Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 14:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: endnu en reciever-tråd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 16 August 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Har selv lige købt en HK AVR 255, og den overgår virkelig mine forventninger, virkelig et best buy hvis du spørger mig ;) 

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
Emil Killer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 16 August 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Held og lykke med dit nye system  Er sikker på det kommer til at spille fremragende. Men hvilke kabler sætter du til? Altså ud til højttalerne.
Til top Vis Emil Killer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil Killer
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 16 August 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Husk at siker dig at der er pre-out på A/V Receiver, da Dali med sikkerhed nok kan lide at der bliver smidet en effektforstærker efter dem
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 August 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

mange tak, jeg har 2x10 meter Dali white wave til baghøjtalerne. har stadig ikke besluttet mig hvad angår fronterne og center. bliver nok ikke kabler til 100 kr meteren, men skal da være lidt bedre end whitewave. nogen forslag siden du spørger?

der er preout på, selvom jeg dog ikke har planer om effektforstærker lige foreløbigt. men altid en god ide at have noget, der ikke skal skiftes ud efter en måned. ;)
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
Emil Killer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 16 August 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Nej der var såmænd ikke nogen speciel grund til jeg spurgte, var bare nysgerrig ;)
Til top Vis Emil Killer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil Killer
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 August 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

det kunne jo godt være, at du vidste lidt om det. jeg står på bar bund, når det kommer til kabler. så hvis nogen vil anbefale nogle i den billige ende, så skal de være velkommende.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 16 August 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

 
Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 August 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

degofedal skrev:
chrfog skrev:
mange tak, jeg har 2x10 meter Dali white wave til baghøjtalerne. har stadig ikke besluttet mig hvad angår fronterne og center. bliver nok ikke kabler til 100 kr meteren, men skal da være lidt bedre end whitewave. nogen forslag siden du spørger?

Hvor meget skal du bruge og hvad må det koste?
Der er fx mange herinde som er glade for Van Den Hul - The Clearwater til 65kr metreren (Hifi klubben). Jeg har ikke selv hørt det.


Jeg har faktisk kigget lidt på clearwater, men også på snowline. jeg har ingen ide om, hvordan kabler kan forbedre lyden og hvor meget det kan høres i mine dali højtalere. så hvad jeg får af lydkvalitet ved at give 15 kroner mere meteren aner jeg ikke.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 16 August 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

 
Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 18 August 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

tror at jeg vil starte ud med white wave hele vejen rundt indtil, at jeg har fået mere styr på kabler. de koster ikke ligefrem alverden, så det går nok, hvis de skal skiftes ud efter lidt tid.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 19 August 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

så har jeg fået recieveren. lækkert at få bragt til døren. det hele er sat til. havde taget et par billeder så regner med, at oprette en tråd, så folk kan få lov at se, hvordan det ser ud, nu hvor i også har hjulpet mig med at vælge. indtil videre er alle højtalerne monteret med dali white wave, indtil jeg får læst lidt mere op på, hvordan kabler hjælper og hvad man skal kigge efter.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 19 August 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

i får lige et hurtigt billede af opsætningen. det er jo ikke noget specielt, men så kan i da se, hvad i har hjulpet med. jeg skal nok åbne en dedikeret tråd senere, når jeg har fået skjult kablerne osv.



bordet har jeg fået af en flink fyr, som hedder jeppe. han ville ikke have noget, hverken betaling eller noget, så jeg gav ham en flaske rødvin, da jeg hentede det

jeg synes allerede, at det ser flot ud, men selvfølgelig endnu flottere, når kablerne kommer helt væk.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

 
Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes