| Forfatter |
|
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
| Lyden overføres som flerkanals PCM, via et HDMI kabel, fra HD-DVD afspilleren til receiveren, hvor afspilleren selvf. står for afkodningen idet min receiver ikke kan afkode HD lydformater internt. Hvis du også vil vide hvilke formater det handler om, så har jeg film hvor lydsporet er i DTS-HD, og andre hvor det er Dolby TrueHD. Bare rolig, jeg er ikke novice når det kommer til surround, av udstyr, osv. |
|
|
Jeg siger ikke at du er novice, men HD lyd er et stort nyt område med mange fælder, og her er du faldet i den første af dem. Når du eksempelvis siger, at du lytter til DTS-HD, så er det ikke rigtigt. Din afspiller kan ikke dekode DTS-HD MA. Den dekoder kun core signalet, det som svarer til normal DTS, hvilket gør forskellen imellem DTS og det du tror er DTS-HD meget lille. I det øjeblik du får den ægte DTS-HD MA ind i stuen, så skal forskellen blive stor. Du vil høre dialogen blive mere ren, effekterne får mere dynamik og virker mere ja effektfulde. Selve placeringen af tale, effekter og musik i lydbilledet bliver mere præcis. Mindre mudret. Og det alene forskelle på 5.1 lyd. På 7.1 lyd er det noget helt andet, der er biografen for alvor rykket ind i stuen  /Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, måske har jeg ikke lyttet til DTS HD.
Men du bliver bare ved med at fæstne dig i én ting, og ser bort fra resten af det jeg skriver. Jeg skrev også, at jeg har set film i Dolby TrueHD. Igen, ingen stor forskel mellem det og alm. DD. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er meget mere headroom til dynamik i de nye formater, så noget forskel er der da. Jeg er dog enig i forskellen ikke er så markant som f.eks. fra pro logic til de digitale formater
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at lytte på DTS og Dolby Digital på en top klasse surround forærker som fx. fra Lexicon de ville slå alle de ny surround forærke der er på
market lige nu, selv med DTS-HD MA, selv en AUDIOLAB 8000AP eller ROTEL RSP-1068 kan let slå en onkyo TX-SR905 af banen.
Så der kan skam god værre noget om det.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| selv en AUDIOLAB 8000AP eller ROTEL RSP-1068 kan let slå en onkyo TX-SR905 af banen |
|
|
nu er der jo delte meninger om onkyo 
Men jeg tror nu gerne jeg ville eje den store Denon processor, tror den kan en par tricks som 15-20k receivere ikke kan. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Ok, måske har jeg ikke lyttet til DTS HD.
Men du bliver bare ved med at fæstne dig i én ting, og ser bort fra resten af det jeg skriver. Jeg skrev også, at jeg har set film i Dolby TrueHD. Igen, ingen stor forskel mellem det og alm. DD.
|
|
|
Hvilke film har du sammenlignet med på Dolby TrueHD ? (Så vil jeg lave samme forsøg her)
/Lars
__________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan god værre at Onkyo nok ikke er den beste surround forærker og måske er Denon´s beder, eller måske ikke, vi skal nok op i 50k klasse før
at de ny HD lyd formater virklig komme til at lyde rigtig og mange gange beder en DTS og Dolby Digital, så der er faktis kun den med rigtig HIGH-
END surrund forærker i pris klasse 50k +, der virklig ville få glæde af disse ny lydformate, vi andre kan let leve med surround forærke med
normal DTS og Dolby Digital.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ larl: Poseidon, Blade Runner (Final Cut), Flags of Our Fathers, Letters From Iwo Jima, Full Metal Jacket, A Mighty Heart, Next, Batman Begins.
Ved nogle film er forskellen større end ved andre, men det bliver aldrig til noget vildt, eller til en wow-oplevelse. Som brasch skriver, var det en større og mere mærkbar forskel da DD og DTS kom frem, i forhold til pseudo-surround (Pro Logic osv.). __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror så til gengæld også at der ret let ville kunne laves større forbedringer relativt let i 80% i de hjemmebiografer på dette forum end forskellen på de nye og de gamle lydformater (min egen inkl.)
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |