Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 06:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nogen der ejer en HK AVR 255 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres gode svar :)

Jeg tror jeg vil prøve at måle temp på udstyret ja :)

God ide kim :)

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 599
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Lige ekstra info: de fire ben eller fødder er faktisk sat fast på bundpladen med en philips-skrue, og er lige til at tage af. Men så kan der jo heller ikke komme luft til apparatet nedefra! Og det vil sikkert ridse hylden.

__________________
venlig hilsen Klogesen.
Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

varmeudviklingen på de allernyeste kender jeg faktisk ikke.

men alle de tidligere modeller blev ret varme, og til dem der ikke har haft dem eller deres konkurrenter åbne, kan jeg oplyse at harman'erne faktisk har en langt bedre og mere effektiv køling end eks nad og rotel. (skal siges det kun var de dyre udgaver jeg sammenlignede køling på, men jeg tvivler på at det produktionsteknisk kan betale sig at lave differentieret køling i samme serie)



Der er forskel på køleløsninger i hhv. billige og dyre receivere. Det kan ikke betale sig at bruge heatsinks i ren, ekstruderet aluminium i en receiver til 2000 kr. Hvis du kigger på tests af div. receivere, er der tit billeder af indmaden, og dér kan man se at man i de billigere modeller bruger billigt  blik, evt. suppleret med blæsere, i stedet for aluminium.

Selv i H/Ks AVR 347, som burde være en mid-range model, brugte man blik + blæser. Derimod satte Denon et køleelement af ren aluminium i deres low-end AVR 1507, hvilket er meget prisværdigt.



__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Klogesen, jeg havde plan om at bruge nogle gummidutter så der både er lidt luft nedenunder og så ridser den ik mit møbel :)

Fedt så man kan altså skrue dem af coool :)

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
kim olsen skrev:

varmeudviklingen på de allernyeste kender jeg faktisk ikke.

men alle de tidligere modeller blev ret varme, og til dem der ikke har haft dem eller deres konkurrenter åbne, kan jeg oplyse at harman'erne faktisk har en langt bedre og mere effektiv køling end eks nad og rotel. (skal siges det kun var de dyre udgaver jeg sammenlignede køling på, men jeg tvivler på at det produktionsteknisk kan betale sig at lave differentieret køling i samme serie)



Der er forskel på køleløsninger i hhv. billige og dyre receivere. Det kan ikke betale sig at bruge heatsinks i ren, ekstruderet aluminium i en receiver til 2000 kr. Hvis du kigger på tests af div. receivere, er der tit billeder af indmaden, og dér kan man se at man i de billigere modeller bruger billigt  blik, evt. suppleret med blæsere, i stedet for aluminium.

Selv i H/Ks AVR 347, som burde være en mid-range model, brugte man blik + blæser. Derimod satte Denon et køleelement af ren aluminium i deres low-end AVR 1507, hvilket er meget prisværdigt.

Til gengæld stinker den Denon rent effekt mæssigt i forhold til H/K'en



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
Da_Saint skrev:
kim olsen skrev:

varmeudviklingen på de allernyeste kender jeg faktisk ikke.

men alle de tidligere modeller blev ret varme, og til dem der ikke har haft dem eller deres konkurrenter åbne, kan jeg oplyse at harman'erne faktisk har en langt bedre og mere effektiv køling end eks nad og rotel. (skal siges det kun var de dyre udgaver jeg sammenlignede køling på, men jeg tvivler på at det produktionsteknisk kan betale sig at lave differentieret køling i samme serie)



Der er forskel på køleløsninger i hhv. billige og dyre receivere. Det kan ikke betale sig at bruge heatsinks i ren, ekstruderet aluminium i en receiver til 2000 kr. Hvis du kigger på tests af div. receivere, er der tit billeder af indmaden, og dér kan man se at man i de billigere modeller bruger billigt  blik, evt. suppleret med blæsere, i stedet for aluminium.

Selv i H/Ks AVR 347, som burde være en mid-range model, brugte man blik + blæser. Derimod satte Denon et køleelement af ren aluminium i deres low-end AVR 1507, hvilket er meget prisværdigt.

Til gengæld stinker den Denon rent effekt mæssigt i forhold til H/K'en



Ja, men lige præcis den model er over 3000 kr. billigere end H/K AVR 347, hvilket var min pointe; at man i en billig receiver fra Denon kan finde komponenter af langt højere kvalitet end i en H/K som er næsten 3 gange billigere (2000 kr. mod 5500 kr.).

H/Ks receiver havde en del andre funktioner, bl.a. video-behandling, multi-rum m. separat fj.betj., mere effekt, højere vægt, osv. men disse ting havde ikke noget med sagen, jvf. min pointe ovenfor.

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Så var jeg lige nede hos lydspecialisten i Århus, og fik den HK AVR 255 mål op.

Og den er altså kun 15.1 cm i højden m. føder monteret.

BTW nice nice nice design og lækker forstærker, spillede rigtig godt :)

WOW en forskel der er på alm dvd lydformater og så HD lydformater...

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Husk nu varmen... De H/K ting bliver altså godt lune, så pas på hvis du stopper den ind i bo concept møblet. Jeg havde en gang en AVR 435'er, den blev over 40 grader varm selv når den stod frit :)

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 599
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hvad er nu det for noget, Sune? Det glæder mig for dit pladsproblem, hvis det virkelig er rigtigt, men den 255, jeg har målt på, er altså 16,1, og det er 355 også. Er du helt sikker på at du ikke har brugt en lineal, som ikke begynder på 0 helt ude fra enden af? Sådan ser mine linaler nemlig ud. Mit målebånd begynder med 0 helt fra enden, og viser 16,1. Bare for at spare dig ekstra besvær. Men ellers lyder det da meget godt med gummifødder, bare du holder øje med temperaturen. Det er jo en slags skorstensvirkning, som giver kølingen.



__________________
venlig hilsen Klogesen.
Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Klogesen: LOL du har jo ret :)

Men så har jeg også 1 cm mere luft i mit hifimøbel, for brugt samme lineal LOL

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Du kan evt. supplere med de omtalte blæsere hvis du finder ud af at gummifødder ikke er nok.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest måler jeg lige temp :)

Så tager jeg stilling til hvad der så skal ske :)

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes