| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Hej Medlem.
Det lyder virkelig spændende! Og jeg kan se på KSB, at du sigter efter toppen - du går simpelthen Solo - høhø  Os andre (mig), må jo nøjes med starter/bund modeller...
Nå, men jeg har noget på vej, der muligvis kan have din interesse - hvis altså du stadig kører drev/dac. EDIT: Ups, det var Pierre der havde gang i drev/dac.
Mvh.
|
|
|
Hvad har du gang i Milu  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Milu skrev:
|
Hej Medlem.
Det lyder virkelig spændende! Og jeg kan se på KSB, at du sigter efter toppen - du går simpelthen Solo - høhø  Os andre (mig), må jo nøjes med starter/bund modeller...
Nå, men jeg har noget på vej, der muligvis kan have din interesse - hvis altså du stadig kører drev/dac. EDIT: Ups, det var Pierre der havde gang i drev/dac.
Mvh.
|
|
|
Hvad har du gang i Milu 
|
|
|
Det vil stå clocke-klart når den er her!
Men du er vist gået over til Eera DL2...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Asklepios skrev:
Medlem skrev:
Asklepios skrev:
Nu er det ikke for at stjæle tråden!  Men Medlem (Pierre ), hvordan syntes du/I den Spectron gjorde det i dit setup/gør det? Den ser ret spændende ud, og kunne måske godt komme herhjem og stå. Spiller på et sæt Dynaudio C1. (Mangler forstærker og kilde - har dog købt Funk Firm Vector)
Mange hilsener & tak for hjælpen
Simon
PS: Endnu engang undskyld for OT...! |
|
|
Det er da helt i orden.
Den gjorde det meget pænt, jeg synes det er for kedeligt. Der mangler noget "liv". Men super dynamik, neutral, opløsning, slam i bassen og også en ok mellemtone. Meen alligevel. Og så til 45 K, hmmm 
|
|
|
Hej Medlem, Ja, det er godt nok mange penge! Til den pris har den også bare at levere varen... Det kan blive FOR pænt. Men må overveje om jeg skal have den hjem til en lille demo. Det lyder jo egentlig ret spændende, udover manglen på liv og pris!  |
|
|
Så skal du bare høre en Linn Klimax Twin Den har det samme som Spectron + den er varm og musikalsk. |
|
|
Det lyder rigtig spændende, uhha, det er godt nok fristende. Havde selv godt lidt luret på en Linn, og hvis den spiller som påstået, så tror jeg den vil være et godt match...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt
Så tror jeg afløseren for mine Rogue M-150'ere er fundet (Selv om jeg allerede går i opgraderingstanker igen - Solo's )
Linn's Klimax Twin er en spændende amp. Den spiller varmt, musikalsk og super opløst. Det er namme-nam for Avalons diskanter. Der er så meget rumdefinition. Sort baggrund, meget lidt støj. Den har luftighed som gode rør, og en bas som de færreste rør. Desuden har den en dejlig "røragtig" klang. Super dynamisk er den også, både mikro og makro 
Bruger ca. 100 W når det går godt. 30 W i standby, hvilket den automatisk skifter til hvis der ikke har været signal i 10 min. En fed detalje, så skal man ikke tænke på at tænde og slukke. Når der kommer signal igen "vågner" den promte.
Bliver ikke ret varm, selv når man går lidt til den. Er fuldstændig lydløs, og jeg har ikke hørt blæseren aktiveret endnu. Så den skal åbenbart være ret varm (spille ret højt længere tid) før den starter.
Så det er en rigtig sommer-amp, så kan alle jer med 4-6-8 udgangsrør sidde og svede tran 
Spiller den bedre end Berning ZH270 som jeg senest har haft på? Nej, ikke på alle parametre. Det kommer også an på musikvalget, og er alt for omfattende til at jeg orker at skrible om det.
Jeg ville egentlig gerne have fingre i et sæt Linn Solo, men de er ikke så nemme at få fat i til en god pris.
Jeg skulle også lige høre den her Klimax Twin, om den er så god som den er testet. Der findes en bunke af gode tests på nettet. Heriblandt fra Stereophile. Den er blandt Stereophiles "Recommended components" og "Class A rated". Product of the year 2003 i Stereophile 
Billeder er der her => http://www.linn.co.uk/gallery/index.php5?id=226&type=0
Da den er med Speakon højttalerterminaler (normalt til prof. brug), har jeg lavet sådan et sæt:

Gode materialer, Cardas terminaler (som på mine Avalon) og Kimber 4TC kabel samt en hulens masse sølvlod.
Så er det lidt nemmere at lege med højttalerkabler 
I det hele taget er det meget fedt med disse Speakon (lige til denne model), da det ikke er til at komme til med de alm. højttalerterminaler, som den også fås med i dag.
2 x 200 W i 4 ohm. Der er mindst lige så meget smæk i den som i mine Rogue M-150'ere. Men den er bedre i bunden, og har desuden ikke problemer med lave impedanser. Har lav udgangsimpedans og en fornuftig høj dæmpningsfaktor.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jeg ville egentlig gerne have fingre i et sæt Linn Solo, men de er ikke så nemme at få fat i til en god pris, men jeg skulle
også lige høre om det var så godt som den er testet. Der findes en bunke af gode tests på nettet. Heriblandt fra Stereophile.
Den er blandt Stereophiles "Recommended components" og "Class A rated". Product of the year 2003 i Stereophile
 |
|
|
Da er da et par brugte Solos til salg på KSB: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=117224. Men de har nogle år på
bagen ... &nb sp; &nb sp; &nb sp;
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Medlem skrev:
Jeg ville egentlig gerne have fingre i et sæt Linn Solo, men de er ikke så nemme at få fat i til en god pris, men jeg skulle også lige høre om det var så godt som den er testet. Der findes en bunke af gode tests på nettet. Heriblandt fra Stereophile. Den er blandt Stereophiles "Recommended components" og "Class A rated". Product of the year 2003 i Stereophile

|
|
|
Da er da et par brugte Solos til salg på KSB: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=117224. Men de har nogle år på bagen ... &am p;nb sp; &am p;nb sp; &am p;nb sp; |
|
|
Jo, tak Ham har jeg "snakket" med. Men de er alt for dyre.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt kæft. Så er der sku gået Linn i systemet 
Hvad med et billede eller to  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Hvad med et billede eller to 
|
|
|
Kan du da ikke nøjes med linket? 
(Hold da k... hvor den spiller p.... godt, når man lige fået et glas kølig hvidvin )
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
(Hold da k... hvor den spiller p.... godt, når man lige fået et glas kølig hvidvin )
|
|
|
Arrrrrrrgh tror du ikke at det er pga for meget af den kølige hvidvin  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
|
|
|
Så ok da, lidt skummelt...

|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en Klimax Twin, eller er det en Klimax Chakra Twin?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
| Er det en Klimax Twin, eller er det en Klimax Chakra Twin? |
|
|
En Klimax Twin - "the original" 
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flotte ser de ud 
Tillykke med dem. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Flotte ser de ud 
Tillykke med dem.
|
|
|
Hov-hov, nu er det da vist dig der har fået for meget at drikke, du ser åbenbart dobbelt Der er "kun" en, men den hedder også "Twin" 
Man kan vist nok bruge en per kanal, mener jeg at have læst et sted 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Hej Medlem.
Mvh.
|
|
|
Hej Milu, "starter/bund-modeller" haha, du skal vist ikke være ked af det 
Troede at det digitale var på plads for en tid? 
Ja, den er slet ikke så tosset den Klimax. Men der er jo så meget tabu omkring Linn - "ikke rigtig hifi etc.". Men så skulle du lige høre hvad den her lille spilledåse kan, haha. Dem der har hørt den ved hvad jeg snakker om. Sammen med Avalon og Audio Aero SACD - NAMmeNAM 
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Pierre skrev:
|
Flotte ser de ud 
Tillykke med dem.
|
|
|
Hov-hov, nu er det da vist dig der har fået for meget at drikke, du ser åbenbart dobbelt Der er "kun" en, men den hedder også "Twin" 
|
|
|
Jamen det der kolde glas blev jeg lidt inspirreret af, så har lige åbnet en flaske 1976 Portvin  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
|
Flotte ser de ud 
Tillykke med dem.
|
|
|
|
|
|
Jamen det der kolde glas blev jeg lidt inspirreret af, så har lige åbnet en flaske 1976 Portvin 
|
|
|
Uuuha, det lyder godt Jeg æææælsker god port. NAM. ('76 - gammel svend!).
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Pierre skrev:
|
Flotte ser de ud 
Tillykke med dem.
|
|
|
|
|
|
Kom lige til at tænke............... Selvom man kan bruge én klimax pr kanal, så er det da ikke muligt at koble 2 stereo forstærkere på Avalon. Eller tager jeg fejl  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
|
Flotte ser de ud 
Tillykke med dem.
|
|
|
|
|
|
Kom lige til at tænke............... Selvom man kan bruge én klimax pr kanal, så er det da ikke muligt at koble 2 stereo forstærkere på Avalon. Eller tager jeg fejl 
|
|
|
Jo da, hvis den pågældende stereoforstærker kan brokobles.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Milu skrev:
|
Hej Medlem.
Mvh.
|
|
|
Hej Milu, "starter/bund-modeller" haha, du skal vist ikke være ked af det 
Troede at det digitale var på plads for en tid? 
Ja, den er slet ikke så tosset den Klimax. Men der er jo så meget tabu omkring Linn - "ikke rigtig hifi etc.". Men så skulle du lige høre hvad den her lille spilledåse kan, haha. Dem der har hørt den ved hvad jeg snakker om. Sammen med Avalon og Audio Aero SACD - NAMmeNAM 
|
|
|
Bortset fra pladespiller, så er det hele faktisk indgangs/starter modeller hele svineriet!
Men du har ret, der skal ikke laves noget om på det nok i det store træk. Så længe det spiller bedre end alt andet jeg har lyttet til, så er jeg tilfreds. Dermed ikke sagt, at det ikke kan blive bedre, for det kan det altid, det ved I alle jo. Så lige nu skal der tunes ind og min cd-spiller giver nogle muligheder for det. Og måske lidt på højttaler kabel siden, der er en gammel flamme der venter på mig....
Men tillykke med dit super anlæg - med Avalon som formidler kan det aldrig gå galt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |