Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 23:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CDen ved at dø!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Den LP har jeg osse..hehehe....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Jeg køber stadig cd'er, men jeg ville hellere downloade min musik i 88,2/96 khz i 24 bit flac-format.

Er det så meget bedre kvalitet at hente her??

Så kræver det vel noget hardisk/server udstyr.....

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Farvel min ven:

det var sjovt så længe det varede.

Hilsen LPsen.

Jeg har både LP'en og CD'en
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Jeg har både LP'en og CD'en [/QUOTE]

Alt det "udstyr" der følger med på LP-udgaven (bl.a diverse cut-outs) går man glip af med CD-udgaven. 

Jeg synes der en særlig charme ved LP-udgaven. Altså udover at lyden er langt bedre på LP'en.

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også, at de udenlandske hjemmesider bærer en stor del af skylden for de dalende salgstal i Danmark. Ud af 10 CD'ere jeg køber er nok de 8-9 hentet hjem fra udlandet.

Hvem pokker vil betale kr. 160 for en ny CD i FONA som du kan få hjem fra udlandet til under kr. 100.

For mit vedkommende køber jeg vel i snit 50-60 CD'ere om året så det er kun omkring 8-10 stykker fra danske butikker.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Nu er det altså ikke pga. vinyl af cd slaget går tilbage.

Det er pga. folk ude i samfundet ikke er som os her på hifi4all. For de fleste mennesker er musik noget der kommer ud af radioen. Kommer der noget de kan lide downloader de præcis det nummer. Et helt album siger dem ikke noget. I dag ville f.eks. The Wall overhovdet ikke hitte. Bare være et mindre hit for "freaks" (jeg elsker det album)

Jeg tror både HiFi branchen og i særdeleshed pladebranchen går en meget svær tid i møde. Det kan selv et stigende vinyl salg ikke rette op på. Det stiger fra et meget lavt niveau, og på et tidspunkt rammer det "loftet" og finder sit naturlige leje. Langt fra da pladesalget toppede.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

kimC skrev:
Jeg køber stadig cd'er, men jeg ville hellere downloade min musik i 88,2/96 khz i 24 bit flac-format.

Er det så meget bedre kvalitet at hente her??

Så kræver det vel noget hardisk/server udstyr.....

Den lille smule musik jeg har downloadet i 24 bit FLAC lyder helt fantastisk godt. Men jeg antager der går en rum tid inden alle nye udgivelser bliver tilgængelig i denne kvalitet (hvis det nogensinde sker)??

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

for 25 år siden var der de gamle der mente, at cd ikke ville overleve....lp´en døde ikke, men blev en form for undergrund og der skulle gå nogle år før den fik sit come back for alvor.

Cd´en var dengang fremtid og man mente ikke at der var noget der kunne trumfe den tynde, ret stærke silikone skive...

Nu hedder det mp3...om nogle år hedder det sikkert noget andet...

Hvorfor er vi mennekser så tilbøjelige til at tro det værste om noget nyt? Noget nyt betyder ikke nødvendigvis at enden er kommet for noget andet. Ny generation...nyt medie.

Lp´en lever igen...det gør den sikker også om 25 år fra nu af....det samme gør cd´en sikkert også....og mp3 og mp4 og hvad der ellers er af andre ting på markedet.

Der vil jo altid være en flok entusiater der holder myten i live....lige som kasette bånd også lever, DAT bånd...og ikke at forglemme....minidiscen....jeps....den lever stadig...

Nyt er ikke altid ondt, eller undergangen for det vi kender...det er bare endnu et produkt og så længe der er folk der kan tjene på det...så længe vil det eksistere....så min konklusion må være....at der kommer mange andre nye tilbud og mange nye produkter....som et eller andet sted bare skal finde deres plads på markedet.

Om 25 år kan det jo være at der sidder en flok nørder og samler på mp3 filer som folk samler lp´er i dag Wink

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Nu er der forskel på at leve, og leve godt.

Problemet er det samlede pladeslag er stærkt faldende. Salget af cd'er falder, vinyl stiger lidt, og selvfølgelig download stiger meget. Men den samlede omsætning er faldende. Plus der sker en ændring, væk fra album over til enkelte numre. Det synes jeg er kedelige udvikling. U2, Madonna og andre af de store skal nok klare sig. Istedet for 10-12 mil. sælger de bare 4-5 mil.

Det virkelig problem er de mindre kunstner som måske går fra 400.000 til 150.000 world wide. Hvordan går det så ikke dem som ligger niveuet under igen. De bliver sikkert slet ikke udgivet, eller i bedste fald, solgt online fra deres egen hjemmeside.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

for 25 år siden var der de gamle der mente, at cd ikke ville overleve....lp´en døde ikke, men blev en form for undergrund og der skulle gå nogle år før den fik sit come back for alvor.

Cd´en var dengang fremtid og man mente ikke at der var noget der kunne trumfe den tynde, ret stærke silikone skive...

Nu hedder det mp3...om nogle år hedder det sikkert noget andet...

Hvorfor er vi mennekser så tilbøjelige til at tro det værste om noget nyt? Noget nyt betyder ikke nødvendigvis at enden er kommet for noget andet. Ny generation...nyt medie.

Lp´en lever igen...det gør den sikker også om 25 år fra nu af....det samme gør cd´en sikkert også....og mp3 og mp4 og hvad der ellers er af andre ting på markedet.

Der vil jo altid være en flok entusiater der holder myten i live....lige som kasette bånd også lever, DAT bånd...og ikke at forglemme....minidiscen....jeps....den lever stadig...

Nyt er ikke altid ondt, eller undergangen for det vi kender...det er bare endnu et produkt og så længe der er folk der kan tjene på det...så længe vil det eksistere....så min konklusion må være....at der kommer mange andre nye tilbud og mange nye produkter....som et eller andet sted bare skal finde deres plads på markedet.

Om 25 år kan det jo være at der sidder en flok nørder og samler på mp3 filer som folk samler lp´er i dag Wink

Hø-høh....jeg tror nu ikke man vil finde ret mange MP3-samlere i fremtiden... 

I det hele taget er det interessant at tænke på, at CD-maskinekonstruktører over hele verden stadig prøver at få deres grej til at lyde lige så godt som afspilning af LP'er. (På topklasseudstyr, naturligvis).
Tænk, at man får et nyt medium (CD) som skal afløse noget forældet (LP) - og så prøver man af få det nye medium til at lyde som det gamle medium..! Temmelig paradoksalt, vil jeg sige...

Måske var det lidt som ved overgangen fra de forældede rør til de fantastiske transistorer?

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Hø-høh....jeg tror nu ikke man vil finde ret mange MP3-samlere i fremtiden... 

I det hele taget er det interessant at tænke på, at CD-maskinekonstruktører over hele verden stadig prøver at få deres grej til at lyde lige så godt som afspilning af LP'er. (På topklasseudstyr, naturligvis).
Tænk, at man får et nyt medium (CD) som skal afløse noget forældet (LP) - og så prøver man af få det nye medium til at lyde som det gamle medium..! Temmelig paradoksalt, vil jeg sige...

Måske var det lidt som ved overgangen fra de forældede rør til de fantastiske transistorer?

Mvh.
Niels L.

Jeg tror nærmere der bliver mange FLAC-fil samlere i fremtiden. De som vil "samle" på MP3, interesserer sig ikke for hifi. Iøvrigt er jeg glad for at min CD/DAC ikke lyder som et gennemsnitligt vinyl-setup, for det ville være et tilbageskridt.......og så skratter det slet ikke

PS: Der findes både dårlige rør og dårlige transistorer.

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft pladespiller siden ca. 1980, og jeg kan tydeligt huske da jeg fik min første CD - en Philips cd 104, i 1986. Det var noget der virkede, god lyd og meget enklere end de gamle LP plader. Jeg kan huske jeg stod i kø for at købe Springsteens 3 cd box da den udkom, ligesom man måtte vente på andre udgivelser i månedsvis fordi de først kom på LP.

Jeg syntes dengang at overgangen fra LP til CD var et stort fremskridt, det synes jeg stadig, for CDerne lyder altid godt og virker altid perfekt. Jeg har p.t. mere end 400 og alle virker som da de blev købt, men de behandles også pænt.

LPerne er hyggelige, en bekendt kaldte det topmålet af retro at jeg stadig har flere hundrede LPer i reolen, fordelen her er at der er så mange billige second hand plader til salg for ingen penge, men de er dog blevet dyrere, nu koster de 10 - 30 kr, tidligere kostede de 5 kr. Personligt betaler jeg aldrig mere end ca 20 kr for en LP.

Det det drejer sig om er musikken, og det er det væsentlige. LPen overlever kun i kraft af de millioner af brugte plader, cden skal nok overleve for det er da et enkelt og praktisk system, ligesom det er det format stort set alle bruger, der er ingen der ikke kan afspille CD, det gør det meget kompatibelt og anvendeligt.

Det er lidt ligesom da jeg var teenager, hvor vi først optog lpen på cassettebånd og derefter senere købte pladen hvis den var god. Nu køber mange brugte LPer og hvis den er god købes den på CD. Derfor er LPen på en mådet blevet nutidens kassettebånd, og det er da helt fint. 

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Det er vel den vej, udviklingen går.

Vi gider ikke længere hele albums, hvor kun 2 til 3 numre er værd at lytte til. Så hellere købe og downloade de numre man kan lide fra internettet.

Jeg mener at have læst, at én fra pladebranchen i samme ombæring udtalte, at at såfremt man skulle opretholde et fornuftigt salg af CD'ere for fremtiden, så skulle der noget mere til. Bonus CD'ere og ekstramateriale. Dette lyder da meget godt, men hvad med at sætte prisen ned i stedet.

I stedet for at fylde en CD op med alt muligt bras (jeg i al fald alligevel ikke lytter til), så sænk dog hellere prisen. Så kan det også være, at det bliver nemmere for mig i al fald at sluge, at der kun er 2 til 3 numre jeg kan lide på en CD.

/Henrik 

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke købt cd'er i årevis ikke siden jeg fik min første com. downloader alt jeg høre det er nemmere og det fylder ikke og man kan smide det væk ved og trykke på en knap når man ikke gider ha eller høre det mere.. og kvalliteten er jo ganske god. der er self et par numre en gang imellem der ikke er så god men så må man jo bare leve med det. jeg sparer  1000 vis af kroner på denne måde og kan for de penge købe bedre hifigrej itedet for. hvis man ser det fra den side..

men tror ikke cd 'en dør selve disc'en er jo osse bruge til alle spillemaskiner og dvd og blyray alle ligger jo på skiver så tror næbbe det dør. Lp har aldrig sagt mig noget men det kan være det kommer om 10 år.. Hehe

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

De bedste cd- udgivelser beviser jo at dette medie virkelig har noget at byde på. Sjusk med indspilning og produktion er noget fanden har skabt. Inden man køber en cd, burde man kunne læse en "komprimeringstest" af den, så man ikke køber katten i sækken.

Der kan sikkert siges meget godt om LP'en - bl.a. var det en større glæde fysisk at få en Lp i hånden end en cd. (En laserdisk virker også i sit ydre mere lækker og gedigen end en DVD). Personligt orker jeg ikke at springe på vinylvognen igen, men søger istedet af optimere cd-afspilningen til det yderste.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Vi gider ikke længere hele albums, hvor kun 2 til 3 numre er værd at lytte til. Så hellere købe og downloade de numre man kan lide fra internettet.

Jeg mener at have læst, at én fra pladebranchen i samme ombæring udtalte, at at såfremt man skulle opretholde et fornuftigt salg af CD'ere for fremtiden, så skulle der noget mere til. Bonus CD'ere og ekstramateriale. Dette lyder da meget godt, men hvad med at sætte prisen ned i stedet.

I stedet for at fylde en CD op med alt muligt bras (jeg i al fald alligevel ikke lytter til), så sænk dog hellere prisen. Så kan det også være, at det bliver nemmere for mig i al fald at sluge, at der kun er 2 til 3 numre jeg kan lide på en CD.

/Henrik 

Bonus materiale bør kun være et alternativ til den "almindelige" udgave. Det kan være super fedt med de kunstnere man er specielt interesseret i, men så bør det være noget man kan vælge at betale ekstra for. Kan ik forstå logikken til ham fra pladeindustrien. Jeg synes det svarer til at man kun kunne købe extended editions af dvd film. De fleste gidder jo f.ex ikke bruge 4 timer på at se LOTR i directors cut + 1 time behind the scenes, når standard udgaven med den samme historie varer 2 timer.  

Normal priserne for ny cd'er herhjemme er horrible, så jeg køber alltid denslags fra udlandet hvor de kan fås til 70-90 dkk, lidt mere hvis det er en udgave med extra materiale etc. Det nivau burde de også have herhjemme.     

Jeg synes ikke problemet med direkte dårlige fyldnummer er slemt. Men mange udgivelser skal helst høres fra start til slut for at få bedste ud af dem, og det kan være svært hvis der er 15 spor a 4 min. Jeg ville ønske at spilletiden på cd'er lå på fx. 35-40 min. Det ville måske også være et incitament til kunstnerne til virkeligt at anstrenge sig for at kun inkludere det aller bedste af deres materiale. Hvilket igen måske kunne give cd'ens (eller i hvert fald albummets) popularitet et løft. Synes også her man kunne drage analogi til dvd. Lav en kort (billigere) og en lang (dyrere) version så kan kunderne selv vælge "mange detaljer" man vil have.

Eller noget.

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Jeg har haft pladespiller siden ca. 1980, og jeg kan tydeligt huske da jeg fik min første CD - en Philips cd 104, i 1986. Det var noget der virkede, god lyd og meget enklere end de gamle LP plader. Jeg kan huske jeg stod i kø for at købe Springsteens 3 cd box da den udkom, ligesom man måtte vente på andre udgivelser i månedsvis fordi de først kom på LP.

Jeg syntes dengang at overgangen fra LP til CD var et stort fremskridt, det synes jeg stadig, for CDerne lyder altid godt og virker altid perfekt. Jeg har p.t. mere end 400 og alle virker som da de blev købt, men de behandles også pænt.

LPerne er hyggelige, en bekendt kaldte det topmålet af retro at jeg stadig har flere hundrede LPer i reolen, fordelen her er at der er så mange billige second hand plader til salg for ingen penge, men de er dog blevet dyrere, nu koster de 10 - 30 kr, tidligere kostede de 5 kr. Personligt betaler jeg aldrig mere end ca 20 kr for en LP.

Det det drejer sig om er musikken, og det er det væsentlige. LPen overlever kun i kraft af de millioner af brugte plader, cden skal nok overleve for det er da et enkelt og praktisk system, ligesom det er det format stort set alle bruger, der er ingen der ikke kan afspille CD, det gør det meget kompatibelt og anvendeligt.

Det er lidt ligesom da jeg var teenager, hvor vi først optog lpen på cassettebånd og derefter senere købte pladen hvis den var god. Nu køber mange brugte LPer og hvis den er god købes den på CD. Derfor er LPen på en mådet blevet nutidens kassettebånd, og det er da helt fint. 

Nu kender jeg ikke til den lokale situation i østjylland, men hér er virkeligheden ganske anderledes. Pladebutikkerne (jah altså dem der sælger lp'ere) har det bedre end set længe, fordi lp-markedet er større end set længe. Flere og flere udgivelser kommer på vinyl - nogle få endda eksklusivt på vinyl! Det er mig bekendt et marked der satses rimelig meget på - igen, fristes man til at sige.

Og at du sammenligner kvaliteten på en accord 20 kr lp med en ny cd er jo nærmest vanvittigt. Gamle lp'ere kan lyde særdeles fremragende, når bare der er passet ordentlig på dem. Som seneste personlige eksempel kan jeg nævne Bob Dylan: Desire. Købt for 75 kr i Soundstation (brugt) - halvslidt cover, men med fremragende lyd. Jeg ville aldrig købe det på cd, nu hvor jeg har lp'en. Hvis bare der bliver passet nogenlunde ordentligt på plader har de nærmest ubegrænset levetid.

at du skriver at lp'en kun overlever i kraft af det store brugtmarked indikerer i mine øjne bare, at du vist ikke rigtig følger med. Men ok, din geografiske placering undskylder dig i nogen grad

Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Jeg kunne aldrig overveje at spille mine CDer (og LPer) over på en harddisk, for så at høre det herfra. Der er stor livskvalitet i at stå foran pladesamlingen, man har samlet igennem rigtig mange år og overveje hvad man kunne tænke sig at høre.

Jeg vil nu mene, at der er stor livskvalitet ikke at stå foran pladesamlingen hver gang skiven er spillet færdig.

Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:
Hermann. skrev:

Nu kender jeg ikke til den lokale situation i østjylland, men hér er virkeligheden ganske anderledes. Pladebutikkerne (jah altså dem der sælger lp'ere) har det bedre end set længe, fordi lp-markedet er større end set længe. Flere og flere udgivelser kommer på vinyl - nogle få endda eksklusivt på vinyl! Det er mig bekendt et marked der satses rimelig meget på - igen, fristes man til at sige.

Og at du sammenligner kvaliteten på en accord 20 kr lp med en ny cd er jo nærmest vanvittigt. Gamle lp'ere kan lyde særdeles fremragende, når bare der er passet ordentlig på dem. Som seneste personlige eksempel kan jeg nævne Bob Dylan: Desire. Købt for 75 kr i Soundstation (brugt) - halvslidt cover, men med fremragende lyd. Jeg ville aldrig købe det på cd, nu hvor jeg har lp'en. Hvis bare der bliver passet nogenlunde ordentligt på plader har de nærmest ubegrænset levetid.

at du skriver at lp'en kun overlever i kraft af det store brugtmarked indikerer i mine øjne bare, at du vist ikke rigtig følger med. Men ok, din geografiske placering undskylder dig i nogen grad

Problemet her er at vi taler forbi hinanden. Jeg opfatter IKKE lpen som et alternativ til CD men som et hyggeligt og nostalgisk supplement. Jeg kunne aldrig drømme om at købe en brugt LP til 100 kr. eller en ny til 169. (Rillen i Grenaa har Springsteens nye på LP til 169,-). Det er helt fint at andre vægter anderledes, men sådan er mine prioriteter. Og jeg tror jeg er mere repræsentativ for musikkøberen end ovenstående. Jeg bliver ved med at have plader så længe jeg synes det er sjovt, og så længe man let kan købe billige LPer til max 20 kr.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det dalende CD-salg skyldes mange faktorer:

- den musik som der bli'r sendt på markedet, passer ikke til flertallets smag.

- der er kommet en masse andre elektroniske enheder på markedet som folk kan underholde sig med og dermed bruge penge på (i gamle dage var der nærmest kun musik og fjernsyn).

- mulighed for at downloade eller købe musikken på "nettet".

- piratkopiering.

- manglende interesse og tid til at nyde musik (nu bruges musikken bare som baggrundsstøj og til det formål er radioen god nok).

Der er sikkert en hel del flere grunde, som jeg ikke lige kan komme på.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes