Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Verdens bedste højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 115
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 September 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

-Ja, jeg beklager, hvis det ovenstående bifald fylder lidt rigeligt. Heldigvis er der, som man kan se, tale om et sammenklappeligt indlæg...

Mvh.

ha ha hvor har jeres humor redet mange aftener,med håndklap på begge lår BLIV VED folk..RENE-H

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 September 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

NAD-nørd skrev:
santashooter skrev:
man skal jo, som Niels ovenfor også har skrevet, at hjernen er i stand til at kompensere rigtig meget.
i mange fladskærmsfjernsyn, hvor man har indbyggede højtalere, da spiller højtalerne ikke den "rene" tone, men istedet spiller den overtoner, hjernen skaber så tilstedeværelsen af den rene tone, men højtalerne er ikke i stand til at spille dem!

ydermere, så er det jo ligemeget at få målt sin hørelse. For hvis ens hørelse ikke har forværret sig inden for et kort tidsrum, da man jo vænner sig til at lytte med den hørelse man har, ligesom en farveblind sagtens kan male et virkelighedstro maleri, men hvis vi så "igennem" hans øjne, ville farverne være mærkelige.

Hvad så med de lydmænd der har arbejdet i feltet i mange år, med diskantdøvhed til følge, hvilket medfører at de skruer al for meget op for de friske frekvenser, hvilket så medfører at det hele skærer i ørerne, de har jo ikke opnået pludselige høreskader, men har pådraget sig dem over længere tid. Det jeg mener er at din påstand simpelthen ikke holder mht. at øret kan lytte "naturtro" hvis det er blevet frekvensdøv på bestemte områder. Jeg vil tro at hvis en diskantdøv skulle skrue sin eegen speaker sammen, vil den være nærmest uudholdelig at lytte til for diskanthørende

Så er der tale om en dårlig lydmand.

Hvis det generelt forholdt sig, som du beskriver, så ville vi næppe gide at høre musik, hverken live eller optaget, eftersom tinnitus - placeret i det mest følsomme frekvensområde - er en ret udbredt erhvervsskade blandt både musikere og teknikere.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Sendt: 26 September 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

NAD-nørd skrev:
santashooter skrev:
man skal jo, som Niels ovenfor også har skrevet, at hjernen er i stand til at kompensere rigtig meget.
i mange fladskærmsfjernsyn, hvor man har indbyggede højtalere, da spiller højtalerne ikke den "rene" tone, men istedet spiller den overtoner, hjernen skaber så tilstedeværelsen af den rene tone, men højtalerne er ikke i stand til at spille dem!

ydermere, så er det jo ligemeget at få målt sin hørelse. For hvis ens hørelse ikke har forværret sig inden for et kort tidsrum, da man jo vænner sig til at lytte med den hørelse man har, ligesom en farveblind sagtens kan male et virkelighedstro maleri, men hvis vi så "igennem" hans øjne, ville farverne være mærkelige.

Hvad så med de lydmænd der har arbejdet i feltet i mange år, med diskantdøvhed til følge, hvilket medfører at de skruer al for meget op for de friske frekvenser, hvilket så medfører at det hele skærer i ørerne, de har jo ikke opnået pludselige høreskader, men har pådraget sig dem over længere tid. Det jeg mener er at din påstand simpelthen ikke holder mht. at øret kan lytte "naturtro" hvis det er blevet frekvensdøv på bestemte områder. Jeg vil tro at hvis en diskantdøv skulle skrue sin eegen speaker sammen, vil den være nærmest uudholdelig at lytte til for diskanthørende

jeg snakker om en, som lever med og kender sit "problem". De fleste folk (inklusive) professionelle lydmænd, har en basis ide om hvordan et trommesæt skal lyde... og hvis de har hørt på et trommesæt IMENS de hører dårligt, så vil de også kunne tilstræbe denne lyd, selvom de hører dårligt.
nogle gange, kan en døvhed i et bestemt frekvensområde hjælpe en hel del til, at bringe fokus på netop dette frekvensområde, så de endda kan indstille mere nøjagtigt end andre kan.

selvfølgelig vil der forekomme specieller tilfælder, men jeg holder stadigvæk på mit udsagn.

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 September 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Kan vi få et samlet link til download af disse sindsyge videoklip der er vist her i Holger4' tråd? Har fået bræk på mit tastatur og skærm... Simpelthen genialt skruet sammen!
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 September 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
Kan vi få et samlet link til download af disse sindsyge videoklip der er vist her i Holger4' tråd? Har fået bræk på mit tastatur og skærm... Simpelthen genialt skruet sammen!

Link slettet.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Ser først nu alle de herlige film, som er blevet født efter afsnit "14". Jeg har ikke kunnet komme on-line pga. Stofa - Stofanet SUCKS.

Men WOW, jeg har grint min bagdel i laser .

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Velkommen tilbage Online - Holger.

Mvh. Offcourse

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:

Ser først nu alle de herlige film, som er blevet født efter afsnit "14". Jeg har ikke kunnet komme on-line pga. Stofa - Stofanet SUCKS.

Men WOW, jeg grint min bagdel i laser .

Du har været meldt savnet, godt at have dig tilbage Massa Holger.

Stofanet fylder 12 x 12 x 5 cm i min stue ( pladsoptagende ), det er ikke i brug af mig mere ....og kommer det heller ikke igen.

Hallo Holger Hermansen, hører jeg dig sige, at tråden er klar til Bully efterårssæsonen, afsnit 9 og frem ?

( Offcourse og C.Bukowski, jeg har på fornemmelsen, at vi godt kan begynde at sætte en ny spole i smalfilmskameraet, lave en god opbagt karrysovs og ris til filmholdet, bully 9 risikerer vist at komme til live inden længe ).

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

hej kære mennesker..efter jeg og min tråd har slidt sålerne færdige,var den bedst tjent med ,en nedsmeltning..

vil da komme her i trygge rammer,med stor lyd og video i bedste sendetid..ja selveste holger har bragt dimisionerne på plads igen hej hej  mvh RENE-H

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hej Holger!

Hvor i DK køber man Eighteen Sound? Der står ikke nogen distributører på deres hjemmeside.

Eller skal man køb dem på nettet?

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

hej vedr EIGHTEEN SOUND...gå ind på D-PAC audio proffsinel flotte fotos áf basenheder og hvordan de bruges og til hvad osv ..finder du det ej..så skriv en privat til mig og så sender jeg dig linket direkte fra siden..

iøvrigt:d-pac laver nogle meget voldsomme systemmer ..med og uden aktiv sub (kl D -amp) mm mvh RENE-H

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

hej vedr EIGHTEEN SOUND...gå ind på D-PAC audio proffsinel flotte fotos áf basenheder og hvordan de bruges og til hvad osv ..finder du det ej..så skriv en privat til mig og så sender jeg dig linket direkte fra siden..

iøvrigt:d-pac laver nogle meget voldsomme systemmer ..med og uden aktiv sub (kl D -amp) mm mvh RENE-H

Er denne hjemmesiden du hentyder til rene-h ?

http://www.dpac.dk/products/Eighteen%20sound/Eighteen%20soun d.htm 

Synd at der ikke er så meget liv i prislisten.

Savklinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
rene-h skrev:

Er denne hjemmeside du hentyder til rene-h ? http://www.dpac.dk/products/Eighteen%20sound/Eighteen%20soun d.htm 

Synd at der ikke er så meget liv i prislisten.

HEJ

Prøv med www.d-pac audio        eller www.acystems.dk

MV H    SAVKLINGE

Til top Vis Savklinge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Savklinge

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Savklinge skrev:

HEJ

Prøv med www.d-pac audio        eller www.acystems.dk

MV H    SAVKLINGE

Tak til savklingen

http://www.acsystems.dk/Prisliste%2018%20Sound%202008.pdf ( prisliste ) 

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

rigtig god side du fandt,med eighteen sound..

men mener,at den årgang enheder holger feks har ,,ikk har neodynuim princip..??det jo forholdvis nyt..og MEGET lette enheder ..men jeg må erkende ikk at,være sikker på om holgers EIGHTEEN 18" er en neodynium ??

mvh RENE-H

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Næææææææh, der er vist ikke så meget neo i mine 18'ere - kun, jern, pap og tråd . Ja. enheder er købt i Dansk Pa (Hi-Fi ) Center, og det er vist nok den rigtige adresse, som René har opgivet.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Det er da godt nok nogle rimelige priser Eighteen Sound har på deres enheder!

Nu var de nogle af deres horn jeg måske var interesseret i (til brug med andre drivere TAD/JBL), men jeg kan da se, at deres 1" neodym drivere er så billige, at man næsten lige skulle prøve og se hvordan de lyder.

Ville som et forsøg prøve at anvende dem fra ca. 1,8 kHz og opefter i stedet for mine bånd. Måske går det godt - måske ikke.

Hos dig Holger kunne du erstatte 6 enheder i hver side ... og få en følsomhed på ca. 110 dB!

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Det er da godt nok nogle rimelige priser Eighteen Sound har på deres enheder!

Nu var de nogle af deres horn jeg måske var interesseret i (til brug med andre drivere TAD/JBL), men jeg kan da se, at deres 1" neodym drivere er så billige, at man næsten lige skulle prøve og se hvordan de lyder.

Ville som et forsøg prøve at anvende dem fra ca. 1,8 kHz og opefter i stedet for mine bånd. Måske går det godt - måske ikke.

Hos dig Holger kunne du erstatte 6 enheder i hver side ... og få en følsomhed på ca. 110 dB!

Janils FY FY FY - Man erstatter ikke bånd... Med noget andet end... Bånd

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Janils FY FY FY - Man erstatter ikke bånd... Med noget andet end... Bånd

Ha! Ja, det kan du nok have ret i. Men efter at have hørt TAD's beryllium drivere, må jeg sige de kan "et eller andet", som mine bånd ikke kan. Specielt nedefter omkring delefrekvensen, hvor båndene har en vis egnelyd. Om båndet så skal ind som "super-tweeter" over 7-8 kHz vil vise sig.

Desuden vil driver og et lille horn have 10 dB ekstra følsomhed - så kan jeg nøjes med 3-5 Watt til diskanterne!

Indtil videre er det hele dog i overvejelsesfasen ..... TAD er hundedyrt!

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

det er da en åben tilgang janils har til tingene,han lader sig da ikke hæmme af gyldne regler,,men ser det som mulighedernes land,jeg syndtes det lidt sort hvidt,at skrive:man skifter kun bånd ud med bånd,,sådan opdager man da ikk heldige optimeringer..og han skriver tilmed:det går måske godt eller ej..stor tankegang !!

mvh da jeg købte p.audio bullit og 8" mid m/neodynyum magnet var det ret nyt på markedet ,,og enhederne vejer intet,,det underligt at stå med så lette enheder ,som ellers har ret tunge magnetsystemmer..jbl bruger meget neodynium nu også..det fremtiden !!!(den skal jeg nok høre for )pyt mvh RENE-H

<< Forrige Side af 115 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes