| Forfatter |
|
Usse Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv lige købt en HK AVR 255, og den overgår virkelig mine forventninger, virkelig et best buy hvis du spørger mig ;)
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Emil Killer Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Held og lykke med dit nye system  Er sikker på det kommer til at spille fremragende. Men hvilke kabler sætter du til? Altså ud til højttalerne.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at siker dig at der er pre-out på A/V Receiver, da Dali med sikkerhed nok kan lide at der bliver smidet en effektforstærker efter dem
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak, jeg har 2x10 meter Dali white wave til baghøjtalerne. har stadig ikke besluttet mig hvad angår fronterne og center. bliver nok ikke kabler til 100 kr meteren, men skal da være lidt bedre end whitewave. nogen forslag siden du spørger?
der er preout på, selvom jeg dog ikke har planer om effektforstærker lige foreløbigt. men altid en god ide at have noget, der ikke skal skiftes ud efter en måned. ;)
|
| Til top |
|
| |
Emil Killer Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej der var såmænd ikke nogen speciel grund til jeg spurgte, var bare nysgerrig ;)
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kunne jo godt være, at du vidste lidt om det. jeg står på bar bund, når det kommer til kabler. så hvis nogen vil anbefale nogle i den billige ende, så skal de være velkommende.
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
degofedal skrev:
chrfog skrev:
mange tak, jeg har 2x10 meter Dali white wave til baghøjtalerne. har stadig ikke besluttet mig hvad angår fronterne og center. bliver nok ikke kabler til 100 kr meteren, men skal da være lidt bedre end whitewave. nogen forslag siden du spørger?
|
|
|
Hvor meget skal du bruge og hvad må det koste? Der er fx mange herinde som er glade for Van Den Hul - The Clearwater til 65kr metreren (Hifi klubben). Jeg har ikke selv hørt det.
|
|
|
Jeg har faktisk kigget lidt på clearwater, men også på snowline. jeg har ingen ide om, hvordan kabler kan forbedre lyden og hvor meget det kan høres i mine dali højtalere. så hvad jeg får af lydkvalitet ved at give 15 kroner mere meteren aner jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror at jeg vil starte ud med white wave hele vejen rundt indtil, at jeg har fået mere styr på kabler. de koster ikke ligefrem alverden, så det går nok, hvis de skal skiftes ud efter lidt tid.
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
så har jeg fået recieveren. lækkert at få bragt til døren. det hele er sat til. havde taget et par billeder så regner med, at oprette en tråd, så folk kan få lov at se, hvordan det ser ud, nu hvor i også har hjulpet mig med at vælge. indtil videre er alle højtalerne monteret med dali white wave, indtil jeg får læst lidt mere op på, hvordan kabler hjælper og hvad man skal kigge efter.
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
i får lige et hurtigt billede af opsætningen. det er jo ikke noget specielt, men så kan i da se, hvad i har hjulpet med. jeg skal nok åbne en dedikeret tråd senere, når jeg har fået skjult kablerne osv.  bordet har jeg fået af en flink fyr, som hedder jeppe. han ville ikke have noget, hverken betaling eller noget, så jeg gav ham en flaske rødvin, da jeg hentede det  jeg synes allerede, at det ser flot ud, men selvfølgelig endnu flottere, når kablerne kommer helt væk.
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |