| Forfatter |
|
Sune Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres gode svar :)
Jeg tror jeg vil prøve at måle temp på udstyret ja :)
God ide kim :)
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige ekstra info: de fire ben eller fødder er faktisk sat fast på bundpladen med en philips-skrue, og er lige til at tage af. Men så kan der jo heller ikke komme luft til apparatet nedefra! Og det vil sikkert ridse hylden.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
varmeudviklingen på de allernyeste kender jeg faktisk ikke.
men alle de tidligere modeller blev ret varme, og til dem der ikke har haft dem eller deres konkurrenter åbne, kan jeg oplyse at harman'erne faktisk har en langt bedre og mere effektiv køling end eks nad og rotel. (skal siges det kun var de dyre udgaver jeg sammenlignede køling på, men jeg tvivler på at det produktionsteknisk kan betale sig at lave differentieret køling i samme serie)
|
|
|
Der er forskel på køleløsninger i hhv. billige og dyre receivere. Det kan ikke betale sig at bruge heatsinks i ren, ekstruderet aluminium i en receiver til 2000 kr. Hvis du kigger på tests af div. receivere, er der tit billeder af indmaden, og dér kan man se at man i de billigere modeller bruger billigt blik, evt. suppleret med blæsere, i stedet for aluminium. Selv i H/Ks AVR 347, som burde være en mid-range model, brugte man blik + blæser. Derimod satte Denon et køleelement af ren aluminium i deres low-end AVR 1507, hvilket er meget prisværdigt. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klogesen, jeg havde plan om at bruge nogle gummidutter så der både er lidt luft nedenunder og så ridser den ik mit møbel :)
Fedt så man kan altså skrue dem af coool :)
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
kim olsen skrev:
|
varmeudviklingen på de allernyeste kender jeg faktisk ikke.
men alle de tidligere modeller blev ret varme, og til dem der ikke har haft dem eller deres konkurrenter åbne, kan jeg oplyse at harman'erne faktisk har en langt bedre og mere effektiv køling end eks nad og rotel. (skal siges det kun var de dyre udgaver jeg sammenlignede køling på, men jeg tvivler på at det produktionsteknisk kan betale sig at lave differentieret køling i samme serie)
|
|
|
Der er forskel på køleløsninger i hhv. billige og dyre receivere. Det kan ikke betale sig at bruge heatsinks i ren, ekstruderet aluminium i en receiver til 2000 kr. Hvis du kigger på tests af div. receivere, er der tit billeder af indmaden, og dér kan man se at man i de billigere modeller bruger billigt blik, evt. suppleret med blæsere, i stedet for aluminium.
Selv i H/Ks AVR 347, som burde være en mid-range model, brugte man blik + blæser. Derimod satte Denon et køleelement af ren aluminium i deres low-end AVR 1507, hvilket er meget prisværdigt.
|
|
|
Til gengæld stinker den Denon rent effekt mæssigt i forhold til H/K'en __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Da_Saint skrev:
kim olsen skrev:
|
varmeudviklingen på de allernyeste kender jeg faktisk ikke.
men alle de tidligere modeller blev ret varme, og til dem der ikke har haft dem eller deres konkurrenter åbne, kan jeg oplyse at harman'erne faktisk har en langt bedre og mere effektiv køling end eks nad og rotel. (skal siges det kun var de dyre udgaver jeg sammenlignede køling på, men jeg tvivler på at det produktionsteknisk kan betale sig at lave differentieret køling i samme serie)
|
|
|
Der er forskel på køleløsninger i hhv. billige og dyre receivere. Det kan ikke betale sig at bruge heatsinks i ren, ekstruderet aluminium i en receiver til 2000 kr. Hvis du kigger på tests af div. receivere, er der tit billeder af indmaden, og dér kan man se at man i de billigere modeller bruger billigt blik, evt. suppleret med blæsere, i stedet for aluminium.
Selv i H/Ks AVR 347, som burde være en mid-range model, brugte man blik + blæser. Derimod satte Denon et køleelement af ren aluminium i deres low-end AVR 1507, hvilket er meget prisværdigt.
|
|
|
Til gengæld stinker den Denon rent effekt mæssigt i forhold til H/K'en |
|
|
Ja, men lige præcis den model er over 3000 kr. billigere end H/K AVR 347, hvilket var min pointe; at man i en billig receiver fra Denon kan finde komponenter af langt højere kvalitet end i en H/K som er næsten 3 gange billigere (2000 kr. mod 5500 kr.). H/Ks receiver havde en del andre funktioner, bl.a. video-behandling, multi-rum m. separat fj.betj., mere effekt, højere vægt, osv. men disse ting havde ikke noget med sagen, jvf. min pointe ovenfor. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var jeg lige nede hos lydspecialisten i Århus, og fik den HK AVR 255 mål op.
Og den er altså kun 15.1 cm i højden m. føder monteret.
BTW nice nice nice design og lækker forstærker, spillede rigtig godt :)
WOW en forskel der er på alm dvd lydformater og så HD lydformater...
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nu varmen... De H/K ting bliver altså godt lune, så pas på hvis du stopper den ind i bo concept møblet. Jeg havde en gang en AVR 435'er, den blev over 40 grader varm selv når den stod frit :)
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er nu det for noget, Sune? Det glæder mig for dit pladsproblem, hvis det virkelig er rigtigt, men den 255, jeg har målt på, er altså 16,1, og det er 355 også. Er du helt sikker på at du ikke har brugt en lineal, som ikke begynder på 0 helt ude fra enden af? Sådan ser mine linaler nemlig ud. Mit målebånd begynder med 0 helt fra enden, og viser 16,1. Bare for at spare dig ekstra besvær. Men ellers lyder det da meget godt med gummifødder, bare du holder øje med temperaturen. Det er jo en slags skorstensvirkning, som giver kølingen. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klogesen: LOL du har jo ret :)
Men så har jeg også 1 cm mere luft i mit hifimøbel, for brugt samme lineal LOL
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan evt. supplere med de omtalte blæsere hvis du finder ud af at gummifødder ikke er nok.
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest måler jeg lige temp :)
Så tager jeg stilling til hvad der så skal ske :)
|
| Til top |
|
| |