Emne: Anbefal en receiver ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Anima skrev:
Eller hvad har i som i vil anbefale?
|
|
|
Hvad kan du bruge oplysningerne til !
Ham der har Onkyo, anbefaler Onkyo.
Ham der har Denon, anbefaler Denon.
Ham der har Yamaha, anbefaler Yamaha.
Ham der har Pioneer, anbefaler Pioneer.
Ham der har HK, anbefaler HK.
Ham der har en kone med store forlygter, anbefaler en kone med store forlygter.
|
|
|
hmm, synes bare svaret plejer at være onkyo.
Derudover så er Denon AVR-4306 (den skal iøvrigt være sort) den bedste receiver der nogensinde er bygget   
tilbage til topic,
lyt dig frem, men uanset hvilken du vælger går du ikke ret meget galt i byen med h/k, marantz, denon, onkyo, yamaha og pioneer.
Hvis man skal sætte det lidt op rent klangmæssigt er denon og onkyo, pioneer og yamaha, h/k og marantz parvis relativt ens. De er nævnt med de lyseste først og varmeste til sidst. Hvis jeg skal sætte det meget firkantet op med fordele og ulemper, set over en bred kam, siger min erfaring mig følgende:
denon vs. onkyo:
Denon: De fedeste features, pæneste design og bedste stereolyd. Mere avanceret setup og flere indstillingsmuligheder, bedste brugervenlighed.
Onkyo: Mere effekt, lettere at indstille, lavere pris
pioneer vs. yamaha
Pioneer: Pæneste design, godt menusystem, bedst til surround, fantastisk brugervenlighed med andre pioneer produkter, har dog en bug med gengivelse af 7.1
Yamaha: Bedst allround (stereo + surround), også et fint menusystem, kan findes billigere end pioneer
marantz vs. h/k
Marantz: God stereolyd, godt menusystem, lidt svagere end de andre i surround.
H/K: God stereolyd, konservativt opgivet effekt (læs: de er meget strømstærke), på niveau med marantz, ofte gode tilbud hos dans hifi og tv center.
hvis nogen er uenige (det er der jo nok), så sig endelig til __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille tip: Yamaha RX-V1700 tæver Marantz 7001 + en del andre (H/K, Denon, Pioneer, osv.) i en test i AreaDVD. Retfærdigvis skal det siges, at ikke alle modellerne i testen er på samme prisniveau, bl.a. er Onkyo og Denon modellerne i den lavere ende, hvorimod de andre er højere oppe på prisskalaen.
Om RX-V2700 ville kunne slå de nævntes "storebrødre" er et skud i tågen, men når det kommer til surround går man aldrig galt med Yamaha. Har selv haft mange forskellige receivere, men vender altid tilbage til Yamaha pga. kvaliteten, lyden og fraværet af fejl (som jeg har oplevet på H/K, Denon, NAD).
Et andet tip er, at vægten kan sige noget om en forstærkers/receivers byggekvalitet og om hvor strømstærk den er. Groft sagt: jo større trafo, jo højere vægt, jo bedre er maskinen til at drive tunge laster. Men der er så mange andre faktorer der spiller ind, at vægten alene ikke skal være afgørende. Den kan bare være rar at have som pejlemærke. NB! Ovenstående gælder ikke for rent digitale forstærkere - der skal man tage hensyn til nogle helt andre elementer. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Anima Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sq ikke lige finde testen inde på AreaDVD  - er du sikker på den er derinde?
Synes da det virker meget interessant med Yamaha'en. Ang. opsætning, er der så en som kan hjælpe med at få mest muligt ud af den? - jeg overvejer at købe en Onkyo hos CSN teknik, men med hans priser er der ikke råd til meget (  )
Det kunne evt. være at der var en fra aalborg som kunne hjælpe?
Ang. firmware-opdatering, er det så noget jeg selv kan gøre, eller er det strictly verboten? __________________ Anima
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal bare søge efter "RX-V1700" på deres hjemmeside: http://www.areadvd.de/hardware/2006/2_avrm_1.shtml
Og her er et link til en stor test af "storebroderen", som får en masse ros:
http://www.areadvd.de/hardware/2007/Yamaha_RX-V2700_01.shtml
Hvad angår opsætning, har alle de nye receivere auto-setup vha. medfølgende mikrofoner. Hvor godt systemet er, er forskelligt fra producent til producent, men både Yamahas og Onkyos er rigtig gode. Pioneer og Denon har også gode auto-setup funktioner. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anima skrev:
Synes da det virker meget interessant med Yamaha'en. Ang. opsætning, er der så en som kan hjælpe med at få mest muligt ud af den? - jeg overvejer at købe en Onkyo hos CSN teknik, men med hans priser er der ikke råd til meget ( )
Ang. firmware-opdatering, er det så noget jeg selv kan gøre, eller er det strictly verboten? |
|
|
Nu du selv nævner CSN-Teknik, så opnår du ved køb af A/V receiver hos ham både installation, opsætning og løbende opdatering af firmware. Med det i mente kan du overveje CSN-Tekniks prisniveau igen. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Anima Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med CSN er netop hans priser. Jeg får jo en del mere, eller bedre for de sammen penge andetsteds.
Har fundet Yamaha RX-V2700 til 750 euro - er det en god pris?
Ellers har jeg tænkt på en onkyo 606 - dette er mit første rigtige sæt hifi, og mit rum, eller dvs. 1-værelses lejlighed på 35 kvm. behøver vel ikke den vilde receiver?
__________________ Anima
|
| Til top |
|
| |
ekelund Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft Sr7500 forgængeren for Sr7001 og nu har jeg Onkyo 805 og synes Onkyoen spiller bedre.
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også ejet en marantz sr7500 og dens surround lyd var jeg absolut ikke tilfreds med. Der er denon meget mere detaljeret og åben, synes jeg.
Har haft en onkyo 875 til låns af CSN og den spilledede rigtig godt. Dog havde jeg ikke råd til den og købte istedet en brugt denon 2807 som jeg synes spiller rigtig godt til prisen.
Når jeg skal have en ny reciever engang bliver det enten en Denon, Onkyo eller pioneer.
|
| Til top |
|
| |
Anima Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen dog Jesper
Er denon'en ikke meget "lille" sådan modelmæssigt?
Er der et godt sted (foruden ksb og dba) at kigge efter brugt hifi?
Det kunne måske endda være en venlig sjæl som gider hjælpe med at finde en?
Edit:
Det er til et sæt KEF KHT 5005.2! max 8k, og gerne under. 3-6k er mit sweetspot __________________ Anima
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anima skrev:
Jamen dog Jesper
Er denon'en ikke meget "lille" sådan modelmæssigt?
Er der et godt sted (foruden ksb og dba) at kigge efter brugt hifi?
Det kunne måske endda være en venlig sjæl som gider hjælpe med at finde en?
Edit:
Det er til et sæt KEF KHT 5005.2! max 8k, og gerne under. 3-6k er mit sweetspot  |
|
|
Nu ved jeg ikke hvad du mener med lille, men det er den 3. største af de "normale" modeller. 2808, 3808 og 4308.
Den er dog lige lille nok til mine højtalere desværre, så jeg skal snart have en ny med noget mere power i
Ja, jeg synes sagtens du kan købe brugt. Det har jeg gjort de sidste 2 gange og det har være super. Jeg finder altid en køber som har original emballage osv. Det er, FOR MIG, et tegn på at sælger har passet på sine ting. (det har i hvert fald været tilfældet de par gange jeg har handlet brugt)
Nu har jeg aldrig hørt de kef højtalere, men jeg synes det er vigtig at få en reciever det macher højtalernes lyd. Man kan selvfølgelig rette det til med kabler efterfølgende, hvis man vil.
Der er en onkyo 705 og 805 i ksb!! og en dejlig denon 4306 alle inden for dit budget.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 24 Juli 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anima skrev:
| Problemet med CSN er netop hans priser. Jeg får jo en del mere, eller bedre for de sammen penge andetsteds. |
|
|
Gør du det samlet set? Du kan da muligvis finde en A/V receiver, hvor du umiddelbart føler, at du får mere for pengene. Det er sådan set også fint nok. Der hvor jeg så oplever, at kæden falder af, er at du også efterlyser hjælp til korrekt/optimal opsætning af A/V receiveren. Hvilken glæde har du af et bedre produkt/"mere for pengene", hvis du ikke har den fulde glæde af produktet? Så skal du da i din situation benytte en forhandler, hvor du får alle dine behov dækket og størst glæde af A/V receiveren. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
SteffenD89 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt en Yamah rx-v663 og den spiller super :) blev posivtivt overrasket.
883'eren kan fåes for 5300kr inkl fragt fra tyskland af.
er ikke helt sikkert med 1800/3800 modellerne, men mener at 3800'eren koster omkring 10000kr i tyskland, (ca.3-4000kr sparet i forhold til Danmark.)
Det er da bestemt et kig værd og undersøge hvad de kan købes for i tyskland, jeg fik min 663'er for 3800kr inkl fragt, mener jeg.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 04:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var noget af et dyk at tage, fra Marantz 8001 og Yamaha 1700/2700 til Yamaha 663...
Endnu en tråd der beviser, at lige meget hvor meget umage man gør sig med at råde folk, efter de selv har bedt om hjælp, så ender trådstarter med ikke at lytte til de givne råd, og køber et produkt som slet ikke blev nævnt. 
Mon det tit sker at folk overvejer at købe en Ferrari, Porsche, Lamborghini, spørger folk til råds, prøverkører bilerne, men ender med at nøjes med en Golf? __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
| Yamaha 1700/2700 til Yamaha 663... |
|
|
Der er ingen tvivl om at 1700/2700 er super gode dekoder, men det kan meget ske at 663 + seperate effekttrin til front, vil lyde bedre !
Min næste dekoder hedder ivertifælde Yamaha 663 .
Da_Saint skrev:
Endnu en tråd der beviser, at lige meget hvor meget umage man gør sig med at råde folk, efter de selv har bedt om hjælp, så ender trådstarter med ikke at lytte til de givne råd, og køber et produkt som slet ikke blev nævnt.  |
|
|
Det er åndsvagt at spørge folk om hvilken dekoder de syntes er bedst, det er i 99,999% af tilfældene den personlige smag der spiller ind, og hvad kan så bruge svarene til !
Nogen gange i livet er man sgu selv nødtil at tage en beslutning, og helt ærligt hvis man ikke selv gider lave lidt fodarbejde for at finde en dekoder, så er det nok fordi man i bund og grund ikke er så interesseret når det kommer til stykket, og så kan man ligeså godt bare købe noget Dali/Denon (som er udemærket) i Klubben.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soffe skrev:
|
8001'eren er en efterhånden en gammel sag, da de lige har præsenteret 8003'eren.
Jeg ville nok spare lidt flere penge sammen, og købe en 8002'er, så du når de nye Blu-ray lydformater med.
|
|
|
Hvor har du set en SR8003?? De har en AV8003 på deres hjemmeside, men dertil skal jo købes effektforstærker, så det er et helt andet produkt/prisklasse..
..og har selv Marantz, så anbefaler Marantz
//Allan
|
| Til top |
|
| |
SteffenD89 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
|
Det var noget af et dyk at tage, fra Marantz 8001 og Yamaha 1700/2700 til Yamaha 663...
Endnu en tråd der beviser, at lige meget hvor meget umage man gør sig med at råde folk, efter de selv har bedt om hjælp, så ender trådstarter med ikke at lytte til de givne råd, og køber et produkt som slet ikke blev nævnt. 
Mon det tit sker at folk overvejer at købe en Ferrari, Porsche, Lamborghini, spørger folk til råds, prøverkører bilerne, men ender med at nøjes med en Golf?
|
|
|
Burde der ikke være det? altså et eller andet sted burde man vel få mere for de ekstra penge man punger ud :)
Men jeg synes altså den er god til ikk engang 4000kr :)
|
| Til top |
|
| |
Jenskristian Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
|
Mon det tit sker at folk overvejer at købe en Ferrari, Porsche, Lamborghini, spørger folk til råds, prøverkører bilerne, men ender med at nøjes med en Golf?
|
|
|
Trådstarter har vist ikke fortalt sit valg endnu, hvis han endda overhovdet HAR valgt
|
| Til top |
|
| |
Soffe Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
Soffe skrev:
|
8001'eren er en efterhånden en gammel sag, da de lige har præsenteret 8003'eren.
Jeg ville nok spare lidt flere penge sammen, og købe en 8002'er, så du når de nye Blu-ray lydformater med.
|
|
|
Hvor har du set en SR8003?? De har en AV8003 på deres hjemmeside, men dertil skal jo købes effektforstærker, så det er et helt andet produkt/prisklasse..
..og har selv Marantz, så anbefaler Marantz
//Allan
|
|
|
Det er rigtig nok 8003'eren er ikke en afløser for 8002'eren, da det er både dekoder og en forstærker, og en del dyrer pris, men lur mig om når den ikke kommer i butikkerne, så falder interessen og dermed også prisen for 8002'eren (;
Jeg håber bare at 8003'eren kommer i sølv-
|
| Til top |
|
| |
Anima Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Eftersom jeg fik en bøde for at køre for hurtigt på cykel (  ) var jeg nød til at forlade tanken om Marantz, og jeg har istedet fundet en Onkyo TX-SR805 til 6000.
Jeg har ikke modtaget den endnu, eftersom UPS er totalt lalleglade, og ikke lytter efter når jeg fortæller dem at jeg skal have den leveret på arbejde, da jeg ikke er hjemme i tidsrummet 6:20-15:45
Så setup'et hedder Onkyo 805 og Kef 5005.2 - ved i noget om hvilket subkabel der skal til? - kan i anbefale noget? __________________ Anima
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt valg Anima!! Den skal du nok blive glad for.
Hvor har du købt, hvis jeg må spørge?
Kender godt det med at kører for hurtigt på cykel. Det er surt at komme gennem byen med 75km/t og der så holder en fotovogn Seriøst, hvordan kan man få en bøde for at køre for hurtigt på cykel
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|