Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 20:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DENON Vs. ONKYO Setup ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Altså nu har jeg haft min Onkyo 705 i 10 mdr og er endnu ikke futtet af :)

Jeg ved ik hvor Ralf har det fra, men at sige at DVDén er noget decideret bras er stærke ord.

Jeg synes det er en ganske fint dvd afspiller til prisen, den klare det faktisk rigtig godt endda, jeg kender igen ik Denon, den kan sikkert gøre det bedre, men at sige at Onkyo 405 er noget bras bliver jeg faktisk lidt fornærmet over :)

Det er svært at finde nogle reviews på den, men her er lidt...

http://www.testfreaks.com/dvd-players-recorders/onkyo-dv-sp4 05/user-reviews/

http://www.reviewstream.com/reviews/?p=34041

 

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

II DoMain II skrev:

Da_Saint -> Ja, at jeg skal lytte mig frem.. (Hvilket ikke bliver en mulighed). At jeg skal købe en ny fra tyskland.. (Hvilket jeg aldrig ville gøre).



Læs mit første indlæg i tråden. Bedre råd kan man ikke give dig, da ingen af os er dig. Det ender alligevel med at du køber det du synes bedst om, lige meget hvad folk herinde skriver. Det er set før...

Og hvad angår fordele og ulemper: det er kun dig der kan bedømme det. Én mands fordel er en anden mands ulempe. Desuden får du konstant gode råd, fra flere forskellige sider. At du så bliver ved med at efterspørge hjælp, viser bare at du er utaknemmelig og ikke sætter pris på folks råd.

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

jeg synes efterhånden der er mange af denne slags tråde og mange af dem ender med det samme. Baseret på mine egne erfaringer er en surroundreceiver et kompromis på rigtigt mange områder. Jeg kan sagtens finde 4-6 ændre mærker der gør det fuldt ud lige så godt som min denon, men på hver deres måde. De har alle deres styrker og svagheder. Dem finder du kun ud af ved at lytte dig frem. Jeg kan med lethed finde en receiver der er bedre i stereo end min og sagetens også finde en der er bedre til surround, men jeg synes jeg har valgt den mellemvej der passede bedst til mig og mit setup. Den receiver jeg siger der er dårlig til stereo kan du sagtens synes er bedst om omvendt. Alternativet er at finde den receiver man synes er bedst i surround og så købe en stereoforstærker også, det vil (som regel) give et bedre resultat



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

II DoMain II skrev:
Exxtreme -> Som sagt giver det jo ingen mening at lytte, da det ikke kan blive på samme højtalere osv.

Er der seriøst ingen der kan hjælpe med fordele/ulemper, eller de 3 spørgsmål?

Det kommer helt an på hvor meget erfaring du har med de højttalere der lyttes til...

Hvor mange gange vil du have at vide at vi ikke kan fortælle dig hvilke fordele og ulemper der er, når vi ikke ved hvilke krav du har... Du kan i produkternes data læse om deres fordele over hinanden, du må så derefter afgøre om de har nogen betydning for det du skal bruge produktet til...

Der er ikke et af sættene der er det ubetinget bedste, da folk har forskellige meninger og krav...

Spørgsmål 1: Er der svaret på - Og tager ikke 5 minutter at finde svaret på hvis du selv gad søge.

Spørgsmål 2: 7.1/5.1+2 betyder at den kan køre Surround i 7.1, eller 5.1+2 kanaler til Zone2 eller BiAmping osv...

Spørgsmål 3: Du kan læse om hvad de forskellige HDMI versioner understøtter her.

 

Den væsentligste forskel på Denon'en og Omkyo'en er at Onkyo'en understøtter de "nye" lossless HD-lydformater (Dolby True-HD, DTS HD-Master), hvor Denon'en ikke gør... Så du må gøre op med dig selv om du vil få brug for de lydformater som bl.a. ligger på Blu-Ray film....

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Manson skrev:
[QUOTE=Exxtreme]

Jeg vil så på det kraftigste advare mod at bestille en Onkyo fra tyskland... Der er flere brugere herinde og flere andre steder der har købe en fra tyskland (også nogle i resten af verden) og de er både eksploderet og brudt i brand osv...

Her kan du læse om nogle få af problemerne: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60161&K W=onkyo+brand

JA det kan godt være for lang tid siden der har været Fejl i Onkyo fra 805-905

men kan du finde en for nylig der er futte af nej vel

Ja lille wannabe Karl Smart, det kan jeg faktisk, min fætters slog gnister i sidste uge og brændte højre kanal i lyddelen af... Så den ryger retur på Mandag...

har selv købt min der nede og den fejler ikke en pind

Jamen tillykke, vil du så have en medalje eller???... Jeg skrev jo ikke at ALLE Onkyo brænder af vel?!?!?

den kom hjem med den nyest firmware version

ja de bliver lidt varme men thor du ikke et andet mærke i den klasser i den samme størlse bliver

det som kan det samme

Min Denon 4308 som kan mere bliver ikke varm i samme grad... Kun lunken når den har spillet i lang tid...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
II DoMain II
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hvilken af dem er egentlig kraftigst?

Kan ikke helt greje de forskellige måder de er blevet målt på. :)

Til top Vis II DoMain II's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af II DoMain II Besøg II DoMain II's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Onkyo'en er nok en anelse kraftigere... Selvom de 160W den yder i 6 Ohm er målt ved kun 1 kanal i drift som man ikke kan bruge til en skid...

Men nu kan man ikke stole blindt på watt... Det er faktisk vigtigere at forstærkeren kan sparke mange Ampere ud på udgangene, og det kan den ikke uden en kraftig strømforsyning og en stor lytbank... Uanset hvor mange watt den så yder på papiret...

EDIT: Ville ønske der var en fælles standard for hvordan producenterne skal opgive deres data... Lad os tage Onkyo som eksempel... At 705'eren yder 160W i 6 Ohm ved 1 kanal drevet siger jo absolut intet om hvor meget den yder i et 7.1 setup som den er bygget til...

Der skulle være en fast standard der sagde, at alle kanaler skulle være drevet på samme tid, at der blev målt ved samme impedans, og at der blev målt ved samme THD... Men sådan bliver det nok aldrig...

Så kunne det være ekstra fint hvis producenterne gad tage sig tid til at måle i 2.0 og i 5.1 også... Så har man jo noget at gå efter... Og så forstår jeg heller ikke hvorfor de fleste opgiver effekt ved 6 Ohm... Langt de fleste højttalere har en impedans på enten 4 eller 6 Ohm...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:

IMO er Denon i dette tilfælde langt pænere, og det oser lidt mere af kvalitet. På den anden side har Onkyo receiveren THX Select certificeringen, men efterhånden synes jeg ikke at det har så meget at sige, hverken om bygge-eller lydkvalitet...Logitechs computer højttalere bærer jo THX mærket!



Du skal bare huske på at kriterierne for at Onkyo receiveren bærer THX mærket og at Logitechs PC højtalere bærer THX mærket bestemt ikke er de samme. Med andre ord er der ikke tale om samme THX certificering.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Da_Saint skrev:

IMO er Denon i dette tilfælde langt pænere, og det oser lidt mere af kvalitet. På den anden side har Onkyo receiveren THX Select certificeringen, men efterhånden synes jeg ikke at det har så meget at sige, hverken om bygge-eller lydkvalitet...Logitechs computer højttalere bærer jo THX mærket!



Du skal bare huske på at kriterierne for at Onkyo receiveren bærer THX mærket og at Logitechs PC højtalere bærer THX mærket bestemt ikke er de samme. Med andre ord er der ikke tale om samme THX certificering.


Min pointe er, at det er relativt nemt at få et THX certifikat, uanset produkt. Man skal bare være villig til at betale for det.

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes