| Forfatter |
|
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der lige her - har vi ikke alle lov at ytre os i samme grad ?
Slettet
/Mastervol
Den sletning er ikke fair mastervol, det var en måde at komme lidt i snak på, altså på en sjov måde. Jeg mener helt seriøst at jeg gerne vil have en dialog med Thomas og han har da for fa'en humor, det ved jeg.
( men okay, det med suppeterrinen og de otte fingre var offtopic ....sorry ). __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4, lad os ikke hugge mere i det, det skaber kun uro. ( jeg har accepteret mastervol's beslutning ).
Og så har jeg altså lige prøvet og taget et par andre briller på, da jeg godt kan huske at have prøvet noget lidt i stil med det her i en anden tråd. Som jeg skriver tidligere at 2,3 eller 4 personers spydigheder anses måske ikke på samme måde for den det går ud over. 
.....jeg ærgrer mig over ikke at bo inden for en radius af 1 km af heltny, så ville jeg have smidt en spand kaffe over og inviteret ham til en god IRL snak, jeg tror nemlig at vi er nogle her i forumet som går helt fejl af hinanden, hvor det kommer til at handle mere om personerne end det forumet går ud på. 
PS: De mennesker/meninger som er "mest" spændende, er dem som mener noget "helt" andet end en selv, hvorimod dem som har samme mening, lærer man jo intet af. 
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kramme: Okay, respekt for det. Jeg kan ikke helt huske det, men jeg synes da, at jeg har inviteret Heltny til en lytter på et tidspunkt - måske husker jeg forkert  . Der er bare et eller andet, der siger mig, at han vist ikke er SÅ glad for at blive inviteret, så det med en hyggelig spand kaffe og en IRL-snak tror jeg ikke, at du skal regne med, desværre. __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Kramme: Okay, respekt for det. Jeg kan ikke helt huske det, men jeg synes da, at jeg har inviteret Heltny til en lytter på et tidspunkt - måske husker jeg forkert . Der er bare et eller andet, der siger mig, at han vist ikke er SÅ glad for at blive inviteret, så det med en hyggelig spand kaffe og en IRL-snak tror jeg ikke, at du skal regne med, desværre. |
|
|
Jeg er jo næsten tvunget til at skrive EN gang mere.Jeg MENER også at jeg HAR svaret dig............. Ellers spørg Rene............. HAN så det ihvertfald.   Er i nu såret over at man siger nej TAK til at lytte på jeres anlæg ? Det er jo ikke det vi efterspørger. Forstå nu at JEG efterspørger nogle ting mht jeres HT (og i det hele taget anlæg), for at høste og give erfaringer. Jeg er den type der er mere end glad, hvis jeg kan bidrage til en forbedring. Jeg er også den type der ligepludselig bakker voldsomt ud, når alt man skriver skal skydes ned, eller vendes til at jeg kritiserer, Rene er komplet umulig mht det.............. Det eneste rigtige han kan gøre, er at lytte lidt til Janils og Bjørn og glemme alt om "de andres" computergætterier. Jeg prøver lige at skrive det en gang til = Holger TAK for invitationen, men nej TAK ............... Rene behøver slet ikke spørge  Jeg har prøvet at efterlyse nogle ganske alm ting, som jeg vil mene er helt normalt når man fremviser sit grej på et åbent forum............... Uanset hvad overskriften måtte lyde................. Det har jeg så fundet ud af at man ikke bare kan gøre i ALLE tråde. Derfor er der så 2 tråde jeg helt har opgivet............. Gæt hvilke. Kramme, Mastervol................. Jeg kan godt ta en del røg og føler mig slet ikke moppet  .......... Men man er vel næppe en NARREHAT fordi man siger nej tak til at komme og lytte, når man ikke har efterspurgt det ? Havde jeg spurgt om jeg måtte lytte og så sagde nej tak............. Så havde NARREHATTEN nok passet perfekt.  Held og lykke i denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Heltyny: Helt alvorligt - jeg kunne aldrig finde på at mobbe dig, og det er jo heller ikke det, du påstår, jeg gør, right? Faktisk var min invitation ment i AL venskabelighed, og jeg opfattede og også dit nej TAK, som det sikkert skulle. MEN ligesom alle andre i dette forum, så har jeg vel også lov til at komme med lidt røg en gang i mellem, uden at du tager det personligt og begynder at pive. Og forresten, hvorfor mener du, at mine baskabinetter er tunet forkert ind?
__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Kramme: Okay, respekt for det. Jeg kan ikke helt huske det, men jeg synes da, at jeg har inviteret Heltny til en lytter på et tidspunkt - måske husker jeg forkert . Der er bare et eller andet, der siger mig, at han vist ikke er SÅ glad for at blive inviteret, så det med en hyggelig spand kaffe og en IRL-snak tror jeg ikke, at du skal regne med, desværre. |
|
|
Oki ...men så kan vi vælge at kalde det for at række en hånd.
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Lige præcis  __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
|
Derfor er der så 2 tråde jeg helt har opgivet............. Gæt hvilke.
|
|
|
heltny, vil du ikke nok lade være med hele tiden at skrive enten at du har opgivet og andre steder hentyder du til at du ikke vil skrive i tråden mere, fordi du vælger jo at gøre det alligevel.
Tro mig, det er mine bedste hensigter, når jeg siger sådan.
heltny skrev:
|
Kramme, Mastervol................. Jeg kan godt ta en del røg og føler mig slet ikke moppet .......... Men man er vel næppe en NARREHAT fordi man siger nej tak til at komme og lytte, når man ikke har efterspurgt det ? Havde jeg spurgt om jeg måtte lytte og så sagde nej tak............. Så havde NARREHATTEN nok passet perfekt. 
|
|
|
Det glæder mig at du kan tage noget røg. ( og du er velkommen til at give tilbage ).
Og du har faktisk ret i at du aldrig har bedt om at lytte til Holger4's højttalere, så tag bare hatten af igen. Nu håber jeg da så at mastervol denne gang bemærker at det er dig heltny som slæber noget til torvs, som jeg troede var afklaret og undskyldt.
Eneste grund til min forvirring ligger i at, jeg anså dig for at være så entusiastisk og lysten for at få lavet målinger på Holger4's højttalere, at jeg troede du ville slå til lige så hurtigt at det var muligt, når/da Holger4 sendte startskuddet. Men det beror så nok på en misforståelse fra mig og undskylder gerne. 
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
| MEN ligesom alle andre i dette forum, så har jeg vel også lov til at komme med lidt røg en gang i mellem, uden at du tager det personligt og begynder at pive. |
|
|
Som jeg ser det piver heltny overhovedet ikke og har slet ikke gjort det på noget tidspunkt!
Problemet er at først får heltny diverse opfordringer og invitationer, men siger pænt nej tak. Han klandres så herfor på mere eller mindre fine måder, hvortil heltny så mener at det issue er uddebateret og han gider ikke svare mere på hvorfor han ikke vil på udflugt. Jeg kan på ingen måde se at han piver over det, men jeg kan derimod godt forstå at han bliver træt af de konstante hentydninger.
Røg er der altid plads til, men pas nu på at det ikke bliver til chikane og forfølgelse, blot fordi manden har en anden holdning end dem der bare springer på båden og klapper på ryggen. Og jeg hentyder ikke til nogen specielle personer, det er blot min egen lille uskyldige kommentar, uden stillingtagen til hvem der er hvad 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
|
Røg er der altid plads til, men pas nu på at det ikke bliver til chikane og forfølgelse, blot fordi manden har en anden holdning end dem der bare springer på båden og klapper på ryggen. Og jeg hentyder ikke til nogen specielle personer, det er blot min egen lille uskyldige kommentar, uden stillingtagen til hvem der er hvad 
|
|
|
Det er ikke Otto Leisner show , det her .....name and nummer, please.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Wymax skrev:
|
|
|
Det er ikke Otto Leisner show , det her .....name and nummer, please. |
|
|
Der lægges ikke op til nogen gætterunde Jeg har bare bemærket at heltny's non-skulderklap-kommentarer jævnligt afføder diverse gentagne syrlige bemærkninger, og her tænker jeg ikke på nogen konkret.
Det bedste fra Hopla - tirsdag 17:05 - 17:10 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Det bedste fra Hopla - tirsdag 17:05 - 17:10  |
|
|
Arggh ingen navne, så udløs da i det mindste hvem der vinder Hoplanålen ? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Wymax skrev:
Det bedste fra Hopla - tirsdag 17:05 - 17:10  |
|
|
Arggh ingen navne, så udløs da i det mindste hvem der vinder Hoplanålen ?  |
|
|
Taxa-Svend fra Holte 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Taxa-Svend fra Holte  |
|
|
Jeg må hellere pleje mit nye og forhåbentligt stadig gode forhold til His Master's Violence, med svaret:
Ham Svend kender jeg. (slut).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Wymax skrev:
Taxa-Svend fra Holte  |
|
|
Ham Svend kender jeg. (slut). |
|
|

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
|
Problemet er at først får heltny diverse opfordringer og invitationer, men siger pænt nej tak. Han klandres så herfor på mere eller mindre fine måder, hvortil heltny så mener at det issue er uddebateret og han gider ikke svare mere på hvorfor han ikke vil på udflugt. Jeg kan på ingen måde se at han piver over det, men jeg kan derimod godt forstå at han bliver træt af de konstante hentydninger.
|
|
|
Du ser at han takker nej flere gange mht. invitation ( rigtigt og enig ).
Her skal heltny's invitation til Holger4, selvsagt ikke debateres, det er forhåbentligt uddebateret !!!
Meeen, vælger du så at se bort fra at heltny på over 30 sider, spørger igen, igen og igen om målinger ?, jeg synes at det er rimeligt at heltny i det mindste viser bare en smule interesse, da Holger4 afslutningsvis overgiver sig til en måling.
Han kunne i det mindste hjælpe Holger4 til ...eks: Jeg ved hvor du kan låne et måleudstyr, jeg kender en som vil hjælpe med måling, jeg ved hvordan du skal gøre når du skal bruge måleudstyret osv. osv.
Du må da erkende at heltny ikke viser megen interesse i at komme i nærheden af en mulig måling ...right ? ( misforstå ikke Wymax, jeg vil bare have nogle svar ....jeg er ikke modstander af dine spørgsmål og argumenter ). 
Hvis forumet her er sådan skruet sammen, så kan man tilsyneladende stampe i gulvet og stille forventninger, uden selv at deltage i nogen som helst hjælpende grad.
Havde det været mig selv der havde forespurgt de målinger så mange gange, på så højt et interesseniveau, så ville jeg ikke vende ryggen når muligheden så pludselig var der.
Til heltny: Nu gider jeg ikke en prinsessefornærmelse fra dig heltny, jeg stiller et par konkrette spørgsmål og forventer nogle konstruktive svar. ( og forstå nu venligst at jeg ikke hakker på dig ).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
| Meeen, vælger du så at se bort fra at heltny på over 30 sider, spørger igen, igen og igen om målinger ?, jeg synes at det er rimeligt at heltny i det mindste viser bare en smule interesse, da Holger4 afslutningsvis overgiver sig til en måling.
Han kunne i det mindste hjælpe Holger4 til ...eks: Jeg ved hvor du kan låne et måleudstyr, jeg kender en som vil hjælpe med måling, jeg ved hvordan du skal gøre når du skal bruge måleudstyret osv. osv.
Du må da erkende at heltny ikke viser megen interesse i at komme i nærheden af en mulig måling ...right ? ( misforstå ikke Wymax, jeg vil bare have nogle svar ....jeg er ikke modstander af dine spørgsmål og argumenter ). 
Hvis forumet her er sådan skruet sammen, så kan man tilsyneladende stampe i gulvet og stille forventninger, uden selv at deltage i nogen som helst hjælpende grad. |
|
|
Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvor grænsen for forum'ets anvendelse og graden af deltagelse går, for jeg er egentlig selv en af dem der helst ikke vil blive forviklet i alt for meget - for det har jeg hverken tid eller lyst til, som det asociale røvhul jeg er Man kan blande sig i uendelig meget, såsom klubber og små "foreninger" der mødes til hifi-messer, men personligt gider f.eks. jeg ikke alt det hurlumhej.
Min opfattelse af heltny's "historie" i denne tråd er at han har en meget seriøs indstilling til højttalerudvikling, og ud fra hans lære og opfattelse burde det ikke være muligt at opnå et godt resultat med diskant-/mellemtone-opsætningen. Og jeg skal ikke udtale mig om rigtigt eller forkert her.
Der var nogle kritiske røster til konstruktionen til at starte med... Nogle af disse personer var så på lyttebesøg hos Holger4 og måtte overgive sig til den store lyd. Det jeg husker bedst var f.eks. Janils der gik fra at være skeptiker til at være overbevist - ja, jeg syntes nærmest det var frelst, idet den næste kritiske kommentar (kan ikke huske fra hvem) næsten affødte et angreb fra Janils' side. Det kan også være at jeg har overfortolket netop denne situation, men fælles for alle dem der har været på besøg er at de stiller sig om som en forsvarsmur efterfølgende og gang på gang nærmest udfordrer heltny til at skulle på besøg for at blive overbevist.
Personligt tror jeg at heltny har trukket følerne til sig fordi denne forsvarsmur virker en kende agressiv og fordømmende til tider, fordi han ikke gider bruge tiden på denne sag længere, og nok også fordi han er bange for at "problemerne" måske ikke er så slemme endda og at højttalerne lyder godt - ikke fordi han så "taber", men fordi han med eftertryk vil få at vide at han "tabte".
Det er så min udlægning af det hele, og den divergerer sikkert fra alle andres 
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
disse meget omtalte mållinger..vil jeg gætte på skal vidne om..hvorvidt feks holgers4 s system lægger nær et hifi systems normer..
og hvad vil man så med det:tjaaa
kunne forstille mig,at man så ville fortælle holger4:så holger..nu lyder dit anlæg ikk så godt enda mere..
det klær da ikk noget..
men der vil selvfølgelig komme et standardsvar:nej vi er bare nysgerrige på hvordan sådanne sammensætning måler..
ak ja...mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. at der rent faktisk er tale om payback og personforfølgelse? Er det det du siger?
Jeg vil forbeholde mig retten til ikke at blande mig i andet end hvad jeg har læst i denne tråd.
|
| Til top |
|
| |