Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Verdens bedste højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 115
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 23 September 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

@ aecrewboss

Nej du kan fortsat leve i forvisning om at såvel dine kulinariske evner og udskejelser, dit anlæg, og også din familie, er husket med stor glæde og fornøjelse.

Som det fremgår af indlægget er det et hårdt felt at konkurrere i (mange år - mange oplevelser), men blot det bliver mellem os er det jo ingen hemmelighed du har et ualmindeligt velspillende setup, som oven i købet kan spille højt nok til dagligt brug, og endnu bedre mad.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 September 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

[døde link slettet]

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 23 September 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

heltny skrev:

Citér:

Derfor er der så 2 tråde jeg helt har opgivet............. Gæt hvilke.

Kramme, Mastervol................. Jeg kan godt ta en del røg og føler mig slet ikke moppet .......... Men man er vel næppe en NARREHAT fordi man siger nej tak til at komme og lytte, når man ikke har efterspurgt det ?
Havde jeg spurgt om jeg måtte lytte og så sagde nej tak............. Så havde NARREHATTEN nok passet perfekt.

Held og lykke i denne tråd.

Vi snupper lige dette afsnit en gang mere

heltny, det er ikke fair at du inddrager mit navn, hvis dine hentydninger angår "dig og kongruens" (?). Jeg håber at du selv kan se, den manglende sammenhæng, det som du fremstiller her, har forhåbentligt intet har med "mig" at gøre (?). Den tekst som du viser frem, er jo allerede afgjort imellem mastervol, dig og jeg selv. Du har selv accepteret mastervol's dom, hvor både du og jeg fik irettesættelse. Mastervol og du selv ved at jeg har rækket en hånd til dig, så vær lige venlig at stoppe, det du har gang i omhandlende mit navn. Prøv istedet at formulere dit budskab.

Omvendt, hvis din tekst "Vi snupper lige dette afsnit en gang mere", skal forståes på den måde, at du selv har det sjovt, så se venligst bort fra min tekst.  ( jeg har listesko på mht. dig, fordi jeg ikke helt forstår dig, men forklar, så skal jeg gerne prøve, igen ).  

Kramme........ Sorry....... Jeg har sgu set forkert.

Jeg er bare lettere træt af at HELTNY skal blive ved med at nævnes, i en tråd jeg har skrevet at jeg ikke gider deltage i.

Håber denne fremragende Holger4tråd kan køre videre uden HELTNY skal indblandes yderligere

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Kramme........ Sorry....... Jeg har sgu set forkert.

Jeg er bare lettere træt af at HELTNY skal blive ved med at nævnes, i en tråd jeg har skrevet at jeg ikke gider deltage i.

Håber denne fremragende Holger4tråd kan køre videre uden HELTNY skal indblandes yderligere

Hæj man, no hardfeelings herfra.  ( sender geden hen til barberen, med det samme ).

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 September 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha......til Kramme......ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha ha ha..............

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Lad os så få en Le' grande "BollyNewSpeakers" videofinale. Udvasket af Holger4's underholdende højttalertråd.  H4A's spioner og hackere blev afsløret, HIFI-PA spørgsmålene kom på plads, et par tvivlere kom tættere på sandheden ved transformation fra brunt til blåt øje, bøjede søm brugt som sikringer blev rettet ud og brugt til ligkister, en koncert som spillede hele Bombay op af Holger4's anlæg blev afholdt med "pomp og pragt" , Don alias Wully Bully kopi-sagaen fik sig en brat afslutning, som viste sig at han ikke kunne gå baglæns på vandet. Det forlyder dog at "Bully" firmaet allerede er igang igen, under nyt navn, med kopier af en kendt skandinavisk højttaler ( i navnet indgår ordet frekvens ). Tilbage er der kun en sang, som til gengæld siger alt, der skal siges/synges.

Herfra, tak til alle seerne, Baba, profeten og Bolly-konen. http://tinyurl.com/4kbnq PART 14 ( THE END - FIN - SLUT )

Info til de opmærksomme: Pga. ringe økonomi er der brugt gengangere/dubletter i rollebesætningen.  

Vi havde faktisk også ønsket os at have børn med i filmen, de accepterer lave løninger, men det kan faktisk være meget svært, at finde børn til opgaven, da mange misforstår hvad der er virkelighed og fiktion, som i "fraklippet" her http://tinyurl.com/4z4u2

Slutord: Holger4, hunden og twin-babyerne levede til deres dages ende, lykkelige og uvidende om målinger.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Reaktionerne er mange i det indiske forlyder det fra BiiiiB.

Men det endte alligevel lykkeligt - se bare her!.

mvh. Offcourse

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Offcourse:

Er du så færdig, en afslutning. Jeg er total grine/grædefærdig

....hvor er smiley'en henne som griner og græder samtidig ?

( det er nok dumt af mig at tro, det hele omhandlende Bolly er slut ).

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Sendt: 23 September 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

selvfølgelig beholder vi bolly..

vi har jo et unikt eksempel på et dybt seriøst site,kan kombineres med alt sjov fra indien..og stadig holde tråden ,her gemmen tv fra udlandet..og føler nogen det lige sjovt nok,så måske de skulle kigge lidt indad.og overveje om det blevet for alvorligt,med lyden så man glemmer at leve..

obs:disse påfund er noget af,det der har fået mig til flest tårer på en gang,der dømt håndklæde hvergang takker div forfattere mvh RENE-H

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Sendt: 23 September 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Kramme og Offcourse: I bliver indstillet til De gyldne Palmer, og flere fra rollelisten er ligeledes blevet nomineret til en Oscar. Manuskript HAR allerede vundet pris for bedste actionfilm set NOGENSINDE i Indien, og vi venter med spænding på, at den får premiere i de danske biografer.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

selvfølgelig beholder vi bolly..

vi har jo et unikt eksempel på et dybt seriøst site,kan kombineres med alt sjov fra indien..og stadig holde tråden ,her gemmen tv fra udlandet..og føler nogen det lige sjovt nok,så måske de skulle kigge lidt indad.og overveje om det blevet for alvorligt,med lyden så man glemmer at leve..

obs:disse påfund er noget af,det der har fået mig til flest tårer på en gang,der dømt håndklæde hvergang takker div forfattere mvh RENE-H

Hej rene-h  

Jeg har prøvet at være i begge lejre i en hifi-verden, som på et tidspunkt gik så meget ud på at jagte god lyd, at det til sidst blev så teknisk, at musikken fik andenprioritet. Det bliver et sandt mareridt, når man ender ud i slet ikke være glad mere og glemmer hvordan man egentlig startede, nemlig essensen at lytte musik. Virvaret opstår når det bliver en stresstilstand, hvor eks. et instrument bliver jagtet af lytteren, der helmes ikke, fordi lytteren ved at netop det instrument har lydt anderledes engang i en anden hifi-sammensætning, eller simpelthen fordi lytteren bliver snydt, fordi sanserne og den rette stemning/kombination ikke er til stede. Jeg vil ikke komme ind på moding i sammenhængen at lytte musik, så kommer vi for langt ud, ikke at det er utopi med moding ( slet ikke ), det er bare enormt frustrerende når det foretages under "hyggelytning" og pludselig er aftenen gået uden en egentlig god oplevelse. 

At lytte musik er ikke bare at sætte sig og lytte musik, der bør være en rigtig stemning ....vi kender det sikkert allesammen ...tryghedsfølelsen, lidt mørklægning, stearinlysets blafren, tilpas rumtemperatur evt. ild i pejsen, liflig pibetobak, god vin/ost, nymalet kaffe, det rigtige humør, smagsløgene er lige netop den dag helt afstemt og tilpas. Og at lytte i venne/kammeratlig lag eller sammen med den man har kær. Alt i alt, ville det hele måske ikke lade sig gøre, hvis bare nogle få af elementerne blev fjernet/ændret ...hvad nu hvis vinen smagte besk, temperaturen i rummet var for lav/høj osv. Hvad er det så lige der prøves at fortælle her ....jo at det skal være den helt rigtige kombinations-sanse-cocktail, for at få den gode oplevelse.

Har nogen tænkt på hvorfor osten og pibetobakken, den aften smagte specielt godt (?) var det måske fordi det blev afstemt med det helt rigtige nummer med Pink Floyd eller af Mozart ....ja muligvis. ( altså igen kombinationen, men synsvinklen er vendt 180 gr. ).

Når min kammerat altid snusser til et brugt pladehylster eller de gamle kassetter til spolerne inden et stykke musik sættes på spillen, kan jeg godt trække lidt på smilebåndet, men her er der helt klart også tale om sanser, som får lov til at danne et fællesindtryk.  Når man spørger ham, griner han og siger at de brugte plader, dufter forskelligt ( tidligere ejere = brugthandel ).

De kære sanser, hvor er det hele bare herligt.

Idag kræver jeg ikke så meget, mht. dyrt anlæg, det er jo DIY det meste, men musikken får lov til at have ånd og sjæl, den skal ikke ødelægges af tekniske filosofier, når der skal hyggelyttes.

( nå, men det er jo egentlig slet ikke mig at lave så lange svar ...sorry , følelserne løb lige af med mig ).

Og så lige et svar til din OBS rene-h = Herligt at der er nogle som har fået sig en griner.  Du drømmer ikke om, hvor meget der er blevet klukgrinet her under processen, specielt kodeordet i part 3, der knækkede jeg selv sammen.  Oveni hatten har Offcourse bidraget til endnu større moro for mig, ved fremvisning af hans show materiale.  Jeg stoppede dog min historie i tide, så det ikke blev for "tv-serie" agtigt, hvor afsnit 154:268 opleves mere sovende end vågen.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 September 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

At lytte musik er ikke bare at sætte sig og lytte musik, der bør være en rigtig stemning ....vi kender det sikkert
allesammen ...tryghedsfølelsen, lidt mørklægning, stearinlysets blafren, tilpas rumtemperatur evt. ild i pejsen, liflig
pibetobak, god vin/ost, nymalet kaffe, det rigtige humør, smagsløgene er lige netop den dag helt afstemt og tilpas. Og at
lytte i venne/kammeratlig lag eller sammen med den man har kær. Alt i alt, ville det hele måske ikke lade sig gøre, hvis
bare nogle få af elementerne blev fjernet/ændret ...hvad nu hvis vinen smagte besk, temperaturen i rummet var for lav/høj
osv. Hvad er det så lige der prøves at fortælle her ....jo at det skal være den helt rigtige kombinations-sanse-cocktail, for at
få den gode oplevelse.

Har nogen tænkt på hvorfor osten og pibetobakken, den aften smagte specielt godt (?) var det måske fordi det blev
afstemt med det helt rigtige nummer med Pink Floyd eller af Mozart ....ja muligvis. ( altså igen kombinationen, men
synsvinklen er vendt 180 gr. ).

Når min kammerat altid snusser til et brugt pladehylster eller de gamle kassetter til spolerne inden et stykke musik
sættes på spillen, kan jeg godt trække lidt på smilebåndet, men her er der helt klart også tale om sanser, som får lov til at
danne et fællesindtryk.  Når man spørger ham, griner han og siger at de brugte plader, dufter forskelligt ( tidligere ejere
= brugthandel ).

De kære sanser, hvor er det hele bare herligt.

Idag kræver jeg ikke så meget, mht. dyrt anlæg, det er jo DIY det meste, men musikken får lov til at have ånd og sjæl,
den skal ikke ødelægges af tekniske filosofier, når der skal hyggelyttes.

SÅDAN!
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:
Kramme og Offcourse: I bliver indstillet til De gyldne Palmer, og flere fra rollelisten er ligeledes blevet nomineret til en Oscar. Manuskript HAR allerede vundet pris for bedste actionfilm set NOGENSINDE i Indien, og vi venter med spænding på, at den får premiere i de danske biografer.

Min mavefornemmelse siger mig, at vi er på vej hen imod noget stort ...sammen.

Kunne du lide afslutningen PART 14, hvor jeg kører syngende afsted, sammen med dig på motorcyklen ?  Den har været en af de sværeste videoer, da synkroniseringen og teksten er total elendig sammensat, men den holder 100 % alligevel.

rskriver skrev:
SÅDAN!

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:
ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha......til Kramme......ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha ha ha..............

Vil du straks stoppe det grineri , man skulle tro at du prøvede at kopiere skabefjæset her. http://tinyurl.com/3k23r 

Apropos børn, hvor er det dog ufatteligt, så slapt skolesystemet er efterhånden , se bare sjette klassen her ....glemte bøger, manglende frisering af hår, saftevandspletter på skjorten, knægten forstår ikke lærerens forespørgsel. Et par hurtige cowboylussinger, det ved man hvad er, så skal barnet nok lære at huske sine sager, for eftertiden.  http://tinyurl.com/3nmsg

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 23 September 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hahhaaa
God aften til skolevæsenets fjende #1 - Bertel...

Offcourse

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

[døde link slettet]

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 September 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

@ KrammeAcoustics. Du er fanme en dejlig kæk og lækker dreng med filosofi'en i orden  . Du får lige 50 af dem her:  , for dit indlæg sendt: 23 September 2008 kl. 16:58. Der er ESSENS og stof til eftertanke for alle dem der er i tvivl om hvad det hele handler om .

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Sendt: 23 September 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

@ KrammeAcoustics. Du er fanme en dejlig kæk og lækker dreng med filosofi'en i orden  . Du får lige 50 af dem her:  , for dit indlæg sendt: 23 September 2008 kl. 16:58. Der er ESSENS og stof til eftertanke for alle dem der er i tvivl om hvad det hele handler om .

Mvh/Mik112

Tak for det Mik

Det er sikkert noget rigtigt mange har prøvet, kunsten er så at få styr på "teknik-lyttetrangen" vende om og gå tilbage til basic og nyde al den dejlige musik, som er skabt i denne verden.

C.Bukowski skrev:
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&l ang=uk&code=2318e079ba9d6beba29ae714a4fcd219  

Bukowski din frækkert, så kan vi lære det, max. 6½"  ....der klaskes lår og støvle, her i synagogen, tak for den svada.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Sendt: 24 September 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Fra lyd og Højtaler byg Del. 7

Man kan dog starte forsigtigt, uden de helt store investeringer, f.eks. med et enkelt måleområde, der omhandler højttalerens frekvensrespons. Processen kan udføres relativ enkel med en såkaldt Spectrum Analyzer, der er i stand til at yde et rimeligt resultat med en vis margen til det perfekte og samtidig give en forsmag på måleteknikkens virke og funktion. Husk at måling kun er et stykke værktøj, der kan benyttes som et stormasket analysesystem af et lydbillede, hvorimod den menneskelige hørelse har et langt mere finmasket analysesystem og derfor er i stand til at opfatte fine nuancer og detaljer, som stort set er umålelige. Ergo måling vil sandsynligvis aldrig kunne erstatte et ”veltrænet øre” i udviklingsprocessen. Det ”at måle” kan gå hen at blive nærmest en religion og i ekstreme tilfælde udvikle sig til en form for fanatisme, hvor teknikken overskygger alt andet. Her må der prioriteres! - Bygger man højttalere, hvor målingen er det vigtigste eller bygger man højttalere, hvor ørets vurdering er det vigtigste?

Find balancen!

Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

<< Forrige Side af 115 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum