først dømme derfra. 

heltny skrev:

Jeg læner mig ikke op af hvad andre siger der er rigtigt og forkert, men op ad egne erfaringer med mange mange mange DIY-projektor, som ikke ville som jeg ville - trods måleudstyr osv osv........... Måske er jeg for kritisk ???

Du læner dig ikke op ad hvad andre siger  ....sorry, det gør du , læs din egen tekst ovenfor hvor du fortæller om hvad andre gør.

heltny skrev:

Men det ser ud til at det eneste jeg bliver bedt om, er at høre dem................... Så jeg gider ikke rigtig bruge mere tid på denne tråd............ Holger + div, får sikkert også meget ondt i maven af at grine, over mine morsomme indlæg.

Synd at du ikke gider bruge mere tid, nu hvor du netop har brugt meget tid på dette lange indlæg.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 30 August 2008 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

heltny skrev:

Jeg ved faktisk ikke hvordan højttalerne lyder, det er egentlig også situationen ligegyldigt ....det her handler om din forudindtagethed overfor Holger4's højttalere. Jeg har ikke anmeldt lyden ...det er der derimod andre kyndige der har.

Dvs at DU læner dig op ad andre ?

Citér:

Holger4 har tilbudt mig at komme til en lyttesession og du kan være helt sikker på at jeg gør det når jeg engang får lejlighed til det.

Jamen tillykke tillykke

Citér:

heltny skrev:

Det var/er et tilbud.

Jeg kan kun svare dig: man kan lede en hest til truget, men man kan ikke tvinge den til at drikke.

Selvfølgelig ikke

Citér:

heltny skrev:

Nemlig, ville det ikke være dejligt (?).

Tjoe

Citér:

heltny skrev:

Fjender ? det er ikke en krig det her, det er et diskussionsforum.

Ja ja, men se du dig omkring i div tråde

Citér:

heltny skrev:

Ja du er galt på den, du dømmer udfra teorier og hvad andre gør, ikke udfra hvad du har mulighed for at høre og først dømme derfra.

Ja teorier - Gennemprøvede, nye og gamle teorier - Det gør de fleste vel ?

Og nej, jeg er ikke gal på den, for jeg stoler ikke på de teorier jeg selv nævner, før jeg selv har afprøvet dem - så derfor læner jeg mig kun op ad mig selv og mine egne erfaringer

Citér:

heltny skrev:

Du læner dig ikke op ad hvad andre siger  ....sorry, det gør du , læs din egen tekst ovenfor hvor du fortæller om hvad andre gør.

Nu er det så din tur til at læse længere oppe

Citér:

heltny skrev:

Synd at du ikke gider bruge mere tid, nu hvor du netop har brugt meget tid på dette lange indlæg.

Jeg var jo ligsom nød til at svare............. Det har jeg gjort nu - igen............. Og så vil jeg lade Holgers HT være Holgers HT - og koncentrere mig om mit eget

[QUOTE]

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

heltny:

Nu hvor du har rettet din tekst, har jeg hermed slettet teksten som stod her omhandlende at citere.

Tak

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 30 August 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

heltny:

Gider du lige rette op i det du citerer ? hvis man kigger teksten igennem, er det et rod, da du har skrevet med rødt i forlængelse med den tekst jeg har skrevet, hvilket ikke er let at finde hoved og hale i ( det ser for andre ud til at det er noget jeg har skrevet ). Mig bekendt er det ikke en korrekt måde at citere andre på. ( når du har rettet, svarer jeg tilbage ).  ....på forhånd tak.

Lad du være med at bruge mere tid på mine indlæg - Nu er det rettet så farveblinde folk også kan se hvem der skriver.
(Så er der også mindre at brokke sig over )

Så du behøver såment ikke vende tilbage for at svare mig, jeg nøjes med at kigge fra sidelinien nu

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Så du behøver såment ikke vende tilbage for at svare mig, jeg nøjes med at kigge fra sidelinien nu

Lader jeg så være med.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Nå - men Holger - Hvad så!

Har du fået lyttet til lidt musik for nylig også?

Jeg kunne godt tænke mig at demoe dit setup som det det også er - fronthøjtalerne i et også ganske udemærket surround-setup.
Tænkte igen at jeg ville være lidt "produkt-orienteret" og ikke så meget på papiret.
Mon det lyder godt i surround også? Kunne være spændende også at afdække deres samspils-egenskaber med center og rears.. og høre subben sluppet løs på noget LFE-spor

Jeg prøver at finde nogle gode demo-scener til dig - så du kan få det indstillet til evt. besøg.. så tager jeg engang nogle Pågens og et dB-meter med igen!
Måske et Kombi-arrangement engang?

Så laver vi en tour-de-sound og bytter oplevelser.

Mvh. Offourse

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 August 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Offcourse: Jeg får lyttet til rigtigt meget musik for tiden - hverken mere eller mindre efter denne tråds opståen. Som DU jo også i særdeleshed ved, så lytter jeg meget lidt til techno, pånær når der lige skal støvsuges eller ordnes vasketøj  - man kan nemlig sagtens lytte til mere "seriøs" musik, til trods for, at man kører med fire 18'ere i front.

Jeg synes helt klart, at det ville være VILDT fedt og HYGGELIGT, hvis du havde lyst til at komme forbi til lidt mad en dag medbringende diverse testmateriale til indstilling af mit surround-system. Jeg synes jo, at det et FEDT at se film med bomber, der falder med autentiske lyd- føletryk. However, så er mit system til surround jo kun en slags bonus udvundet af mit system til ren audio, og derfor VED jeg, at der er MASSER, som kan rettes ind og til.

Tak for tilbuddet om, at du vil finde nogle demo-scener til mig.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Har også en jungle-snurre-rundt tur med en Hewie-helikopter der blafrer rundt - og bliver skudt ned! Og lidt snurredundt-musik.
Kan du egentligt afspille SACD?

Men forstår godt at du primært har det som stereo-setup - det er jo "Ikke så ringe endda" for nu ikke helt at fornægte de jydske rødder!

Mvh. Offcourse

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Hæ hæ, fryd med fede effekt-skiver. Nej, jeg kan ikke afspille SACD, men sax-skiver spiller jeg med stor fornøjelse.

I know da, at du udmærket er klar over, at jeg ikke er surround-entusiast på samme måde som du er - men jeg tager gerne med kys-hånd i mod dit tilbud om, at vi sammen prøver at få surronded til at hænge lidt bedre sammen, end det måske gør. Det kan da også godt være, at det hænger ganske pænt sammen - det ved jeg ikke, jeg synes nu bare, at det lyder okay.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

QUOTE Heltny:

Du har ganske ret! Der er ikke blevet talt om kabler, der er ikke foretaget kompensering (rent målemæssigt), der er kun analoge ting og sager i signalvejen, enheder sidder yderst mærkeligt i forhold til, hvad der står i alle lærebøger, og igen, der er kun lavet målinger med mine/vores ører gennem hele processen. Dog vil jeg mene, at basrefleksafstemningen er ret "heldigt" udmålt fra EighteenSounds side, som jeg selvfølgelig har rettet mig efter i konstruktion af kabinetter. Du har også ganske ret i, at det er et sammensurium af PA og gode hi-fi-enheder der er anvendt, men det var den ENESTE måde, at jeg kunne opnå det ønskede resultat - nemlig at de både skulle kunne spille HØJT og HÆDERLIGT.

Når alt det så er sagt, kunne det så ikke undre dig bare en smule, at mine højttalere har fået så pæne ord med på vejen. Jeg mener jo bare, at hvis jeg kunne opnå ENDNU pænere lyd ved målerier, udskiftning af kabler, som i øvrigt ligger i den meget BILLIGE ende af skalaen (f.eks. signalkabler til max. 1.000,- sættet) osv osv. Det må da give stof til eftertanke, eller????

Jeg er jo hverken STOLT eller føler, at jeg har fået stjernestatus, fordi Janils, AudioHagel, Sund og IKKE mindst Offcourse har givet mine små kasser deres blå stempel - men selvfølgelig er jeg da bare lidt glad for dét. Er det ikke i orden?

Jeg kan bare ikke forstå, og samtidig ikke respektere dig helt for, at du jo på det nærmeste fornærmer disse kapaciteter, hvilket de jo rent faktisk er, med, at de jo faktisk ikke fatter en pind om, hvad vellyd er, eller at du måske mener, at de er totalt døve - det kan jeg jo kun grine ad, men jeg synes bare ikke, at det er HELT sobert af dig - måske tager jeg fejl ???

However, der er flere, som har spurgt, om de måtte komme forbi til en lytter, hvis de tog en pose Pågen med - og det kunne jeg selvfølgelig ikke afslå. Så derfor kommer der sikkert flere indlæg med lytteindtryk i nærmere fremtid.

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 04 September 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:

QUOTE Heltny:

Du har ganske ret! Der er ikke blevet talt om kabler, der er ikke foretaget kompensering (rent målemæssigt), der er kun analoge ting og sager i signalvejen, enheder sidder yderst mærkeligt i forhold til, hvad der står i alle lærebøger, og igen, der er kun lavet målinger med mine/vores ører gennem hele processen. Dog vil jeg mene, at basrefleksafstemningen er ret "heldigt" udmålt fra EighteenSounds side, som jeg selvfølgelig har rettet mig efter i konstruktion af kabinetter. Du har også ganske ret i, at det er et sammensurium af PA og gode hi-fi-enheder der er anvendt, men det var den ENESTE måde, at jeg kunne opnå det ønskede resultat - nemlig at de både skulle kunne spille HØJT og HÆDERLIGT.

Når alt det så er sagt, kunne det så ikke undre dig bare en smule, at mine højttalere har fået så pæne ord med på vejen. Jeg mener jo bare, at hvis jeg kunne opnå ENDNU pænere lyd ved målerier, udskiftning af kabler, som i øvrigt ligger i den meget BILLIGE ende af skalaen (f.eks. signalkabler til max. 1.000,- sættet) osv osv. Det må da give stof til eftertanke, eller????

Jeg er jo hverken STOLT eller føler, at jeg har fået stjernestatus, fordi Janils, AudioHagel, Sund og IKKE mindst Offcourse har givet mine små kasser deres blå stempel - men selvfølgelig er jeg da bare lidt glad for dét. Er det ikke i orden?

Jeg kan bare ikke forstå, og samtidig ikke respektere dig helt for, at du jo på det nærmeste fornærmer disse kapaciteter, hvilket de jo rent faktisk er, med, at de jo faktisk ikke fatter en pind om, hvad vellyd er, eller at du måske mener, at de er totalt døve - det kan jeg jo kun grine ad, men jeg synes bare ikke, at det er HELT sobert af dig - måske tager jeg fejl ???

However, der er flere, som har spurgt, om de måtte komme forbi til en lytter, hvis de tog en pose Pågen med - og det kunne jeg selvfølgelig ikke afslå. Så derfor kommer der sikkert flere indlæg med lytteindtryk i nærmere fremtid.

Nej det undrer mig ikke det fjerneste at du har fået pæne ord med på vejen.......... Det er endda blevet sammenlignet med bilstereo.......... Se DET kan jeg så grine af........... Vi skal jo også ha det sjovt.

Fornærmer kapaciteter ? Nej nej, Janils har jeg skam respekt for og de tests han laver er også dem der bliver læst med største lyst.

AudioHagel & Offcourse kender jeg ikke........ Kender ikke deres referencer, så det er svært at bruge det til ret meget.

Kan du ikke lige COPY/PASTE der hvor jeg skriver; at de jo faktisk ikke fatter en pind om, hvad vellyd er, eller at du måske mener, at de er totalt døve ?

Hvorfor bliver folk så sure over kritik ?

P.S. Kan du ikke i samme åndedrag, COPY/PASTE dit første indlæg her = http://www.hifi-musik.dk/?page=forsiden

Her findes der virkelig capaciteter mht højttalere

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Quote Heltny:

"Nogle" af dem der har lyttet til Holgers HT - de ører kender jeg særdeles godt og ved hvad de hører, eller nærmere, ved hvad der forblænder osv - og det må jeg ærligt erkende at jeg intet giver for.
Osv osv. Jeg synes ikke, at jeg gider at bladre en halv tråd i gennem for at finde flere eksempler, for det var egentlig ikke for at starte en personlig krig med dig, at jeg skrev det.

Og nej, selvfølgelig tåler jeg da kritik, SÅLÆNGE at det er konstruktivt.

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 04 September 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:

Quote Heltny:

"Nogle" af dem der har lyttet til Holgers HT - de ører kender jeg særdeles godt og ved hvad de hører, eller nærmere, ved hvad der forblænder osv - og det må jeg ærligt erkende at jeg intet giver for.
Osv osv. Jeg synes ikke, at jeg gider at bladre en halv tråd i gennem for at finde flere eksempler, for det var egentlig ikke for at starte en personlig krig med dig, at jeg skrev det.

Og nej, selvfølgelig tåler jeg da kritik, SÅLÆNGE at det er konstruktivt.

Jeg KENDER også 2 af ørerne særdeles godt............. Så er det vel ikke forkert at skrive ??

Hvad er det der IKKE er konstruktivt i mine indlæg ?

<< Forrige Side af 115 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes