Emne: Verdens bedste højttalere ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
holger..den så jeg først nu..
det var en værre BØVS at få i ansigtet:NEJ TAK..hva fanden har du trådt nogen over sandalerne igen... kærligst RENE
og JA TAK __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så forstår jeg det bedre!!! Jeg syntes nok, der var en skrabende mislyd fra den subwoofer...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
holger..den så jeg først nu..
det var en værre BØVS at få i ansigtet:NEJ TAK..hva fanden har du trådt nogen over sandalerne igen... kærligst RENE
og JA TAK |
|
|
Jeg ved ikke om du kan se det, eller du bare SKAL være på tværs.............. Men jeg skriver NEJ TAKMed samme størrelse bogstaver som han selv skriver med. Jeg skrev ikke NÆÆH TAK DU, Eller.......... Ellers tak........................ Jeg skrev NEJ TAK, med nøjagtig samme størrelse bogstaver, men heller ikke DET er godt nok. Det MÅ være fordi du (Rene) ikke kan tåle at man ikke vil høre på jeres high-end++ højttalere........... Ellers kan jeg altså slet ikke se hvad der er galt i at skrive NEJ TAK______________________ Holger............ Jeg tror jeg er for gammel til at sidde i et skarnsskur............. Men jeg går gerne selv derud hver dag for at bygge Højttalere, forstærkere osv osv
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heltny: Jeg ved nu ikke, om man kan blive for gammel til at opføre sig som et skarn. Jeg får da i hvert fald selv tit at vide af den langhårede en gang i mellem, at jeg er indbegrebet af et sådan  . Men ja, et skur ville da være et oplagt sted at skære højttalere  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Heltny: Jeg ved nu ikke, om man kan blive for gammel til at opføre sig som et skarn. Jeg får da i hvert fald selv tit at vide af den langhårede en gang i mellem, at jeg er indbegrebet af et sådan . Men ja, et skur ville da være et oplagt sted at skære højttalere . |
|
|
Jamen skuret bliver skam også brugt flittigt. Men jeg vil nu hoppe af her........... ENDNU ENGANG...... Denne gang uden at vende tilbage, for uanset hvad jeg skriver, så er det noget jeg vender til kritik, eller også skal det skydes ned. Det gider jeg ikke rigtig bruge mere tid på
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hæ hæ  __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syndtes det lidt sørgeligt,at blive væk
det skam ikk altid skidt at have mentor på..for opretholdelse af lydens opståen og oprindelse men ikk mindst dens orginalitet (næsten citat):der etkorrekt valg af grej,for opnåelse af autentisk lyd..det kan vi alle vel lære af..
det bliver et savn uden sidestykke
mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Hæ hæ |
|
|
holger HELTNY vender os ryggen,midt i en konstruktiv debat..og hvor vi var lige ved at,lære hinanden at,kende på godt og ondt...
jeg bange for vi kommer til,at savne de KNIVSKARPE spørsmål ....for tror ikk vi finder en som kære HELTNY..mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
PALLAS Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
|
Ligesom tidligere hold af gæstende lydnørder blev vi udsat for et Yello-nummer, og det var så vidt jeg husker under dette nummer, der blev målt lige knap 130 dB. Ved dette lydtryk leverer højttalerne stadig ingen mislyde, men det var i denne forbindelse, vi oplevede traktementets begrænsninger. Det var tydeligt hørbart at chipsskålene på stuebordet begyndte at forvrænge, samtidig med, at mik112s glas med sodavand blev fanget, i et forsøg på at at tage flugten ud over bordkanten i fællesskab med et par bloklys! Dette ene nummer var en demonstration af det ekstreme kraftoverskud, der befinder sig i anlægget.
|
|
|
HA HA HA HA HA *FASAG* faktisk...... Kongruens, hvor er du bare fælt velformuleret. Det er nok første gang jeg har siddet alene i denne tråd og grinet højt af et indlæg :-) tak for det.....:-) Jeg må sige at billedet af dansende chipsskåle og bloklys der forlader arenaen på jagt efter sodavanden :-) :-) var let genkendeligt.
Jeg har efter mit eget besøg hos Holger4 fulgt tråden nøje, da jeg var meget nysgerrig efter at se og "høre", hvad andre synes om Holgers Baby-Kasser eller hvad de nu blev til :-) og jeg er bestemt ikke blevet skuffet. Underholdningsværdien og faktisk også indlæringsværdien har været og er megahøj. (måske mest fordi mit niveau har været relativt lavt i forhold til de kapaciteter, der har været på besøg, og faktisk også i forhold til nogle af jer, der (endnu) IKKE har været på besøg.
Selvom jeg er en "empirisk" person (hvis man kan sige dette om sig) med andre ord tilhænger af house of A_B testing, så er jeg blevet nysgerrig efter at vide mere om målinger, og især om de antagelser og forhold, der skal være tilstede for at målinger rent faktisk bliver mulige og anvendelige (eller rettere resultaterne bliver anvendelige og brugbare). Ja, så nu må jeg på jagt efter faglitteratur, der kan "uddanne" mig. Tips modtages med kyshånd ...ikke chips men dog gerne Pågen :-) :-)
Så selvom jeg forstår, at Holger ikke har været istand til at måle i lyttepositioner (positioN), så har jeg nu indtrykket af og kan huske, at han omend ikke selv-målt, så dog har styr på enheder og filtres komponenters data og dermed, hvor der skæres. I sig selv er det (burde det i det ideelle rum) være en indirekte måling. Ja, og hvor ville jeg lige hen med dette, nåe jo, der var noget med at jeg tidligere opfordrede til at kvalificerede målefolk tog på Holger4 besøg og hjalp med at få målt på bæsterne. Jeg tror nok jeg vil tage mine ord i mig igen  og erkende at .... who needs measurements when they have an opinion..... og ej heller er bange for at eksperimentere og LEGE.
Ud af boksen drenge, så kommer oplevelserne.
KrammeAcustics, hvis du har lidt olie tilbage, så har jeg en overliggende med dyse, der kunne bruge lidt friskt olie ;-)
Sund, tinyzero, Off_course, Janils, Audiohagl, MIk112 og Kongruens (Er dit navn et tegn på det du søger? - det synes jeg i så fald er spændende) -fedt at læse jeres beskrivelser. I er nogen af de mange fluer på pizzaen, ikke :-) ;-) ...sorry kunne ikke dy mig :-) jeg synes den var for sjov.
Holger, hvis jeg må komme forbi, når din amazon ordre er kommet, så skal jeg medbringe nogle spændende skiver, som jeg har samlet, - kun med det ene formål    ...altså at høre dem på et STORT anlæg. __________________ ....cutting does the trick....
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
PALLAS skrev:
|
KrammeAcustics, hvis du har lidt olie tilbage, så har jeg en overliggende med dyse, der kunne bruge lidt friskt olie ;-)
|
|
|
Yo PALLAS
Har 3,9 L tilbage, det skulle være nok til den overliggende siliciumfætter du har der, med friskluftdyse og hele balladen.
heltny skrev:
Jamen skuret bliver skam også brugt flittigt.
Men jeg vil nu hoppe af her........... ENDNU ENGANG...... Denne gang uden at vende tilbage, for uanset hvad jeg skriver, så er det noget jeg vender til kritik, eller også skal det skydes ned.
Det gider jeg ikke rigtig bruge mere tid på 
|
|
|
Slettet
/Mastervol
Den sletning er ikke fair mastervol, det var en måde at komme lidt i snak på, altså på en sjov måde. Jeg mener helt seriøst at jeg gerne vil have en dialog med Thomas og han har da for fa'en humor, det ved jeg.
( men okay, det med suppeterrinen og de otte fingre var offtopic ....sorry ).
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heltny skrev:
Holgers Subber går lineært ned til 15 HZ....................... Og sådan noget ved man med garanti............. Selv når der ikke er målt.
(en anden bruger her mente at hans 6,5" gik ned til 20 hz......................... Fordi der kom lyd ud af højttaleren når han satte en 20 hz tone fra en test cd på hans anlæg.)
Nogle gange har man sgu fornemmelsen af at folk overhovedet ikke ved hvad de snakker om 
P.S. Mig bekendt går det ud på at få det der er på pladen med ud i HT............. At der så er skidt og kanel på pladen, er vel ikke anlæggets skyld ?
Hvis det hjælper at beskære ved 40 hz, fordi det s bliver "renere"............... Kunne man jo også vælge en sindsyg følsom enhed, der spiller fra 200 til 4000 Hz ----- Så er der endnu mindre skidt og kanel 
[/QUOTE]
Et lille indspark. Jeg HAR (desværre) subsonisk hørelse ned til ca. 17 Hz, - omvendt stopper festen i den anden ende ved 13KHz (aldersbetinget og ikke grundet tinitus), men jeg kan garantere at Holgers setup klart bunder under 20Hz med subwooferen indkoblet. Mit bud er at 20Hz ligger ca. -2 dB under ref. på 100Hz i mine ører..
Min reference er mit eget setup der i sweetspot er målt til 20-100Hz +/- 3 dB, dog kun ved 96dB lydtryk, og ikke de 120-130dB -? som Holgers kan.
Og til dem der endnu ikke har fattet pointen: Der ligger mindst en hel oktav, eller mere, -med information i de nedre regioner som folk med med 6½ - 10" aldrig får fat i 
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Holger..........
Jeg synes dine højttalere er fede............... Stort er godt.......... og de er lavet pænt.
Enhedernes placering............ op i r¤ven med det, det spiller jo godt og flere har betegnet og beskrevet det som high-end.
Jeg tror på at det er high-end +++.................... For der er store kapaciteter der har sagt det.
Ingen tvivl om at det er særdeles svært at gøre det bedre end det du har gjort.............. Hvis det KAN lade sig gøre.
Jeg undlader at lave en tråd med mine DIY-HT her på forum, for de kan alligevel ikke 11% af hvad dine kan.
Jeg synes det er sjovt at bygge HT og jeg bliver også ved til jeg har et system præcis magen til dit.
Mindre kan overhovedet ikke gøre det................. Bliver det mindre, så er der mangler - det ene eller andet sted.
|
|
|
Hvis du er glad for dine 11%, hvad er så problemet? INGEN her inde siger at 112% er målet! eller at størrelsen er afgørende.
Lyt til dit setup, og er DU glad, er alle jo glade på dine vegne, fordi du netop har ramt det', - der er perfekt for dig.
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor kan det dog skrives dejligt kort:mik112..sådan..
den status du sætter for,hvornår "din"lyd har nået det yperste for dig,er ganske enkelt LYDEN..
at andre mennesker,så har andre tolkninger af hvor den ultimative lyd ligger,for dem er en anden sag..men lige værdigt er det da ..
dette må man som minimum respektere mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
PALLAS Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
PALLAS skrev:
|
|
|
|
Yo PALLAS
Har 3,9 L tilbage, det skulle være nok til den overliggende siliciumfætter du har der, med friskluftdyse og hele balladen.
|
|
|
Send du i prøvepakke og i et reagens glas med pipette ;-) så jeg undgår at ramme de forsølvede indgangspartier ... så ser vi om det slipper gennem storebæltstolden  __________________ ....cutting does the trick....
|
| Til top |
|
| |
PALLAS Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
|
hvor kan det dog skrives dejligt kort:mik112..sådan..
den status du sætter for,hvornår "din"lyd har nået det yperste for dig,er ganske enkelt LYDEN..
at andre mennesker,så har andre tolkninger af hvor den ultimative lyd ligger,for dem er en anden sag..men lige værdigt er det da ..
dette må man som minimum respektere mvh RENE-H
|
|
|
Vel sagt Mik112 og Rene-h
---- SAMT ikke at glemme rummet man spiller i. For bortset fra at Holgers anlæg med HTere ville fylde halvdelen af en stue i en alm bylejlighed (eller mere :-)) så ville det som tidligere nævnt være underboen, der overtagen sublyden *GGGGG* og rent kapacitetmæssigt 'kunne' man være så fræk at påstå at det var i overkanten, men det er jo ikke fordi Holgers HTere ikke KAN spille super lyd ved 'lave omdrejninger' for som off_course og mange andre skriver inkl 'mig selv', så er det i overordentlig god stand til at spille 'taffel' musik også...... men jeg tror at mange vil være meget tilfredse med et mindre setup, netop i sådanne mindre lokaler.
Ja, jeg vil slet ikke tænke på, hvad Yello kunne gøre ved indvolde i et 15 m2 stuerum - altså formidlet gennem Holgers telefonbokse .....sådan! 

__________________ ....cutting does the trick....
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit umiddelbare indlæg gik netop ud på at det giver mening at der er putput under 40 Hz - og at det IKKE giver mening IKKE at have output under 40 HZ..
Men hvis det ikke var tydeligt, vil jeg sige:
Selvfølgeligt skal der være output - gerne ned under 20 Hz. !!!! Men i det mindste kan vi høre ned til 20 Hz - de fleste i det mindste - så det skal jovære med - naturligvis.
Mvh .Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
| ( men okay, det med suppeterrinen og de otte fingre var offtopic ....sorry ). |
|
|
Hvis det også involverede selleri og en dejskraber, så kan jeg godt forstå at Mastervol reagerede  
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er denne tråd ikke gået i selvsving..... er denne tråd ikke gået i selvsving..... er denne tråd ikke gået i selvsving..... er denne tråd ikke gået i selvsving..... er denne tråd ikke gået i selvsving..... er denne tråd ikke gået i selvsving..... er denne tråd ikke gået i selvsving................................ ........... .. .
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
PALLAS skrev:
|
Send du i prøvepakke og i et reagens glas med pipette ;-) så jeg undgår at ramme de forsølvede indgangspartier ... så ser vi om det slipper gennem storebæltstolden 
|
|
|
Du får en prøvepakke, men forvent kraftig fortoldning, da olien indeholder 90 % alkohol.
Spring oliepåfyldningen med pipetter og reagensglas i "my" målestok over, det vil svare til at voldtage en myg med en lægtehammer. Næeeh du, smid ganske enkelt både germanium og silicium transer ned i et oliebad, så suger de selv olien til de ædle ventilaksler. 
Man er ikke i tvivl når olien er udskiftet på transerne, du vil straks fornemme en gladere og mere løssluppet musik.
dfms skrev:
| Er denne tråd ikke gået i selvsving..... er denne tråd ikke gået i selvsving..... er denne tråd ikke gået i selvsving..... er denne tråd ikke gået i selvsving..... er denne tråd ikke gået i selvsving..... er denne tråd ikke gået i selvsving..... er denne tråd ikke gået i selvsving................................ ........... .. . |
|
|
Nix, men det ender Holger4's stakkels højttalere med at gøre, hvis du fortsætter med at føde dem med det signal ...hehe. 
( okay, mange af de indtil nu 37 sider er nok lige vel offtopic, men de få sider der er konstruktive vejer langt tungere )
Wymax skrev:
KrammeAcoustics skrev:
| ( men okay, det med suppeterrinen og de otte fingre var offtopic ....sorry ). |
|
|
Hvis det også involverede selleri og en dejskraber, så kan jeg godt forstå at Mastervol reagerede  
|
|
|
Nu er det så at jeg ikke må sige mere Wymax ....sorry.
Jeg må her acceptere Mastervol ( og hermed forumregler ). Det vi andre nok ikke selv lægger mærke til er at det sjov, som vi i flok fyrer af til heltny, kan komme til at virke som om vi er ude efter ham. ( mobbelignende tilstand ). I det mindste, et fy til mig selv. 
Mastervol har i en pb givet mig en reprimande, som jeg har modtaget, respekteret og forstået. Der vil fra min side herefter ingen mudderi være imellem heltny ( Thomas ) og jeg. Men jeg gad godt at det var muligt at heltny og jeg kunne give hinanden noget røg, som et supplement til den tekniske dialog. Døren er ihvertfald åben herfra.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|