Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Music Reference (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 79
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Jakobsen skrev:
harmonic skrev:

Medlem skrev:
SÅ røg den Linn Klimax da ud. F.... noget hø. Jeg kom ved et tilfælde til at spille 3. nummer på Nils Lofgrens “Acoustic Live“, og fyrede godt op - hold
da k.... hvor lød det ringe i diskanten. Den var fuldstændig sammenklappet! Sad et øjeblik og tænkte på om der er noget i vejen med den Men
det er der ikke. Den kan simpelthen bare ikke klare de heftige transienter der er på det nummer. Hans Takamine guitar er så sprød og dynamisk i
diskanten, så det kan ikke blive mere giftigt. Et fremtidigt klart testnummer. Her falder NuForce ikke igennem på samme måde, de mangler måske
lige den sidste luftighed omkring den aller øverste diskant. Hmmm. Det kunne mine tidligere rør-amps til topkarakter.

Den kommer ikke på igen

Det er nok  mere et spørgsmål om  at du pressede klimaxen i knæ end så meget andet   , alle forstærkere lyder a l**t   hvis de  bliver spændt foran  højtalere de ikke kan trække og blivetr sat til at spille musik der er krævende .

Linn forstærkere lyder skrækeligt hvis  de forvrængere.

Du sammenligener også et sæt digital mono fortærker som er noget  af de kraftigest af slagesn på markede med en ældre  konventionel 100w   forstærker med en smps strømforsyning som  tydligtvis ikke kan trække dine højtalere ordenligt.

Jeg har soloerne som trækker nogle   temeligt sensitive højtalere  og jeg kan spille så højt at man får blodtud og lofted revner  uden der er den mindste kompresion nogen steder.

Men noget helt andet er at   jeg godt ku forstille mig at  klangbalancen   på dine avaloner ikke helt passer med linn klangen.

Linn forstærkere  er alt andet end svampede og varme i lyden ,  tilgængæld er linn lydkilder ualmendeligt analoge og ørevenlige i lyden.

Synagi er det vigtigeste

Hvis jeg havde dine højtalere  ville nok kigge efter noget som darTZeel NHB-108 

Hej Harmonic

du har været igennem en større digital hifivandring hvis jeg husker ret ???

Tact - Lyngdorf - linn og mere ???

har du egentlig prøvet noget godt rørgrej

Nu vil jeg jo ikke stjæle  tråden.

Men ja  havde en  pathos classic one på et tidspunkt og har selvfølgelig hørt på en del forskelligt ved lejlighed.

Jeg syntes godt om rør og hvis jeg lyttede mest til musik der ikke krævede hurtighed i samme grad var det bestemt noget jeg godt ku leve med .

Jeg har jo været en masse igennem men , men bliver ved at vende tilbage til de nyere typer solid state forstærkere i form af icepower ,nuforce , smps basered osv ,   groft sagt er  problemet med dem er at de er meget mere kræsende overfor lydkilder og forforstærker  en rør er , men med  de rigtige højtalere og  førsteklasss lydkilder   er det her jeg finder den musikalitet og gennemsigtighed der gør musikken mest nærværende for mig.

Jeg hader skinger fnidret diskant og farvet mellemtone , hviket  efter min erfaring    først of fremmest  er noget som lydkilde og forforstærker er skyldig i.

Forstærkeren  SKAL matches til højtalerne  ellers går det også helt galt, og det kan ingen lydkilde rette op på.

Linn klimax fortærkere når de bliver matched med den rigtige højtalere  er her jeg finder at jeg får mest af de forskellig ting jeg godt vil ha.

Har hørt rør med blødere mere behaglig diskant gengivelse ,  eller andre forstærkere med mindre farvet lyd men har aldrig  hørt bedre bass gengivelse  en klimaxerne.

Jeg er desvære   blevet bidt af sonus faber lyden,  Linn kliamx forstærker  udligner alle unoder sonus faber har  og omvendt sonus faber   udligner de unoder kliamxerne  kan har.

Tilsammen lyder det  fantastisk , syntes jeg .

På en  måde opnår jeg sikkert det samme  som man ville gøre men rør på højtalere med mere kølig og gennemsig lydbiled.

Synagi og atter synagi

Så jeg er nok det man kalder  en irrreterene tilfreds hifi entuiast

MVH

jeg forstår ikke helt din argumentation...

godt rørgrej er jo netop uhyggelig transparant og på ingen måde langsomt

men du har helt ret i det med synergi .... og glem ikke rummet ... der er det vigtigste

men godt du er tilfreds .. det er jo det vigtigste

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Jakobsen skrev:
harmonic skrev:

Medlem skrev:
SÅ røg den Linn Klimax da ud. F.... noget hø. Jeg kom ved et tilfælde til at spille 3. nummer på Nils Lofgrens “Acoustic Live“,
og fyrede godt op - hold da k.... hvor lød det ringe i diskanten. Den var fuldstændig sammenklappet! Sad et øjeblik og tænkte på om der er noget
i vejen med den Men det er der ikke. Den kan simpelthen bare ikke klare de heftige transienter der er på det nummer. Hans Takamine guitar
er så sprød og dynamisk i diskanten, så det kan ikke blive mere giftigt. Et fremtidigt klart testnummer. Her falder NuForce ikke igennem på
samme måde, de mangler måske lige den sidste luftighed omkring den aller øverste diskant. Hmmm. Det kunne mine tidligere rør-amps til
topkarakter. Den kommer ikke på igen

Det er nok  mere et spørgsmål om  at du pressede klimaxen i knæ end så meget andet   , alle forstærkere lyder a l**t   hvis de  bliver spændt
foran  højtalere de ikke kan trække og blivetr sat til at spille musik der er krævende .

Du sammenligener også et sæt digital mono fortærker som er noget  af de kraftigest af slagesn på markede med en ældre  konventionel
100w   forstærker med en smps strømforsyning som  tydligtvis ikke kan trække dine højtalere ordenligt.

Jeg har soloerne som trækker nogle   temeligt sensitive højtalere  og jeg kan spille så højt at man får blodtud og lofted revner  uden der er
den mindste kompresion nogen steder.

Men noget helt andet er at   jeg godt ku forstille mig at  klangbalancen   på dine avaloner ikke helt passer med linn klangen.

Linn forstærkere  er alt andet end svampede og varme i lyden ,  tilgængæld er linn lydkilder ualmendeligt analoge og ørevenlige i lyden.

Synagi er det vigtigeste

Hej Harmonic

Men ja  havde en  pathos classic one på et tidspunkt og har selvfølgelig hørt på en del forskelligt ved lejlighed.

Jeg syntes godt om rør og hvis jeg lyttede mest til musik der ikke krævede hurtighed i samme grad var det bestemt noget jeg godt ku leve
med .

Jeg har jo været en masse igennem men , men bliver ved at vende tilbage til de nyere typer solid state forstærkere i form af icepower
,nuforce , smps basered osv ,   groft sagt er  problemet med dem er at de er meget mere kræsende overfor lydkilder og forforstærker  en rør er
, men med  de rigtige højtalere og  førsteklasss lydkilder   er det her jeg finder den musikalitet og gennemsigtighed der gør musikken mest
nærværende for mig.

Jeg hader skinger fnidret diskant og farvet mellemtone , hviket  efter min erfaring    først of fremmest  er noget som lydkilde og forforstærker
er skyldig i.

Forstærkeren  SKAL matches til højtalerne  ellers går det også helt galt, og det kan ingen lydkilde rette op på.

Linn klimax fortærkere når de bliver matched med den rigtige højtalere  er her jeg finder at jeg får mest af de forskellig ting jeg godt vil
ha.

Har hørt rør med blødere mere behaglig diskant gengivelse ,  eller andre forstærkere med mindre farvet lyd men har aldrig  hørt bedre bass
gengivelse  en klimaxerne.

Jeg er desvære   blevet bidt af sonus faber lyden,  Linn kliamx forstærker  udligner alle unoder sonus faber har  og omvendt sonus faber  
udligner de unoder kliamxerne  kan har.

På en  måde opnår jeg sikkert det samme  som man ville gøre men rør på højtalere med mere kølig og gennemsig lydbiled.

Synagi og atter synagi

MVH

Det er helt i orden.

Ja, synergi er et godt udtryk, det er dejligt når man finder et godt kompromis
Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Avalon Ascendant er ret nemme at drive, men der er grænser 12 watt er i hvertfald. Ingen tvivl om, at den tonale balance og udtryk vil være rigtigt god. Men du vil komme til at mangle dynamik og punch i bunden. Det vil med andre ord blive lidt slatten.

ML 331? Det er simpelthen ikke køreturen værd... (jo du kan da tage kage med, hvis jeg er der)

Mine indtryk af Ascendant er ret tæt på din, jeg vil dog tilliægge yderst kontrolleret og "tør", den er nærmest umulig, at få til at sætte en fod forkert.
Derfor er min holdning og indtryk fra mange opsætninger, at de fungerer rigtig godt sammen med udstyr der har krafter, god kontrol og med snert af varme.
Mine bedste oplevelser af Ascendant er med rørudstyr og transistor grej der har et strejf af varme. Som XA30.5
Hvorimod jeg finder de større brødre fra Pass Labs, for tørre og for velkontrolledere til den lille. Musikken dør simplethen i ren og skær korrekthed og kedsomhed. Mon ikke ML 331 går herunder - og en alder der ikke er med den. De større trin er så tilgengæld glimrende med f.eks. The Music der skal ha' noget kontrol.

Just my 5 cents...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Maj 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Avalon Ascendant er ret nemme at drive, men der er grænser 12 watt er i hvertfald. Ingen tvivl om, at den tonale balance og
udtryk vil være rigtigt god. Men du vil komme til at mangle dynamik og punch i bunden. Det vil med andre ord blive lidt slatten.

ML 331? Det er simpelthen ikke køreturen værd... (jo du kan da tage kage med, hvis jeg er der)

Mine indtryk af Ascendant er ret tæt på din, jeg vil dog tilliægge yderst kontrolleret og "tør", den er nærmest umulig, at få til at sætte en fod
forkert.Derfor er min holdning og indtryk fra mange opsætninger, at de fungerer rigtig godt sammen med udstyr der har krafter, god kontrol og
med snert af varme.Mine bedste oplevelser af Ascendant er med rørudstyr og transistor grej der har et strejf af varme. Som XA30.5Hvorimod jeg
finder de større brødre fra Pass Labs, for tørre og for velkontrolledere til den lille. Musikken dør simplethen i ren og skær korrekthed og
kedsomhed. Mon ikke ML 331 går herunder - og en alder der ikke er med den. De større trin er så tilgengæld glimrende med f.eks. The Music der
skal ha' noget kontrol.

Just my 5 cents...

Mvh.

Jeg kan ikke være mere enig, du rammer hovedet på sømmet Milu. Som jeg læser test i Stereophile af ML 331, er det ikke umiddelbart noget
“musikalsk valg“. The Music har jeg lige læst test af i Fidelity, og det lyder helt rigtigt i mine ører Den gad jeg godt have stående i min stue

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
harmonic skrev:
Jakobsen skrev:
harmonic skrev:

Medlem skrev:
SÅ røg den Linn Klimax da ud. F.... noget hø. Jeg kom ved et tilfælde til at spille 3. nummer på Nils Lofgrens “Acoustic Live“, og fyrede godt op - hold
da k.... hvor lød det ringe i diskanten. Den var fuldstændig sammenklappet! Sad et øjeblik og tænkte på om der er noget i vejen med den Men
det er der ikke. Den kan simpelthen bare ikke klare de heftige transienter der er på det nummer. Hans Takamine guitar er så sprød og dynamisk i
diskanten, så det kan ikke blive mere giftigt. Et fremtidigt klart testnummer. Her falder NuForce ikke igennem på samme måde, de mangler måske
lige den sidste luftighed omkring den aller øverste diskant. Hmmm. Det kunne mine tidligere rør-amps til topkarakter.

Den kommer ikke på igen

Det er nok  mere et spørgsmål om  at du pressede klimaxen i knæ end så meget andet   , alle forstærkere lyder a l**t   hvis de  bliver spændt foran  højtalere de ikke kan trække og blivetr sat til at spille musik der er krævende .

Du sammenligener også et sæt digital mono fortærker som er noget  af de kraftigest af slagesn på markede med en ældre  konventionel 100w   forstærker med en smps strømforsyning som  tydligtvis ikke kan trække dine højtalere ordenligt.

Jeg har soloerne som trækker nogle   temeligt sensitive højtalere  og jeg kan spille så højt at man får blodtud og lofted revner  uden der er den mindste kompresion nogen steder.

Synagi er det vigtigeste

Hej Harmonic

Jeg syntes godt om rør og hvis jeg lyttede mest til musik der ikke krævede hurtighed i samme grad var det bestemt noget jeg godt ku leve med .

Jeg har jo været en masse igennem men , men bliver ved at vende tilbage til de nyere typer solid state forstærkere i form af icepower ,nuforce , smps basered osv ,   groft sagt er  problemet med dem er at de er meget mere kræsende overfor lydkilder og forforstærker  en rør er , men med  de rigtige højtalere og  førsteklasss lydkilder   er det her jeg finder den musikalitet og gennemsigtighed der gør musikken mest nærværende for mig.

Jeg hader skinger fnidret diskant og farvet mellemtone , hviket  efter min erfaring    først of fremmest  er noget som lydkilde og forforstærker er skyldig i.

Linn klimax fortærkere når de bliver matched med den rigtige højtalere  er her jeg finder at jeg får mest af de forskellig ting jeg godt vil ha.

Har hørt rør med blødere mere behaglig diskant gengivelse ,  eller andre forstærkere med mindre farvet lyd men har aldrig  hørt bedre bass gengivelse  en klimaxerne.

Jeg er desvære   blevet bidt af sonus faber lyden,  Linn kliamx forstærker  udligner alle unoder sonus faber har  og omvendt sonus faber   udligner de unoder kliamxerne  kan har.

Synagi og atter synagi

MVH

men du har helt ret i det med synergi .... og glem ikke rummet ... der er det vigtigste

Hej Jakobsen

Jej kan se at jeg lige har gjordt den eksakt samme ting som det der gør at jeg ikke rigtige er her inde mere.

Jeg konkunkludere  at alt rør lyder på en måde udfra ganske  få indtryk.´

Rør forstærkere kommer jo i en helt verden af  forskellige udførsler  og kvalitet,  og hvordan hver af de forstærkere vil lyder kommer an på hvad for en  højtaler de skal trække.

Enhver konklusion om hvordan en forstærker lyder bør  kun komme når man har tested med højtalere med forskellig klang og  sensitivitet, først der ved hvad man har med at gøre.

Alt andet er komplet idiotisk.

Jeg læser gang på gang   disse påstande og  konklusioner om at  f.eks   digital forstærker ikke kan spille musik , eller at rør har ingen dynamik, eller at dit og dat lyder elendigt  el er det enste der dur ,   jeg ku blive ved,  hvad disse påstande dog  har til fælles er at dem der skriver dem kun har et uderst smalt sammenlignings grundlag.

Jeg havde en icepower forstærker , den lød himelske   på de SA højtalere jeg havde på et tidspunkt,  så fik jeg sonus faber  Cremona  og det lød ubeskriveligt dårligt , med mudder mellem tone og kliniske diskant .

Er alt ice power så  noget ubrugligt ragelse ?   nej.

jeg har haft så mange oplevelser af den slags , at min konklusion er at den eneste måde man kan sige oghvad for en forstærker der  er bedste  er hvis man finder de højtalere de passer bedste med også derefter bedømmer hvad man bedste selv kan lide.

Men som udgangs punkt så vil jeg dog råde folk til at først vælge de højtalere de syntes bedste om da det er nemmere ( ( sørg for at lytte med et par forskelllige forstærkere)  og derefer finde matchende  forstærkere osv.

Så til svaret på dit spørgsmål , nej   jeg vil ikke udtale mig og rør ,     det Kan sikkert lyde himelsk  og det er bestemt ikke noget jeg vil afskrive..

Dog var det linns lydkilder jeg  faldt for ,   fordi de har en måde at gøre musikken letforstårlig og  tydelig, den tendens kommer mere og mere frem nu mere linn der  er på eletronik siden.

Linns højtalere syntes jeg lyder  tøre analytiske og livløse, så slut resultatet bliver en extremt tør og letforståligt musik (drevet med linns egne forstærker)   sonus faber cremonaen    har en nærmest våd mellemtone og diskant  tilsammens med en meget volumiøs og let ustyrlig bass,  derfor  passede de helt genialt godt  til Linn forstærkere og omvendt hvorfor  de ikke passer til højtalere der har en tør  klang.

Fks  ku jeg aldrig i min vildest fantasi finde på at sætte Linn forstærkere på noget som avantgarde horn HT.

Og ps  gir dig fuldkommen ret i det med rummet , er efter hånden blvet kvæolant på det område  .

IMO

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Milu skrev:
Medlem skrev:
Milu skrev:

Du VED det ender med XA30.5 - det ender ALTID med Pass Labs!

Sorry, kunne ikke lade være...

God jagt!

Mvh.

Tak-tak  ja det er sikkert ikke noget dårligt valg. Nææe, det ender helt sikkert ikke med Pass, for efter den kommer der garanteret noget nyt, haha

Hehe you got a point!

Mvh.

Hvad er det forresten for kawler du er ved at rode med

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=72461&g et=last

Mvh.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hvad er status - er det stadig NuForcerne der spiller hos dig?
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Maj 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Hvad er status - er det stadig NuForcerne der spiller hos dig?

Jeps  De er slet ikke så tossede, og så er det ikke engang SE versionen, som jeg hørte (kort) sidste gang.

De er egentlig ret "musikalske", der er et godt drive i dem. Super dynamik og en basgang som man vist kun kan få med de færreste rør (om overhovedet muligt).

Mellemtonen/vokal er meget behagelig og åben, der er ikke noget romantisk over den  Så der er altså ikke lige et snært af 2. harmonisk forvrængning, som jo kan pynte på en del optagelser. Men omvendt er de heller ikke "kolde" i mellemtonen.

De har måske ikke lige den sidste rest af naturlighed og "lethed" i diskanten som rør giver. Men nu er det jo også ved at være noget tid siden jeg har hørt rør

Hmmm, jeg må høre noget mere på dem, og er afgjort fristet til en SE version.

Sker der noget nyt hos dig, eller SKAL du vente til I flytter?

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Nu får vi se

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Maj 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Nyt

Hold da helt k......og whauuu

Det er edderbaskemig da et dejligt kabel. Det er længe siden at jeg er blevet så overbevist på relativt kort tid...

Stereovox BAL-600

Stereovox => http://www.signals-superfi.com/stereovox/index.html

En af de mange gode tests => http://positive-feedback.com/Issue28/stereovox.htm

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Uha !!! Det ligner noget der koster en jetjager

Fedt grej du har der

mvh

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Jamen, hvordan var det - havde du ikke også sparet lidt på kabler indtil nu?

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Ja ja kablet ser da meget fint ud, men den der kuffert......... den ser spændende ud, lad os se nogle flere billeder af den samt høre hvordan den fungere

Spændende, er de ikke rent sølv kabler. Har altid været helt vild med lyden fra rene sølvkabler, de er desværre bare så dyre

Men lad os høre lidt om lyden og hvad de kan iforhold til dine referrancer.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Maj 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye, de skulle være knald-gode!
Men rent sølv? Fydaføj!

Seriøst, jeg har hørt fra en del nu, at de skulle være super.

Mvh.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Jakobsen skrev:
harmonic skrev:
Jakobsen skrev:
harmonic skrev:

Medlem skrev:

Den kommer ikke på igen

Synagi er det vigtigeste

Hej Harmonic

Synagi og atter synagi

MVH

Hej Jakobsen

Jej kan se at jeg lige har gjordt den eksakt samme ting som det der gør at jeg ikke rigtige er her inde mere.

Jeg konkunkludere  at alt rør lyder på en måde udfra ganske  få indtryk.´

Rør forstærkere kommer jo i en helt verden af  forskellige udførsler  og kvalitet,  og hvordan hver af de forstærkere vil lyder kommer an på hvad for en  højtaler de skal trække.

Enhver konklusion om hvordan en forstærker lyder bør  kun komme når man har tested med højtalere med forskellig klang og  sensitivitet, først der ved hvad man har med at gøre.

Alt andet er komplet idiotisk.

Jeg læser gang på gang   disse påstande og  konklusioner om at  f.eks   digital forstærker ikke kan spille musik , eller at rør har ingen dynamik, eller at dit og dat lyder elendigt  el er det enste der dur ,   jeg ku blive ved,  hvad disse påstande dog  har til fælles er at dem der skriver dem kun har et uderst smalt sammenlignings grundlag.

Jeg havde en icepower forstærker , den lød himelske   på de SA højtalere jeg havde på et tidspunkt,  så fik jeg sonus faber  Cremona  og det lød ubeskriveligt dårligt , med mudder mellem tone og kliniske diskant .

Er alt ice power så  noget ubrugligt ragelse ?   nej.

jeg har haft så mange oplevelser af den slags , at min konklusion er at den eneste måde man kan sige oghvad for en forstærker der  er bedste  er hvis man finder de højtalere de passer bedste med også derefter bedømmer hvad man bedste selv kan lide.

Men som udgangs punkt så vil jeg dog råde folk til at først vælge de højtalere de syntes bedste om da det er nemmere ( ( sørg for at lytte med et par forskelllige forstærkere)  og derefer finde matchende  forstærkere osv.

Så til svaret på dit spørgsmål , nej   jeg vil ikke udtale mig og rør ,     det Kan sikkert lyde himelsk  og det er bestemt ikke noget jeg vil afskrive..

Dog var det linns lydkilder jeg  faldt for ,   fordi de har en måde at gøre musikken letforstårlig og  tydelig, den tendens kommer mere og mere frem nu mere linn der  er på eletronik siden.

Linns højtalere syntes jeg lyder  tøre analytiske og livløse, så slut resultatet bliver en extremt tør og letforståligt musik (drevet med linns egne forstærker)   sonus faber cremonaen    har en nærmest våd mellemtone og diskant  tilsammens med en meget volumiøs og let ustyrlig bass,  derfor  passede de helt genialt godt  til Linn forstærkere og omvendt hvorfor  de ikke passer til højtalere der har en tør  klang.

Fks  ku jeg aldrig i min vildest fantasi finde på at sætte Linn forstærkere på noget som avantgarde horn HT.

Og ps  gir dig fuldkommen ret i det med rummet , er efter hånden blvet kvæolant på det område  .

IMO

Well spoken my brother

du har fat i en masse rigtige ting der .....

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

de ser lækre ud de kabler der ......

så lækre at man får lyst til at købe noget grej der er ballanceret .... he he

må have kigget nærmere på dem engang ...  hvad kan man få af rca og HT fra deres side ????

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Søges: Nye oversigtsbilleder 
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Managuense skrev:

Uha !!! Det ligner noget der koster en jetjager

Fedt grej du har der

mvh

Det er nu ikke så galt.

Tak og lige måde da

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Jamen, hvordan var det - havde du ikke også sparet lidt på kabler indtil nu?

Tjaae, tjooe det kan man måske sige. Men det er vel relativt. Både ift. den samlede pris på ens setup, og ift. hvad der lyder godt til prisen... Yter er jo ikke helt billigt, og et udemærket signalkabel.

Audience Au24 er et ret godt højttalerkabel (heller ikke helt billigt), nogen mener bedre end Nordost Valhalla, som andre så mener er knap så godt, og så kører vognen...

Jeg vælger at tro at der ikke er nogen større forbedring at hente, når man går fra kabler til 10-20 K til 100-200 K. Det sparer mig også for en del penge og bekymringer  Man skal vel også prioritere fornuftigt, og bruge de fleste penge på højttalere og elektronik.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Ja ja kablet ser da meget fint ud, men den der kuffert......... den ser spændende ud, lad os se nogle flere billeder af den samt høre hvordan den fungere

Spændende, er de ikke rent sølv kabler. Har altid været helt vild med lyden fra rene sølvkabler, de er desværre bare så dyre

Men lad os høre lidt om lyden og hvad de kan iforhold til dine referrancer.

Hehe  Ja, jeg indrømmer gerne at jeg også rynker lidt på panden, når jeg ser sådan noget emballage. Men omvendt, når man tænker på at kablet er et niche-produkt, så er det måske meget smart at købe en stor ladning af de ret billige kufferter - 25 kr i Kina? Kablet er godt beskyttet. Frem for at lave speciel-emballage.

Lederne er af meget rent sølv, skærmen er forsølvet kobber. De er nu ikke så dyre.

Jeg har ikke helt noget at sammenligne med, da dem jeg har købt er med XLR og mine Yter er med RCA. Så jeg sammenligner jo reelt RCA Yter og XLR Stereovox . Nu er min erfaring, at der er meget lille forskel på XLR og RCA (bortset fra output level ), så det er måske forskellen på kablerne jeg hører, og ikke så meget forskellen mellem XLR og RCA.

Men ingen tvivl om at det er et klasse-kabel, det første man bemærker er meget lavt støjniveau, fyldig klang og en hammer dyb bas. Der er flot stort lydbillede og godt med hul igennem. Jeg synes, modsat flere tests, ikke at det på nogen måde er bare lidt afrundet i diskanten. Jeg synes mere det minder om mine Audience Au24 - diskanten er klasse fordi den bare er opløst og glat. Men det gør at den ikke umiddelbart gør det store væsen af sig

Det lyder ihvertfald så godt, at jeg er på jagt efter et sæt Stereovox 600 RCA

<< Forrige Side af 79 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum