| Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Tillykke med de nye, de skulle være knald-gode! Men rent sølv? Fydaføj! 
Seriøst, jeg har hørt fra en del nu, at de skulle være super.
Mvh.
|
|
|
Takker-takker, jeps de vinder i længden kan jeg høre 
Ja ved du hvad, jeg har været på det der med sølv, ikke-sølv, kobber er bedre end guld og hvad ved jeg... Men jeg er kommet frem til, at bare det lyder godt, så er jeg sku da bedøvende haha 
Jeg tror ikke man kan sige (kategorisk) at sølv er bedre en kobber eller guld er bedre end sølv etc. Det er mere et spørgsmål om at bruge materialerne på en smart måde, og finde en god konstruktion. Kombineret med omhyggelighed og fornuft, skabes det gode kabel til en rimelig pris.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
|
de ser lækre ud de kabler der ......
så lækre at man får lyst til at købe noget grej der er ballanceret .... he he
må have kigget nærmere på dem engang ... hvad kan man få af rca og HT fra deres side ????
|
|
|
Jaae, jooe jeg synes ikke de ligner en million, som f.eks. så meget andet. Der er ikke engang noget navn på Det havde de for en 2-3 år siden, men er gået væk fra det igen på deres Reference serie 
De laver to serier Studio og Reference, tjek link i et af mine tidligere indlæg.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Søges: Nye oversigtsbilleder  |
|
|
Self., kommer da her...

De her lyder altså bare så godt, at jeg er kommet til at købe et sæt (SE versionen)  
De klasker alt hvad jeg har hørt af Kl. D og Analog SMPS/Transistor SMPS. NuForce er ikke Kl. D/ICE. Men Analog SMPS amps.
DET høres ved at de er musikalske 

|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
De klasker alt hvad jeg har hørt af Kl. D og Analog SMPS/Transistor SMPS. NuForce er ikke Kl. D/ICE. Men Analog
SMPS amps.
|
|
|
 Jep, det var også det jeg syntes da jeg lånte et par. Men jeg havde dem som sagt kun et par timer.
PS. Undskyld den med de billige kabler  - jeg troede vist at du stadig havde de vdH-kabler, som blev diskuteret i starten
af din tråd ...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Medlem skrev:
|
De klasker alt hvad jeg har hørt af Kl. D og Analog SMPS/Transistor SMPS. NuForce er ikke Kl. D/ICE. Men Analog SMPS amps.
|
|
|
Jep, det var også det jeg syntes da jeg lånte et par. Men jeg havde dem som sagt kun et par timer.
PS. Undskyld den med de billige kabler - jeg troede vist at du stadig havde de vdH-kabler, som blev diskuteret i starten af din tråd ... |
|
|
Nååe, helt ok, de var nærmest også en lille provokation, haha (jeg kørte på det tidspunkt med VdH The Orchid) De helt billige VdH er liiige lidt for ringe til sådan et anlæg.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver de Nuforce så stående eller kommer der nyt i næste uge  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dig og Milu, i gi´r mig sku stress................. Det er ikke til at følge med i jeres tråde  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for billederne - Ser lækkert ud!  Hvorfor var det du sku' af med dine Rogue?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Tak for billederne - Ser lækkert ud! 
Hvorfor var det du sku' af med dine Rogue?
|
|
|
Tak for det.
Først og fremmest pga. varmen, de brugte 500 Watt, og det meste gik op i, ja, varme 
M-150'erne er underholdende og spiller helt fantastisk til prisen - med gode rør. De er dog ikke så "sofistikerede" eller transperente, bassen er ikke super nuanceret. Det er jeg lidt på jagt efter. Havde det engang i en EAR Yoshino 861'er. Men den manglede så bare lidt af det Rogue M-150'erne er gode til Så en krydsning af de to Den evige jagt, haha...
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Anda8000 skrev:
Tak for billederne - Ser lækkert ud! 
Hvorfor var det du sku' af med dine Rogue?
|
|
|
Tak for det.
Først og fremmest pga. varmen, de brugte 500 Watt, og det meste gik op i, ja, varme 
M-150'erne er underholdende og spiller helt fantastisk til prisen - med gode rør. De er dog ikke så "sofistikerede" eller transperente, bassen er ikke super nuanceret. Det er jeg lidt på jagt efter. Havde det engang i en EAR Yoshino 861'er. Men den manglede så bare lidt af det Rogue M-150'erne er gode til Så en krydsning af de to Den evige jagt, haha...
|
|
|
Rogue Apollo har det du efterlyser af lyd .... men varmer endnu mere...... ca 800w istedet  godt man har køligt kælderrum hvor det ikke betyder noget
de er noget mere transparante og start/stop ,nuancering, kontrol i bunden ... er klart bedre ja netop de ting man kan sætte en finger på ved M150 og som du selv beskriver ...
Mon ikke M180 er forbedret på de punkter ???
jeg kan se din digitalitis feber er blusset en smule op igen ... ... he he prøv at sove med at par E83CC... en i hver hånd, hårdt knuget .... så er det væk dagen efter spøg til side...... jeg har ikke hørt dem så kan ikke udtale mig om lyden ... men små ser de da ud
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
|
de ser lækre ud de kabler der ......
så lækre at man får lyst til at købe noget grej der er ballanceret .... he he
må have kigget nærmere på dem engang ... hvad kan man få af rca og HT fra deres side ????
|
|
|
Jaae, jooe jeg synes ikke de ligner en million, som f.eks. så meget andet. Der er ikke engang noget navn på Det havde de for en 2-3 år siden, men er gået væk fra det igen på deres Reference serie 
De laver to serier Studio og Reference, tjek link i et af mine tidligere indlæg.
|
|
|
ja må have prøvet de reference interconnect ... har vi nogen forhandler i DK ???
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
|
Rogue Apollo har det du efterlyser af lyd .... men varmer endnu mere...... ca 800w istedet  godt man har køligt kælderrum hvor det ikke betyder noget
de er noget mere transparante og start/stop ,nuancering, kontrol i bunden ... er klart bedre ja netop de ting man kan sætte en finger på ved M150 og som du selv beskriver ...
Mon ikke M180 er forbedret på de punkter ???
|
|
|
Ja, tak Det tror jeg gerne, men jeg skal denondenlynemig ikke have sådanne to monstre ind i min stue Puuuhaae. Haha.
Til gengæld for det kølige kælderrum, så har du sikkert nogen akustiske forhold som kræver noget mere opmærksomhed gætter jeg på?! 
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre M-180, men jeg fik ikke noget svar fra Jensen da jeg lavede en forespørgsel på det... Nu er de jo også væk Tid til at prøve noget nyt 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
|
jeg kan se din digitalitis feber er blusset en smule op igen ... ... he he prøv at sove med at par E83CC... en i hver hånd, hårdt knuget .... så er det væk dagen efter spøg til side...... jeg har ikke hørt dem så kan ikke udtale mig om lyden ... men små ser de da ud
|
|
|

Den grinede jeg godt nok lidt af, da jeg så det for mig...hahaha...
Næ-næ, ikke noget ICE/Digitalis her, det er Analog SMPS forstærker...
De spiller ret godt de NuForce, jeg skal teste SE versionen snart, de er købt. Standardversionen lyder så godt, at jeg ikke blinkede et sekund, da jeg købte dem (har også hørt dem kort for et års tid siden). Den skulle være mere opløst og glat i diskanten, bassen svagt forbedret. Hvilket jeg ikke rigtig kan forestille mig , men det er da kun positivt hvis det er tilfældet.
Der er så meget slam i de små kasser, at min sofa skal efterspændes efter en gang Pink Floyd "The Wall" for lidt siden...
Det tror jeg aldrig rør kommer til at kunne, men det er måske heller ikke sikkert at det er nødvendigt, sidder jeg også og tænker. Jeg ved nu ikke om der er det samme "flow" i musikken med disse ift. rør, men de er forbavsende musikalske. Jeg tager mig gang på gang i at sidde og vippe med foden, og DET er for mig et godt tegn. De lyder også godt både højt og lavt. Hmm, nå nu tror jeg snart at der kommer noget rør forbi, bare lige for at jeg ikke bliver helt tosset 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
|
ja må have prøvet de reference interconnect ... har vi nogen forhandler i DK ???
|
|
|
Nej. Der var Peak Consult tidligere, for 2 år siden ca.
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|

De her lyder altså bare så godt, at jeg er kommet til at købe et sæt (SE versionen)  
|
|
|
Det var da helt vildt, så fedt det setup ser ud 
Det må da bare spille så flot
Gad godt at opleve sådan et sæt Avalon en dag, eller gør jeg 
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
Medlem skrev:
|

|
|
|
Det var da helt vildt, så fedt det setup ser ud 
Det må da bare spille så flot
Gad godt at opleve sådan et sæt Avalon en dag, eller gør jeg 
|
|
|
Mange tak 
Jeg ved ikke om du kender "The Hunter" med Jennifer Warnes? Jeg sidder lige og hører den, og det er skræmmende godt, kæmpe rum - altså så det lyder som om det går ud gennem huset! Super dynamik, både mikro og makro med masser af detaljer...tjaaae 
Du er velkommen til et lyt, hvis du kommer forbi Nordsjælland...bare send en PB.
Det pyntede med de låger du fik sat på...
Kan du "styre" de Mahler? 
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Dig og Milu, i gi´r mig sku stress................. Det er ikke til at følge med i jeres tråde  |
|
|
Hov hov mester - der sgu' da jer to der styrer! Jeg køber bare i blinde, I låner en masse og tester!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Anda8000 skrev:
Søges: Nye oversigtsbilleder  |
|
|
Self., kommer da her...

|
|
|
Som altid, utrolig enkelt og utroligt smukt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Som altid, utrolig enkelt og utroligt smukt!
Mvh. [/QUOTE]
Nemlig. Der er sgu' stil over det.
|
| Til top |
|
| |