| [QUOTE=DPetersen]
Godt nytår 
Tillykke med TT'eren, det er en meget fin forstærker. Jeg har haft en Pathos Classic One MkII, som jeg synes har en god klang. Men TT'eren er jo lige en klasse bedre.
Sovtek 12AX7LP er et godt rør, stabilt, bruges også af AR og andre af de "store". Men jeg ville helt klart prøve noget andet og mere raffineret 
Når vi snakker 12ax7/ecc83, er jeg for tiden til superrøret Tesla e83cc. Af andre gode rør kan nævnes Siemens & Halske triple mica (12ax7wa) og Phillips/Mullard ecc83. Telefunken ecc83 har ikke imponeret mig, og ecc803s er alt-alt for dyrt i dag, ift. hvad man får.
Holdbarheden på dine rør, med det forbrug, er mange år. I den kvalitet kan du godt regne med omkring 5000 gode timer. Men det er vanskeligt at sige præcist, da der er mange faktorer som spiller ind (varme/kulde veksling, tænd/sluk o.lign.). Du kan dog tydeligt høre (ikke noget problem når man som os er trænet hifi nørd ) når der er noget galt med dem, men det er jo altid godt at sammenligne med friske ind i mellem, så man evt. opdager en mindre forringelse...
Forsat god fornøjelse med din klasse-forstærker 
|